Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Helldivers (PS4, PS3, PSV, PSN)

[I]Nem értettem, Jesus mit tököl annyit ezen a cikkel, hiszen többször is nyomta online, na meg kipróbálta offline kópéban több cimborájával is. Egyik nap aztán felelősségre vontam és leültem mellé játszani. Egy kövér, manga jelenetekbe illő könnycseppel keltem fel a program mellől (fél óra múltán), elnézést kértem tőle, majd bánatpénz gyanánt elkezdtem megírni a kritika bevezetőjét.Nem egy rossz játék a Helldivers, de nem sok embert ismerek, akinek bátran ajánlanám. Ha a képi világot nem bántjuk, akkor egészen rendben van. Oké, a zene azért picit idegesítő. Értem ez alatt, hogy bármit csinálsz (mondjuk pukizol egyet jó helyen) felcsendül egy idétlen, túlontúl amerikai győzedelmi nóta. És sokszor csinálsz valamit, ezért egymás után akár többször is megszólal a nagyzenekar. A hangulattal sincsen baj, mert a game előhozhatja belőled a legnagyobb Tourette-szindrómás állatot. Bármi gondod volt eddig a barátaiddal/szeretteiddel és elfojtottad magadban, se perc alatt megoldódik, ha leültök együtt gamelni (mindez köszönhető a friendly fire meglétének).Azt sem mondhatnám, hogy a stuff tartalmatlan, mert egy tucat nehézségi szint és megannyi bolygó várja a harcolni vágyókat (100k kill a trófea-huszárokat). Lehet fejlődni, perkeket használni, meg fegyvereket pimpelni. Minél több időt fordítasz rá, annál erősebb leszel.Megmondom az őszintét, engem a „demo” nem győzött meg. Pedig Jesus gyorsabban, okosabban elmondta az alapokat, mint a tutorial videó. Cserébe hátba lőttem, el is hunyt. Nem direkt persze. Kicsit nevettem azért utána. Aztán egy trükkös kóddal lehívtam a podot, ami a megváltót hozta vissza az élők sorába, de egy droid becélzott és bepánikoltam, minekutána a társam kapszulája kilapított. Ekkor már nem nevettem, meg a következő küldetéseken sem. Azért végül sikerül befejezni a missziókat, a gép pedig nagyobb ovációval jutalmazott, mint egy Nintendo játék. Lehet én voltam a hibás és akkor azt kell mondanom, mint Austin Powers a svéd gyártmányú pénisznagyobbító pumpa átvétele közben: „Ez nem az én stílusom, bébi”. /Oni/[/I]
[YOUTUBE]dNe3su_ZyCw[/YOUTUBE]Ezt a játékot legjobban egy Dead Nation és egy Diablo közös gyermekeként tudnám kategorizálni, de egy enyhe jel arra is mutat, hogy a vérszerinti fater bizony egy RTS-postás lehetett. (Azonban a fenti két szülő nevelése miatt ez a vérvonal kevésbé mutatkozik meg.) A játékmenet inkább pörgős akció, mintsem több lépéssel előre eltervezett sakkjátszma, ennek eredményeképpen pedig szélesebb célközönséget hivatott elérni.Kezdésnek a Training mód nagy segítségünkre lesz, itt mindent megtanítanak robotoktatóink ahhoz, hogy teljes értékű tagjai lehessünk a Szuper Föld elit hadseregének. Miután túléltük az alapokat bemutató Helldiver kiképzést, rövid eligazítás után az irányítást kézhez kapva eldönthetjük, hogy miként kívánunk háborús hősökké válni. Tehetjük ezt egymagunk, többen egymás mellett ülve, vagy a legnagyobb hangsúlyt kapott 4 fős online co-op formájában. Bár a program lehetőséget ad rá, de Offline nem javasolnám a kalandozást, ugyanis az ilyenkor szerzett pontjaink nem járulnak majd hozzá a netes közösség által elért eredményekhez. (fail)A háború 3 frontvonalon zajlik, minden oldalon más-más ellenségre kell számítsunk. Erről sajnos nem esett szó a toborzó videóban, de az Illuminate, a Cyborg és a Bug frakciók rendesen 3 emeletes szendvicsbe tették szeretett bolygónkat, így folyamatos csatározások színhelyei lesznek a környező bolygók. Mikor a kezdeti abszolvált küldetések után kapott pontjainkat hozzáadni látjuk a közöshöz, konstatálhatjuk mennyire nem számított semmit a teljesítményünk. A rendszernek hála érdemes minden nap bekapcsolni a játékot, akár csak pár menetre, mert az utolsó pillanatban is fordíthatunk a közösségi háború állásán. A játék töretlen sikerét mi sem mutatja jobban, minthogy a toplista első helyezettjei szó szerint napokat tettek már bele a harcolásba, a térképet pedig egy hét leforgása alatt teljesen sárgára színezték két kis szekció kivételével.A program első blikkre monotonnak tűnhet, de a rengeteg fegyver, felszerelés, fejlesztés és harcászati segédeszköz ténylegesen a képernyőre szegezi majd az arra fogékonyakat. A képi és hangi megoldások erős jóindulattal is csak átlagosnak mondhatóak, de 3 barátunkkal serénykedve ezek elenyésző negatívumnak róhatóak fel. Különös tekintettel arra, hogy esetünkben egy dobozos játéktól jóval olcsóbb Indie címről beszélünk.A küldetések sok újat nem fognak mutatni eleinte, nagy részükben bizonyos tárgyak visszaszerzése, területek elfoglalása és ezek variánsai dominálnak, de később majd bonyolultabb akciókra is sor kerül. A missziók nehézségéhez mérten jutalmaz a játék, viszont a normál és azoktól nehezebbek összeszokott csapatot, vagy tapasztalt és fejlettebb egyéneket kívánnak. Nem tudok szó nélkül elmenni a játék talán legidegesítőbb dolga felett, ami bizony a friendly fire.Vicces tény, hogy a statisztika szerint a kb. 17000000 elesett katona 70%-át “baleset” érte. Nem igazán kell találgatásokba bocsátkozni, hogy ennek a számnak az oroszlánrészét mi tette ki. A pályákon nincs olyan dolog, ami ne ölhetne meg minket, legyen az ellenséges erő, vagy barát, de a szakadékba is betámolyoghatunk “szörnyet halás” céljából. Némely leérkezéskor a kapszulák a járőrök fejére zuhannak, ami instant halált jelent. Ezt látva jól gondoljuk meg, mikor és hova hívunk le segítséget, vagy plusz lőszert, a légitámadásról nem is beszélve. Néha már azt hihetnénk, direkt durrantanak le társaink, pedig az egész a véletlen műve (elég egy kósza golyó és máris fűbe harapunk). A támogatás lehívása amúgy roppant ötletes módon van jelen, rádiónkba a d-pad segítségével a megfelelő kódsort betáplálva, rövid időn belül éleszthetjük a végleg elhalálozott társunkat, vagy intézhetünk magunknak pár extra tárra való lőszert. Bajtársainktól még Online játék esetén sem tudunk egy képernyőnyi távolságnál messzebb kerülni, ami tovább fokozza az egymás lelövése után kialakult lincshangulatot.Mindent összevetve a game minden porcikája tökéletes csapatmunkára sarkallja az embert, ebből adódóan minden hibáért keményen büntet a szoftver. Az egyes számú játékos izgalmában félrenyomja az erősítés parancskódját, a kettesszámú besasszézik a hármas elé, közben pedig túl korán cserélgeti a tárjait – ilyenkor az el nem használt töltények mennek a kukába -, a hármas emiatt nem tud lőni a kettestől, a négyest meg már le is csapták. Valaki éleszteni próbálja és annak is annyi. Az első végre lehívott egy automata löveget, de azt maguk mögé tette. Társa kifogyott, de már úgyis mindegy, mert a Turret nem nézi, van-e saját katona közte és az ellenség között, így kilyuggatott mindenkit. Game Over.A felvázolt szimuláció jól mutatja, hogy érdemes figyelni, merre hány méter, és a kommunikáció sem elhanyagolható. Aki szereti a műfajt és hosszantartó szórakozásra vágyik, az rögtön 3 platformra kapja meg a Cross-Buy-nak köszönhetően, viszonylag barátságos áron. (A cikk főként a PS4-es verzió nyomán íródott, de nem igazán fedeztem fel égbekiáltó különbségeket a gyengébb platformokon sem.) /Jesus/
[B]
Fejlesztő: Arrowhead Game Studios
Megjelenés: 2015.03.04.
Ár: 6490Ft (Limited Edition Bundle)
Játékosok száma: 1-4
Kép: 720p, 1080i, 1080pHang: Dolby Digital 5.1 3D támogatás: nincsMove támogatás: nincs
Demo: nincsMéret: 2.8GB
PSN feltöltőkártya: [URL]http://www.konzolokszervize.hu/productlist.php?platform=&name=playstation+network&searchtype=4]Konzolok Szervize[/A][/B]

