Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Hamilton és a KERS…már megint

Az idei év talán legizgalmasabb újítása a KERS, azaz a hibrid rendszer bevezetése volt, amely lehetővé teszi a fékezéskor keletkező energia kvázi újrahasznosítását, melynek során a rendszert használó versenyző, hozzávetőlegesen 87 LE-vel növelheti pár másodpercig autója teljesítményét. A mezőnyben több csapat is komolyan foglalkozott a rendszer kialakításával, fejlesztésével, mégis összesen két csapat használja rendszeresen, futamról futamra ezt a “kis” pluszt, nevezetesen a McLaren Mercedes és a Ferrari. A bevezetést szorgalmazó BMW gyakorlatilag 1-2 próba után leállt az alkalmazással, a Renault csak esetenként veti be, a Williams pedig még most, ebben a pillanatban is fejleszti, a saját, egyedi lendkerekes verzióját. Ahogyan az lenni szokott, és ahogyan mindenki várta, nem ment probléma mentesen az új hibrid technológia a rendszer egészébe történő installálása, ugyanis plusz 40 kilogrammot jelentett, amit az autó valamelyik oldalára kellett beszerelni, így ráadásul nem ártott kiegyensúlyozni sem, tehát kellett mellé ballaszt súly is, ami ezáltal már megváltozott fékhatásokat eredményezett, nem beszélve arról, hogy egy elektronikai rendszerről van szó, szoftveres támogatással, ami kezdetben elég sok galibát okozott a csapatoknak.Ahogy telt múlt az idő, csak két csapat maradt legény a gáton, akik a kezdeti sikertelenség ellenére is vették a fáradtságot, valamint időt és pénzt (rengeteg pénzt), és kiálltak a KERS alkalmazása mellett, mikor már mindenki feladta annak bevezetését. Közülük is talán a McLaren hibrid rendszere volt a megbízhatóbb (nem véletlenül adta ezt a megtiszteltető címet a csapatnak az egész F1-es szakma), ami minden körülmények között, gyakorlatilag kifogástalanul működött. Az utóbbi két futamon azonban Lewis Hamilton autójában rakoncátlankodni kezdett a kinetikus energia visszacsatoló rendszer, amelynek hatásai az előző szingapúri versenyen nem befolyásolták a verseny végkimenetelét Lewis számára, ám a mostani suzukai GP-n már nem tudta támadni Trulli Toyotáját a körönkénti plussz lóerők nélkül, és pár pillanatig az is kétséges volt hogy egyáltalán meg tudja-e őrizni 3. helyét a jól működő KERS-szel a fedélzetén közelgő ferraris Raikkönen-nel szemben.A sztori végét persze már tudjuk, de ahogy Hamilton a futam után nyilatkozta, elég problémás így a helyzet, hiszen a plusz súly megmarad, minek következtében változik az autó tulajdonsága fékezéskor (hajlamosabb a kitörésre), így állitani kell a fékerő elosztáson, viszont a töblet lóerők meg eltűnnek. A kétélű kérdés tehát felmerül, ami jó ideje foglalkoztatja a sport rajongóit: jó-e hogy jövőre a FOTA csapatok tagjai nem fogják használni a rendszert? Vagy nem kellene egy ilyen úttörő alkalmazást még tovább fejleszteni, hiszen a közúti közlekedésben is használható lehetne? Esetleg teljes pénzkidobás, mikor egy konstruktőri 3. helyezés múlhat rajta, most például mind a Ferrari, mind a McLaren szemszögéből (utóbbinál Lewis esetéből kiindulva)? (Eszünkbe juthat továbbá, hogy ha a Ferrariban nincs, vajon Kimi nyert volna-e Belgiumban, vagy a rajtoknál tudnának-e ennyi pozíciót nyerni mint azt szokták általában a KERS-es autók.)Ti hogyan gondolkodtok ezzel kapcsolatban?

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. Szerintem is jó lenne ha maradna, egységesítve, mindenkinél kötelezően használva, és nem a környezetvédelmi okokra hagyatkozva, mivel ez csak szájtépés, ez autóverseny, környezetet védjünk a közúti autózásban ne az autósportban.És ismét szájtépés az, hogy a force india jól meg szívta mer nekik nincs. Először is nekik is lehetett volna, de nincs rá pénzük ez oké, de viszont ahogy Hamilton is nyilatkozta, ott az a plusz negyven kiló ami nem kevés. A force india azért tudod közel kerülni a ferrari-hoz, mert abban ott volt a 40 kiló felesleg, ami nem felesleg akkor amikor használja a KERS-t. Szóval, ez kicsit el lett túlozve a médiában, hogy azért nyert Kimi, mert ott volt a KERS…Egyébként meg szimplán azért jó, mert sokkal izgalmasabbá teszi a versenyt, sokkal több előzést lehet vele végrehajtani. Ezért lenne jó ha lenne minden autóban. :)A fordulatszámot meg vissza kéne engedi inkább, menjenek csak megint gyorsabban, a biztonság fejlődik, az autók meg lassulnak, ez logikátlan arányosság. :)Ez a teletankos szabály végül tényleg lesz? Kicsit el tudod magyarázni wallace, mert akkora elmebetegségnek tartottam anno, hogy el se olvastam, mondom ilyen tuti nem lesz 😀 de ezekszerint tényleg elgurult a gyógyszer, nem lesz tankolás csak kerékcsere? az egész versenyre megtankolt autóval fognak rajtolni? mert akkor szerintem az első kanyarban mindenki kinn lesz az első bukótérben 😀

    • Igy van. Az egesz versenyre megtankolt autokkal fognak jovore menni. Ez a mostaninal joval nagyobb uzemanyag tankot jelent, joval nagyobb sulytobblettel. Az idomerok viszont ures tankosak lesznek mint regen. Viszont ehhez at kell alakitaniuk a csapatoknak az egesz fekrendszert, meg valamennyire a kasztnit is. Boxkiallas lesz, de csak kerekcserekkel. A gumikra es a gumikeverekekre is kihatassal lesz ezzel egyenes aranyban ez az uj szabaly.

