Lejárt a PlayStation 4 exkluzív [B]Horizon Zero Dawn[/B] című, open world stílusú akció-kaland játék tesztjeire vonatkozó embargó, a nyugati magazinok máris elkezdték szórni értékeléseiket.A helyzet mondhatni rózsás: a game jelenlegi [A http://www.metacritic.com/game/playstation-4/horizon-zero-dawn/critic-reviews]Metacritic[/A] átlaga 88%, mely köszönhető a rengeteg maximális, valamint 9 (90) feletti pontszámnak.- Pozitív oldalon minden lap kiemeli a látványt és a szavatosságot. A nagyobb, híresebb magazinok mindegyike el van ragadtatva a nyitott világ felfedezésének élményétől. Emellett pozitívan nyilatkoznak a harcrendszerről.- Nagy negatívumról általában nincs szó. Pár felület megemlíti a gyűjtögetés / craftolás szokatlanul széles palettáját, mely egyes playereknek frusztráló lehet.A Horizon százalékos Metacritic arányát – jelenleg – egyértelműen a USGamer 5 pontos értékelése rontja le. Ebben [A https://twitter.com/yumecaty]Caty McCarthy[/A], a játékot véleményező teszter-hölgy leginkább azt nehezményezi, hogy unta a craftolást és a melléküldetéseket, amiből szerinte túl sok van. (Caty február 13. óta tagja a magazinnak, ez az első review-ja náluk.)
Horizon Zero Dawn – kiváló a játék Metacritic átlaga
Nincsenek hozzászólások.
Hozzászólás
Be kell jelentkezz, hogy hozzászólhass.
SweetPeaShine
Én egy ideje már leszálltam a hype vonatról, és már nagyon régóta se képeket, se videókat nem nézek a játékról. Azt vettem észre, hogy minél jobban képbe kerülök egy játékkal kapcsolatban, meg minél több videót nézek meg róla megjelenés előtt, annál érdektelenebb lesz a számomra, mert az újdonság varázsát elveszíti azzal, hogy a játék közben arra jövök rá, hogy ezt már láttam, meg ezt is, vagy a végén arra, hogy ez a rész benne volt az egyik videóban, de a játékban meg nem. Na az is idegesítő tud lenni.Én maradok annál, hogy megveszem majd jövő hónapban, és meglátjuk, hogy mi lesz. A Killzone sorozattal már jó pár dolgot letettek a srácok az asztalra, és szerintem ebben sem csalódunk majd 🙂
bnorbert08
A játékidőről van valami hír? 10, 30, vagy 100 óra? Írnak már róla valahol?
SweetPeaShine
Ez az infó mondjuk engem is érdekelne…
martin
40+ órát írnak melléküldetésekkel.
mentoloshypo
Most csak az IGN-re néztem fel, ott alaphangon 50-60at írnak a sztorira, mellék küldetésekkel persze.
Akra-eu
Kotaku 80% teljesítéssel 60 óra.
Simonyi Zoltán
Sok helyen a Witcher 3-hoz hasonlítják, mondjuk azért szerintem olyan mélységű nem lesz, de ha csak a fele igaz már jól járunk:)
Motorstorm lover
Nem attol az egy inkompetens tesztől avagy szar pontszámtól lesz a játék sikeres vagy sem. Pár % ide vagy oda az átlagon nem számít.
Penge70
egyetértek
zomimi78
Az indokkal van a probléma, ami miatt lehúzta a játékot. Kb mintha a fifában az lenne a probléma, hogy egyfolytában gólt kell rúgni.
