Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

HIVATALOS, a FOTA saját versenysorozatot indít!

Bekövetkezett amitől sokan rettegtek (de persze sokan vártak is). A FOTA nem tudott az FIA-val megegyezni és döntöttek, új szériát indítanak. A megbeszélésen jelen volt mind a 8 csapat, akik jelenleg tagjai a FOTA-nak. (Ferrari, McLaren-Mercedes, Renault, BMW Sauber, Toyota, Brawn GP, Red Bull Racing és a Toro Rosso)A csapatok nem akarnak változtatni a feltételeiken, az FIA nem enged, ezért megszületett a döntés, a csapatok önálló széria szervezésébe kezdtek.[B]A FOTA közleménye[/B]”A FOTA tavaly szeptemberi alapítása óta a csapatok összefogva dolgoztak, hogy megállapodást kössenek az FIA-val, annak érdekében, hogy javítani tudjunk a sporton. A gazdasági válság nagy kihívás elé állította a Formula-1-et is. A csapatok szövetsége büszke arra, hogy nagy mértékben sikerült csökkenteni a költségeket.””A gyártók segítséget biztosítottak a független csapatoknak, és a FOTA segítsége nélkül vélhetőleg most többen nem vennének részt a versenyeken. A FOTA megegyezett a költségek jelentős csökkentésében is, amely biztos alapokra helyezte a jövőt.””Ezt követően a csapatok jelezték az FIA és a kereskedelmi jogok birtokosai felé, hogy készen állnak 2012-ig elkötelezni magukat. Az FIA és a kereskedelmi jogok birtokosai megpróbálták feloszlatni a FOTA egységét.””A csapatok kívánságát figyelmen kívül hagyták. A kereskedelmi jogok birtokosa több tízmillió dollár kifizetését nem teljesítette, 2006-ig visszamenőleg. A FOTA ennek ellenére kompromisszumot ajánlott.””A csapatok nem folytatják a kompromisszumok felajánlását, és nem változtatnak eredeti feltételeiken, amelyekhez a 2010-es nevezésüket kötötték. A csapatoknak nincs más választása, mint egy saját bajnokságot szervezni, amely a részvevők és a partnerek kívánságát tükrözi. Az új sorozatnak átlátható vezetősége és egy szabályzata lesz, több résztvevőnek biztosít lehetőséget, és meghallgatja a szereplők, valamint a rajongók kívánságát is, és emellett kedvező árú showt biztosít a partnerek és a részvényesek számára.””A legfontosabb versenyzők, sztárok, márkák, szponzorok, menedzserek és cégek is a legmagasabb szintű bajnokságban akarnak szerepelni, és az új sorozattal fognak tartani.”[B]FIA válasz[/B]”Csalódottak vagyunk de nem lepődtünk meg a FOTA döntésén – hogy még a sport érdekében sem kötöttek egyezséget. Egyértelmű, hogy egyes tagok megakadályozták a sikeres tárgyalásokat.””Nem engedhetünk meg magunknak pénzügyi harcot és azt sem, hogy a FOTA hozza a szabályokat.””A nevezés 2010-re ma este lejár, holnap ismertetjük a végleges nevezési listát.”A FOTA az alábbi – volt F1-es pályákon rendezhet akár versenyeket (zárójelben látjátok mikor voltak itt versenyek):- A1-Ring – Ausztria (1997-2003)- Osterreichring – Ausztria (1977-1987)- Adelaide Grand Prix Circuit – Ausztrália(1985-1995)- Circuit Gilles Villeneuve – Kanada (80-as, 90-es években, legutóbb: 2002-2008)- Circuit de Nevers – Magny-Cours – Franciaország (2003-2008)- Hockenheim-Ring – Németország (2002-2006, 2008)- Silverstone Circuit – Nagy Britannia (az első versenytől, megszakításokkal 43 futam, legutóbb 2000-2008)- Fuji International Speedway – Japán (1976-1977, 2007)Kérdés, hogy melyik milyen állapotban van jelenleg.*FRISSÍTVE*”Az FIA ügyvédei kielemezték a FOTA fenyegetését, miszerint saját bajnokságot akarnak indítani. A FOTA, különösképpen a Ferrari eljárása törvénysértő, akárcsak a szándékos beleavatkozás a szerződésekbe, a jogi elkötelezettségek megszegése, és a versenyjogok megsértése. Az FIA eljárást indít.””Meg kellett tennünk a jogi lépéseket. Ez része a folyamatnak, de abban a pillanatban, hogy (a FOTA csapatok) észhez térnek, mindent le fogunk állítani. Amit művelnek csak pózolás, még a 2010-es szezon Melbourne-i kezdete előtt abba fogják hagyni és megnyugszanak. Nem fogják megkapni azt a támogatást, amire szükségük van és vissza fognak jönni.” – mondta.Amíg az eljárás/tárgyalás nem fejeződik be, addig az FIA nem hozza nyílvánosságra a nevezési listát. Az FIA azt akarj, hogy a Ferrari és a Red Bull tartsa magát a korábbi szerződésben foglalt ígéretükhöz miszerint 2012-ig a Forma1-ben versenyeznek.*FRISSÍTVE*A német RTL televízió kész szakítani Bernie-vel és megy a csapatok után, hogy az ő versenyüket közvetíthesse.”Meg kell néznünk, hogy fel tudjuk-e bontani a szerződést.””Most elharapódzott a hangulat, de bízunk benne, hogy sikerül megállapodást kötni, mivel mindkét fél érdeke, hogy a Formula-1-ben a legjobb csapatok versenyezzenek.” Xander Heijnen a Formula-1-es gyártók szövetségének a szóvivője szerint – aki több éven keresztül dolgozott egy új bajnokság létrehozásán – a FOTA megszerezheti a Formula-1-es névhasználati jogot is akár.Forrás: www.itv-f1.com, f1-live.comRészletek folyamatosan!

