Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Hideo Kojima vall az MGS: Peace Walkerről

Hideo Kojima, a Metal Gear saga apukája nemrégiben az Official PlayStation Magazine angol kiadásának tett igen őszintének, és szavait értelmezve talán kissé csalódottnak – ez persze csak magánvélemény! – hangzó vallomást a széria következő epizódjáról, a Playstation Portable exkluzív [B]Metal Gear Solid: Peace Walker[/B]ről.Már a game bejelentése előtt lehetett tudni, hogy a 200% maximalista Kojima – vajon ismerik egymást Kazunori Yamauchival, a Gran Turismo kiagyalójával? – kissé elfáradt az MGS4 grandiózus, embert próbáló fejlesztése során és szeretne másfelé, más játékstílusok irányába kitekinteni. Szívesen csinálna például FPS-t, mondta.Erre jött a bejelentés, hogy Kojima és csapata újfent MGS game készítésébe kezdett, ráadásul egy nagy volumenű PSP epizódéba. A folyamatosan érkező hírek egyértelművé tették: az eredetileg csak producerként és ötletgazdaként közreműködő Kojimát teljesen beszippantotta a hatalmas projekt, így ez is egy olyan felvonás lesz, amit szinte teljes egészében neki köszönhetünk majd.Mit jelent az, hogy “szinte teljes egészében”? Nos, a friss OPM interjúból kiderül. A kérdésre, miszerint a Peace Walker vadiújnak és forradalminak beharangozott játékötleteiből (Co-op Ring, Love Box) mennyi jött csapatától, a Kojima Productions team-jétől és mennyi a mestertől csak annyit mondott, gyakorlatilag minden lényeges friss idea tőle származik, a team nem járt élen a nagy újítások terén. Ez e tény nagyjából megmagyarázza Kojima lehetséges csalódottságát (HA érez ilyet): szerette volna kényelmesen “fentről” felügyelni a game fejlesztését, erre azt vette észre, hogy nyakig benne van a bizonyára nagyon fárasztó és felelősségteljes munkában, és minden presszió – a rajongók, a szakma és a kritikusok részéről – az ő vállát terheli. A Peace Walkert tehát ismét Kojima dizájnolja, mint az eddigi részeket – a guru nem hagyta magára következő gyermekét.Ismerve Kojima maximalizmusát felmerül egy újabb kérdés: ha ő csinálja, mennyire lesz komoly epizód a Peace Walker? Kojima szerint annyira, hogy az eddig beleölt munka és energia, valamint az elköltött büdzsé fényében a cucc akár lehetett volna számozott epizód, a Metal Gear Solid 5 is! A Peace Walker nem spinoff és nem mellékszál lesz, mint pl. a Portable Ops vagy az Ac!d, hanem egy igazi nagy MGS felvonás. A játékot a hamisítatlan és utánozhatatlan Kojima-hangulat járja majd át, ugyanúgy, mint eddig minden számozott MGS részt. A Peace Walker május 27-én kerül az európai boltok polcaira.A harmadik, az előző kettőből adódó kérdés talán kissé költői és túlságosan spekulálós: ha Kojima kvázi “belerokkan” (oké, ez talán barokkos túlzás volt) a Peace Walker tökéletesítésébe, mi lesz az E3-on bejelentett nagygépes, multiplatform Metal Gear Solid: Rising sorsa? Ha az MGS team Kojima nélkül fejetlen óriás, hogyan oldják majd meg, hogy annál is a megszokott magas minőséget kapják az igen komoly elvárásokat tápláló gémerek? (Amit jelenleg tudni lehet: a Rising készítésében Kojima kizárólag producerként kíván közreműködni.)Bizonyos híresztelések – hívjuk vad pletykáknak őket – szerint a Rising már 2010 karácsonyi időszakában a boltokba kerülhet. Ha Kojima látástól-vakulásig a Peace Walkeren dolgozik, ami májusig tart majd, vajon beszáll majd a Rising munkálataiba is? Ha nem lesz elégedett az addigi eredménnyel, újracsináltatja az egészet és csak valamikor 2011 végén hagyja kiadni a stuffot? Esetleg megtörténhet az, hogy a Rising elszakad a megszokott MGS hagyományoktól? Hangos siker lesz belőle vagy a kritikusok által ízeire szedett áldozat?A Risingból sajnos eddig még semmit sem villantott a Kojima Productions. Még egy árva információmorzsa sem esett le az asztalról, ami jelezte volna, egyáltalán milyen lesz a game és milyen történetet dolgoz fel. Itt lenne az ideje a leleplezésnek…

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. “Én nem tudom , de nekem a a játékokból, (mind a 4et végigjátszva többször) újságokból, internetről vagy éppen a többi Fan-al beszélgetve, nekem ez a sztori egy kerek egészet alkot és a 4. részvégénél összeállt… az idővonal nagyon durván simul a 20. század megtörtént eseményeihez és egyetlen egy játékot nem ismerek ami ennyire “”hihető”” és komplex sztorit rakott volna a szemünk elé!Ide tenném még a szereplők “”összefonódását”” a történetben és azt h a szereplők minden gondját baját átéreztük, sőt mi is erősen elgondolkodtunk a morális alapon hozott döntéseken, hogy vajon ez helyes volt-e vagy ossz emberek lettünk… hihetetlen hatással volt rám és sztem másokra is ez a történet ami egyedülálló mind a mai napig!!!Aki meg azzal vádolja Kojimát, h csak a pénz érdekli azt egy mosollyal tudom díjazni…:)”

  2. Bizakodó vagyok -vagy talán elfogult- de hiszek abban,hogy a jövőben megjelenő MGS részek az eddigiekhez hasonlóan mind nagyszerűek lesznek. Ha Kojima san kezei alól kerülnek ki,akkor mindenképp,mivel ő már bizonyított. Viszont nem hinném,hogy a Kojima Productions-nál csupa bénák dolgoznának…És egy FPS a mestertől? Végre megmutathatja,mire képesek a japók ebben a műfajban. Mert lehet,hogy én vagyok tájékozatlan,de nem ugrik be egy japán FPS sem. (öö…???)

