Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Hell Let Loose (PS5)

A pokol nem ereszt.

Nem gyengén szúrta az oldalamat a kíváncsiság, hogy a két nagy háborús FPS megjelenésének kereszttüzében miként próbál majd életben maradni egy nagyjából ismeretlen, ausztráliai csapat hasonló tematikájú próbálkozása. A cím ugyan már két éve létezik, de eddig csak a PC-játékosok élvezhették – többek között early access-ként. Legsikamlósabb álmaimban sem gondoltam volna, hogy a méltán rettegett Verdun/Tannenberg rendszerét fogom viszontlátni a Black Matter által fejlesztett Hell Let Loose című, második világháborús multiplayer játékában, ráadásul működőképesen! Jelen alanyunk nem a gyors kaszaboldák műfajában kívánja a játékosokat a harctérre terelni, hanem egy némileg lassabb, de annál realisztikusabb megoldást kínálva.

Játékmódok között nem választhatunk (mert csak egy van), ahogy a terepek (kilenc darab összesen) között se mazsolázhatunk. Elvileg oldalt (Német, Egyesült Államok) sem választhatunk, bár nálam varázslatos módon mindig abba a frakcióba kerültem, amelyiknek a személyre szabásával bíbelődtem korábban.

Az első dolgunk az lesz, hogy létrehozzunk egy osztagot. Ez lehet egy 6 tagú gyalogos egység, vagy egy 3 fős, páncélosokkal operáló csapat, illetve egy felderítő duó. Valamint lehetünk még a teljes sereg parancsnoka is, aki elrendeli a komolyabb támadásokat. Amennyiben magányos farkasként kívánunk szerencsét próbálni, úgy is szükséges az osztag megalkotása, vagy belépni egybe, amiben még van hely. Ezek után már csak a kasztot (14 darab áll rendelkezésre) kell kiválasztani, ami némileg korlátozva van, de teljesen logikus a dolog. Nem lehet például sniperrel menni a páncélosok osztagában, vagy tankparancsnokként a gyalogosok között. Mindenkinek muszáj a választott kaszthoz illően szerepelni a harcmezőn, különben nem övezi siker a csata lezáródását. Így minden felcser (és más gyalogos egység) elfelejtheti azt, hogy elorozzon egy tankot és azzal rendetlenkedjen. Neki a katonák között van a helye, némileg védve a hátsó sorban, mivel a leszedett bajtársakat csak ő képes talpra állítani. A sima csapatszállítókat (elvileg) bárki vezetheti, de az sem olyan instant módon, mint a legtöbb játékban, mert a beszállást követően először be kell indítani a motort.

Ez az osztag-rendszer szerepelt a Verdun/Tannenberg játékokban is, de ott a technikai gikszereknek (nevezett igénytelen kódolásnak) köszönhetően teljesen háttérbe szorult. Itt a HLL-ben viszont használható, mert a játékosoknak tekintete, vagy tudata nem akad meg a technikai borzalmakon. Ráadásul minden csapattag jelölve van mind a térképen, mind a terepen, így pontosan látni merre tartanak a csapatok és hol lesz majd ránk igény. Az elfoglalható respawn pontokra nagy szükség van, ugyanis a pályák rohadt nagyok! Volt, hogy véletlenül a kezdő helyszínen éledtem újra és kb. 10-15 percet kellett menetfelszerelésben futnom, hogy elérjem a frontvonalat! És az nem a pálya másik felén volt!

Egyébként a főmenüben helyet kapott egy kézikönyv, ami minden fontos információt leír a játékról, hogy mit-hogyan-mikor. Némi utánajárást, tanulást igényel a dolog, mivel tutorial nincs.

Fontos megemlítenem, hogy killcam nincs. Ezért ha bekapnánk a fatális törődést csak egy kis indikátor fogja jelezni, hogy merről jött a halálos áldás. Viszont így sniperként nem kell minden találat után pozíciót váltani, mert az ellenfél a killcam hiányból fakadóan nem tudja, hogy merre bujkálunk. Azt sem közli velünk a program, hogy a leadott lövéssel leterítettük-e az ellent, vagy sem, valamint az sincs az orrunkra kötve miután fűbe haraptunk, hogy ki ölt meg minket és mivel. Már maga a HUD is elég minimálisan reprezentálja az infókat felénk.

Mivel a készítők a realitás minél közelebbi, de még játszható ábrázolása volt a cél, ezért a fenti dolgok létjogosultsága teljesen megalapozott, és semmi gond nincs velük. Bár egy BF-, vagy CoD-huszárnak valószínűleg annyira lesznek kényelmesek, mint egy kerti slaggal történő katéterezés.

