Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

GRAND KINGDOM (PLAYSTATION 4, PSV)

A Monochrome Corporation gondozásában készült, Grand Kingdom című taktikai szerepjáték majdnem elvágta magát nálam már a kezdeti 3 órában. Alapvetően kedvelője vagyok a japán berkekből származó agymenéseknek, kis túlzással talán még rajongónak is nevezném magam, ám ezúttal a sekélyes kezdeti stádium majdnem kedvem szegte. Szerencsére a szájbarágósnál-szájbarágósabb betanítást magába foglaló prológus átvészelését követően egy teljesen új világ tárult elém a Grand Kingdom által. A történet szerint egy zsoldoshadsereg vezetőjét alakítjuk a fiktív Ragnail földjén, akinek a feladata, hogy díszes kompániájának szolgáltatásait bérbe adja, egy, a világot igája alá hajtani óhajtó frakció számára. Eleinte természetesen egy kis csapattal kezdünk, fel kell béreljük első csatlósainkat, akiket három különböző osztályból tudunk kiválasztani. Később, ahogy haladunk a sztoriban, rengeteg egyedi és különleges képességgel rendelkező specialistát és egységet is megnyithatunk. Embereinket személyre is szabhatjuk, hogy tényleg a szájízünknek megfelelő sereg álljon rendelkezésünkre, majd, ha minden preparáció megvan, fejest ugorhatunk a 12 fejezetet felölelő sztori módba. A Grand Kingdom szakít a szokásos taktikai-RPG formulával: a világtérkép, mint egy társasjáték tárul elénk, itt barangolhatunk és vehetünk fel küldetéseket. Minden alkalommal, mikor megindulunk a csatatérre akár az ellenfélhez, egy kincshez, vagy egy adott feladathoz, megadott mennyiségű kör alatt kell a annak irányába navigálni.A térképen található különböző ikonok jelölhetnek csapdákat, ellenfeleket, kincseket vagy akár földrajzi akadályokat, szabadon választhatjuk meg, hogy ezek közül melyik felé vesszük az irányt. Minden egyes ilyen melléktevékenység az adott köreink számát csökkenti, ezért okosan kell megválasszuk, melyiket abszolváljuk, hisz, ha elfogynak a köreink, elbuktuk a küldetést, tehát a vállalt kockázat mértékét mindig előre érdemes felmérni. Minden egyes lépésünk után természetesen az ellenfél is lép, eldönthetjük, hogy egyenest nekimasírozzunk, esetleg meglepetésszerűen támadjuk meg.Bármi is legyen, előbb-utóbb mindenképp összetűzésbe keveredünk, ahol a játék átvált csata módba; ekkor egy körökre osztott harcot tudunk folytatni, ahol valós idejű kombókat is be tudunk adni, ezzel elég egyedi harcrendszert kreálva. Minden körben az akciópontjaink száma limitálja, hogy ezen lehetőségek közül mennyit tudunk felhasználni. Minden kasztnak megvan a saját támadástípusa, a katonák karddal és pajzzsal támadnak, ami leginkább egy beat’em-upra hajaz, de támadhatunk távolabbról is a varázslóinkkal és íjászainkkal, mindössze a megfelelő, akcióhoz tartozó gombot kell nyomnunk, ez adja az „kombórendszer” jellegét a harcnak.Ennek a harcrendszernek és az adott kasztok adta képességekből összeálló kombók elsajátítása nagyjából a későbbi sikerek kulcsa. Kezdetben ugyan elég, ha csak a katonáinkkal csépeljük az ellent, ám ez hamar hasztalanná válik, taktikát kell váltanunk. Ez a pont egyébként nagyjából a játék ékköve, kiválóan prezentált és megálmodott játékmechanikai megoldás, ami nem válik unalmassá.Ami még inkább izgalmassá teszi ezt a rendszert, az a „baráti tűz”, hisz saját embereinket is megsebezhetjük, ha rosszul mozgunk, illetve, a gyógyító képességek az ellenfélre is kihatnak, minden interakció teljesen valós alapokon nyugszik. A játék kiváló