  3. lenne egy kérdésem: láttam videot a játék demo-járól (gameplay) és ott az illető egy M16-ossal szétlőtt egy tankot. amit egyébként 4-5 ember védett, már amennyire a tank mellett állás és nézelődés védelmet jelent. aki játszott vele, vagy többet tud róla, megnyugtatna, hogy nem ilyen gagyi ez a játék. mert én eléggé ledöbbentem a video-n.

    • Sajnos de, azon én is megrökönyödtem. De attól független nagyon jó.

      • komolyan mondod?! azt reméltem, hogy csak valami tévedés. az őrök komolyan rá se mozdultak snake-re, és ő meg komolyan egy sima karabéllyal szétzúzott egy tankot, és tényleg semmi lopakodás, meg ilyenek… 🙁

        • Mikor próbáltam géppityuval leszedni, engem szétkaptak az őrök pillanatok alatt. Konkrétan azon apályán tartok, még nem vittem át.

  4. “Nagyon jó olvasni az MGS rajongók és a hozzá értők kommentjeit, és “”vitázásait””. Nagyon érdekes, hogy aki ebben a “”hírben”” hsz-t adott le, az szinte mind MGS-es ( és valamilyen szinten ért is hozzá ) és jó látni, hogy még rajongó és rajongó közt is így különböznek a vélemények. Még több ilyet akarok ^^ ( még ha nem is tudok komolyabban hozzászólni, mert annyira nem vagyok jártas MGS téren – szégyen gyalázat 😛 )”

  5. “Inkább az a “”fan”” aki elfogult a(z MGS) szériával szemben és nem ismeri el az adott rész hibáit.”

  6. MGS4-nek egyetlen nagy dobása van ami számomra korszakalkotó, de mégis külön játéknak mondható, az a metal gear online! Online játékból ennyi lehetöséget kihozni DÚÚÚÚRVA. Megérdemli az évtized legjobb online móduszát csak Kojima pénzéhességével azaz a fizetös online tartalomjával elbaszott mindent…. addig volt jó mig ingyenes volt

  7. Kojima bácsi, én mikor szerepelhetek egy MGS részben ?

  8. “Ez tökre olyan mint a south park esetében amikor arról veszekedtek hogy hány részes volt a star trek… fanok meggyözik egymást hogy “”én jobban tudom”” :D”

    • Ja. Már én is csak olvasom. Tiszta élvezet. =) Főleg hogy már totál semmi köze az itt folyó témának a hírhez. xD Tippem olyan 300 komment. Tartod, vagy emelsz?

      • Tartom xD Kezdenek fáradni…. Viszont mgsfan-nak igaza van a mgs4-röl alkotott véleményéröl és tetszik a Harry Potter hasonlat… A pénz beszél! Kojimat már az érdekli… 4 egy nagy szopás, de én nem vagyok fan, egyszerüen csak szeretem a metal geart.

  9. “Senkinek nem tünt fel, hogy az MGS4ben van a legtöbb újitás? Teljesen új alapokra helyezte Kojima a lopakodást, sokan talán ezt nem tudják feldolgozni. Nyitott szemmel kéne játszani, odafigyelve a részletekre. A “”gyorsan kijátszom két óra alatt”” játékstilus nem passzol az MGS-hez. De mér kezdem érteni miért van szükség új RE-re, és miért az fps stilusnak van a legnagyobb rajongótábora.”

  10. “Istenem, én nem azt mondtam, hogy leszaroztátok, csak azt mondtam (próbáltam), hogy szerintem igenis “”felér”” a negyedik rész a korábbiakhoz . Semmi bajom nincs veletek, ne értsétek félre, de azért ne legyek már kis kazuár, mert én 23 évesen még nem játszottam rongyosra az MGS sorozatot, meg nekem más a véleményem erről a témáról, mint nektek. Sajnálom, hogy ez nektek úgy esett le, mintha én ezzel felvágnék…Az exkluzivitás dolog meg nagyon nem érdekel, miattam aztán jöhetne bármelyik más platforma is.”

  11. A MGS4 sehogy se volt nekem hangulatos, nem is fogok rá úgy emlékezni mint a Twin Snakes-re vagy a mgs3-ra. A 4 az zsúfolt játék és összevissza történnek a dolgok benne. Mintha valaki 1 mondatban akarna mindent mondani, ez minden csak nem zseniális. Szerintem ez a Peace walker tisztább érthetöbb és élvezhetöbb lesz… videók azok jó dolgok, ez a mgs nagy érdeme, mintha egy film részese lennék…

  12. Én annak örülnék, ha a Portable Ops-ot és ezt a Peace Walker-t átportolnák PS3-ra MGS4 engine-el 🙂 Meg akkor már a Sons of Liberty-t meg a Snake Eater-t is :p

