Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

InnerSpace (PS4, PSN)

Minden újdonsült indie fejlesztőbrigád célja egy olyan emlékezetes remekmű elkészítése, mely mérföldkő lesz az adott stíluson belül és referenciaként emlegetik majd fel az elkövetkező években, évtizedekben. Pontosan tudjátok milyen címekre gondolok itt; úgy van: Flower, Journey, The Unfinished Swan, Firewatch, The Witness… szemezgetve csupán a szubjektív “Hall of Fame” listámból. Ha a fenti címek nem is hibátlanok, mind rendelkezik valami olyan plusszal, akár történetmesélés terén, játékmechanikát illetően, vagy csupán hangulatában, ami igenis indokolttá teszi, hogy ne feledkezzünk meg róluk. Bennük volt az a varázs, az a szikra, a szív, amitől gyermeki lelkesedéssel fedeztük fel az elképzelt világot, oldottuk meg a rejtélyeket, és bizony, szipogtunk nagyokat a stáblista alatt. A texasi Polyknight csapata vélhetően ugyanilyen lelkes volt, tele ambícióval és bizonyítási vággyal. El is készült első játékuk, az [b]InnerSpace[/b], ami tényleg egy teljesen jól összehegesztett kis indie cucc lett. Úgy tűnik, csupán a szív maradt ki…A screenshotok és videók ígéretesnek tűntek, egy kellemes kis repkedős kikapcsolódást meglebegtetve, némi mélységgel, talán még üzenettel is a végére. Aztán elindítjuk a játékot és valahogy egyből megtörik a varázs. Talán a narratíva hiányosságai, netán a kézi konzolos párbeszédrendszert idéző szövegléptetés az oka, de máris kicsit ki vagyunk esve a “feeling”-ből.Kezdeti szárnypróbálgatásainkat (sosem volt még ez ennyire találó) követően összetalálkozunk a Régésszel, aki elmeséli, hogy mi lennénk az ő segédje, a Térképész. Inverse világa végnapjait éli és a mi segítségünkkel szeretné összegyűjteni eme világ ereklyéit, hogy az emlékek, bölcsességek és technikai vívmányok ne tűnjenek el nyomtalanul. Az háttértörténet nagy vonalakban ennyi is, innentől kezdve a nyers játékmenet következik, annak minden előnyével, hátrányával és nehézségével. Mert valahogy minden jó ötlet mellé társul valami, amitől mégsem lesz felhőtlen az élmény.Alapvetően repkedni fogunk a hajónkkal/repülőnkkel, felkutatjuk a relikviákat, próbálunk minél több fehér gömböt összeszedni és kitalálni, hogyan jutunk tovább egy adott szakaszon. Ezek módja több fele is lehet. Valahol aranyló köteleken kell átrepülni, így elvágva azokat. Máshol madárszerű jelenéseket követnünk majd a végpontig, megint máshol oszlopokat fogunk egymás után lebillenteni és így működésbe hozni az adott mechanizmust. Ezek mellett félistenekbe is belefuthatunk, ahol némi interakció után megnyílik a továbbvezető út. Viszont legtöbbször lövésünk sem lesz arról, hogy merre az arra, mégis mit kellene csinálnunk. Ilyenkor jobb híján cirkálunk majd körbe és minden kis mélyedést átnézünk. Megkérdezhetjük Régész barátunkat is, némi útmutatásért, de az is inkább a “nesze semmi…”, mint lényegi segítség. Kutakodni annyiból viszont tényleg megéri, hogy sok hasznos fejlesztést tudunk majd felhasználni, így szert téve gyorsabb repülésre, vagy lehetővé téve a víz alatti felfedezést.
[YOUTUBE]RnyhAHpHu5E[/YOUTUBE]
A játék alapdizájnja – és ebből fakadóan a pályák – rendkívül kreatívan, úgy vannak felépítve, mintha egy gömb (bolygó) belsejében lennénk. A széle, kéreg a földfelszín, ott váltakozik szárazföld és vízfelület. Minden torony, szobor vagy hegy a bolygó belseje felé emelkedik, tehát ahogy a neve is árulkodó: egy kifordított (vagy inkább befordított) világban fogunk szállingózni. Remek az elgondolás, viszont az egymás után megnyíló szintek, bolygók nem túl méretesek, valamint általában egy színvilágot követnek, így sajnos nem nehéz elveszni a részletekben a különböző, szűkösen egymásra pakolt, de hasonlóan festett elemek és épületek között. Főleg, mivel az irányítás sem a legegyszerűbb. Mindenkit előre figyelmeztetnék, hogy ha szédülésre, tengeribetegségre hajlamos, ha a VR-t sem bírja maradéktalanul, akkor óvatosan közelítsen a cucchoz, mert bizony megtudja szeretgetni agyunkat. Teljesen szabadon irányítjuk járművünket, a 360 minden egyes fokán, ami jó, de észnél kell lenni. A gombkiosztás sajnos nem a legszerencsésebb: a jobb joy-ra került a gyorsítás-lassítás, de ha az kicsit is elmozdul valamelyik irányba, elkezdünk forogni. Vagyis kábé’ minden egyes pillanatban pörögve fogunk hasítani. Ha netán lezúzunk valamit, nem sérülünk, de irányt váltunk és olykor rohadt nehéz átlátni, hogy merre is vagyunk egy kocc után. Vagy csak úgy alapból…A Unity motor süvít a háttérben, aminek ezen stílusú felhasználásával személy szerint nem volt különösebb problémám. Családtagjaim viszont fintorogva sétáltak el a tévé előtt, szóval mindenki maga csekkolja le a lenti képeken, mindez mennyire az ő világa. A fentebb már említett szín és alkotóelem problémák viszont sajnos rontják az összképet. Hiába szép valami, ha folyton szidni fogjuk a pályadizájnt. A zenét viszont tuti nem, kellemesen andalító muzsika támogatja élményeinket, idomulva az adott eseményekhez. Ez az az elem, ami kikezdhetetlen és tényleg segít a kikapcsolódásban.Nem szerettem volna lehúzni a játékot, mert igenis megvannak a kvalitásai. Repkedni jó, csupán nincs meg benne az a plusz, ami miatt visszaülne elé az ember, ami bármilyen hatást is kiváltana a játékosból. Ha valakit nem zavar a kinézet, az irányítás milyensége, ha örömét leli a felfedezésben és gyűjtögetésben és nem lesz rosszul a dugóhúzótól, az bátran kattintson a letöltés gombra. Mindenki másnak viszont némi türelmet tanácsolnék vagy egy leárazásig, vagy a fejlesztőcsapat következő játékáig. Ha ez most elsőre nem is sikerült, a potenciál megvan a csapatban, úgy vélem érdemes szemmel tartani őket.[i]

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)[/i][b]

Kiadó: Aspyr Media
Fejlesztő: Polyknights
Megjelenés: 2018.01.16.
Ár: [url=https://store.playstation.com/en-hu/product/EP1875-CUSA07734_00-INNERSPACEFLIGHT]5990 Ft[/url]
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 2.11GB
Web: https://www.innerspacegame.com/
PSN feltöltőkártya: [url=http://platinumshop.hu/product/4929/PlayStation-3-PS3-PlayStation-Vita-PSVita-PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Tartozek/Feltoltokartya/PlayStation-Network-Card-6000-Ft]Platinum Shop[/url] [/b]

6/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

4 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Legalább egyedi!

  2. De VR-mód nincs benne, ugye?