Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

GUILTY GEAR XRD –REVELATOR– (PS4)

Stílusos zene, furábbnál-furább karakterek, valamint hamisítatlan, japán árkádbunyó. Nagyjából ez a receptje az [i]Arc System Works[/i] összes megjelent verekedős játékának, akik az utóbbi években főként a házon belüli [i]BlazBlue[/i] sorozatukról és az ATLUS által jegyzett RPG, a Persona világából merítő [i]Persona Arena[/i] munkálatairól ismeretesek, de készítettek már más szoftvereket is, például a Dragon Ball sorozathoz. Legismertebb alkotásuk mégis a japán árkád versus bunyós játékok egyik legkultikusabb címe, a [i]Guilty Gear[/i], amelynek a legújabb felvonása, a [b]Guilty Gear Xrd –REVELATOR– [/b] a csapat által készített 14. epizódja a mára rengeteg folytatással és bővített kiadással rendelkező sorozatnak. A Revelator nem az első fejlesztésük a generáción, az előzmény Xrd –SIGN– szintén megjelent mindkét jelenlegi Sony gépre (ahogy természetesen a Revelator is).Ishiwatare Daisuke, a sorozat producere kifejezetten a mai generáció számára szánta az Xrd vonulatát a sorozatnak, célja pedig, hogy mind az átlag játékosok, mind a gyakorlott, vérbeli bunyórajongók megtalálják vele a számításukat. Annyit érdemes tudni, hogy a Revelator nem teljes folytatás, inkább a Sign egy feljavított, kibővített és újragondolt változata (aki ismeri a GG sorozatot, tudja miről van szó). Emiatt nem szabad azonban eltántorodni tőle, bőven tud adni annyi újdonságot, hogy érdemes legyen benevezni rá. Let’s Rock!
[YOUTUBE]YdTZ0Sj2I_A[/YOUTUBE]A főmenübe belépvén alapból ugyan nem sok opciót láthatunk, azonban az ezt követő almenük száma kellőképp tisztességes. A legkézenfekvőbb a Battle opció. Innen elérhető az Online mód (erről később), az Arcade mód és a Dojo.Az Arcade mód a tipikus, megszokott játéktermi lehetőségeket nyújtja, amennyiben az itt található Episode lehetőséget választjuk. Itt számos mérkőzés közben tudhatjuk meg, mi történt a szereplőkkel a Sign és a Revelator történései közt (ugyanis ez nem a sztori mód, mert, hogy az is létezik, kicsit másképp).A Versus a klasszikus egymás elleni mód, ahol a gépet, vagy egy másik játékost püfölhetünk offline, különböző beállításokkal. Mindenképp javasolt kicsit pörgetni, hogy hozzászokjunk az éles bunyókhoz, még mielőtt bármilyen „téttel” rendelkező játékmódba belefognánk.Az utolsó játékmód (Guilty Gear hagyományokhoz hűen) eltér a megszokottól, ez nem más, mint a M.O.M. mód. Itt nem a szereplők anyukáival kell egymást püfölni, mindössze ez a Medals for Millionaires rövidítése és aki játszott esetleg a Guilty Gear X sorozat valamelyikével, már találkozhatott vele. Ez egyfajta gyűjtögető mód, ahol az ellenfél legyőzésével medálokat zsebelhetünk be, illetve használhatunk harc közben tárgyakat ennek leegyszerűsítésére. Két féle beállítással játszható, az egyik a Bomb Set, a másik a Mortar Set. Ez nagyjából a használható tárgyakra lesz kihatással, előbbi a kezdőbb, utóbbi a haladó játékosok számára ajánlott. Több meneten keresztül kell győzedelmeskednünk, ám, ha esetleg kikapnánk, az addig menet közben összegyűjtött medálokat megőrizzük. Ez a mód gyakorlatilag egyedül is rengeteg órára le tudja kötni a játékost, tehát igen jól helytáll az egyjátékos mód, bár néhány lehetőség még beférhetett volna. A következő gameplay opció a Dojo, ahol gyakorolhatunk a későbbiekre. Érdemes mindenkinek rászánnia egy kis időt az itt található módokra, lesz lehetőség az alapmozgástól (tutorial) egészen a bonyolultabb kombókig (combo) mindent elsajátítani. Amint ez megvan, javaslom Mission módusz végigpörgetését, ahol a tudásunkat gyakorlatban is