Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
State of Play 2020. augusztus 6.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
Tokyo Game Show
Ubisoft Forward

Gran Turismo 5 – fotózás profi módon

…kérdeztem eddig, de a GTPlaneten található útmutató segítségével lassan elhiszem magamról, hogy művész vagyok! Elsőként fontos megemlítenem, hogy én a való életben nem vagyok fotóművész, nem tanultam a fényképezést sosem. Csak amolyan „koca-fényképész” vagyok. Ezért, ha valamilyen szakkifejezést rosszul mondok, kérem nem röhögni!A Photo Travelben állítható lehetőségek egy része magától értetődő, azokra nem térek ki, van azonban néhány opció, amit részletesen megnézünk, képekkel illusztrálva.Elsütési sebességHasonlóan a valódi fényképezőkhöz, ez a funkció azt jelenti, hogy mennyi ideig van „nyitva” az érzékelő, amely a képet készíti. Ez arra jó, hogy elkerüljük az elmosódott képet. Hátránya is van, mivel kevesebb ideig van nyitva, kevesebb fényt kap a képről, ami valljuk be elkerülhetetlen a jó minőség eléréséhez. Az alábbi 2 képen jól látszik a különbség a beállítások között. 1/60-nál érezhető az autók mozgása, míg 1/640-nél olyan „fagyott” hangulata van a képnek, nézzétek csak a rázókövet, vagy a felnit.[27356]1/60-as sebesség beállítás[27357]1/640-es sebesség beállításRekesz beállításMit is jelent az f/… érték? Sokkal fontosabb az előzőnél, mint sokan gondolnák. Ez tulajdonképpen a kép „mélységét” jelenti. Ez az az életlenség, ami a kép hátterét teszi ki, ami kívül esik a fókusz területen. Kisebb szám, nagyobb blur-t eredményez amint ezt a következő két képen is láthatjátok.[27358]f/1.0 rekesz beállítás[27359]f/4.0 rekesz beállításJól látható, hogy az 1.0-ás beállításnál már csak a kép legeleje éles, a többi elmosódott abban az esetben, ha a kép „eleje és hátulja” nagyon messze van egymástól.Egy másik példa, amikor már közelebb vannak ezek egymáshoz.[27360]f/1.4 rekesz beállítás[27361]f/4.0 rekesz beállításEV és AE Lock (expozíciós idő)Ez tulajdonképpen a kép világossága. Ezáltal a kép lehet világosabb, sötétebb, amit akarunk.[27364] AE Lock kikapcsolva[27362] AE Lock bekapcsolvaAz első képnél az autó sötét, itt vagy az AE Lock-ot bekapcsoljuk, vagy manuálisan világosítjuk a képet, aminek az eredménye az alsó kép.Kép úsztatás, elmosásEz az a jelenség, amikor a mozgó tárgyat követve fényképezünk. Az 1-es módban a kamera egy helyben áll és forgatjuk mikor jön az autó, a második pedig olyan, mintha egy robot követné az autó mm-ről mm-re, ezért az egész autó képe éles. Hogy ki melyik hatást szeretné, azt kénye kedve szerint eldöntheti. Az elsütési sebességgel tudjuk variálni.[27365] Planning mód 1[27366] Planning mód 2Makett stílus[/U]Van néhány szűrő amelyeket alkalmazhatunk a képeken. Ezek a szokásosak, amik a fényképezőkben is megtalálhatóak, mint például a fekete-fehér kép vagy a sepia. Ezekre nem térek ki, mindenki ismeri. Ami érdekes az a „makett stílus”. Ez a szűrő egy olyan blur beállítást használ, aminek hatására olyan lesz a kép, mintha makett lenne, műanyag autóval és háttérrel.[27367] Makett filterA Youtube-on is van ilyesmi filterrel ellátott video. Vicces.

