Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

INDIANA JONES AND THE STAFF OF KINGS (PSP)

Orbitális méretű ziccert hagytak ki LukásArcék azzal, hogy a tizeniksz éve várt negyedik Indiana Jones mozihoz nem készítettek hivatalos videojátékot egy (amúgy kifejezetten jópofa) legós okosságon kívül. Ha akkor jön ki recenziónk tárgya, valószínűleg a húszas-harmincas korosztály nosztalgiára hajlamos tagjai idült vigyorral zsákolták volna be az UMD-t is a mozijeggyel együtt, de így, több mint egy évvel a bemutató után az [b]Indiana Jones and the Staff of Kings[/b] kénytelen a filmverzió mankója nélkül megvívni saját csatáit.[GT]44918[/GT]A főmenüben természetesen a sorozat jellegzetes dallama üdvözölt, és mivel anno gép hiányában ki kellett hagynom az N64-es [i]Indiana Jones & the Infernal Machine[/i] című epizódot, extra adag lelkesedéssel vetettem bele magam a kalandokba. A kezdőhelyszínül szolgáló Kiapadhatatlan Kőtömbök Barlangjába [copyright: eszg_] alighogy betettem a lábam, rögtön a gördülő kövek között szlalomozva kellett aktiválni mindenféle kapcsolókat, hogy az egyik gyökér expedíciós társam kiszabadítsam a saját maga által aktivált csapda fogságából. Más lehetőség nem lévén, Indy és mindig hetykén álló kalapjának testi épségét kockáztatva megoldottam a feladatot (micsoda fantasztikusan eredeti IJ felütés: menekülés hatalmas kőtömbök elől…), de persze hála helyett csak egy adag lesajnálást kaptam. Jellemző. Sértődöttségem jeléül spontán ugrottam 15 évet előre, pont abba az időpillanatba, amikor egy kínai ki akarja rámolni hősünk hotelszobáját. Mivel Dr. Jones becsületkódexe szerint csak a szőke és csalfa szépségeknek lehet megbocsátani ilyen galádságot, rögtön a tettes után vetettem magam, természetesen vagány módon az ablakon keresztül. Ennél a résznél egyébként felmerült bennem, hogy mi a rákért üldözök itt piti tolvajokat a városban, ahelyett, hogy mindenféle piramisok belsejében kerülgetnék felbecsülhetetlen értékű csapdákat és gyűjtögetnék veszélyes kincseket? Vagy fordítva…[9904] A fejben feltett kérdésre persze nem érkezett valós válasz, viszont legalább az irányítást részletesen elmagyarázza a beépített tutorial. Kicsit elvett az Indyfória által arcomra ragasztott idiotikus vigyor őszinteségéből ama tény, hogy a játékban nincs külön gomb az ugrásra, mert ez tapasztalataim szerint jelentősen leegyszerűsített játékmenetet szokott hosszútávon eredményezni. Mint Nostradamus (davincsikódosan eltitkolt) egyenes ági leszármazottjának, sejtésem sajnos beigazolódott, amikor az egyik tetőről a másikra való átlendülést követően diszkrét tömegbunyóba keveredtem, mely során az összes gombot őrült módjára kellett nyomkodnom a harc „fortélyait” begyakorlandó. Sajnos (dacára az interaktív tereptárgyak impozáns számának) a csaták kedvlohasztóan egysíkúra sikeredtek, ráadásul kellően sokszor is kell gyakorolnunk eme tevékenységet ahhoz, hogy a játékos esetleg idejekorán megbánja, hogy valutáját nem az Indiana Jones tetralógia DVD kiadásába ölte bele… vagy dobta bele egy jó mély kútba, hiszen a komótosan szálldogáló ezresek látványa is van olyan szórakoztató, mint a Staff of Kings nagyja. Szintén nem javít az összképen, hogy az ikszelős csaták során folyamatosan újratermelődő ellenfelek próbálják a hangulatot maximumra izzítani.