Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Infernax (PS4, PSN)

A Castlevania, amit megérdemeltünk.

Nem mondanám magam az őskori Castlevania játékok rajongójának, de az abból kinőtt műfajt végtelenül szeretem. A Metroidvania típusú programokban rengeteg lehetőség van, főleg, hogy már elkezdték keverni ezeket a gyöngyszemet a Soulslike eszenciájával. E formula ugyan jelen bemutatóm tárgyánál pont elmarad, de kellő kihívást tartalmaz nélküle is.

A történet szerint egy hosszadalmas háborúból érkezünk vissza hazánkba, de lovagunk szülőföldje kissé megváltozott a távolléte alatt. Szennyezett mágiával átitatott pestis ütötte fel a fejét, mindenfelé megmagyarázhatatlan események történnek. Már a partraszállásnál a szemünk előtt változik át egy ember gigászi ocsmány démonná. Hősünk célja, hogy visszaverje a gonoszt, lehetősége szerint védelmezze a bajba esetteket. Vagy mégsem? A karma rendszerrel csavar az Infernax az uncsi hőslovag formulán, ami által hozhatunk negatív, förtelmes döntéseket is. Ezek a válaszok általában egyértelműek, de a következmények merőben eltérnek. Elzavarod a vajákos tornya előtt tivornyázó szektásokat, vagy leülsz velük sörözni? Segítesz-e kiűzni Ferikéből a démont, vagy nemes egyszerűséggel levágod? Döntéseinknek súlya van, például teljesen máshogy viszonyul hozzánk a környezetünk.

Sok ilyen apróság színesíti a játékmenetet, ami a bevezetőben taglalt oldalnézetes Metroidvania lenne. A kinti helyszíneken túl öt nagyobb dungeont bejárva nyerhetjük el a végső célunkat rejtő zárt kastélyt. Utunk során több faluba is kitérőt tehetünk, vásárolhatunk egyre jobb felszerelést és különféle varázslatokat, képességeket. Spéci tárgyakat a főbb katakombákból nyerhetünk, amik a klasszikus metroidvaniás, addig elérhetetlen helyszínekre segítenek át (például dupla ugrás).

A pixeles képi világ szuper, a beszélgetés panelek és a választási lehetőségek nagyon szépen animáltak. Rengetegféle lényt kaszabolhatunk le, és jó sok opcionális főellenségre is lelhetünk, ha felfedezzük a teljes térképet. Elég nehéz a program, az alap beállításon halál esetén az utolsó megérintett pihenőponttól indulunk újra. Ezek jó távol vannak egymástól és nem két perc kiismerni a rendszert. Egy könnyített módban is próbálkozhatunk, ami barátibb, még a belső helyszínekre is telepítettek ellenőrző pontokat. Viszont a fejlesztők ars poétikája az volt, hogy a játék mindenkié. Így elég sok beépített vagy kódokkal előcsalható csalást is engedélyeztek, amik használatával pofonegyszerű lesz végigfutni a cuccon. Ezek közül főként a Konami kód által Contra-t csináló cheat kód a legfaszább, ami tényleg egy lövöldözős játékot varázsol a lovagos kalandból. (A kódokat persze az első egy-két végig játszás során nem javaslom alkalmazni.) A döntéseink függvényében jó, rossz, kevert (stb.) megnyeréseket hozhatunk be, változnak az ellenségek, a varázslatok, szóval megéri kísérletezni. Szinkron nincs, de a hangeffektek és a zenék így is gyönyörűen aláfestik a látottakat. A játékidő kellően hosszú és változatos (főként elsőre, és ha kipucoljuk), az újrajátszhatóság terén is remekel. Nem csal, a hibáinkból tanulva lehetünk egyre ügyesebbek és bátrabbak.

Nem is gondoltam volna, hogy a legklafább élményem lesz a témában az Infernax. Ízig-vérig a nagy elődre hajaz, de közben hiteles és nem lesz annak olcsó másolata. Nem csak megidézi, hanem rá is licitál a vámpírokat és egyéb rémeket ostorozó stílusteremtő műremekre. Ez a szoftver annyira színarany, hogy az értékelőnél még meg is csillan a fény a csillagokon egy-egy pillanatra. Nagykanállal fogyasztandó!

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★★★★
SZÍNARANY
Kiadó: The Arcade Crew
Fejlesztő: Berzerk Studio
Megjelenés: 2022. február 14.

2 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Nem sűrűn mondok ilyet 8bites cuccra, de ezt szívesen kipróbálnám!