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. na ez tényleg cirkusz gyerekek

  2. Hàt eddig én nem kővettem ezeket az eseményeket.Pedig van mit. Te jó êg.Mi van itt???

  3. Ez már vicc, amit művelnek. Engem nem érdekel, mi lesz, de legyen jövőre egy ugyanolyan színvonalú verseny, mint a Forma 1. Az nem érdekel, mi lesz a neve. Én mindenesetre azt a sorozatot fogom követni, amiben a nagy csapatok vesznek részt. Úgy érzem, hogy erre nagyon ráfázhat a FIA és Bernie. Senki sem lesz kíváncsi egy olyan Forma 1-re, amiben csupa kis csapat versenyzik. Egyértelmű, hogy mindenki a nagyok miatt nézte és a nézők is velük fognak tartani.

  4. Kíváncsi lennék azért ezekre a szerződésekre, hogy ennyire másképp lehet értelmezni őket. :)))Amúgy most hogy van ez, ha valaki nem indul, akkor mi van?Szal eddig azt hittem, hogy egy versenyen való részvétel az lehetőség és nem kötelezettség. Ez már tizta LOL!:DBeperlik a Ferrárit, ha nem indul, és ha netán nincs benne az első tízbe még akkor is szétpüfölik az ügyvédek a ferrásrisok arcát!?:DDD

    • Ez (is) a pénzről szól. Ha nem indul, nem kap pénzt a jogdíjakból, reklámbevételekből. Ha nem indul, nincs annyi néző, tehát kevesebb bevétel Bernie-nek is, meg a többi csapatnak is. Mindig csak a pénz, pénz, pénz…