bevethetjük az 52 küldetés során, azok számára pedig, akik csak szabadon gyakorolnának, ott a Training lehetősége is. Nem árt rongyosra nyomkodni egyébként a játékot mielőtt nekiveselkedne az ember az online szegmensnek, hisz a világháló harcosai merőben eltérhetnek a megszokottól. Pihenésképp egész nyugodtan ráleshetsz a Story opcióra, itt a teljes történet végignézhető formában van prezentálva, anime jellegű átvezetőkkel és sztori-bevágásokkal. Hogy érdemes-e így különválasztani a játékot a történettől, azt mindenki maga döntse el, szerintem nem hat negatívan az összképre, aki a háttérről szeretne tájékozódni, annak mindenképp ajánlott belevetni magát, még némi gyorstalpalót is kapunk az előzményekkel kapcsolatban.Az Online menüre lépve először létre kell hozzunk egy online profilt, ha ez megvan kezdődhet a móka! Nagyon alapos egyébként a szerverválasztás, mondhatni, már kicsit túlságosan is elszeparálódnak a különböző régiók. Amellett, hogy választhatunk a négy nagy alapterület közül (Ázsia, Észak Amerika 1-2, Európa), még ezeken belül is válogathatunk az országok, államok közt. Mihelyst ezzel megvolnánk, bekerülünk az online kezelőfelületre, ami egyben egy közösségi hub is. Itt a kis avatar karakterünkkel tudunk mozogni, az árkád gépeknél pedig helyet foglalhatunk. Amennyiben már ül valaki a gép túlfelén, kezdődik is a harc, amennyiben egyedül vagyunk, várnunk kell kihívóra. Mehetünk ranked, avagy rank nélküli módban, ahol veszteni valónk nincs az online statunkra nézve, max a büszkeségünk csorbulhat egy-egy vereséggel. A netkód egyébként nagyon stabil, pedig mindegyik szerveren űztem kicsit a játékot, nem tapasztaltam input lagot. Szintén pozitív, hogy a platformok közt lehetséges a crossplay, tehát a PS3 játékosokkal is megmérkőzhetünk. A szervereken mindig vannak játékosok szerencsére, úgyhogy az ellenféltalálással nem lesz gond. Na, de milyen a játék? Fantasztikus. Aki ismeri ezt a stílust tudja nagyjából mire kell készüljön, de, mivel a játék alapköve a GG sorozat új generációjának, egyszerűbb ismertetnem. Alapvetően egy teljesen klasszikus, oldalnézetes 2D játékról van szó, ahol a hátterek 60fps-ben vannak renderelve, de a karakterek az autentikus anime hatás elérése érdekében valamivel lassabbak. Ez harcközben egyébként teljesen észrevehetetlen, mint különbség. A harcok rettentő dinamikusak és a játszhatóságnak van egy zseniálisan kitalált kulcsa.Harc előtt irányítási stílust tudunk választani, ahol eldönthetjük, hogy az átlagosabb kezelést, vagy a teljes technikai kiosztást használjuk. Ennek előnye, hogy azok is hozzá tudnak szólni érdemben a játékhoz, akik nem szeretnének napokat, heteket tölteni az egyébként borzasztó aprólékos kombó-rendszer kitanulásával. Ez a hardcore verekedős játékok űzői számára egyenest vérlázítónak hathat, azonban számukra a profi(bb) kiosztás minden bizonnyal az összes igényüket kielégíti. A 10-es és afeletti kombók mesterszintre fejlesztése csak maga egy külön fejezet a játék történetében, így igazából a kiosztásbeli különbség tényleg csak szájíz kérdése. A sima, egyszerű kombinációk mellett tudunk Burst mozdulatokat előhozni, ezek érdekessége, hogy valamilyen speciális, nagy sebzést előidéző képességet idéznek elő, illetve a Tension csík feltöltésével (az ellenfél pufölésével), szintén a karakterünkre jellemző különleges támadást tudunk indítani. A legszebb az egészben, hogy bárhogy lehet játszani a játékot, játszi könnyedséggel érezheti benne magát profinak az ember, de legalábbis sikerélményekkel gazdagodhat bárki, aki rászán egy kis időt, amellett, hogy a játék még így is tud nehéz szituációkat és