      • köszi a részleteket, de ez egy mekkora állattság…:S sajnálom hogy nem lett botrány a fia-ból, nagyobb mert, hogy akkor talán nem a fia felügyelné a versenyt, és visszatérne a régi f1 🙂

        • En sem hiszem hogy jo ez az uj szabaly, de nem ez lenne az elso baklovese az FIA-nak.:)

        • A Forma1 történetének jóval nagyobb százalékában teletankos versenyek voltak…

          • Elnézésedet kérem tudatlanságomért, nem nézem olyan rég óta a forma 1et, én csak a kerékcserés tankolós időben csatlakoztam, azóta pedig nem volt ehhez hasonló szabály, és őszintén el sem tudnám képzelni, ez miért lenne jó, vagy miért kéne ilyesmit behozni újra ezek szerint 🙂 jobban ég a kocsi ha elfolyik az üzemanyag? 😀

          • A verseny közebeni tankolás nagyon veszélyes üzem és nagyon drágák a tankoló berendezések. Ezért szüntetik meg. Amikor bevezették a verseny közbeni tankolást, akkor is újra kellett tervezni az autókat, kisebb tank kellett beléjük. amikor bevezették a KERS- (már aki) akkor is újra kellett tervezni a plusz 30-40 kg miatt.Amikor keskenyebb kerekeket vezettek be, amikor slicket vezettek be, amikor kisebb hátsó szárnyat, stb… Mindig újra kellett tervezni. Az F1 erről szól. Az más kérdés, hogy miért kell ilyen sűrűn szabályokat változtatni.

  2. “En is amellett voksolnek hogy maradjon, ha nem lenne jovore az ertelmetlen “”tele tankos”” szabaly, amihez most minden csapatnak 3szor akkora tankot kell terveznie.”

  3. “Megint csak egyetértek Agent-tel. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy szvsz a KERS az utóbbi 20 év legnagyobb ötlete. Egyrészt környezetvédelmi szempontból, hiszen borzalmas mennyiségű potenciális energia megy veszendőbe nélküle egy fékezésnél. Akkor már be lehet fogni energiatermelésre. Legyen kötelező!Különben meg hogy nézne ki, hogy az utcai autó gyártás az elektromos hajtás irányába megy, a motorizáció csúcskategóriája meg pusztán a benzines meghajtásnál ragadt el.Rajtam múlna, évről-évre szorítanám vissza a motorok fordulatszámát meg lökettérfogatát és fejlesztetném a KERS-et. Az lenne az igazi “”lendületautózás””.”

    • “””Rajtam múlna, évről-évre szorítanám vissza a motorok fordulatszámát meg lökettérfogatát és fejlesztetném a KERS-et. Az lenne az igazi “”lendületautózás””. Haat Gee, ez azert nem lenne egy nagy otlet.”

  4. Egyetértek Agent-el, vagy legyen mindenki számára kötelező, vagy hagyni kell az egészet a francba. A félmegoldás a legrosszabb megoldás. A KERS-eseknek akkor már kellett volna szélesebb hátsó gumi, stb. Egy új technológia soha nem szuperál tökéletesen az első perctől, inkább motiválni kellett volna a csapatokat a fejlesztésével, de így, hogy jövőre nem lesz, tényleg semmi értelme…

  5. Ez igaz, de sajnos azok, akiken múlna, hogy használatban marad-e, meg lesz-e további felhasználása, nem így gondolják. Szerintük drága, meg sok macera van vele. Ennyi. Vagy rosszul gondolom?

    • Drága igen. De sokkal haszontalanabb dolgokra is költenek sokkal többet. Ez hasznos dolog lenne. Meg aztán a Ferrari meg a McLaren miért tudott rá költeni? És nem egyszer ennek köszönhettek jobb helyezéseket.

  6. A fő probléma szerintem az, hogy nem kötelező ez a rendszer. Addig amíg egyik-másik csapatnak van, a többinek meg nincs, ez nem teljesen fer azokkal szemben akiknek nincs. Lásd Force India esete a Ferrarival…Szerintem kötelezővé kellene tenni és mindenkinek fejlesztenie kellene, vagy egy céget megbízni, hogy fejlessze ki a technológiát egy szintre, odaadni mindenkinek és onnantól kezdve mindenki úgy fejleszti ahogy tudja és akarja, viszont használnia kell és az autóban kell lennie mindig.Ez egy nagyon fontos eszköz az energia újrahasznosítására és ezzel a károsanyag kibocsátás csökkentésére és a globális felmelegedés visszaszorítására. Akkor amikor egy Forma1-es autó egy kör alatt 6-7 liter benyát megeszik – és ezzel óriási mértékben szennyezi a környezetünket – igenis tennie kell a Forma1-nek valamit ezellen.

    • egyetértek.Mindenkinek kötelezővé kéne tenni és akkor talán nekünk is lenne hasznunk belőle…(utcai autókban)De ha így teszem toszom szórakoznak vele,soha nem lesz az egészből semmi:(