NEXUS0001
“””A Horizon százalékos Metacritic arányát – jelenleg – egyértelműen a USGamer 5 pontos értékelése rontja le. Ebben Caty McCarthy, a játékot véleményező teszter-hölgy leginkább azt nehezményezi, hogy unta a craftolást és a melléküldetéseket, amiből szerinte túl sok van.””Ajánlom neki pl. a SWTOR-t, kb egy éve baxták el tökéletesen, neki szerintem bejönne ez a maxigáz lebutított változat. :(“
bnorbert08
Én még mindig nem értem, h miért van szükség a tesztekre(de, tudom, ez is a biznisz része). Van akinek ez jön be, másoknak meg nem. Adjanak demót mindenből, majd eldönti a vásárló, h kell-e neki, vagy sem.
gugello
A hírhez hozzászólva, úgy gondolom a Horizon elhozza nekünk azt a látvány forradalmat + AI + animációk, mint ami annó a Killzone 2 hozott, de mindezt PS4-re!
JediEco
Már 89%-os az átlag. :)Biztató! 🙂
Hunvarlan
Tőlem lehet akárhány pontos a játék úgyis én döntöm el hogy mennyire tetszik vagy nem + majd ha itt lesz teszt ami fog érdekelni csak és kész.
Igjoe
Jó lesz. Pont.
mui-ruy
“Amíg nem kötelezőek az “”egyhangú”” mellékküldetések, addig baj nincs, ha maguk a fő-sztori missziók jók.”
soliduss
Nézd… ha a polygon akiket a Ms szponzorál és nem restek rendre alul pontozni a sony exeket…. dob rá egy 9 pontot… azért az nagyon nagyon beszédes.
mentoloshypo
Hát igen, akármit nem lehet lepontozni.
soliduss
lehet, csak akkor a saját szakmai hozzá értéseted teszed kockára.A kiscsaj az konkrétan most bukta el… nem lennék meglepve ha módosítaná a végén…. mert nála nagyon kilóg a lóláb.
mentoloshypo
Igen erre céloztam én is, adhatsz te 1 pontot is neki de akkor kb mindenki más hülyének vagy elfogultnak nézne mert mindenki tudja, hogy sokkal többet ér.
Red13
Ha olyan lesz a mellékküldetés, gyűjtögetés, mint a Dragon Age Inquisitionben vagy a Witcher 3-ban, akkor örülök, viszont ha Ubisoft szint, akkor nagyon nem. Akkor inkább a sztorira koncentrálok.
soliduss
CSekkoltam Caty nénit a twitteren…. hát…. szerintem egy indi játékkal kellett volna indítania, mert ez egy pöppet magas labda volt neki
TCr
Igen.
Old_Raiden
“Bezzeg a RockStar-nál nem éri szóvá a ház elejét, hogy kis változtatással gyakorlatilag majdnem ugyanazt csináljuk minden gamejük küldetéseibe ! Sőt végük legtöbbször : “”Rázd le vagy intézd el üldözőid.”” ! :S Remélem a RDR2-re azért újítanak.”
soliduss
A GTA-k szerintem… és még egyszer leírom szerintem egy ici picit túlértékelték. Főleg az 5. részt.
HUN_GERGO
“GTAV -ös packos PS4 et vettem, direkt a Rockstar játéka miatt… a felénél abbahagytam és eladtam. Lerágott csont volt. :(A RedDead2 nél valami “”forradalmi”” dolgot várnék már…”
mentoloshypo
Te egy ilyen polgárháborús időszakban játszódó játékban milyen változatos és soha nem ismétlődő mellék küldetés rendszert csinálnál?
MrZ
Srácok segijjetek akkor most eszt kérlyem anyujéktoll vagy az nomen s skíyt? Mejik a jób?
mentoloshypo
Minden lootolásra alapozó open world játékban ismétlődnek a mellék küldetések, mindegyikbek! Még az oly sokszor bezzeg példaként emlegetett Witcher 3-ban is! Sok fajta és hangulatos mellék küldik voltak, de már az első nagyoobb térképen ismétlődtek, a játék második feléről ne is beszéljünk. Ami a lootolást illeti, a tengernyi, mind egy kaptafa kérdőjelektől már az életkedvem is elment, mégis 93%-on állt átlagban, és teljesen jogosan. Szóval ha valaki egy nyitott világú játéknál a sok fajta loot meg az ismétlődő mellék küldetések miatt pontoz le az egész egyszerűen buta, vagy érdekből teszi. Mert ha nem a mellék küldetésekbe akkor másba köt bele, nem kell ezt magyarázni.
soliduss
A witcher 3-ban a story amit ezekhez a kis side missionokhöz tettek emeli magasan a többi vetélytársa fölé mint open word game…Ha csak megközelítik akkor én már boldog leszek.