  13. “””Aki meg azt mondja, hogy neki pl. az MGS3 tetszik, a 4 meg nem, az nem MGS-saga rajongó, hanem akciójáték fan.””Pontosan, erről van szó. Ha csak a történetet nézzük, akkor meg főleg. Nincs értelme kiemelni az egyes részeket, mert az egész SAGA-t kell nézni, mert CSAK úgy van értelme. Ha magát a játékmenetet nézzük, akkor meg egyértelműen kijelenthető, hogy a negyedik rész semmiben sem marad el a korábbi részekétől. Mondjuk szerintem aki igazi fan, az észrevette, hogy mindegyik rész nagy fejlődésen esett át, az azt megelőző részhez képest. Az Mgs4 játékmenetben szinte a tökéleteset hozta, végre eltűntek azok a korlátok, melyek a sorozat korábbi részeikre jellemzőek voltak. Sokkal szabadabb lett az egész, a játékstílusodat ezúttal te választhattad meg. De ettől még nem lett gyengébb (“”kazuárabb””) ez a negyedik sem, mert például a lopakodás itt is megvolt (csak még tökéletesebben), csak ezúttal több játékstílust – vagy ha úgy tetszik más hozzáállást – is megengedett.Jah és egy kis adat, azoknak, akik szerint a negyedik rész csak videókból állt.: első végigjátszásra 25 óra. Ebből 10 óra videó, a maradék pedig tiszta játékidő.”

    • “””Jah és egy kis adat, azoknak, akik szerint a negyedik rész csak videókból állt.: első végigjátszásra 25 óra. Ebből 10 óra videó, a maradék pedig tiszta játékidő.”” Az a maradék akkor 15 óra volt. Ez az arány egy videojátéktól szerinted jó? Mert szerintem k*rvára nem.”

      • Hát elmondom neked, hogy az MGS játékok úgy kb. 15-20 óra hosszúak, szóval az a 15 óra tiszta játékidő szerintem krva jó. Én örülnék, ha ennyi játékidőt kapnék a mai játékoktól (a szerepjátékok kivételével) …

      • Majdnem fele-fele arányban van játék és videó, én erre kérdeztem rá hogy ez mennyire jó.

        • Aki valódi MGS fan, annak ez szerintem nem hátrány amúgy. 🙂

          • Aha, akkor nem vagyok elég nagy rajongó ahhoz, hogy ezt a hibáját elnézzem 🙂

          • Ez nem hiba, ez az MGS sorozat velejárója. Ha ezt nem tudod elfogadni, akkor tényleg keress más játékokat, és ezt most nem bunkósságból mondom.

          • “Jaja persze, ezt amúgy kicsivel lejjebb írtam: “”Na igen, MGS2, érdekes amikor nyolcadszorra játszottam még akkor is végignéztem az összes videót és élveztem minden pillanatát. Az egy kiváló játék.””Akkor hogy is van ez?”

          • Márpedig ha azt végigjátszottad, akkor mégiscsak tisztában vagy vele, hogy minden részben voltak hosszú átvezető részek. Pedig abban sem voltak sokkal rövidebbek, a tiszta játékidő meg főleg nem volt több. Velem te a játékidő miatt vitáztál, nem pedig a játékmenet miatt. Én meg csak arra reagáltam.

          • Az arányokról vitatkoztam veled és nem a játékidőről, vagyis a videók és a játék mennyisége nincs összhangban, az MGS2 ilyen szempontból nekem tökéletes volt.

          • Na jó , legyen ahogy gondolod :DDe azt továbbra is fenntartom, hogy szerintem az MGS4-ben pont megfelelő volt a játék (15h, ami szerinted nem megfelelő, pedig az MGS2-ben sem volt nagyobb a tiszta játékidő) és videók (10h) aránya, nálam az MGS2-ben sem volt nagyobb ez a szám. Ráadásul az tuti, hogy az nem tartott 25h-ba, mint a negyedik rész.

          • Nem a 15 óra játékidő volta kevés az MGS4-ben hanem ehhez jött a 10 óra videó, ez utóbbi volt nekem sok…

      • Az MGS2 tetszett? Abban mennyi video volt? Ha azt csodálattal nézted az MGS4 átvezetöivel mi a gond? Vitatkozol, de már magad sem tudod hogy min. 🙂

        • Az MGS2-ben szerintem jóval kevesebb volt a videó, és ne forgasd ki a szavaim.Egyébként meg ha figyelmesen és értelmezve elolvastad volna az összes hozzászólásomat akkor láttad volna, hogy mi a gondom az MGS4-el…

          • Elolvastam az összes hozzászólásod, megtiszteltelek vele, épp ezért nem értem mi a gondod.

          • “Dehogy olvastad el, de tudod mit, csak neked csak most – amit egyébként a 110. hozzászólásomban megtalálsz – “”Technikailag nekem nem volt vele problémám, inkább az a rengeteg videó, egy idő után komolyan behánytam tőle és a játéktól is elment a kedvem.””Ne beszélj össze-vissza, ellentmondasz saját magadnak.”

          • Tudom, hihetetlen, de végigolvasom az összes hozzászólást, mert érdekel ki mit gondol, hogyan lát dolgokat. Ezért forumozok. Az más kérdés, hogy nem értek mindennel egyet. Egyébként meg ha te behánysz az MGS4-töl és elmegy töle a kedved, mert hát ezt irtad, akkor ne haragudj, de egyetlen hozzászólásodat sem tudom komolyan venni.