      • “Oks, de ha bevállalja hogy nem indul, akkor valszeg bevállalja azt is, hogy a reklám után sem kap pénzt. Ahogy kiszűrtem Bőrniék valami olyannal fenyegetőznek, hogy szerződésük van a Ferrarival, hogy 2012-ig versenyeznek és ha nem, ezt a törvény által is érvényesítik.Hogy a faxomba!?Ok a Ferrari “”komolyan”” veszi őket, majd beállít a versenyre egy tők nem szabályos kocsival, amit ezért azonnal kizárnak…Ennek sok értelme lenne.Amúgy persze a pénzről szól, de engem kifejezetten irritál az ahogy Bőrni harácsolt. Sokáig amikor mondták, hogy a magyar nagydíj veszteséges, meg ilyenek, akkor csak a saját hülyeségünkre gondoltam. Na de neves, nagy múltú pályák esnek ki sorozatból, gyakorlatilag az F1 tradíciói válnak semmivé, csak mert valaki túl sokat akar. Bőrni meg nem arról híres, hogy hajlandó engedni.Aztán ez is érdekes a wikiből:””Miután látja, hogy milyen szervezetlen a száguldó cirkusz, 1974-ben más istálló tulajdonosokkal, Colin Chapmannel, Teddy Mayerrel, Max Mosley-val, Ken Tyrell-lel és Frank Williams-szel megalapítja a Forma 1-es konstruktőrök szövetségét, a FOCA-t. Az újonnan alakult szervezet 1975-ben harcba szállt az FIA-val, jobb rendezést és nagyobb részesedést követelve a bevételből. Később a tévés közvetítési jogok megszerzésére is kísérletet tesz a FOCA, amelynek vezetője 1978-tól Bernie Ecclestone lesz, a szervezet jogi tanácsadója pedig Max Mosley…Mivel a kereskedelmi és tévés jogok értékesítése ebben az időben nehéz és rizikós volt, a csapatok, amelyek ezek felett rendelkeztek átadták ezt Ecclestone-nak, aki vállalta a kockázatot. Bernie Ecclestone létrehozta a FOPA-t (Formula One Promotions and Administration), amely az F1 kereskedelmi jogai fölött rendelkezett. A bevétel 48%-át a csapatok kapták, 30%-a az FIA-t illette, 23 százalék pedig a FOCA-é lett. Az üzlet aranybányának bizonyult: Bernie Ecclestone 1993-ban már évi 45 millió dollárra tett szert…A csupán 1 méter 60 centi magas üzletember vagyonát 2 milliárd dollárra taksálják.””És most a fagyi visszanyal:DDD”

  5. Csak legyen valamilyen verseny, a többit leszarom.:)

  6. szerintem Bernie van olyan rafkós (még) h összebékíti a feleket.ha a qrvás botrány nem fogott Maxie-n akkor majd valahogy félreállítják.

  7. Örülök neki! A forma1 mindig is a csúcsok csúcsát képviselte,de az utóbbi években már igen csak rokkant volt!Hajrá FOTA,és kérnék egy klasszikus Nürburgringi versenyt…:)Persze a nagy körön:)

  8. Eza a Bőrni egy balfék!Nem esett le neki, hogy az emberek nem rá meg egy betűszám kombinációra kíváncsiak, hanem az ismert versenykocsi márkákra meg a sztárpilótákra?Most gyak egycsapásra F3-at csinált a F1-ből, ügyi volt!Attyaúristen!!!!!Én kíváncsi vagyok, hogy milyen szabványok lesznek majd az új kocsikra érvényesek, mert ebből a szempontból is már évek óta viccet csinált a technikai fejlesztésekből Bőrni barátunk. Már most is lassan egy gokárton több technológia van, mint az F1 kocsikon.Remélem, hogy a csapatok nem azért léptek elsősorban, hogy a pilótáknak, manegereknek több pénzt dugjanak a zsebibe, hanem hogy több pénzt költhessenek a technikára.

  9. Viszont az A1-Ring,Silverstone.Fuji,vagy a Hockenheimring örömteli hír.Magny Cours nálam nem volt kedvenc pálya,dehát ízlések és pofonok.

    • …Brand Hatch, Estoril, Dél Afrika, sok idővel kimaradt, híres, nagy hagyományokkal rendelkező pálya!(Szegény Kódmesteréket sajnálom, kiadtak a licence-ért egy talicska lóvét, és azok a csapatok nem fognak szerepelni, akik miatt megvennék az emberek jàtékot.)

  10. Nos,kiváncsi leszek a jövő évre.Minőség tekintetében mindenképpen a FOTA-sorozata lesz a király(a legjobb pilóták,a legjobb gyártók/konstrukciók).Engem inkább az aggaszt,(amit Agent is megemlít a cikk végefelé)hogy az új sorozat pályáinak milyen lehet napjainkban a minősége.Mert ha a kanadai pályára gondolok,milyen botrányos állapotban volt a legutolsó versenyen a pálya aszfaltja…

  11. R.I.P. forma 1. Élt 1950-2009-ig.

  12. hát… ilyen a szex!:))

  13. Végre! 5 éve várom ezt!

  14. Ha a Ferrari, a McLaren-Mercedes, a Renault, a BMW Sauber, a Toyota, a Brawn GP, a Red Bull Racing és a Toro Rosso az új versenysorozatban vesznek részt, egyértelmű, hogy azt követem majd inkább figyelemmel. Bár az elején az f1-et sem fogom hanyagolni, mert nagyon kíváncsi leszek az új csapatokra is,,,