TCr
Így van.
MrBubbels
Király. Elő is rendelem. Bennem volt a kis félsz, de úgy fest remek cucc lett.
TCr
“Nem csak a “”túl sok grind”” a baja a kishölgynek, ha érdekel, olvassátok el a teljes tesztet.http://www.usgamer.net/articles/horizon-zero-dawn-reviewKülön kitér az ismétlődő küldetésekre, ami ha igaz, akkor az tényleg baj lehet.”
Old_Raiden
Ha nem lesz full-hasonszőrű a side mission, mint az MGS V-ben, akkor (annyira) nem gond.
mentoloshypo
Na igen, az MGS 5. Volt 4-5 fajta faék szintű mellék küldetés ami végig ismétlődtek a játék során, mi több a játék második felétől a fő küldtéseket is ismételtél, csak nehezebb szinten. Mégse mondta senki, hogy emiatt nem olyan jó a játék, gondolom a USgamer se pontoztota le emiatt.
soliduss
ott a pont :DItt a metal gear solid 5 tesztje. http://www.eurogamer.net/articles/2015-09-01-metal-gear-solid-5-the-phantom-pain-review
soliduss
“””The cherry on the cake, now that Metal Gear Solid has the perfect structure for its systems, is that Kojima has finally learned how to tell a story. If Metal Gear Solid 4 was some sort of nadir in Kojima’s not-unblemished narrative career, The Phantom Pain is where he finally gets it right. The cut-scenes are much shorter and snappier, with the same high production values, and all of the extra period detail and digressions that Kojima so loves are set aside in cassette tapes. The leap in voice talent doesn’t hurt either, with Troy Baker’s Ocelot in particular a master of the two-minute monologue.””Aham…. Kojima végre megtalált Story-t közölni… hát szerintem meg az lett a leggyengébb része az 5. résznek.”
mentoloshypo
Ohh, bezzeg a tök egyforma mellék küldetések itt nem voltak annyira szemet szúróak, de érdekes. 🙂
Itachi
Megjegyzem, az én ízlésem szerint a MGS 5 a valaha készült LEGROSSZABB MGS…. pont az open world és snadbox jelleg miatt. A történet – amit olyan sokan gyengepontjaként említenek – szerintem sokkal jobb lett volna egy non-openworld MGS ben. Nagyon szeretem a szériát, kb minddel játszottam is, de az MGS 5 egy szégyenfolt és ennek az oka leginkább az Open world. (PSP s részeket nem számolom bele) De ugye ez a trendi hát jump on the bandwagon. A Witcher 3 ban is néha dögunalom volt a sok mellékküldetés, a sok kérdőjel felderítése, de ott még azért tudtak a sidequestekbe belevinni némi egyediséget, noha lehetett kategorizálni. Nem értem miért kell az Open world irány, mások biztos tudják.
martin
Nekem sem tetszik az MGSV és ugyanazt gondolom, mint te. Ami itt érdekes lehet, hogy ez egy új IP. Az teljesen egyértelmű, hogy az open word jellegből adódó szavatosság növekedés jelenleg döntő piaci tényező.