kellemetlen pillanatokat okozni, elég egyel feljebb állítani a nehézségi szintet.Az egyszerűbb kezelési stílusban egyébként azért lesznek mozdulatok, amiket nem fogunk tudni előhozni, illetve bizonyos Overdrive képességek kevesebbet sebeznek, mint a technikásan beadott megfelelőik, de pont ez a szép ebben a rendszerben, mindkét lehetőségnek megvannak mind az előnyei, mind a hátrányai. Csodálatosan dinamikus játék ezáltal a Revelator, egészen olyan, mintha valóban egy animét nézne az ember, színpompás megjelenésben, vagány kamerabevágásokkal, tényleg egészen lélegzetelállító tud lenni, ha csak kicsit is kedveled a zsánert.
[YOUTUBE]m0bb0PUV50o[/YOUTUBE]Technikai oldalról teljes mértékben meg vagyok elégedve a játékkal. Már anno 2014-ben is csorgott a nyálam a Sign játékmenet videói láttán, azonban a Revelator valahogy még ezt is képes volt megfejelni. Láthatóan magához képest is rengeteget fejlődött a grafika, gyönyörűséges shaderek teszik egészen egyedivé a látványt, illetve a különböző grafikai szűrők, amik összemossák a karaktereket és a háttereket, végül mégis élvezhető, megfelelően átlátható egészet alkotnak. Az egész látványvilág egyébként egy óriási stílusbomba, itt minden a rockról és a metálról szól, egészen a karakterdizájntól a zenéken át a pályákig és apró referenciákig. Olyan ez, mint egy jó zúzós lemez megjátékosítva, egyszerűen lefolyik a stílusossága a képernyőről.Az irányítás egészen kellemes és könnyen szokható, noha szokásosan „japán”, ami a mostanság futó verekedős játékok rajongóit eltántoríthat elsőre, ám szerintem felesleges emiatt kimaradni a buliból egy-két menet és máris ráhangolódsz a stílusára. Kár is volna bármi máshoz hasonlítani, mindössze csak a miheztartás végett kacsintottam ki erre.A harc mechanizmusai egyébként kaptak némi újraértelmezést a Sign óta, dinamikusabb, polírozottabb a játékmenet, kerültek bele új lehetőségek, illetve néhány régi átalakításra került. A felhozatalba került 6 új karakter is, valamint rengeteg megvásárolható art, zenék, tehát kihozható content tekintetében nem szenved csorbát a stuff.Mindent összevetve a Revelator egy remek játék a nippon-vonal szerelmeseinek és kedvelőinek, Más fejlesztőknél sokszor kételkedem az újra kiadott verziók létjogosultságában, ám az Arc System Works jelenlegi munkája ez alól mindenképp nemes kivételt képez. Mérföldkői magaslatokba nem emeli a Sign által kitaposott utat, azonban remekül lavíroz a folytatás és bővítmény között. Amennyiben a Sign nem volt meg, kötelezően szerezd be, csalódni nem fogsz, de, ha meg is van, mindenképp cseréld le, mert tud annyival többet, hogy megérje.Amennyiben az érvelésem a játék logikájával kéne megindokoljam; [i]Heaven or Hell?[/i] Mindenképp Heaven!(A játékot a kiadótól kaptuk meg tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [A http://www.konzolokszervize.hu/playstation4/guilty-gear-xrd-revelator-ps4]Konzolok Szervize[/A] budapesti boltjában, vagy webshopjából a linkre bökve azonnal meg is rendlehető.)

8/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

7 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Pont ma érkezett meg:) A GG zenéket meg kötelezővé tenném…Az mp 3 m lejátszómon mindig fent van a valaha kijött összes. Valami zseniális gitár zene…

  2. Nah majd kuporgatunk rá, ha már a kurva tekken 7 baszik megjelenni.

  3. Annyira szar vagyok ezekhez pedig úgy tolnám, mert geci jók a karakterek és a látvány is odabasz. Igazságtalan a világ.

  4. …fain cucc lett, aki kedveli az ilyesfajta játék stílust az kajálni fogja….. az tuti…:)

  5. Sajnos az elöző rész unalomba fulladt a kevés karakter miatt.