lehetőségeket biztosít minden játékos számára, variációból nincs hiány, a mély, átfogó és mindent lefedő betanítás pedig minden apró részletre kitér, ami az elején borzalmas huzavonának tűnik, a későbbiekben kifizetődik. A játékot tartalmi szempontból nem érheti kritika, hisz a 12 sztori-fejezet mellé megkapjuk a 36 fejezetből állító bővítményt, ami a japán kiadásban DLC volt, nálunk a csomag része. Amennyiben ez sem lenne elég, egy végletekig kidolgozott és izgalmas online szegmens is a rendelkezésünkre áll, ahol megmérettethetjük magunkat a világ többi stratégiai lángelméjével, hogy a legjobbá váljunk. Ugyan bizonyos dolgok előre meghatározott beállítások alapján folynak, nem valós időben, mint a sztori módban, még így is nagyjából végtelen órára leköthet bárkit, aki kicsit is el tud mélyedni ebben rendszerben. A csaták, ezen ténytől független, komoly stratégiát igényelnek, minden bejelentkezésnél frissülnek az adataink és a jutalmaink. A rendszer komoly belemélyedést igényel, ám megéri a fáradozást, kiemelkedő szavatosságot biztosítva minden műfajkedvelőnek. A grafika szerves része az élménynek: klasszikus, japán látványvilág gondoskodik a meseszerű hangulatról; a Dragon’s Crown és az Odin Sphere jutott elsőre eszembe a játék külleméről, ami mindenképpen jó pont, az igényesség jele. Ez kéz a kézben jár a zenével és a kiemelkedő szinkronmunkával, amire a NIS America mindig nagy figyelmet fordít. Amennyiben mégis az eredeti, japán hangokkal szeretnénk játszani a játékot, megvan rá a lehetőségünk, ugyanis ez opcionálisan választható.A Grand Kingdom egy szép, összetett és mindenképpen magával ragadó kaland, akár több száz órányi játékidővel megpakolva. Friss aspektusba helyezi a taktikai-RPG műfajt, amelybe mind a zsáner szerelmesei, mind az új érdeklődők bele tudnak folyni. Burjánzó lehetőségei és mély játékrendszere bizonyosan lekötnek mindenkit, aki rászánja magát a vásárlásra és bizton mondhatom, nem hiába. Nem ez lesz a legjobb játék, amivel az évben játszhatsz, azonban az idei palettán mindenképp meglepetéscím, mind műfaját, mind minőségét tekintve. Kalandra fel!(A teszt a PS4-es verzió alapján készült. A tesztpéldányt a kiadó biztosította. Köszönjük! A szoftvert megrendelheted támogatónk, a http://www.konzolokszervize.hu/productlist.php?platform=&name=grand+kingdom&searchtype=4]Konzolok Szervize[/A] webshopjából.)

8/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

4 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Még ,hogy nincs játék vitá-ra, ezt is szerezhetem majd be.

    • De, dúskálunk a Vita játékokban, LOLA legjobb dolog, ami a géppel történhetett, hogy feltörték. Reméljük majd a hobbi programozók kicsit jobban foglalkoznak vele, mint a sony

      • “Az elmúlt másfél hónapban jelent meg a god eater 2, hatsune miku project diva x, attack on titan nemsokára dragon quest builders (és talán a heroes2) world of final fantasy, summon night 6, danganronpa 3, sword art online szintű címek jönnek európába.(Ha a grand kingdom / atelier firis stb szintű “”kisebb”” címeket is sorolnám, több oldalra rúgna a vita 2017es választéka, ami játék érdekel az minden jön vitára is pár kivétellel)”

        • Néhány hete találtam a gépemet egy mobiltelefonokkal foglalkozó boltban. Megmondom őszintén, el akartam adni, hogy egy PS4-re tudjam kiegészítéssel költeni azt a pénzt, de inkább megtartottam, és nem bántam meg. Eddig szenzációsan szórakozom vele, a Grand Kingdom meg kelleni fog!