Itachi
Igen, annak aki időmilliomos. Viszont aki tartalommal szeretné megtölteni játékkal töltött óráit, igen csak megszívja ezen trend miatt. Ma már ott tartok, hogy egy online és haver nélkül játszott verekedős játéknak több értelme van, mint egy hatalmas térképen sablonokat halmozni egymás után. Márpedig én maximalista vagyok, kipörgetek játékokat és nem pálya ha nem találok meg minden szir-szart, nem csinálok meg minden küldetést. A MGS V a határaimat feszegette. Elég elszomorító. Amennyiben sablon küldetésekre vágyok akkor arra ott az MMORPG, ott van helye. De ne egy AAA s játékba tegyék csak a szavatosság növelése miatt. (Witcher 3 talán a kivétel, ott valahogy kevésbé volt zavaró, vagy legalább is nem annyiszor) Jó lenne, ha ennek is vége lenne egyszer, de az nem most lesz :S
gugello
MGS V EPIC az első 30 percben, mikor már megnyílik a térkép, onnantól halott a game, néhány átvezető animáció viszi a játékot!
gugello
…azaz a prológus a játék tetőpontja!
martin
LOL TC nem beszélj már faszságokat veterán gémer létedre.Melyik az az open world játék, amelyikben nem ismétlődnek a küldetések? Öld meg – szerezd meg – vidd vissza. Mindegyikben ez van. Az XP-ért csinálod a mellékküldetést meg a lootért, plusz némi sztori-kiegészítésért.
TCr
“Te is tudod öreg-gamer létedre, hogy vannak izgalmasan, változatosan ismétlődő, illetve vannak unalmasan repetitív küldetésekből álló játékok.Nem feltételezem, hogy ez a játék az utóbbi kategória lesz, csak a többiek figyelmét hívtam fel rá, hogy a tesztelő lány nem csak a grind miatt adott rá oly kevés pontot, hanem a FŐküldetések miatt is:””…But all those positive feelings melt away once you enter another main mission, and you find yourself quickly roped into more claustrophobic corridors and arena battles, stripping the player of the freedom that makes the travel between locations feel so pleasant.””””Seemingly every main mission ends in an arena fight of sorts against a giant-to-medium-sized machine, with a plethora of corridor battles against living humans to get there.””De még mielőtt megköveztek más írásai miatt, én is meg fogom venni a játékot.”
soliduss
Szerintem a kis hölgy volt picit kritikusabb. Mert azért a többi oldal elég szép pontokat osztogatott.
TCr
“Meglehet.BTW az MGS5 története szerintem kurvajó.Úgy gondolom, hogy a tálalás, de főleg a rendezés (!!!) (pl. MGS4 minőségű átvezetők) az, ami miatt nem lett olyan jó, mint a korábbi részek. Na meg ugye a “”befejezetlenség””.”
martin
TC, ki a faszomat érdekel, hogy ez a 2 napja tesztelő, Pokémon-rajongó kis szanfriszkói hipszter-palánta mi a faszt gondol erről a játékról, mikor a GameInformer, a GameSpot, és minden más neves magazin tesztelője azt írja, hogy a mellékküldik kiválóak és még sztori-szál is van bennük? Én musou rajongó vagyok, engem ez sem érdekel, ha egy küldit 40x le kell nyomni, ha annak van értelme / eredménye.
TCr
“Ha “”kiafaszomat”” érdekel, akkor “”miafasznak”” írtad bele a Metacritic-es cikkedbe?”
tagor
OMG
martin
Azért, mert – ahogy oda is írtam – az ő 50%-a viszi le az értékelést.
TCr
“Mindenesetre ugyanezen a véleményen vagyok, különösképp ami az utolsó mondatrészt illeti:””Én musou rajongó vagyok, engem ez sem érdekel, ha egy küldit 40x le kell nyomni, ha annak van értelme / eredménye.”””
Greg
Ez azért a fantázián is múlik. Ki lehet(ne) azért találni változatos küldetéseket.
Old_Raiden
Caty: a kurvaanyád magyarán megmondva na.
mentoloshypo
Ezt a széles palettável rendelkező craft és loot rendszert, pontosabban ennek a negatív mivoltát nem igazán értem. Mi a baj vele, túl van bonyolítva? Sok mindent kell gyűjtögetni?
Old_Raiden
A Wicher-ben is túl lehetett él, sőt itt meg majd 1-1 cucchoz azt is megmutatják melyik küldi-től kapjuk meg.
zomimi78
Jól indul Kati karrierje…