Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
State of Play 2020. augusztus 6.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Human Fall Flat (PS4, PSN)

Már fel se tudom idézni, hogy melyik volt számomra az első olyan játék, amiben a tárgyak nagy részét nem ragasztották oda a terepre, hanem a mesterséges fizikai törvényeknek engedelmeskedve el lehetett őket mozdítani, és kölcsönhatásba is léphettek egymással. Rövid PC-s pályafutásom korszakából csak két cím ugrik be: a Max Payne 2, és a Half-Life 2. Azóta is, ha észreveszem egy játékban a fizikai törvények jelenlétét, azonnal verek le mindent az asztalokról, polcokról, mint a csintalan macskák a videókon.A No Brakes Games csapata gondolt a hozzám hasonló, kísérletező elmebetegekre elmékre és létrehozott kilenc különböző tematikájú pályát, amiken szabadon játszhatunk Newton törvényeivel.A Human Fall Flat egy logikai-kalandjáték, amiben a fellelhető eszközök és a fizikai törvények kombinálásával kell leküzdenünk az előttünk álló akadályokat. Az általunk irányított kis ragdoll (gyk.: rongybaba) – akit némileg személyre szabhatunk pár ruhadarabbal – a játékot elindítva már bele is csapódik a tutorial pályájába, ahol elsajátíthatjuk vele a nem éppen habkönnyű kezelést. Mozgáskultúránk a haladásra, egy kisebb ugrásra, nomen est omen alapon történő elvágódásra, illetve kezeink használatára korlátozódik. A rendszer némileg hasonlít a Grow Home című játék kezelésére, karjainkat a hátsó gombokkal aktiválhatjuk, majd amerre nézünk, arra nyújtózkodunk velük. Amihez hozzáérünk, azt megragadjuk és már cipelhetjük is a kívánt helyre. Nehezebb tárgyaknál mind a két kezünkre szükség lesz, valamint arra, hogy a kamerát némileg felfelé fordítsuk, ugyanis emberünk csak így hajlandó emelni. A falakat, illetve a padlót is megmarkolhatjuk, ami leginkább a Tomb Raider-szerű ugrálós, peremmegragadós részeknél jön jól. Ha magasabb helyre szeretnénk felhúzódzkodni, vagy egy kisebb hasadékot átugrani, akkor ugrás után a peremet megragadva felhúzhatjuk magunkat. A művelet teljesen manuális, tehát az unchartedes rutinok itt semmit se érnek, de rengeteg gyakorlási lehetőséget biztosít a második pálya.A feladatunk, hogy az adott terep kezdőpontjáról eljussunk a kijárathoz. Az útvonal kezdetben elég lineáris, később már szépen kinyílnak a pályák. A megpróbáltatások fajtái is gyarapodni fognak, a kezdeti ládacipelések és vagontologatásokat komplettebb feladatok fogják majd felváltani, mint például a kikötői daru kezelése, egy középkori katapult működtetése, vagy különféle járművek használata.Az elénk gördülő akadályokat többféleképpen elháríthatjuk, sokaknál teljesen egyedi megoldásokkal rukkolhatunk elő, csak a rendelkezésünkre álló eszközök, illetve a fantáziánk szab határt. A cipelésen túl erőkarokat használhatunk a nehezebb tárgyak mozdítására, kiékelhetünk mozgó objektumokat, vagy kitámaszthatunk egy kart, hogy az ne ugorjon vissza és így átjuthassunk a kinyílt ajtón. A változatossággal nincs gond, ellenben lesznek olyan bonyolultabb műveletek, amik elég pepecselősek, és nem kevés időt ölelnek fel. Ha véletlenül lezuhannánk a pályáról, akkor az utolsó checkpointnál fogunk landolni, valamint a kulcsfontosságú tárgyak is visszaesnek a helyükre, amennyiben lepottyannának.Mézédes hab a tortán, hogy mindezt nyomhatjuk egy második játékossal együtt osztott-képernyős local coopban! Nemcsak a boldogulásunk lesz könnyebb, de hatalmas móka, ahogy próbáljuk egymást segítve – vagy éppen akadályozva – megoldani a feladatokat.Grafikailag a program kicsit puritánul fest a maga textúrátlan megjelenésével, de inkább a letisztultság érzetét kelti, mint az igénytelenségét. A kezelést szokni és tanulni kell, viszont még kellő felkészülés mellett is érhetnek bosszúságok. Sokszor fogunk mellényúlni a tárgyaknak, mivel a figuránk feje gyakran kitakarja a helyet, amerre kezeinkkel nyújtózkodunk.Hangzás terén a zenék elképesztően gyönyörűek! Annyira jó hallgatni azokat a pár perces zongoraszólókat, vagy szimfonikus muzsikákat, hogy utánuk szinte már horrorisztikusan hatnak a helyszín természetes zajai. A kilenc pálya olyan 5-7 óra alatt abszolválható, és mivel gyűjthető csecsebecsék nincsenek, utána már csak az egyes pályákra való visszatérés marad, hogy kiszedjünk pár serleget. Hangulatra is teljesen rendben van a program, remek móka az egész kaland akár egyedül, akár társsal cipekedünk.Már csak úgy lehetett volna ezt fokozni, hogy nem különálló pályákat szerkesztenek, hanem egy egybefüggőt – amilyen pl. a The Witnessben is van –, amin a feladatok, illetve azok megoldásai kihathatnak egymásra. De így sincs szégyenkezni valója a Human Fall Flatnek, mert remek játék lett. A téma iránt érdeklődőknek, vagy olyanoknak, akik szeretnék behúzni a barátnőt, havert, öcsit, húgit, blökit a videojátékok mókás világába, azoknak érdemes tenni vele egy próbát.

Kiadó: Curve Digital
Fejlesztő: No Brakes Games
Megjelenés: 2017.05.09.
Ár: 4590Ft
Játékosok száma: 1-2
Demo: nincs
Méret: 1.07GB
Web: http://www.nobrakesgames.com/human/
PSN feltöltőkártya: [a http://platinumshop.hu/product/4929/PlayStation-3-PS3-PlayStation-Vita-PSVita-PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Tartozek/Feltoltokartya/PlayStation-Network-Card-6000-Ft]Platinum Shop[/a]

8/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

5 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Bejön! Beszerzem majd!

  2. Ha lenne online coop venném, de így kimarad sajnos.

  3. A Grow Home nem jött be sajnos, pedig szeretem az érdekes irányítású cuccokat (Octodad).

    • Amennyire emlékszem a Grow Home-nak elég használható volt a kezelése, kellő gyakorlás után a kis robot pont arra ment, és úgy ahogy akartad, csak az egyensúlyra kellett figyelni. Na az Octodadnél, és ennél ez nincs így. 🙂