Pénteken a szabadedzéseken a versenybírók megdolgoztak a pénzükért. Több pénzbüntetést is kiosztottak. Jenson Button 2600 Eurós bírságot kapott, mert 72,7 km/h-ás sebességgel haladt (60 km/h helyett) a boxutcában. A Ferraris Luca Badoer, aki Massát helyettesíti és 10 év után versenyez újra 5400 Eurót kell, hogy befizessen, összesen négyszer szegett szabályt.Fernando Alonso, és az újonc csapattársa Romain Grosjean nem mentek el egy közönségtalálkozóra, melyen minden pilótának kötelező a megjelenés, de őket nem büntették meg.[11203] Többször felröppent már a pletyka, miszerint Alonso jövőre a Ferrarinál folytatja. Martin Whitmarsh egy hétvégi nyilatkozatában már kész tényként beszélt erről. [I]”Martin Whitmarsh azt mond amit akar, de nincs szerződés a Ferrari és Fernando között. Szó sincs arról, hogy a Ferrari szerződést kötött Fernandóval. Két versenyzőnk van, akiknek a szerződése a 2010-es év végén jár le. Semmi sem kényszerít minket arra, hogy ezen változtassunk.”[/I] – áll a Ferrari hivatalos közleményében.[11202] Lewis Hamilton a péntek délutáni szabadedzésen egy látszólag kis baleset miatt, ahol megsérült az első vezetőszárnya, kiállt a boxba, de nem jött vissza és nem tudta folytatni az edzés. Mint később kiderült azért nem, mert nem volt tartalék szárnyuk az autóra.[I]”Hozzáértem a falhoz, de nem is éreztem az ütközést,” mondta Hamilton. “Csak egy kicsit súrolta az első szárny a falat, de sajnos nem tudtuk a hibát kijavítani, mert nincs belőle tartalék.”[/I][I]”Ahogy az összes többi csapatot is, a kéthetes gyárleállás több kihívás elé állít minket, amelyek egyike, hogy nem tudtunk megfelelő mennyiségű alkatrészt hozni erre a hétvégére. Sajnos nem rendelkezünk olyan pótalkatrésszel, aminek a segítségével Lewis folytatni tudta volna a ma délutáni edzést. Ma este további darabok érkeznek a gyárból, ezek segítségével meg tudjuk majd javítani az autót holnapra.”[/I] – mondta a csapat vezetője.[11201] Rubens Barrichello új sisakban köröz hétvégén, melynek a festésén a következő látható: [I]”Felipe – see you on track soon!”[/I] – vagyis [I]”Felipe – viszlát hamarosan a pályán!”[/I].[11204] Kimi Räikkönen elégedetten nyilatkozott a szabadedzések után. [I]”Nem volt semmi problémám az autóval, de a sebességen lehetne még javítani. Ha nagyobb lenne a leszorító erő, akkor gyorsabbak lennénk a kanyarokban. Ettől eltekintve az autó egyensúlya nem volt olyan rossz. Ha sikeres lesz az időmérő és a rajt is jól sikerül, a dobogóra is felállhatunk.”[/I][11207] A Force India csapat egyre jobban jön felfelé Adrian Sutil a 6., Giancarlo Fisichella a 8. helyen zárta az első edzésnapot. Annak ellenére, hogy nem voltak túl sokat a pályán. Sutil elmondta, hogy a tempója az autónak nagyon jó és nagyon örül a 6. helyének. Reméli, hogy sikerül a Q2-be jutniuk. [I]”Egy kicsit pepecselnünk kellett az autóval, ezért nem mentünk annyit az első két edzésen, amennyit szerettünk volna, de összességében remek volt a balansz. Elvégeztük a szokásos munkát a gumikkal, és bár eleinte kemény dió volt, a második tréning végére sokkal jobban megértettük a viselkedésüket.”[/I][11206] Romain Grosjean nem tűzött ki kisebb célt mint azt, hogy a Q2-be jut első időmérőedzésén. Mindezt úgy, hogy eddig nem kért segítséget Alonsotól. Élete első edzésnapján a 13. helyen végzett, csapattársa mögött mindössze 1,3 másodperccel (úgy, hogy Alonso a második helyezettet verte majdnem 0,8 másodperccel).[I]”Fernando ma bizonyította, hogy az autó jól muzsikál. Ami engem illet, örülök, hogy nem követtem el nagyobb hibát, és a lehető legtöbb tapasztalatot gyűjtöttem. Ha sikerül bejutnom a Q2-be, az remek személyes eredmény lesz, meglátjuk, mire leszek képes.”[/I][I]”Ez az első nagydíja, de gyorsan tanul, és nem hibázott, szóval tökéletesen kezdett”[/I] – mondta Alonso. – [I]”Én nem mehetek oda hozzá, hogy segíteni akarok, de tudja, hogy itt vagyok, ha bármire szüksége van. Délelőtt mondtam neki, hogy ha szeretne valamit kérdezni, csak jöjjön oda hozzám. Kész vagyok neki segíteni az első napokban – az autóval vagy a váltóáttételekkel kapcsolatban, hogy melyik kanyart hányasban vegye, hol használja a kerékvetőket, ilyesmikben. Bármit megkérdezhet, de egyelőre nem tette, szóval biztosan így is elég gyors.”[/I] – mondta a spanyol.[11205] A Brawn pilóták örülnek, hogy ismét közel kerültek a tűzhöz nem úgy, mint az előző három futamon. Régi alkatrészeket szereltek vissza az autóikra, hogy rájöjjenek minek volt köszönhető a visszaesésük az erős év eleji kezdés után. Ennek eredménye az lett, hogy a pilóták folyamatosan az élmezőnyben autóztak pénteken. [I]”Nem tudtuk, mire számítsunk ezen a pályán, és láthatták, hogy én és Jenson állandóan kiugráltunk az autóból, mert 15 percenként cserélgettük a beállításokat egymás között. Ő átvette az enyéimet, én meg az övéit”[/I] – mesélte Rubens.[I]”Nagyon boldog voltam, mert a köridőmet az első körömben értem el, tekintélyes mennyiségű üzemanyaggal feltankolva, szóval sokat javult az autó az elmúlt futam óta.”[/I][I]”Itt nagyon magas a pálya hőmérséklete, délután az 50°C-ot is elérte, így sikerült kezelnünk a gumik hőmérsékletét, és nem akadtak olyan problémáink, amelyek az előző pár versenyen hátráltattak minket”[/I] – nyilatkozta Ross Brawn.
Hírmorzsák szombat reggel
Nincsenek hozzászólások.
Hozzászólás
Be kell jelentkezz, hogy hozzászólhass.
Attis37
Ez a sisakfelirat nagyon szép dolog Barrichellotól.
csincsa
Remélem is azt a dobogót a Ferraritől!Barrichello sisakja tényleg aranyos tőle. :))Már nemsokára kezdődik! 😀
skate_punk
Szegény Luca Badoer 10 é után végre versenyzik gondolja azt 4 szabályt megszeg és 5400 eurós büntetés
snowwine73
Köszi az infókat !
Zsubi
Remélem a Force-India végre begyűjti idei első pontját.
edWood
Kedves az a sisakfelirat!