    • Egyetértünk. 🙂

  14. “Nálam sokáig a TOP1 játék volt az MGS… PS2-n, PS3-on egyaránt. Most viszont egy játéknak sikerült “”leütnie”” az első helyről. Uncharted 2: Among Thieves :)”

    • Na igen, MGS2, érdekes amikor nyolcadszorra játszottam még akkor is végignéztem az összes videót és élveztem minden pillanatát. Az egy kiváló játék.

  15. “és hogy egy stílszerű kommenttel zárjam a mondandómat: “”a tűz már nem lobog annyira”””

  16. Én leginkább azt nem értem, olyan gémerek, akik MGS rajongónak mondják magukat, hogy tudják elvonatkoztatni az egyik részt a másiktól? Egyik sem létezhet a másik nélkül. Az első a Csillagok háborúja (újdonság), a második a Birodalom visszavág (akció), a harmadik a Jedi visszatér (a nagy kaland), a negyedik pedig… nos, azt a Star Wars filmet még nem rendezték meg.

    • ez igaz, de hogy ha a Star Warsból indulunk ki, a MGS negyedik része olyan, mint hogyha Darth Vadert felélesztenéd, majd az öreg Luke-ot bolygóközi csatangolásra késztetnénk és a végén egymás karjaiba hullnának, előkerülne az öreg Leia, 3CPO becsajozna…stb.

      • Néha úgy érzem, neked is csak divatból van meg az MGS. Olvastam itt alább, hogy az a bajod vele, teljesen körbemegy a világon. Hát azért megy körbe, mert ez nem Snake-ről, Éváról meg a dzsungelről szól – ami egy epizód a történetben -, hanem az egész világ sorsáról. Egy ilyen grandiózus sztorit nem lehet egy tankhajón vagy egy erdőben lezárni, mert ez világméretű konfliktus.Aki meg azt mondja, hogy neki pl. az MGS3 tetszik, a 4 meg nem, az nem MGS-saga rajongó, hanem akciójáték fan. Ezt egész nyugodtan magára veheti bárki.

        • hmm…lehet.De, ez a hír pont kapóra jön. Mert azt hiszem ez a probléma.Mindig ez van: Kojima kiáll, és elmondja mi lesz. És az ember elkezd interaktív harcmezőkről ábrándozni, meg teljesen egybefüggő terepről, és akkor kapod ennek a 20%-át. Nem rossz a többi sem, ebben nincs semmi rossz, de az ember elgondolkozik, hogy akkor mi is az amit ő kapott.Való igaz, rajongó nem vagyok. A MGS-t többre tartom, mint bármit, mert ez tényleg többről szól….és még valami: azért a MGS 4 elkövetett egy-két szerencsétlen hibát. Arra gondolok, hogy ha már fejedben van valakinek a jelleme, akkor ne akard átírni. Gondolok itt Liquidre, de akár mondhattam volna másokat is…pontosítanám az előbbit: rajongó vagyok (szeretnék az lenni), de nem feltétel nélkül.

          • persze lehet ezt nagy csavarnak is méltatni, de sztem pont ha valaki rajongó, akkor nehezen viseli, hogy amit eddig tudott, az hirtelen semmis leszpl. a MGS 2 ha úgy vesszük ki is esik, mert szinte bármi ami elhangzott benne a 4-re kiderült, hogy nem is úgy vanezeket nehéz megemészteni

          • “Abszolút egyetértek, ez az egyik nagy fájó pont számomra is. És hogy nagy csavarok voltak a 4-ben? Nem, igazi csavarok a 2-ben voltak, annak a végén a hajam letettem, annyira jó volt a történet. Ha csak és kizárólag a story minőségét vesszük, akkor az árnyékkormány és az S3 tervet bemutató második rész viszi a pálmát. Összességében viszont a harmadik,(nálam) szóval még ilyen téren is elmarad a négy. De egyébként most tényleg sokan azt hiszik, hogy mi ezeket azért írjuk, mert nem szeretjük a negyedik részt, de igen, én marhára szeretem, mivel imádom az egész SAGA-t, ez a világ legjobb játéksorozata, Kojima pedig örökké a legjobb marad számomra és a generáció legjobb játéka az MGS4, de a többi MGS résszel szemben kicsit elmarad és kár, hogy pont a befejező részre kell ezt mondanom. Viszont a visszatérés Shadow Mosesra, az nálam katartikus volt. Bárcsak az összes ACT olyan lett volna, az szenzációs volt és ott éreztem azt, hogy Kojima hozzám szólt és újra visszavitt a kiindulóponthoz, mesés érzés volt. NO meg amikor megszólalt a “”The best is yet to come””..ÁÁÁÁÁ…. Szóval van erőssége a negyediknek is azért…..”

          • Ha nem tünt fel eddig, akkor elárulom hogy az 1-4 ig minden részre ez volt a jellemző. xD Csavaros történet ami az utolsó 4.-ik részben bontakozik ki teljesen. A hatalmas puzzle utolsó darabja is a helyére kerül és meglátod az egész képet. Amit addig azt hitted magadbaszívtál tudást és épp kezdesz képben lenni, aztán következő részre jön a pofára esés, árulás. Az addig megismert karakterek homlokegyenest cselekszenek. Ez a Metal Gear Solid. Ezért várták rajongók milliói, hogy végre minden szál elvarrásra kerüljön Solid történetében. A rajongók pont ezért szeretik. Mit nehéz ezen megemésztened? 😀

          • Ezzel az eszmefuttatással akár kihúzhatjuk az első részt is a második mellett. Hiszen mint kiderült az ott történtek sem volt igaz. Nem azért amiért. =)

        • Ez hülyeség. Pont, hogy a 4 az akció gamereknek való, míg a 3-ba olyan finoman lehet sunnyogni, akár egy kaméleon… A 4-be is adott a lehetőség, de ezt csak a Die Hard MGS fanok használják ki.

