Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Hideo Kojima – most már máshogy fog alkotni

Elgondolkodtatni és szórakoztatni.

A Summer Game Fest 2021: Kickoff Live! műsorában, még mielőtt bemutatta volna a Death Stranding: Director’s Cutot, Hideo Kojima egy rövid interjút adott a műsorvezető Geoff Keighley-nek.

Kitért arra, hogy Japánban még vészhelyzet van a koronavírus-járvány miatt, és lassan indul be az oltási folyamat. [Japán vakcinaellenességének semmi köze nincs a modern, közösségi médián terjedő, álhírek fűtötte összeesküvés elméletekhez, hanem a japánok múltbéli tapasztalataihoz köthető: feltételezett mellékhatások, rossz értesülések és a kormányzati reakciók eredményezték – a szerk.] Kojima beszélt arról is, hogy a múltban mindig elképzelte, hogy mi lenne 5, 10 vagy 20 év múlva a társadalommal, és szórakoztatva próbálta megjósolni a jövőt – most azonban ez túl gyorsan jött el. A valóság túl hamar érkezett, főleg a Death Stranding kapcsán. Most már máshogy gondolkodik és alkot, és, mivel ez alapvetően egy szórakoztatóipari ágazat, szórakoztatnia is kell – azonban szeretné, ha tanulnának is valamit a játékosok. Mivel a korszak túl gyorsan utoléri az alkotásokat, már nem csak fikció az egész, emiatt újragondolta kreatív folyamatát. Megemlítette, hogy valószínűleg mindenki így vélekedhet: például a szeptember 11-ei terrortámadások után is más irányt vett a szórakoztatóipar – ez a gondolkodás, elmélkedés pedig nagy feladat mindenki számára.

Konkrétumokra nem tért ki, de beszélt arról, hogy nem lépésről lépésre halad az új elképzelések és témák vonatkozásában – nem úgy, mint régen. Drasztikus változásokról van szó, és, ahogy az említett terrortámadások után, most is alkalmazkodni kell, és az alkotás új módjait kell elképzelni, a szórakoztatóipar pedig nem maradhat le. Gondolnia kell arra, hogy mi lesz a jövőben: ha például egy földönkívüli lenne a játékban, az nem igazán reflektálná a világ jelenlegi helyzetét. Ki lehet találni dolgokat és koncepciókat, de Kojima mindig is szerette társadalami elemekre építeni alkotásait, ezzel ismertetni meg újdonságokkal a játékosokat, akik utána talán el is gondolkodnak ezeken. A rohamos változással át kell gondolnia, hogy mit “jósol meg”, és hogy miként közvetít elképzeléseket a játékosok felé.

A mesternek és csapatának, a Kojima Productionsnek következő projektje a Death Stranding: Director’s Cut, amely már megkapta ESRB-besorolását, amiből kiderül, hogy lopakodós harci elemek is lesznek a bővített kiadásban.

10 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Mondjuk van abban valami hogy “megjósol”, végülis új értelmet nyert most befejezni a MGSV-öt! xD
    A fertőződés meg a járvány, ami van a játékban, hasonlított a jelenlegi szituációhoz! 😀
    (Most vettem elő befejezni.)

  2. A Death Stranding egy rendkívül jó és összetett játék. Rengeteg háttéranyaggal és olvasnivalóval. Több mint 200 órám van benne, és a napi 2-3 óra játék után másnap még órákon át azon gondolkoztam amit a játékban olvastam.
    Ha ez a változat csak PS5 -re jön, akkor emiatt fogok PS5-öt venni.

    • Biztos mi ugyanazzal a játékkal játszottunk? Kiplatináztam(200 óra +), és ha velem szembejönne Kojima puha halommá verném. Az fáj ebben a játékban, hogy hogy akkora elszalasztott lehetőség, hogy az már fáj. Adottak voltak zseniális szereplők, egy semmihez sem fogható világ, forradalmi játékmenet. Ez a barom meg mit csinál? Kreál hozzá egy olyan csapnivalóan SZAR, HIÁNYOS sztorit, hogy az már vicc. Olyan ziccereket hagyott ki, hogy alig tudom elhinni. MINDEN IDŐK LEGJOBB játéka LEHETETT VOLNA, ha 1. nem tolja túl a delivery k mennyiségét és unalmasságát(nem tudok még olyan játékot amiben ennyi a backtracking) 2. Engedi a többi szereplőt is érvényesülni és nem csak dekorációi a Sam-Bridget történetnek. 3. Higgs is méltóbb befejezést kap.
      Ez a tehetségtelen elszállt holdkóros, ugyanazt csinálta, mint a MGSV ben. Ott is adott volt minden egy legjobb MGS hez… és lett belőle egy félkész VMI. Tipikusan mind a két játék annak az esete, mikor a részek összessége szarabb mint a részek külön, mikor minőségi hozzávalókból a szakács szar ételt főz. Fájó ez is, ahogy a MGSV is az volt.

      • Azért 200 órát csak beletettél minden szarsága ellenére. 😀

        2
        • Az nem miatta van. Nekem az a szokásom, hogy amennyiben elkezdek egy játékot, azt maxra kipörgetem,(ugyanez könyvben is, nem hagyok félbe könyvet) bármennyire szar is legyen. ez olyasmi, mint mikor valaki vállalja a felelősséget a rossz döntéseiért, nem hátrál meg. Minden döntésnek súlya van, sose szabad a könnyebb utat választani. Ez a cucc most igen csak próbára tette ezen elvemet.

      • És mégis több mint 200 órán keresztül csapattad vele? Nem értelek, tesó.

        1
  3. Alkotói válság, vagy csak szimplán nem tud kilépni az MGS széria árnyékából?
    Túl magasan kvalifikálja magát.