Hangulatra sokkal jobban élveztem a HLL-t, mint a múltkori CoD Vanguard próbát. Ez köszönhető a realisztikusabb, lassabb játékmenetnek, az atmoszferikus helyszíneknek, illetve valószínűleg annak is, hogy jóval kevesebbszer haltam meg, így nem ért annyi kudarc. A sikeresen bevitt találatoknak jobban örültem, vagy annak, amikor a csapattal bevettünk egy helyszínt.

Viszont hiányoltam a társakat – itt jobban, mint egy CoD-ban, vagy BF-ben. Jó móka volt magányos farkasként segíteni más csapatoknak, de mint minden multiplayer-játék, így a HLL is haverokkal az igazi, akikkel folyamatosan tartjuk a kontaktot. Akkor még élvezetesebbek a tűzharcok, az ellenfelek kicselezése és visszaszorítása, de már egy tank elvezetése is tiszta élmény, ahogy a munkák szétoszlanak.

Természetesen van progresszió a játékban. A csata lezárásával a használt kaszt megkapja a tapasztalatpontjait, amiket összeharácsolva megnyitásra kerülnek az újabb fegyverek, valamint az új sisakok, arcok, egyenruhák. A személyre szabásnál figyelhető meg leginkább, hogy mennyire odafigyeltek a karaktermodellekre, teljesen reálisan festenek a katonák és a felszerelések is.

Ugyan a már többször említett, a műfaj trónjáért folyamatosan civakodó címeket nem fogja egy bázikus ütéssel a sarokba állítani (ne legyen igazam!), de a háttérben meghúzódva a Hell Let Loose egy kiváló alternatíva azoknak, akik már unják a pörgős darálásokat és valami másra, lassabbra, reálisabbra vágynak. Sajnos a barátok/haverok jelenlétét nagyobb mértékben igényli az osztag-rendszernek hála, de pontosan ezért is jobb élmény a csapatmunka, valamint édesebb a siker íze egy győztes csata után. Technikailag rendben van, a látvány összképileg szépnek, atmoszferikusnak mondható, de mivel az ördög a részletekben rejtőzködik nem nevezhető egy high-end grafikának. A hangok a helyükön vannak – a távolból hallható lövöldözések külön tetszettek – és az irányítással sincsenek gondok, bár a járművek szinte mindenben képesek megakadni like IRL.

Amennyiben megvan a haveri társaság és érdekelt vagy a zsánerben, valamint a második világháborús témában, akkor mindenféleképpen érdemes próbát tenni vele!

(A Hell Let Loose az októberi PlayStation Plus kínálat része a Mortal Kombat X és a PGA Tour 2K21 kíséretében. Ha nem vagy előfizető, akkor 13 990 Ft-ért lehet megvenni a PlayStation Store-ból.)

6 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Ezt most nagyon máshogy látta a tesztelő és az itt kommentelők akik kipróbálták….

  2. Ha már free to play FPS lövölde (nem tudom ez a szutyok amúgy fizetős e alapból) az Enlisted szerintem mérföldekkel jobb ingyenes játék.

    • Amikor én próbáltam, tele volt a szerver, szóval valószínűleg sokaknak tetszik.

      • Kérdés hogy olyan emberekkel van/volt tele a szerver akik rajongók vagy mint én hogy mentek pár kört és rájöttek hogy erre kár pazarolni az időt az életükből. Meg ugye ingyenes is a legtöbb PS tulajnak a Plus miatt.

  3. Letöltöttem, kipróbáltam.

    Ilyen gusztustalanul kinéző játékot már igen régen láttam. Gyakorlatilag undorító benne minden, a figuráktól kezdve a járműveken át a környezetig. Az animáció a siralmasnál is nyomorultabb, a szemem pedig kifolyt a mozgás közben tapasztalható homályosodástól. Elképesztően unalmas és ostoba a játékmenet, halál után a frontra be sem tudtam spawnolni, újra futni kellett vagy 10 percet, hogy egyáltalán élő emberrel találkozzam.

    Kritikán aluli szar, messziről kerülje el mindenki.

    • Ótvar szar játék szerintem is. Kár, hogy elvette a helyet a Plus listában egy valószínűleg sokkal jobb játéktól. (Értsd: bármi jobb lett volna ettől)
      Ha már Plus, ezek nem tesztelik, hogy mit adnak az aktuális hónapban? Vagy csak mi ketten látjuk fosnak a játékot?