  17. “Még mindig nem olvastam tényszerü érvelést arról, hogy miben marad el az MGS4 a korábbi részektöl. “”Nem jön be!”” “”Az MGS3 jobb!”” “”Nem tetszik ez meg az meg amaz…”” Ez egyéni szociális probléma!Amikor nem vagy ott szivvel lélekkel mikor játszol, csak a millió elvárás kavarog a fejedben, ne várd hogy majd katarzis élményed lesz. “”Én ezt nem igy csináltam volna.”” “”Nem ezt vártam ettöl meg attól…”” “”Nem ilyen befejezésre számitottam…””, stb.Nem a játékban csalódtál, csupán az elvárásaidban. Kojima ilyennek alkotta meg az MGS4et, ez van. Ö legalább még nem áldozta fel a sorozatát azért, hogy megvegye és játszon a játékkal Kisjóska Kunmadarason. Még vannak kreativ ötletei és meg meri valósitani öket.”

  18. Aki unja az MGS-t, az majd legfeljebb nem játszik vele. Kojima legalább (még) hü önmagához és nem enged ki szart a kezei közül, valszeg ezért sem tudja teljesen másokra bizni. Amig megy a szekér, amig eladható a játék, addig lesz MGS. De nincs ezzel baj, mert tudom, hogy a pénzemért tartalmas szórakozást, élményt, MINÖSÉGET kapok. Majd inkább akkor kell vészmadárkodni, meg temetni a sorozatot, ha a Resident Evil sorsára jut. Az a börlehúzás és a pénzcsinálás tipikus esete.

  19. Jajj de jó, hogy senkit nem izgat a game, azt megjelenés napján már arra verik, hogy épp a PW-vel tolom :PEgyébként tényleg nem kéne tovább húzni ezt az MGS balhét. A 3 óta nem sikerült méltó, korszakalkotó, igazi MGS-t kiadni. De ez a Coopin ez még kell 😀

  20. “Mindig az van, hogy nem vesz részt aktívan a játék fejlesztésében bla bla bla. Aztán mégis.Még ha nem is vesz részt benne aktívan akkor is azt fogják mondani, hogy nem tudta megállni és ott volt nyomta az ötleteket.Miért? Ahogy lentebb is írták Pénz Pénz Pénz.Jobban eladható, ha azt mondják keményen benne volt a keze nyoma. Ha nem így lenne, rögtön mindenki másképp állna az éppen aktuális MGS játékhoz és lehúznák a picsába, és még azt is hibának könyvelnék el, ami nem az és jönne a vád, hogy elrontották Kojima életművét… bla bla. Viszont ha benne van a keze nyoma akkor máris “”huuuuuuuuu de faca!””Amúgy már szerintem is elég lenne a MGS-ból.Jó a cucc én is imádom, de ha valamit sokáig húznak, csak felesleges kavarások jönnek elő a történetben és lassan elindul a lejtőn a cucc.Új sztori kellene új hős, csak hát egy új ismeretlen címet nehezebb eladni. “”A pénz az élet mozgató rugója!””Pedig Kojima nevével még a Pinokkió is eladható.”

    • “””pénz, pénz, pénz””Kojima esetében most talán butaságot írtál. Nála inkább””szakmai büszkeség, szakmai büszkeség, szakmai büszkeség”””

  21. megveszem mindkettőt, mer’ MGS van ráírva, oszt lesz ami lesz:D

  22. tulságosan elfogult vagyok mindenféle kojima san és mgs kritikára.de látom hozzáértö és megmondom a faszát mit kellett volna hogyan csinálni az van bőven.

    • “És mi van ha ez nem “”megmondom a faszát””, hanem szimplán csalódottság? Erre nem gondolát még? Én csak azt utálom, ha valaki emellett mondjuk elküldi Kojimát oda…. mert azt viszont tudom, annak ellenére, hogy ezúttal nem volt meg az a tendencia, hogy részről részre übereli magát a sorozat, mert örökké ez nem lehet, DE!!! tudom, hogy Kojima a szívét-lelkét beleadta, csak (szerintem) olyan grandiózusra nőtt az egész történet, a karakterek relációja, hogy tökéletesen ezt már nem lehetert lezárni.(illetve tökéletesen lezárta ő, a harmadik résszel). Félre ne értsetek, bánnám ha nem játszottam volna az MGS4-el, de a végén nem ültem mozdulatlanul egy órán keresztül, hogy feldolgozzam azt a hihetetlen érzelmi töltést, ami a többi résznél megvolt. Igazából kicsit szomorkodtam Snake miatt, de ennyi. Sokkal grandiózusabb befejezésre számítottam. Az MGS3 végén már a könnyeimmel küszködtem, annyira elvitt a történet. Egyébként egy jó ideig én sem akartam ezt bevallani saját magamnak és próbáltam megmagyarázni, hogy dehogyis, ez volt olyan jó, de aztán rá kellett ébrednem, hogy csak saját magam verem át. És valahol egyet kell értenem Gege00-val, hogy jó lett volna levenni Kojima kezeiről a “”bilincset”” és hagyni csinálni amit szeretne. Örülök, hogy MGS-t készít, mert tőle mindig örülni fogok ennek, de ez talán kissé tényleg sok és túl gyors a tempó, egyből az MGS4 után.Én egy kicsit most pihentettem volna a szériát és később, egy hatalmas visszatéréssel rengettem volna meg a játékok birodalmát.:) No mindegy, azért várjuk a PW-t.:)”

