Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Hideo Kojima – a Rising igazsága””

A Konami573ch Youtube csatornáján igen érdekes és minőségi dokumentumfilmszerű videointerjú jelent meg Hideo Kojimával, a Metal Gear Solid rendezőjével. A beszélgetés témája mi is lehetne más, mint a külsős fejlesztőkre bízott Rising… akarom mondani Revengeance sorsának alakulása.Szóval pár nap leforgása alatt a sokadik “magyarázkodást” hallgathatod meg Raiden ninja kaszabolós kalandjának létrejöttéről. De a lényeg talán nem is ezen van: inkább Kojima izgalmas elejtett infóin a MGS5-tel kapcsolatban, vagy a játékkészítés rögös útjának lefestésén…- Az MGS4 után (2008) a rendező már agyalt az MGS5 sztoriján. Ez a jelek szerint ismét fantasztikus lett volna, mint minden epizódé: főszerepben The Boss és a Cobra Unit, akik megnyerik a II. Világháborút Normandiából (D-Day) indulva… A sztori szervesen kapcsolódott volna az MGS3 információihoz.- Kojima világháborús ötleteivel a fiatal tehetségekből álló csapata egyedül nem tudott mit kezdeni. A rendező ugyanakkor egy másik játékot akart összehozni, és az MGS5 munkálatait csak producerként felügyelni.- Ekkor valaki felvetette a Rising ötletét Raidennel – ezzel már jobban boldogultak a fiatalok.- A sztori az MGS2 és MGS4 között játszódott volna.- A Rising ötletét a gekkós jelenet szülte, hisz abban az intenzív részben jó érzés lett volna irányítani Raident.- A Rising a “minden szétvágható” ideára épült.- Bár a fiatalok nagy elánnal kezdtek a munkába, lassan haladtak. A game csak nem akart egységes egésszé összeállni, a sztori és a gameplay nem illett össze.- Nem tudták megtalálni a balanszot lopakodás és akció között. A részletek jók voltak, de nem volt egységes a projekt.- Kojima úgy érezte, ebből ezzel a tempóval nem lesz semmi.- A team úgy érezte, azért vannak jó ötleteik.- 2010-ben Kojima úgy döntött, szanálja a játékot, de az ötletekkel kezd valamit.- Új fejlesztőstúdió után nézett, akik japánok (a ninjás téma miatt).- Választása a Platinum Games-re esett, akik értenek a “kaszaboláshoz” (Bayonetta).- A Platinum gyorsan dolgozó csapat, ez kellett Kojimának.- A Kojima Productions stúdiója és a Platinum Games együtt jól haladtak a fejlesztéssel. Előbbi ötleteket, utóbbi munkatempót és saját stílust adott a projekthez.- A Platinum mindössze néhány hónap alatt felállította a működő alfa-verziót (bizonyára a Bayonetta motorjára építve).- Platinumék először azt hitték, Kojima poénkodik, amikor tőlük kér segítséget.- A Platinum producerei érezték, hogy bár mellékszálról van szó, a Metal Gear név sikerre viszi majd a szoftvert.- A Rising eredetileg Kojima FOX Engine-jét használta (ezért volt olyan gyönyörű). Ezt a Platinum miatt cserélték le. A sztorit (az MGS4 utánra tették) és a karaktereket szintén az új fejlesztő késésére változtatták meg. A saját programmotorral a Platinum gyorsabban tudott dolgozni.- Az MGS2-MGS4 közé épített sztori limitálta a készítők lehetőségeit, miután eleve adva volt az eleje és a vége. A Platinum ezért akart nagyobb szabadságot.- A Revengeance átvezető filmjeinek elkészítésében Kojima csapata a mai napig aktívan közreműködik.- Paltinumék szerint jelenleg ők az egyik legjobb stúdió a világon, és ez a játékon is látszani fog.- A Kojima Productions annak ellenére presszió alatt tartja az új fejlesztőt, hogy a munka oroszlánrészét már nem is ők csinálják. Ez a játék javára válik majd.- A történetet a KP írója készíti, nem a Platinumé.- A Platinum merész ötletei (pl. a Metal Gear Ray kettévágása jelenet) még Kojimáékat is meglepték, de tetszettek nekik, annak ellenére, hogy ez a vad stílus a KP-től eddig távol állt.- Mindkét cég biztos benne, hogy a kollaboráció újfent megmutatja majd, milyen minőséget jelent egy “Made in Japan” videojáték.[YOUTUBE]gV1BMUg4NsA[/YOUTUBE]

Hozzászólás