Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

HYPERDEVOTION NOIRE: GODDESS BLACK HEART (PSV)

A Hyperdimension Neptunia sorozat érdekes [i]állatfaj[/i]: bár a lassan követhetetlenné váló széria egyik része sem túlzottan erős technikailag vagy játékmechanikailag, a percenként az arcodba lőtt videojátékos utalások és végtelenül önreflexív stílus miatt gyakorlatilag képtelenség igazán haragudni a játékra, mely eredményeként az elmúlt évek alatt tetemes rajongótáborra tett szert a sorozat. Ezt a tartós sikert mi sem jelzi jobban, mint hogy az Idea Factory International jelenlegi tervei alapján egy éven belül 6(!!!) részt fog kihozni Európában a sorozatból. A nagy Hyperdömping első hullámának levonulása után a legizgalmasabb projekt meglepő módon nem az egyik PS3-as epizód (egyébiránt kifogástalan minőségű) remake-je, hanem a [B]Hyperdevotion Noire: Goddess Black Heart[/B], címen futó PlayStation Vita exkluzív spin-off, mely a széria megszokott stílusát maga mögött hagyva egy kőkemény SRPG képében kíván érvényesülni. Amint az már az elnevezésből is rögvest nyilvánvalóvá válik, a játék főszereplője ezúttal a sorozat kabalafigurájának számító Neptune helyett a Lastation felett uralkodó Noire, aki a sztori elején leveri három riválisát és ezzel egész Gamarket (így hívják a HN játékok helyszíneinek összefoglaló nevét) uralkodójává válik. Sajnos, mint tudjuk, a nagy erővel nagy debilitás jár, így amikor az önelégülten üldögélő Noire-t megkeresi egy titokzatos (és már ránézésre ősintrikus) nő azzal az ajánlattal, hogy a segítségével harc nélkül egyesíteni tudja egész Gamarketet, rögtön készpénznek veszi a dolgot, és ezzel persze az egész világot a gonosz kezére játssza. A csaj hatalmas szerencséjére pont, mielőtt jól szétgangbangelnék az ellenséges erők, megjelenik egy teljesen jelentéktelen és szó szerint nóném szereplő (spoiler: ez a karakter vagy te…), akinek Noire-ba vetett bizalma erőt ad ahhoz, hogy felvegye a harcot a betolakodókkal. Mivel ebben a világban a hatalom egyenlő a népszerűség / bizalom mértékével a feladat adott: magad mellé állítani a birodalom területeinek generálisait és lepofozni a cselszövőt. Mint már korábban is említettem a sorozat korábbi részeiben használt körökre osztott / helyezkedős csaták helyett a játék a hagyományos stratégia RPG-ben megszokottak alapján történnek, azaz a pályákra feszített négyzetrácson taktikusan mozogva és támadva tudod leabálni ellenfeleid. Bár a Hyperneptunia világa sosem az elképesztő realizmusról volt ismert, a HDN még az alapból meglévő, meglehetősen magas cukorfaktorra is rátesz pár lapáttal, a csatatéren ugyanis a karaktereid chibi (tudod, hatalmas fejek kis pufók testtel…) stílusban tűnnek fel, ami csírájában fojt el minden, a játék komolyan vételére irányuló törekvést. Ez persze nem jelenti azt, hogy Gamarket felszabadítása könnyű volna, hiszen az SRPG stílus legszebb(?) hagyományaihoz hasonlóan a HN helyenként piszkosul be tud keményíteni, így ha viszonylag kiegyensúlyozott, nagyobb idegrohamokat nélkülöző játékélményre vágysz, szégyen, nem szégyen, érdemes a legkönnyebb fokozaton nekivágni a kalandnak. Mivel egy japán játékról van szó, az easy mód természetesen nem azt jelenti, hogy a Barátok közt aktuális epizódjának megtekintése, Fészbúkozás és a szomszédban zajló családi perpatvar eseményeinek követése mellett fél kézzel lezúzod a pályákat, hanem egyszerűen ebben a nehézségi fokozatban akkor is lesz esélyed a történet végére érni, ha nem kívánsz 100+ órát a játékba csorgatni. Taktikázni és több lépéssel előre tervezni tehát a beállított nehézségtől függetlenül alapkövetelmény, ami fokozottan igaz a játék némelyik látványosan túlhúzott bossfightjára, de ha esetleg falba ütköznél a régebbi sztori csaták és mellékküldetések végigpörgetésével felturbózhatod a karaktereid szintjét, ezzel némileg kiegyenlítve az erőviszonyokat.