  23. Hideo Kojima mester egy marionett bábú! Ez a legjobb szó rá….MIÉRT NEM LEHET ABBAHAGYANI AZT A ***** MGS FRANCHISE-T?Egyszerű a válasz: pénz-pénz-pénz- ÉS mégtöbb PÉNZ!Félre ne értsen senki, szeretem az mgs-t DE az MGS4-nél a mester tényleg lezárta művet.Aztán beköpnek neki föntről egy olyat, hogy folytatod – és a mester neki áll újra. Ha igazi faszagyerek lenne akkor azt mondta volna, hogy – bocsesz én diktálom az ütemet!A hírek megerősítik azt a tudatot hogy ez már túlnőtt Kojima mester elképzelésein. Remélem, egyszer újra erőre kap a sok hiéna között…

    • Én volt kedvenc írómmal vagyok így. R.A. Salvatore. Drizzt Do’Urden kalandjait mindig élvezettel olvastam. Alig vártam, hogy kijöjjön magyarul a legújabb kötet de a Csend Pengéi megváltoztattak mindent. Annyira ellaposodott (vagy inkább túlzásokba vitt), hogy fájó volt olvasni. A FAN-ok tehetnek erről is, mert a kiadót b*sztatták, hogy mikor jön az újabb trilógia. Az MGS 4 számomra nagy katarzis volt, mert a 3-asat kihagytam sajnos, de még így is éreztem rajta, hogy túlzottan is nagyot akart szólni és ezért a mester kicsit túladagolta a puskaport. Annyi csavart a sztoriban rég láttam már, mint az MGS 4-ben. Otacon a kedvencem és mire végre összejön neki….bammm…Salvatore is ezt csinálta. Több fejezeten keresztül áradozik egy női karakterről és annak szépségéről, majd két sor alatt kettényisszantja egy rusnya ork és annyi. Mintha üres lenne az egész utána.

    • hát, nekem egyre inkább az az érzésem, és ezért is írtam amit, hogy ő afféle Primadonna, aki ötször visszavonul, mindig bejelenti hogy ez az utolsó, és aztán mégis folytatjapersze, biztos mondják neki, hogy gyerünk még egyet, de nem hiszem hogy köteleznék rá

  24. Mindegyik MGS résznek megvannak az erösségei, én mindegyiket másért szeretem, de az összes részt tökéletesen áthatja az az egyedülálló MGS érzés és a Kojima féle zsenialitás. Katarzis? Az egész sorozat egy nagy katarzis! 🙂

  25. Azért nincs egyszerű helyzetben Kojima, már évek óta benne van a vágy hogy kezdhessen neki valami újnak és egyszerűen nem adják meg neki a lehetőséget és időt, pedig mekkora állatság lenne egy FPS Kojima módra. a Peace Walker demo-t a héten próbáltam ki és egyszerűen visongtam magamban hogy EZAZ újra itt a megszokott mgs 1-2-3 érzés és hangulat, a MGS4 után ez egy áldás volt. PSP ide vagy oda – tökéletes összhangban van a játék a kicsi géppel is. a Rising szerintem gyenge lesz Kojima nélkül de mégha Kojima kezelésbe is venné ezt a projektet is én akkoris jobban örülnék végre egy teljesen más Kojima által megálmodott világra 🙂

  26. Nekem a MGS4 volt a csúcs. Tökéletesre csiszolt gyémánt:)

  27. Amùgy lehet hogy szuper akciòjàték lesz,csak épp minden hiànyzik majd belöle amitöl az mgs egy mgs:D

  28. A Portable Opsra is azt mondtad, Kodzs, hogy a hiányzó láncszem lesz az MGS3 meg a Metal Gear között, aztán a nagy faszt lett az. Miért unatkozó 12 éveseknek csinálod a játékot?

  29. Lehet a Rising akkora siker lesz, mint eddig még egy MGS-sem. De a 2010-es debüt sztem nehezen jönne össze, vagy már valami meglévő motort raknak alá – mondjuk a Lords of Shadow-ét?

  30. “””elégedetlen””, ezt már megszokhattuk tőle.De a párhuzamos fejlesztés kicsit soknak tűnik.Kiv. várom-rom.”

  31. Azért álljuk már meg egy szóra gyerekek. Nekem sem tetszik, hogy semmit sem hallani a Risingról, de előre kinyilvánítani, hogy egy fos lesz, amikor azt se tudjuk, hogy milyen, na neee…..

    • Szerintem a Rájzingban jön egy újabb szereplő, aki robotnak születik, de aztán emberré mutálódik, aki gyakorlatilag a földi élet végcélja, és a kínai Mandzsu dinasztia határozta el létrehozását, hogy ellenálljon a nyugati hódítóknak (Kína most divat és az eddigi részekben elég alulreprezentált), csak aztán kicsit csúszott a prolyekt, néhány évszázadot.Ja és FPS lesz végre, az új fazon szerkója megszólalásig hasonlít majd egy másik FPS-ben szereplőjére és így gyakorlatilag megtudjuk kit is rejt Másztörcsíf sisakja (ezért kell kiadni X-re is, de nem akarok polyénkikller lenni!):)

  32. Peace Walker rulez lesz, ez nem vitás. Már a demó alaplyán lejött. Viszont ha ennyire láma nélküle a csapat, ötletek és játékmenet terén akkor tényleg nagy baj lehet a Rising háza táján. Főleg ha már most ezt rebesgeti (burkoltan) maga a mester is. Arról nem is beszélve, hogy igen gyorsan öszecsapják. Egy normális MG ilyen rövid idő alatt nem születhet ezen a generáción, ha túl akarják szárnyalni minden tekintetben a fantasztikus záró epizódot. Ha csak nem beállt a konami is a square és capcom mellé, a ,,szélesebb rétegű vásárlőközönség,,=kazsuál játékosok kiszolgálása érdekében. Majd ők is öszedobnak egy fasza kis agymunkát, taktikát nem igénylő egygombot nyomkodó akciójátékot? Mert a mai tízenéveseknél ez a trendi?