  15. OMG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  16. IRL – ChampCar.. Ugyan ez.

  17. Elkurtak XD

  18. háát ez szívás 🙁 nagyon újjongtok, kíváncsileszek az új sorozatra…

  19. No, 1000 éve nem voltam, erre az elképesztő hírre visszatámolyogtam.Amúgy ez még jó is lehet, meglátjuk!

  20. jeh ennek örülök a vén g**ci besz*pja végrevégre lehet egy tényleg csúcsok csúcsa kategória, mint annó a 2000es évek legelején

  21. Háhá most hallom, hogy több eddig nevezett csapat vagy akik neveznének sokan már nem is akarnak, mert a gyáriak nélkül nem látják értelmét:D Na most mit fog csinálni a két lángész?

  22. Marha jó…kapja be az FIA. Én sem engedtem volna ebben kicsit több van a gyártóknak.Részemről az új sorozatot fogom nyomon követni az új Forma 3000 helyett.

  23. Ez hihetetlen. De talán jobb lesz így, majd később okosabb lesz mindenki.

  24. Azok a pályák, ahol jelenleg F1 van, természetesen nem jöhet szóba. Viszont rengeteg olyan pálya van amik alkalmasak autóversenyre. Hidd el, rengeteg jelentkező lesz. Sok olyan pálya van, amin semmit sem kell alakítani, mert aktív F1-es pályák voltak az elmúlt években, csak a túl drága jogdíjak miatt amiket Bernie-nek kellett volna fizetni kiestek. Pl. Silverstone, ahol most van utoljára F1. Vagy A1 Ring, Hockenheim, Magny Cours, Fuji, San Marino, stb.

    • Igen, és micsoda pályák hevernek parlagon…Szép lehet ez a fajta jövő.

    • Ez igaz, van még sok pálya, bár mondjuk én nem is értem teljesen a nyilatkozatot, mert nincs is oylan pálya, ahol ne tartanának más versenyt is. Na mindegy, majd kiderül, hogy mi lesz 🙂

      • És az sem biztos, hogy a mostani F1-es pályák ne rendeznének az alterntív F1-es sorozatnak is futamot. Bár a szerződéseket nem ismerem, de erre vonatkozó kitétel biztos nincs benne, lévén nem volt korábban ilyenről szó, tehát miért szerepelne a szerződésben. Ellenben Bernie biztos mindent meg fog tenni már az elején, hogy a pályákat erre kényszerítse.

  25. Huh ez azért meglepett, nem hittem volna. Kíváncsi leszek mi lesz az új sorozattal, mert ha minden összejön nekik, akkor az nekünk csak jó lesz, de attól tartok az FIA nagyon csúnyán keresztbe fog nekik tenni. Többször is nyilatkozták, hogy szerződéseik vannak pályákkal, tv csatornákkal, mondjuk ezt nem teljesen értem, kizárólagos szerződés lenne? És valószínűleg a bírósági idézések is repkedni fognak, meg még ki tudja mit ki nem találnak ellenük…

  26. Na most nemtudom, hogy örüljek, vagy sírjak..

  27. Na fasza! Én vártam! Amit Max-Börni az utóbbi pár évben műveltek, az kriminális.Sok szerencsét, nézőt, csapatot, jó versenyeket, versenyzőket kívánok az új sorozatnak! :]

    • Most mi van? Ne így állj hozzá. Én alapból úgy, hogy jövőre 2 sorozatot nézek. 🙂 Egyébként annó az A1GP is riválisnak volt beharangozva, mikor indult… Itt most kérdés lesz, hogy az új széria lesz sikeresebb (ismert csapatok, ismert pilóták) vagy a régi (ismeretlen csapatok, ismeretlen pilóták).

      • Mi a baj a hozzáállásommal? Számomra a Formula 1 legyen Formula 1, az autóversenyek csúcsa. De jelenleg megpróbálják felhígítani a kategóriát, mert azt hiszik, a mennyiség pótolja a minőséget. Amúgy semmi gondom a kisebb kategóriákkal (GP2, A1GP, WSR, IFM, stb), nézem is őket ha tehetem.

        • Félre ne érts, én is Forma1 fan vagyok, de amit a két vénember az utóbbi években művel(t) az nálam már rég kiverte a biztosítékot.

  28. Azt a mocskos! Mi lesz itt?