Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Gran Turismo 7 – friss tudnivalók a játékkal kapcsolatban

Hogy lehet újgen, ha PS4-re is kijön?

2022. március 4-én PlayStation 5 és PlayStation 4 platformokra is megjelenik minden idők legjobb autóversenyes videojáték sorozatának legújabb epizódja, a Gran Turismo 7. A szoftverrel kapcsolatban a GTPlanet.net nevű szakportál közölt cikket, melyben egy halom friss tudnivalóról rántja le a leplet, méghozzá a legendás rendező, Kazunori Yamauchi közreműködésével – természetesen csak olyan részletekről, melyek jelenleg már publikusak lehetnek.

  • A GT7 valódi keresztgenerációs cím, ami azt jelenti, hogy PS4-re és PS5-re egyszerre fejlesztették. Yamauchi szerint az autóverseny pont az a műfaj, ahol a különféle technikai beállításokkal – pl. képfrissítés, felbontás – tökéletesen lehet skálázni a programot az adott konzolra.
  • Bár értelemszerűen a GT7 PS5-ön technikailag sokkal erősebb lesz, mint PS4-en, a tartalom / lehetőségek / opciók frontján mindkét változat egyenértékű.
  • A PS5 – PS4 playerek akár együtt is versenyezhetnek, egyedül a PS5 gyorsabb betöltési sebessége miatt kell majd esetleg várakozni egy kicsit a rajtvonalon az új konzol tulajdonosainak, míg a PS4-esek megérkeznek.
  • Yamauchi kedvence a funkciók közül jelenleg a PS5 szupergyors töltési ideje.
  • A GT7 8K felbontás / 120Hz képfrissítési opcióiról a rendező egyelőre nem nyilatkoz(hat)ott.
  • Yamauchi azt mondja, a DualSense kontroller precizitása miatt a vezérlő használata a kormánnyal egyenértékű.
  • A Gran Turismo 7 ugyanazon online funkciókkal fut, mint a GT Sport. A versenyzők száma online maximum 16.
  • A játék állandó online kapcsolatot igényel majd, kivéve az Arcade módot.
  • A járművek fizikája még a GT Sportban tapasztaltaknál is precízebb.
  • A szoftver finomhangolásán Igor Fraga és Mikail Hizal FIA Gran Turismo Championship pilóták is részt vettek.
  • Lesz napszak és időjárás változás, méghozzá újgenerációs formátumban! A hőmérséklet, a páratartalom, a pálya felületének hőmérséklete, de még a tócsákba hajtó kocsik által nedvesített aszfalt is kalkulálásra kerül a fizikában.
  • Visszatér a Performance Points kalkulátor a GT6-ből értelemszerűen frissített formában.
  • Közkívánatra visszatér a Racing Modification rész, aerodinamikai és optikai tuningok sokaságával.
  • A GT Café nevű mód a különféle autók és márkák történetével ismerteti meg az érdeklődőket és gyűjtőket.

11 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Pontosítanám: “Lesz napszak és időjárás változás… DE NEM MINDEN PÁLYÁN !!!! ”

    Sajnos. Engem ez baszott fel egyedül a GT7 kapcsán.
    Ez a f****got már PS3n is eljátszották.
    Miért nem mehetek naplementébe ha úgy akarok?
    Nem, megint leszenk fix napszakos pályák.
    Gondolom a klasszikus GT pályák, mert korábban is azok voltak ilyenek.

    • Kíváncsi lennék, hogy mi az oka ennek. Nem bírja a motor csak bizonyos helyszíneken? Érdekes. Vagy csak idő nincs mindre?!

  2. “Yamauchi azt mondja, a DualSense kontroller precizitása miatt a vezérlő használata a kormánnyal egyenértékű.”

    Hogyne.
    Tisztelt Yamauchi Úr! Tessék ezt nekünk szemléltetni ha éles versenyen indul, kormány helyett ezt szereltesse be a versenyszemélygépjárműbe.

    • Hát azt nehezen hiszem, hogy egyenértékű lesz, viszont a rázókövek és hasonló dolgok biztos jobban érezhetőek már az új joy-al.
      Egy biztos, a GT a lejobban játszható sim kontrollerrel, míg a sokkal jobb fizikával ellátott Assetto kezelhetetlen.

      Gt-ben kb 1-2 tized, amivel jobbat tudsz menni kormánnyal, ez a konkurrensnél akár 1-2 másodperc is lehet.

      • Rázókövek érzékelése pont ne legyen extra dolog. Azt még a Gt3 (ps2)de talán már a Gt2-ben (ps1) is külön érezni lehetett a dual shockkal.