[YOUTUBE]wSKXhc4Q4sM[/YOUTUBE]Aki látott már valaha SRPG-t, az rögtön otthon fogja érezni magát a HDN világában, hiszen a játékmenet magja nem különbözik sokban az olyan klasszikusoktól, mint a Final Fantasy Tactics, vagy a Disgaea. A lényeg tehát, hogy csapatod tagjaival a négyzetrácsos pályán megpróbálsz minél kedvezőbb szituációban az ellenfél mögé / fölé kerülni, megnézed a támadás / ellentámadás százalékait, majd fogaidat összeszorítva és csendben imádkozva nézed, ahogy az opponensed végzi el ugyanezeket a lépéseket. Az ATLUS fent említett sorozatához hasonlóan néha érdemes tömbökbe rendezni a karaktereid, mert az egymás mellett álló szereplők speckó támadásai ilyenkor kapnak egy kis turbót, valamint egy cukker animáció keretében a csajok ilyenkor halk nyögések kíséretében vidáman lesmárolják egymást. Persze, ha mindenkit egy helyre tömörítesz, ezzel egyben kiszolgáltatod magad az ellenfelek területre ható támadásainak, így érdemes jól átgondolni, mikor élsz ezzel a lehetőséggel.A játék különlegességét a (debilitásban bővelkedő sztori mellett) az adja, hogy a CPU karakterek a sorozat előző részeiben tapasztaltakhoz hasonlóan ideiglenesen át tudnak alakulni ún „HDD” módba, mely megnövekedett támadási és mozgási értékekkel jár. Szintén ismerős lehet a korábbi epizódokból az üres lemezekre égethető speckó képességek intézménye, a hardcore rajongók pedig maximális extázisban elszöszölhetek Noire szobájának berendezésével, illetve a rajongó levelekre történő válaszolással.Tetszett, hogy a pályák helyenként kifejezetten ötletesek és a szokásos tereptárgyak mellett különféle csapdák és szállítóeszközök is színesítik a képet. A rajongókon kívül nagy valószínűséggel mindenkit őrületben kergető iszonyatosan sok blabla mellett szintén jó, hogy a mellékszereplők híres játékok hőseiről vannak mintázva, valamint szinte percenként bukkansz rá különféle játékokat kifigurázó mozzanatokra a Dark Souls-tól a Katamarin át a Metal Gear Solidig. Kevésbé szimpatikus dolog, hogy a négy főszereplőn kívül a csapatodba rakható többi karakter nem rendelkezik HDD móddal, ami minden logikus gondolkodásmóddal megáldott embert arra ösztönöz, hogy a Lee-Fi névre hallgató zseniális Chun-Li imitátor (Street Fighter ugye…) helyett mindig ugyanazokat a részről részre egyre unalmasabbá váló szereplőket használja. A Hyperdevotion Noire audiovizuálisan természetesen teljesen rendben van, az ismerős dallamok mellé a stílushoz illően túlpörgetett eredeti japán és angol hangsáv jár, a grafika pedig olyan akár egy masszív élmosáson átesett PS2 játék, de legalább technikai hibának vagy döcögésnek nyoma sincs. Problémát inkább a gyalázatosan hosszú töltési idők és a csaták döcögős tempója fog okozni, ami még a műfajban megszokott tempóhoz képest is álmosítóan hat helyenként.Mivel jelenleg a stratégiai RPG-k piaca a két Disgaea epizódon kívül nem igen rendelkezik alternatívával és a Hyperdevotion Noire kellően stabil játékélményt nyújt, mindenképpen csak ajánlani tudom a stílus szerelmeseinek (a sztori könnyen megérthető, nem szükséges ismerni hozzá az előző epizódokat), kivéve akkor, ha valaki allergiás a jellegzetesen Compile Heartra jellemző harsány, színes, debil stílustól.

7/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

10 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Rohadj jó képek. 😀

  2. Van benne igazi nyali-fali is?

    • “Sajnos nem, bár az egyik szereplő megkérte már Noire-t, hogy olvassa fel neki a “”How to Make Babies”” című könyvet, amit egyedül nem mert elolvasni. :D”

  3. Csinálhattál volna pár képet in-game erotikus kalandjaidról. Az én dolgom is egyszerűbb lenne. 🙂