[9906]Gondolom nem szükséges ecsetelni, mennyire idegesítő, amikor egy szappanos doboz méretű szobában kéne megoldani logikai feladatokat olyan módon, hogy közben fél percenként kapjuk a pofonokat a négy égtáj valamelyike / mindegyike felől. A habot a nem létező tortán a pályatervezés, pontosabban szólva a pálya NEM tervezés jelenti, hiszen hiába olyan egyszerűségűek a feladatok, hogy a 300 spártai közül a legcsekélyebb értelmi képességekkel rendelkező is könnyedén meg tudjon oldani mindent két hősiesen patetikus mondat elüvöltése között. Sokszor egyáltalán nem egyértelmű, mit is kéne pontosan csinálni, és akkor ott állsz egy nepáli kegyhely közepén, próbálnád végiggondolni, hogy mi kerülhette el a figyelmedet, mire a semmiből hirtelen előbukkan két náci katona és bizony megint jön a random gombpüfölés. Erre van egyébként egy konkrét példám is: a játék felénél, valahol Panamában pajzsokat kellene kifeszegetni kőtömbökből, amihez meglehetősen sok idő kell, viszont az ellenfelek folyamatosan özönlenek. Egységnyi időnyi szenvedést követően a tutorial megmutatja, hogy az opponensek létrákon másznak fel, és minden bizonnyal rögvest beköszöntene a dolce vita, ha valahogy megszabadulnék tőlük. Oké, elkezdek rohanni, lerúgok két létrát, leütöm az időközben felért embereket, rohanok tovább, rúgás, ütés, rúgás, ütés, mire visszaérek arra a pontra, ahonnan indultam. Éppen dőlnék elégedetten hátra, amikor látom, hogy a mászó alkalmatosságot éppen most támasztják vissza, és már jön is az első adag püfölnivaló… Itt legszívesebben nem a sz*rnak, hanem inkább a fejlesztőknek adtam volna pár pofont. Bézbóllütővel.[9905]Még talán megbocsáthatóak lennének a játékmenetbeli hiányosságok, ha igazi klasszikus ívű történetet pakoltak volna körítésképpen elénk, de sajnos annak ellenére, hogy direkt végignéztem az összes átvezető részt (melyek többsége kimerül egy napló lapjainak Indy által történő monoton felolvasásában), mégis csak a fejemet vakartam, hogy mégis honnan került elő a 15 éve nem látott zölden világító objektum. Talán még ennél is „jobb”, hogy a kábé két perccel korábban megismert újságírónő krízishelyzetben rögtön úgy osztja hősünket, mintha legalábbis túl lennének már a második közös váláson.Visszaolvasva az eddig leírtakat, észrevettem, hogy valami fatális véletlen következményeként elfelejtettem megemlíteni az olyan speciális pályákat, mint a villamoson történő üldözési szekvencia, vagy a híd megmentése… de ezen részek kritikán aluli megvalósítása miatt talán jobb is így mindenkinek. Élvezkedésre marad a grafika, ami tényleg elég szép és sima, igaz nincs meg benne az a fajta ihletettség, ami például a God of Wart nagyon szép helyett k***a gyönyörűvé tette.[9903]Igazából úgy készültem, hogy egy jópofa, nyaraláshoz ideális popcorn akció-kalandról fogok cikket írni, ehhez képest a legrosszabb fajta tucatszemétnek bizonyult a cumó. Ne dőlj be a jól csengő névnek és a kellemes emlékeket generáló dobozképnek, mert a Staff of Kings körülbelül olyan, mintha az alapból is gáz Indiana Jones tévésorozat epizódjaiból gyúrtak volna össze egy még annál is sokkal haloványabb játék adaptációt. Ha esetleg valami csoda folytán kiderülne, hogy a PSP verzióban is benne van a [i]Fate of Atlantis[/i] című retro point & click alapvetés portja, adjatok további 3 pontot az értékelőhöz. Köszönöm. (A játékot megvásárolhatod szoftverdealereinknél. Bannerek a főoldal tetején.)