        • Csak azt mondtam, hogy jobban, nem azt, hogy a régiekben nem volt ilyen opció. Viszont a dualsense konti sokkal jobban át fogja adni a rezgéseket, a gáz és fék gombok is máshogy reagálnak, erre gondoltam.
          Nyilván azt nem adja vissza, amikor kitépi a kezed a kormány 😉

  3. Azért az utolsó GT-ben nagyon unalmas volt az online futamok pontozása és fizikája!
    – ha beléd jött valami szerencsétlen Te kaptál büntetést!
    – ha beléd jöttek DIERKTBE TE pörögtél összevissza a pályán!
    -> 2-3 online futam után eladtam a francba ezt a SZART!

    Online játszhatatlan volt.
    Semmi köze nem volt az elöző GT-hez képest!
    Erre kíváncsi leszek, mert a GT4 nagy kedvenc volt.
    Sajnos nem tápálok nagy reményeket hozzá! 🙁

    1
    • 1, Minenkinek a szintjéhez lőtte be a versenytársakat.
      Ha megúszod lökdösődés részét, akkor fentebb kerülsz az jobb kategóriába, ahol nem lökdösődnek az emberek ANNYIRA! Persze ha késő este már kevés volt az ember, akkor összesorsolta a rossazbbakat a jobbakkal.

      2, Online futamokon sajnos sok minden számított, hogy milyen minőségű lesz egy verseny.:

      – Én próbáltam nem mennni olyan pályán verseny, ahol tudom, hogy az első kanyar egy olyan fétláv, ahol roncsderbi lesz. Pl. Suzuka egy nagyon jó pálya, mert az elő kanyar gyors ezért nicns roncsderbi. Aki meg nagy hévvel esik be, az megy a levesbe a külső íven. Itt egy egyte alatt simán nyertem kb. 14 versenyt.

      – Kocsi: Tudom szeret az ember magasabb kategóriákba versenezni, gyorsabb kocsikkal, de a BOP kb. olyan volt mint az életben is. Soha nem jó. Ezért mindenki az éppen legjobbal ment. Ha nem azzal mentél esélyed nincs. Ezért én mindig csak is az alap UTCAI KOCSIK versenyére mentem. Ott nem kellett BOP, mert mindenki tökre azonos kocsival nyomta.

      – Rajt típusa: REPÜLŐ RAJT A LEGJOBB! Pl. Tsukuba repülő rajttal is kurvajó, mert ha az élről rajtolsz, akkor az első kanyarig nem tudnak úgy utolérni, hogy ki tudjanak lökni. Meg az egész mezőny szellősebb. Álló rajtnál viszont a pálya első kanyarja egy roncsderbi.

      UI: Amúgy nézz meg egy WTCR versenyt… sokszor pont olyan mint egy online futam. Törik zúzzák egymást, mert a rajtnál ellcseszik a féktávot, meg kipörgetik a másikat.

  4. Ha van valami, amit nem akarok soha többé hallani, akkor az a Moon Over The castle – orgona performansz… de most komolyan, ez mi már?!

    A menütérkép nekem túl giccses, gagyi níd for szpides, a trailer pedig a legrosszabb az elmúlt huszonakárhány év óta. Picit rágörcsöltek erre “vissza a gyökerekhez” témára. Oké, persze, értem én, az első 4 volt a tuti (eladási adatokat tekintve biztos).
    A fúdefizikát én nem látom a bemutatott gameplay-on az autók mozgásán, de Yaminak hiszek hitetlenül is.
    Nem örülök a PS4 kiadásnak, de megértem a helyzetet, mert megértő és türelmes ember vagyok.

    Hát, ezek voltak az első gondolataim így hirtelen. Ilyen viszontagságok és gyötrelmek közepette várom én a #1 játékomat.

    Valami új kormány és cockpit márciusig biztos befigyel.
    A PlaySeatem már több mint 10 éves :D, és végre váltanék Logitechről is, eggyel magasabb szintre.

    • Hát nem tudom én se… nekem is #1, ha autóversenyzésről van szó, de már a GTS nem nekem lett kitalálva. Talán ezzel az újjal ismét megkapom, ami miatt az első rész óta a kedvencem.

      A fizikát gondolom nagyon hasonló lesz, amit már egy picit gyengének érzek, és a szokásos motorhang problémák.
      Pár hete megvettem mindkét Assetto-t, és ebben a tekintetben veri a GT sorozatot, tartalomban viszont a fasorban sincs.

      Kormány… hát ez jó kérdés. Nekem T300RS van és nagyon szeretem, de már a Wrc, F1 és a többi sim is a Fanatecet reklámozza. Most ez nem tudom, hogy a kampány e csak, vagy ennyivel jobbak a Fana cuccok?

      Mindenesetre nagyon várom már, tuti szabadságot veszek ki a megjelenéskor 😁

      1
  5. Valahol azt olvastam, hogy a RTX csak visszajátszásoknál aktiválódik, ha ez igaz, picit csalódott leszek. 🤨