    • A Rising tuti olyan lesz, ha egyáltalán lesz belőle valami. Ráadásul technikailag sokkal gyengébb lesz mint a MGS4 az X360 miatt. Ez már most 100%-ig borítékolható.

  33. Bezony, olyan maximalista, mint Yamauchi mester. 🙂 Hála az Égnek!!!

  34. A Rising szerintem még vagy 2 év mire megjelenik. A Peace Walker hamarosan itt van. Nincs mitől tartani. Egyébként én a Peace Walker-t várom jobban. A Rising-hoz nem állok hozzá valami jól, utálom robot Raident.

  35. “Nem baj, ha nem foglalkozik a Risingal, legalább olyan szájíze lesz, hogy pont leszarja, mivel jön xboxra is , ezért nem tartja “”méltónak”” a komolyabb bevatkozásához. Mellesleg nem is tudom, hogy lesz megoldva a 8G-s lemezekre egy ekkora játék..”

  36. Én a peace walker-t tartom az igazi folytatàsnak,a reach-et meg egy soför nélküli autònak ami vadul szàguld egy szakadék felé.Màr az alcìmének a megvàltoztatàsa is baljòs elöjel..

  37. mgs világból, mint kívülálló: most lesz vmi mgs ps3-ra?

  38. Lökhetnének egy PS3-as verziót is a Peace Walkerről. Arra nagyon vevő lennék. A Rising meg fos lesz. Kuka

  39. “szerintem Kojima “”vér izzadása”” garancia a játék minőségére… én alig várom, szerintem nagy durranás lesz (a demót meg nem bírom abbahagyni)”

  40. Ez a Peace Walker egyre furcsábbnak ígérkezik. Nekem az Acid már sok is volt, kiverte nálam a biztosítékot. A portable opsot még lenyeltem, tetszett is. Az MGS4 pedig…Kezdek kételkedni abban, hogy Kojima tudja mit csinál. Ezek az újítások pedig…nos, nem érzem őket sem előrelépésnek sem szükségesnek.

    • Az Ac!d-okhoz és a Portable Ops-hoz nem sok köze nem volt Kojima-nak.

      • A PO azért konkrétan használta a karaktereit, szinkronszínészeit és a koronológiát. Az Ac!d még annyit sem tett. Nem tartom egyenértékűnek a kettőt.

        • Talán mert nem is azok? Micsoda meglátás öregem. Mellesleg az Ac!d 2 mind sztoriban, mind játékmenetben és élményben, a PSP legjobbjai között van.

  41. Hát én nem tudom….annyira nem követem, a demo alapján sem olyan hude….majd meglátjuk. Ac!d ok volt PSP-n, de egy EPIKUS MGS-t, hadd játszak már nagy gépen. Eddig nem nagyon izgat a PW.

  42. Rising engem érdekel, Raiden miatt.Peace Walker nem annyira, de a baráti köröm biztos jól fog vele szórakozni, nagyon bejön nekik.

  43. A véleményem az, hogy a mester átveszi a Rising munkálatait (ha már át nem vette), mert azt elképzelhetetlennek tartom, hogy ha netán nem a szájízlésének megfelelőt láz, hagyná, hogy egy Metal Gear játék nekimenjen a jéghegynek. Én meg egyébként is kizártnak tartom, hogy idén megjelenne. Remélem az E3-on lesz trailer, de idén biztos nem fog megjelenni. Ja és a témához had fűzzek még valamit: imádom az MGS-t, abszolút kedvenc szériám mindenek felett, de én már nagyon örültem volna annak, ha valami újba kezdett volna és ezzel át is kötném a témát. Úgy látom, hogy a Konami bilincsbe veri és folyamatos MGS részek gyártására kényszeríti + minden újabb játékuk mell odaráncigálják Kojimát és vele akarják eladni, márkanevet csinálnak belőle, ami nekem kurvára nem tetszik. Félre értés ne essék, amíg a Ő készíti, addig én annyi MGS-t játszok amennyi csak jön, de nem kéne ekkora tempóban gyártani. Én nagyon is akartam volna egy MGS5-öt, de mondjuk a köv. generációban, egy gigantikus projektként, ahogy azt már megszokhattuk tőle. Addig viszont valami újnak örültem volna igazán, ahol megint szabadjára engedheti hihetetlen kreativitását és tudását. Ha vannak még szamurájok, akkor Kojima még biztos az és hihetetlen mértékben tisztelem ezt az embert. Hope for the best.