11 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Ezt most nem ertem. Jelen állás szerint sárga az egesz galaxis. Egy darab körzet egy darab bolygóján van riadó. Max pályát tudok teljesíteni azt Ennyi? Nem tudok továbbmenni mig ez a körzet nem lesz tiszta?Most full ellenőrzés alatt van a galaxis es sehol máshol nem lehet jatszani?

  2. igazi hardcore móka.

  3. Kb. 50 órám van eddig a játékban, és egy jó csapattal megunhatatlan szinte. 12 nehézségi fokozat van, és 10-es fölött már elengedhetetlen a precíz csapatmunka. Egyetlen tapasztalatlan játékos képes megölni vagy megöletni az egész csapatot.A teszthez pedig annyit, hogy ami számodra a játék legidegesítőbb dolga, az szerintem a legzseniálisabb az egészben. Hiszen mondhatni erre épül az egész esszenciája. A baráti sebzésre gondolok.

    • Pont erről akartam írni. Kurvajó a friendly fire léte, ettől válik valami agyatlan darálásból agymunkává.

      • …sőt, ez a feszes rendszer csinál valakiből csapatjátékost.

      • Legalább ki lehetne kapcsolni igény szerint. Elég sok mindenre kell figyelni benne az ff-ön túl is. Nem az a szokványos két karos lövölde.

        • “Ha ki lehetne kapcsolni, az égvilágon semmi kihívás nem lenne benne, és szépen beállna “”sorba”” a játék. Arról nem is beszélve, hogy ez a játék főpillére, ezt kiszedve összeomlana az egész mechanika. Ez így tökéletes szerintem, végre nem egy agyatlan lövölde.”

    • Persze ha van egy 4 fős SWAT csapatunk akkor nagyon jó. De ha leül az ember egy éppen aktuális ott lévő haverral, vagy felmegy online random emberekhez, akkor bizony kellemetlen. 🙂