Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

HAKUOKI: KYOTO WINDS (PLAYSTATION VITA)

Van a japán vizuál-regényeknek egy olyan alfaja, melyet [I]otoménak[/I] hívnak, és ami kifejezetten a fiatal nők igényeire igyekeznek szabni. Ez a zsáner érthető okból erősen meg van terhelve romantikus elemekkel, és akármi is legyen az adott játék tárgya, a százból száz esetben szende mangacsaj formájában megjelenő főszereplő a történet bizonyos pontjain kíméletlenül randizik a kiszemelt hímek egyikével. Ezt a kis bevezetőt azért tartottam fontosnak leírni, mivel a [b]Hakuoki: Kyoto Winds[/b] pontosan a fent említett otome műfaj egy darabja, sőt egy kifejezetten híres játéksorozat legfrissebb tagjáról van szó. A széria PS2-n startolt természetesen csak japánban, de a PSP, PS3, 3DS, okostelefon, és immár PS Vita tulajdonosok már felénk is belekóstolhattak, miért annyira elképesztően népszerű a széria odaát, hogy mangát, animét, és még egész estés filmeket is szenteljenek a témának. Nyilván nagy szerepe van a hatalmas sikerben a témaválasztásnak, a sorozat ugyanis az Edo-korban játszódik, ami a japánok számára olyan kedvesen nosztalgikus élmény lehet, mint amit mi érzünk a Tenkes kapitánya láttán. A sztorik középpontjában kevéssé meglepő módon a korszak szuperhősei a szamurájok állnak, a Kyoto Winds alcímű epizód (ami bájdövéj a sorozat legelső részének remake verziója) pedig egy ártatlan fiatal lányt lök be a kegyetlen gyilkológépek közé. A Chizuru névre hallgató leányzó egyébként azért érkezik Kyotóba, hogy megtalálja apját, akiről már hónapok óta nem hallott, közben pedig sikeresen belekeveredik egy leszámolásba a banditák és a Shinsengumi (a korszak róninokból álló rendfenntartó szervezete) között. Ennek következményeképp a szamurájoknak jól meg kell tanácskozni, mit csináljanak vele, azaz konkrétan, hogy megöljék vagy nem. A játék ezen részén jogosan merülhet fel az egyszer gamerben. Hogy ennek g*cire semmi értelme nincs, mert a csóri csaj az égvilágon nem csinált semmit azon kívül, hogy balek módon egyedül rótta az utcákat, de most ebbe most ne menjünk bele, mert minden népcsoportnak megvan a maga múltbéli hülyesége Anyway, szóval a Chizuru életveszélyben van, már csak azért is, mivel azt hiszik róla az éles szemű / kardú alfahímek, hogy férfi, mert biztonsági / kényelmi szempontból férfi ruhában közlekedett Kyotóban. (nagy levegő) Mikor kiderül a turpisság offkorz már fel sem merül a rituális kivégzés, mert akkor nem lenne játék, meg a szamurájok nagy magányukban maximum egymással szőhetnének vad románcokat, így nagy jótékonyan megengedik, hogy Chi közöttük éljen, ám titkát nem árulhatja el a jelenlévőkön kívül senkinek. Sőt, mivel apu a sógunátusnak dolgozott, a srácok még azt is vállalják, hogy segítenek felkutatni az eltűnt fatert. Hősnőnk ezen a ponton erős hasonlóságot mutat Zalatnay Cinivel és nem, most nem a sikkasztásra gondolok, hanem arra, hogy „nem élhet bezárva”, mely szöges ellentétben áll az egyetlen instrukcióval, amit kap, azaz hogy maradjon a seggén és egyben a szálláshelyén. Innentől indul be igazán a sztori és nem csak az apakeresés területén, hanem lesznek itt izgalmas akciójelenetek ostrommal meg persze számtalan lehetőség arra, hogy egyre közelebb kerüljön a sok igazi közül valamelyikhez. [YOUTUBE]UB-Y_YUsQTU[/YOUTUBE]A Hakuoki a HC visual novelek táborát erősíti, azaz el lehet felejteni a mászkálást, meg probléma megoldást, itt ugyanis kizárólag olvasni kell, illetve a történet bizonyos pontjain döntéseket hozni. A japán történelemben kevésbé járatos gaidzsinok számára a játék kis info-boxokban szolgál magyarázattal a történet megértéséhez sokszor elengedhetetlenül szükséges terminusokkal kapcsolatban, illetve sok hasznos dolgot megtudhatsz a szereplőkről és a jellegzetes szokásokról is. A hozzám hasonló zérus történelmi ismerettel rendelkező egyének ennek ellenére is bajban lesznek néha, mert a cucc erősen épít arra, hogy a játékos rendelkezik a korszakkal kapcsolatos alapismeretekkel. Persze a lényeg mindettől függetlenül simán átjön, ami nagyrészt annak köszönhető, hogy a jelenetekhez kiemelkedő minőségű illusztrációk készültek. Nem túlzás azt állítani, hogy ebből a szempontból a játék csak kicsivel van lemaradva a zsáner legnagyobb címeitől, ritkán látni ugyanis ennyire jól megrajzolt jeleneteket, legyen szó portrékról, akciójelenetekről, vagy romantikus pillanatokról. Nagy kár, hogy az animáció mértéke viszont minimális, ami egy Root Letter után kissé csalódást keltő. Szintén csak a legjobbakat lehet elmondani a kizárólag japán nyelven elérhető szinkronról, melynek színészei teljes beleéléssel játsszák el szerepüket, az aláfestő hangeffektek pedig még átélhetőbbé teszik a történéseket. Ezen a pontos megbicsaklik kissé a dolog, ugyanis bár a sztorinak vannak kifejezetten izgalmas pontjai, gondolok most arra, ahogy a valós történelmi személyeket és a politikai konspirációkat beleszövik a cselekménybe, nekem sokszor kifejezetten vontatottnak tűnt a történetvezetés és viszonylag sok a sehová sem vezető közjáték is, de mondjuk nem is tartozom a játék célközönségéhez, így ennek megítélése talán nem is az én feladatom. Az igazi probléma, hogy a Kyoto Winds meglehetősen aljas módon csupán a Hakuoki legenda felét tartalmazza, és amikor már pont beindulnának az események, nagy hirtelen véget is ér a sztori. Ez a húzás azért különösen bosszantó, mert egyrészt mondjuk PSP-n az egész cselekményt egyben lehetett átélni, másrészt pedig tesztalanyunk folytatásának konkrétan még nincs fix lokalizálási dátuma sem, így egyelőre totálisan kétesélyes, hogy nyugatra is elkeveredik-e az események konklúziója.Ez persze a legkevésbé sem csorbítja a játék érdemeit, mely bátran ajánlható a zsáner (főképp női) rajongóinak és a japán történelemmel szórakoztató módon ismerkedni vágyóknak egyaránt.[i]

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható a PlayStation Store-on, ára [url=https://store.playstation.com/en-hu/product/EP0031-PCSB01032_00-HAKUOKISHINKAI01]9790Ft[/A])[/i].)

8/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

1 hozzászólás

Hozzászólás

  1. A teszt tök érdekes, viszont a játéknak már a vizuális világa még az anime verzióhoz képest is túltolja az otome jegyeket :)Respekt, hogy végigvitted, ezt a műfajt kevés férfi ember viseli el.És egyébként támogatom, hogy legyen még több visual novel teszt a PSC-n!