    • Ez szerintem is így van. Konamitól már két éve egyre csak fogynak az emberek, többen léptek ki onnan mint a Square-től. Emiatt van már a Silent Hill széria is amcsi kézben. Akira Yamaoka is nem rég hagyta el őket. Túlhajtanak, túlerőltetnek mindent és nem értem miért, az utóbbi évek Castlevaniai is csak egykaptafa marhaságok lettek, na most azt is Kojima nevével akarják eladni. Persze őt se kell sajnálni, gondolom szép összegeket kaszál így az öreg. Lehet, hogy a híresztelt, amerikához való közeledése egyfajta kiskapu a japán üzletemberek elől? Csak találgatok

  44. A Peace Walkers a demója alapján hihetetlen hangulatos és jó lesz. De az irányítás ultrakaotikus! 😀

  45. A Rising nekem is egy nagy kérdőjel.Most csak az ugrott be, hogy vajon lesz-e rá hatása a most induló 3D mániának?

    • Nem, a Microsoft nem tervezi a 3D-t X360-on.

      • Hát valszeg, mert úgy tűnik, hogy egy új gépet kéne hozzá kiadnia. Másrészt ha Kojima meg úgy képzeli el a MGS köv részét, mert azért mindíg is érdekelték a technikai újdonságok, akkor most mi lesz???Mellesleg asszem a M$ demózta azért 3D-ben a Gears2-őt a legutóbbi szakkiállításon, szal valamit vetnek a nép elé, kérdés persze, hogy mennyire gondolják komolyan.

  46. kezdem unni amit ez a csávó csinálamikor meg kijön a game, azt fogja mondani róla: nem ezt akartam

  47. Akármilyen szemszögből nézem a PSP-s MGS-t komolytalanul hangzik. Szerintem kár ekkora volumenű játékot csinálni rá.

    • Ezt ugye te sem gondolod komolyan. A handle front is nagyon erős a világon, és egy Metal Gear solid sokat fog lendíteni a psp szekerén. nézd megy a NDS játékok eladási adatait. simán 5-6 misi elmegy egy gyengébb címből. Hogy a francbe ne lenne benne potenciál

    • “PS1-en is nagyot alkotott. PS2-n is. A hangulat azokban az epizódokban is fenomenális volt. Nem vagyok fanboy, mert csak az első és a 4. részt vittem végig, a többihez csak szerencsém volt. A PSP igen is egy nagyon jó konzol lenne…ha mások is ilyen komolyan vennék. Bár az előző PSP-s MGS részek többsége nagyon szép volt, érezhető volt rajta az a tény, hogy a cégen belül a PSP-s és a PS3-as csapat gyűlölködik egymással.Kobe: ez kell a fanoknak XD Így Isteníthetik tovább, hogy majd a PS4-en már “”tényleg”” alkot valami nagyot.”

      • Az MGS4 nekem egy döbbenet volt, hogy egy soxor középszerű, sok helyen még az sem, egy sok helyen technikailag is elmaradott, játékot hogy magával visz a csúcsra a hype, és a nosztalgia.Persze még így sem volt rossz játék, csak hihetetlen mód eröltetettre sikerült, mint amikor egy hajdan jó nevű sorozat jó nevű színészeit összeszedik egy jutalomjátékra.

        • Te hová raktad a szemed?

        • Technikailag nekem nem volt vele problémám, inkább az a rengeteg videó, egy idő után komolyan behánytam tőle és a játéktól is elment a kedvem. Asszem pont ezért a felénél tartottam is egy nagyjából egy hónapos pihenőt – ennyire érdekelt az MGS4 – aztán becsületből(?) az előző részek iránti tiszteletből(?) de magam sem tudom miért végigtoltam és azóta még csak a gépben sem volt, ott porosodik a szekrényen.

  48. A Rising egyáltalán nem érdekel, a PW-re viszont kíváncsi vagyok, a demó nagyon bejött.

  49. Rising-ot nagyon erőltetettnek érzem. Nem nagyok az elvárásaim a játékkal kapcsolatba.Remélem a PW-be hagynak egy kiskaput nyitva ami által lehetne készíteni egy újjabb számozott MGS-t. Várom nagyon a játékot.

  50. A Peace Walker nem igazán érdekel, a Rising-ot várom nagyon, remélem a PW elkészültével beugrik segíteni a fiúknak, és egy brutál nagygépes epizódot kapunk – idén karácsonykor.

  51. 😀 én nem várom a risingot. Ha igazak a pletykák, akkor már a TGS-en be kellett volna belőle mutatni valamit, de mikor a team megmutatta Kojimának a cuccot a mester visszaküldte az egész cuccot mondván ő ehez nem adja a nevét.

    • “Aki nem hülye vagy debil fanboy, az már tudja: a Rising azért készül, hogy legyen X360-ra is egy MGS game. Mert lennie KELL. Szerintem akkor kezdték el összekalapálni, amikor lement a neten az első “”jön az MGS4 360-ra”” hisztériahullám. Ha Kojima a Peace Walkert csinálja, egyszerűen nincs ideje másik játékra. Persze a nevét feltétlenül hozzá kell adni, mert egyébként senkit sem érdekelne a game. Gondolhatod mi lett belőle, ha tényleg “”visszadobta””. Külső nézetes shooter némi katanás kardozással az amerikai piacra. De ne legyen igazam.”

    • Az az igazsag,hogy nem egy jatekra raferne ugyanez,megis nepszeruek,sikeresek,hypoltak,stb.Egy jateknak egy ilyen huzas tobbszorosen jot tesz,en inkabb azt mondanam,hogy azota kezdtem el varni,amiota visszadobta.

  52. Rising bejelentve a 2009-es E3-on ès majd debütàl a 2010-esen? Nem èrtem mièrt kell ennyire húzni.

  53. E3-on talán villantanak a Rising-ból =/