3/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

53 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Szép értékelés. 😀

  2. hát a game? ìgy a grfikátnézve rossz de azért ki probálnám.

  3. Monoton, primitív, rövid, unalmas, néha játszhatatlanaz összes film adaptáció ilyen mert úgy gondolják a fejlesztők hogy majd a név eladja!

  4. Szerintem is nagyon rossz a grafika.

  5. Szörnyű a graf.

  6. Nálam egy kipróbálást megér!

  7. Szörnyű filmhez szőrnyű játék.

  8. hát az értékelés nagyon jó 😀

  9. erre kár volt, időt pazarolnom:D

  10. Hát, ez kiábrándító, pedig nagyon vártam ezt a játékot… Úgy tudom, PS2-re is kijött (vagy kijön.) Ez nem lehet igaz!! Biztos, hogy ilyen sz*r??? :)Az Emperor’s Tomb az egyik kedvenc PS2-es játékom…Na mindegy, akkor Lego Indy továbbra is, ahogy terveztem.

  11. Látom kezd fejlödni a psp grafikája nagyon jo lesz

  12. Nos én játszottam vele és hááát. Ingatottan indítottam el a játékot hisz nagy rajongója vagyok Indinek! De a zene kivételével már a látvány csalódás volt. A játék menete egyszerű és semmilyen volt. Csak keveset bírtam belőle. Na de senkinek nem akarom elvenni a kedvét. Tessék kipróbálni:)

  13. még psp-n szerintem élvezetesebb lehet mint mondjuk Wii-n volt, 2 perc után izomláz és testszag fogadott.

  14. ez egy nagyon jó játék lehet,nem minden játék kap 3 pontot….

  15. Ilyet sem pipáltam még. 3 pontos játék LOL

  16. Pedig a TV sorozat jó volt.

  17. Így megerőszakolni Indit… Épp ezért meg se nézem a gyerekkori hősöm.

  18. Nosztalgiázó 30-asként rohantam megvenni ps2-re,nem olvastam semmit róla merthogy ez nem lehet rossz- hát szánalom. Mínusz pontokat osztogatnék az Indy rajongók alázásáért. Úgy 1 óra kínlódás után inkább újrajátszom az Uncharted-et, így kéne kinéznie egy akciókalandnak. (főleg nem graf-ra gondolok)

    • Kb. igazad van mert Indy esetében a lyukasarc ígért mindent,hogy ilyen olyan next-gen lesz, euphoria motort használ, minden a fizikának fog engedekmeskedni, erre kiadják szarul az egészet.Megfognám és jól felrúgnám az egész bandát űrszondának a marsra.

  19. Hát emiatt nem vennék PSP-t.

  20. Ciki…

  21. A pontozás alapján elég gyenge lehet.

  22. Mikor meghallottam, rossz szokásomhoz híven elkezdtem bízni!most pedig:(

  23. Komolyan mondom nem hiszem el hogy adott egy jó téma és nem tudnak belőle valami komoly next -gen gamet csinálni belőle.

  24. PSC 3-4 pont: Nem zárjuk ki, hogy lesz olyan gémer, akinek ez a játék bejön. De a többség tutira kidobott pénznek tartja majd, amit kiadott érte. Necces.

  25. Ezt kötelező beszerezni!xD

  26. Max. 2 pont..:)

  27. dejó hogy nem jelent meg ps3-ra 🙂

  28. “na tessék 😛 terveztem h kipróbálom de most elment tőle a kedvem 😀 sebaj legalább megkíméltél a “”hosszú”” letöltéstől és a fej fogdosástól… téll az X-men Origins: Wolverine pspre nem akarjátok letesztelni csakúgy poénból? XDD az talán még sz@rabb mint ez XD”

  29. Tényleg unalmas, verekedsz állandóan. Wiin játszottam, úgy max 1óráig bírtam, de mondjuk szép. Csak hát az meg kit érdekel 🙂

  30. Game of the year????

  31. 2006-ban jelentették be az xbox 360 és a ps3-as verziót és ezt csinálták belőle, 3 év alatt? De szar cég a lucasarts.

  32. Hát akkor erről ennyit 🙂

  33. 3 pont :DD Na ezt elolvasom, mihelyst magamhoz térek!

  34. Fú kemény 3pont….én szeretem Indyt de ezt kihagyom….

  35. Áh ez már akkor halott ügy lett mikor bejelentették hogy wii-re, ps2-re meg psp-re meg ds-re jön.. Ezt bizony PS3/X360-ra kellett volna csinálni… Hiába erőlködnek,a next-gen ideje van már,ha pénzt akarnak akkor bizony itt kell keresni.

    • de hisz pont nem ez a lényeg! nem minden a grafika, ha a játékmenet siralmas…zsíír teszt!

      • Igen ezt vágom,csak úgy értettem hogy a játékmenet annak a rovására ment hogy eleve nem voltak magasak az elvárások. A graf mind1 lett volna ilyen játéknál viszont ha nextgenre fejlesztik talán magasabbra kellett volna rakniuk a lécet 🙂

  36. Úristen :Oez meg mi a franc?:Dkicsitgány:S

  37. Egyetértek mindennel! Ezt jól elcseszték!

  38. Hát ez nagyon nem jött be neked, kár érte, bár a grafika tényleg pofás, nem GoW, de szép.Lehet, hogy nincs gomb az ugrásra, de van legalább ugrás:P

  39. eszg_ : tesztelhetnél valami nagygépeset is, tetszik a teszt stílusa.

  40. Kurrens-gen Indy-t, most!

  41. Azt hiszem, hogy az oldalon ez az eddigi legalacsonyabb pontszám. :O