Művészi szamurájkodás, Kozsó nélkül.

Olykor jóleső tevékenység lehet fejtörők felé fordulni, a szabad agyi kapacitást lefoglalandó. Valakiknek ezt a klasszikus rejtvények, akár a sudoku jelentik, és vannak olyanok, akik a videojátékok világában keresik a megfelelő alternatívát. Nekik szól leginkább ez a teszt… vagy akár azoknak, akik hajlandóak némi fejtörést áldozni azért, hogy egy szívmelengető történet részesei legyenek.
Az említetteket az Inked: A Tale of Love című puzzle-adventure valósítja meg. A program az öttagú Somnium Games gondozásában készült. (Kis fun fact, hogy a stúdió horvát illetőségű, a nevük a latinul pedig álmodozást jelent.) 2014-ben még csak kisebb projekteken, okostelefonokra szánt játékokon dolgoztak, de szerettek volna valami többet. Ez az ambíció segítette őket abban, hogy most ti is olvashattok szerelemgyerekükről itt, a PlayStation.Community hasábjain.
A kaland főszereplője egy szamuráj, akire csak Nameless Hero-ként hivatkozik egy másik szereplő, a The Artist. Utóbbi – ahogy a neve is indikálja – a mesélője és a fantáziavilág megalkotója is egyben, aki egyrészt egyengeti karaktereinket, másrészt közli felénk a történéseket. Sokszor áttöri a „negyedik falat” is, de erről bármi több csak spoiler lenne.
Névtelen hősünk a kardot ugyan már lerakta, helyette viszont ecsetet ragadott, hogy megmentse szerelmét, Aikót pont attól a valakitől, aki megalkotta őt.
Az érzelmes történet alatt az Unity grafikus motor dolgozik, korrekt látványt, 60 képkockát biztosítva másodpercenként. Ugyan a grafika részletességét állíthatjuk – ami konzolon nem túl gyakori –, de a legmagasabb fokozaton is lefolyik a képernyőről a cucc, így nem igazán érdemes birizgálni ezt az opciót. Izometrikus nézetben navigálhatjuk hősünket a golyóstollal megrajzolt, 3D-s tintavilágban. Első blikkre igazán impresszív az, amit látunk, de egy idő után az én szememnek kicsit monotonná vált a sok kék tintás skicc. Jó hír, hogy a játék haladásunk során azért előkapja a tolltartót, és zöld, piros színnel dolgozik tovább. Vajon elfogyott a két tinta? A látványt mindemellett kiváló zenei munka cifrázza, remekül kiemelve és megjelenítve a különböző érzelmeket, hangulatvilágot. A relaxáló dallamok nyugodt környezetet biztosítanak a fejtörők megoldásához is, így talán kevesebb szitokszó hagyja el a játékos ajkait egy-egy nehezebb puzzle során.
Összesen 10, lineáris felépítésű szint áll rendelkezésünkre, tele olyan feladatokkal, melyek továbbjutásunkat biztosítják. Ezek nehézsége nem válaszható, fix szintre lőtték be őket, viszont abszolút nem mondhatóak nehéznek. Olykor ugyan akad egy-egy komolyabb falat, de némi logikával könnyen megoldhatóak. Többségük általában abból áll, hogy hősünk ecsetét használva úgy rajzolunk át objektumokat más pozícióba, hogy át tudjunk kelni az adott akadályon. Képzeljünk el mondjuk egy nehezéket, amit el kell juttatni egy szinttel feljebb. Ami rendelkezésünkre áll egy ék, ami lejtőként tud funkcionálni, több mini-hőlégballon és némi tűz. Ezeket kell úgy összeollózni, hogy az eredménye az legyen, hogy a nehezék és szamurájunk egy-egy kapcsolón helyezkedjen el, ami egy kaput nyit meg. Ilyen feladatokat kell elképzelnünk.
Ami talán sokkal nagyobb kihívást nyújt, az az, hogy opcionális feladatként megkereshetünk szintenként kilenc darab vásznat, amin mindig az adott szint tematikájának megfelelő festmény szerepel. Ezeket a készítők nagyon jól elrejtették, a fele mindig jelentősen el van bújtatva. Három ilyen összegyűjtése egy darab artworköt nyit meg, melyeket a menüből tekinthetünk meg. Ez leginkább a maximalistáknak és a trófeavadászoknak szól, a játékmenetet, a történetet nem befolyásolja.
A pozitív összképbe technikai problémák rontanak bele egy kissé. Gyakori, hogy karakterünk vagy a kurzor eltűnik egy-egy faldarabban vagy sziklában. Ez ugyan sosem volt kihatással a haladásra, az viszont igen, hogy az ötödik szint elején nagyon komolyan glitchel az objektumok kijelölése. Azt hittem, hogy nem fogok továbbjutni, mert a feladat megoldása így tulajdonképpen komolyan akadályoztatva lett. Próbáltam a pályát újratölteni, de így sem jártam sikerrel. Végül aztán sikerült áthidalni a problémát a hibajelenség által felállított „új szabályokkal” (értsd: masszívan nyomogatnom kellett a kijelölő és megerősítő gombokat, hogy valahogy elkapjam a mozgatni kívánt elemet), de egy javítást mindenképpen érdemes lenne eszközölnie a fejlesztők részéről.
A kis horvát csapat egy csupán pár órás szórakozást kínáló kalandot hozott el konzolunkra. Ugyanakkor legyen akármilyen rövid, szinte minden másodperce arany, még a technikai problémák ellenére is. Ha szeretsz agyalni és kedveled a megérintő történeteket, akkor az Inked: A Tale of Love biztosan a kedvenced lesz.
(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)
Sakamoto
Ránézésre pár helyszín nekem is nagyon monotonnak tűnik látványra, de megvan a maga bája így is. Ha legközelebb hiányzik egy jó puzzle indie, biztos eszembe fog jutni. Kb. két hete vettem egy hasonlót, szóval most pihentetem a műfajt.
martin
Pazar a látványvilág.
MolonLave
Nagyon király szerintem is!