Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward
Videó

Gran Turismo 7 – PS5-ön nem csak a verdák süvítenek

A versenyzés újgenerációs élménye.

Megérkezett a Polyphony Digital méltán híres szériájának hetedik része. A játék korábbi exkluzív címekhez hasonlóan tiszteletét teszi az előző generációs PlayStation 4-en is, ezért korábban leendő vásárlók, akik már birtokolnak PlayStation 5-öt, kritikával illették a Sony-t, mondván, ha az előző konzolra is fejlesztettek, akkor kevesebb erőforrás juthatott a jelen generációra szánt változatra. Hogy ez mennyire nincs így, azt rögvest elmondom: alább következzenek tehát azok a különbségek, amiért megéri a PS5-ös példányban gondolkodni!

Szebben ragyognak verdáink PlayStation 5-ön

Teljesen egyértelmű, hogy a játék a Sony legújabb konzolján muzsikál a legjobban, a kérdés csak az, hogy mennyivel. A válasz pedig: kellően látványosan!

Kezdjük az alapokkal. PlayStation 5-ön natív 4K-ra(!) képes a játék 60 képkockát megjelenítve másodpercenként, nincs dinamikus felbontás-skálázás. Ez az előző generációs gépeken csak 1080p, ha az alap PS4-et nézzük, és checkerboard eljárással elért 1800p a Pro változat esetében, ami egyébként abszolút korrekt, de a jelen generáción tagadhatatlanul szebb a cucc. Mindezeken túl grafikai minőségben is jobban muzsikál a PS5 verzió. Szebbek az árnyékok és a tükröződések, részletesebbek a környezeti elemek, élethűbbek a megvilágítások, és jobb a textúrák minősége is. Exkluzív a ray tracing megléte, bár igaz, ez a fő játékmenetben nem elérhető, csak visszajátszások és a Scapes opció alatt, valamint egyéb esetekben. Motion blur segíti a sebesség érzetének növelését, bár, hogy igazságos legyek, ezt a PS4 Pro is tudja, de csak akkor, ha 1080p-re állítjuk a kimeneti felbontást. A GT Sportban is használt grafikus motor módosított változata dolgozik a hetedik rész alatt, így talán nem teljes a „next-gen” élmény, az viszont tény, hogy bár minden gépen korrekt, a játék PlayStation 5-ön tündököl igazán.

Honnan hallod az ellenfeled autójának motorzúgását?

A játék hangkeverése önmagában is elég korrekt. Ugyan a korábbi részekben állandó probléma volt az ütközések, koccanások hangja, de mára már ezt is sikerült életszerűbbé tenni. Nagy piros pont jár azért is, mert külön konfigurálható a hangereje saját autónk, valamint az ellenfelek motorzajának, a kerékcsikorgásnak, a váltónak. Tovább dob az élményen a PS5 exkluzív 3D Tempest feature, aminek köszönhetően pontosan behatárolható, ha éppen olyan verdát vezetsz, aminek hátul van elhelyezve a motorja, de azt is jól hallani, hogy melyik irányból próbál előzni az ellenfél.

Érezd a kezeden az aszfaltot, és az autód rezdüléseit

Élvonalbeli a grafika, remek a hangzás, de szerény véleményem szerint, ami igazán sokat ad az élményhez, az a DualSense. Kontrollerrel soha nem volt még ekkora élmény szimulátort játszani. A haptikus visszajelzésnek köszönhetően, ha például rámész a rázókőre, azt pontosan ott érzed, ahol kell. De, amitől teljesen eldobtam az agyam, az az, hogy még arról is visszajelzést kapsz, ha belemész egy nagyobb vízfoltba. Az adaptív ravaszok pontosan úgy működnek, mint egy pedál, melyre némi erőkifejtéssel kell rálépni, ezáltal pedig sokkal nagyobb öröm padlóig küldeni a gázpedált, hogy aztán hamar a végsebesség felé küldjük a járgányt egy hosszabb egyenesben.

Ints búcsút a percekben mérhető töltési időknek

A PS5 tárolójaként szolgáló villámgyors SSD-nek köszönhetően a menüből pár másodperc alatt a választott verseny indító képernyőjén találhatjuk magunkat. PS4 és PS4 Pro-n elindítani egy versenyt a tekintélyes hosszú Nürburgringen 35-40 másodperc, ami egyébként nem őrjítően hosszú. Viszont tekintve, hogy ugyan ezt jelen generációs konzolunk 2 másodpercen belül megteszi, egyértelmű, hogy melyik esik jobban számunkra. Bármit is csinálunk a játékban, a reakció a konzol részéről legalább olyan gyors, mint egy kerékcsere a Formula 1-ben.

A Gran Turismo franchise legújabb része igazán korrekt lett a nyugdíjazás felé haladó gépeken is, azonban, ha valaki az autózás új dimenzióját választaná szebben, jobban, gyorsabban, nem kérdés, hogy melyik verzió mellett érdemes letennie a voksát. Persze az új konzolt beszerezni a mai napig nehézkes, annak ellenére is, hogy jobb a helyzet, mint induláskor. A Polyphony Digital gondolt azokra is, akik váltanának, de még nem tudnak – a 25. évfordulóra kiadott fizikai Anniversary Edition lemezen biztosítja a PS5, letöltőkód formájában pedig a PS4-es példányt. Azok se búslakodjanak, akik optikai meghajtó nélküli masinát szeretnének majd, mert ugyan ezt kínálja a Digital Deluxe Edition is, értelemszerűen csak digitális formában.

A Gran Turismo 7 már kapható PlayStation 5-re és PlayStation 4-re. Tesztünket ITT olvashatod. A játék megrendelhető PS5-re és PS4-re támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban a linkre kattintva.