FókuszEz azt jelenti, hogy a kép, melyet a kamera lát közeli vagy távoli pontjára fókuszál. Amire fókuszál az lesz élesebb, a többi mosódottabb.[27368] [27369] Az úttestre, a pályára, az autó mögé fókuszálva, az autó homályos.[27370] [27371] Az autóra fókuszálva az autó kellően éles, míg a háttér elmosódott.VilágosításA kép megfelelő megvilágítása a legfontosabb egy kép elkészítésekor. Egy korábbi képet felhozva példaként – amikor az árnyékos oldalról fotóztunk – az egész képet világosítottuk azzal az opcióval, azt is ami egyébként is világos volt.De másként is vihetünk fényt a képre – vagy az éjszakába. Ezért ha nem akarsz sötét képet, forgasd át a kamerát a világos oldalra és máris szebb lesz.[27372]Ez egy kevésbé világos kép[27373]Ugyanaz a kép, az autó el van fordítva 90 fokkal, a kamera viszont ugyanúgy maradt.Az én fotós ismereteimmel ennyit tudtam segíteni. Biztosan megbújik még pár trükk, de így megmarad a felfedezés öröme nektek is.Van azonban egy érdekesség is, amit megosztanék veletek. Mint azt már bizonyára sokan észrevettétek korábban voltak olyan fotók az autók belsejéről a játékból – amit a valódi autókkal hasonlítgattak. De hogyan lehet ez hiszen hivatalos bejelentés a mai napig nincs arról, hogy a GT5-ben lehetne belső képeket készíteni?! Nos egy szemfüles GT-fan felfedezte, hogy hogyan is lehet az autók (csak prémium kategória) belsejében is készíteni fotókat!Az alábbi kis útmutatóval ti is kipróbálhatjátok ezt a lehetőséget és barangolhattok kedvenc prémium autótok belsejében, jobbnál jobb képeket készítve.Erre mindösszesen 2 helyszínen van lehetőség, Luzernben a Chapel hídon és a Piazza Del Campo-n.- Első lépésként válaszd ki a megfelelő helyet az autó számára, ahol közel tudsz menni hozzá.- Második lépésként állítsd az autódat olyan pozícióba, ahogyan a belsejét látni szeretnéd. Ne feledd, hogy a kamera itt már csak keveset tud majd szabadon mozogni.- Harmadik lépésként menj olyan közel az autóhoz, amennyire csak tudsz, még ha ott az ablak is előtted.- Negyedik lépésként állítsd az „F” értéket maximumra, hogy ne legyen „blur” hatás. – Ötödik lépésként a kamerádat emeld az ablak magasságába és közelíts rá, menj az ablakon belülre és kapcsold be az auto focust.Ennyi az egész! Ezek után máris gyönyörködhetsz a pompásan kidolgozott belső térben. A sok bőr borításban, a gyönyörű varrásokban, a műszerek kidolgozottságában. Természetesen ezzel a technikával az átlátszó motorháztetővel rendelkező autók esetén a motortérben is fényképezhetünk kedvünkre.Talán lassan mindenki – minden kétkedő és károgó – megérti, miért készült olyan lassan a játék. Miért van olyan kevés prémium kategóriás autó. Ezek a képek a bizonyítékok arra, hogy milyen alapos munkát is végzett a tervezőcsapat. És én csak remélni tudom, hogy sok ilyen meglepetés vár még ránk a játékkal kapcsolatban, ahogy haladunk előre benne!Végezetül néhány saját készítésű fénykép pár autó belsejéből (nagy PSC logóval) és néhány más által készített kép (kis PSC logóval).(Forrás: gtplanet.net)

39 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Mindet kipróbálom, de leginkább a belső fényképezését.

  2. Valami vidi nincs erről?Én nem tudok belülre bemászni

  3. Ezeket kipróbálom!

  4. Igazán belerakhatták volna, hogy blendétől és zársebességtől függően változzon a kép fényessége.

  5. Jól megbeszéltétek, akármiről is volt szó…

  6. Köszönöm!

  7. Közben utánaolvastam, és teljesen igazad van. Kis rekesznyílás (nagy F szám) kis mélységélesség (autó jobban elkülönül a háttértől), nagy rekesznyílás (kis F szám) nagy mélységélesség (autó és háttér is éles).

  8. Ok, tévedtem. Bár emlékeim szerint minél kisebb a rekesznyílás, annál hosszabb zársebesség kell, hogy elég fényt kapjon az érzékelő, ebből gondoltam, hogy igenis számít a zársebesség is a mélységélességnél. Pl. egy tárgyat lefotózva ugyanolyan zársebességgel más-más rekesznyílással nem csak a mélységélesség fog változni, de a fény mennyisége miatt a kép maga is. Persze ezeket csak autodidakta módon tanultam, így bőven benne van a tévedés a dologban.

  9. Fú nagyon komoly!!!!!!!!!!!!!!!!:DBeszarás milyen képeket lehet csinálni,és lemented vinyóra,oszt betolod XBS menüben háttér képnek!!!!A COOL,hűvös effekttől kifeküdtem,mikor napos időben készült képre rátoltam!!!!! :D:D:DBrutááális!!! 😀

  10. Ez igen!

  11. fergeteges képek

  12. Basszus, a Ferrari kormányán látszik a környező épületek tükörképe! Elképesztő!

  13. Fotózott már valaki belső teret? Mutassatok valamit! Vagy mindenki játszik most a plusz kreditekért? 😀

  14. Nagyon jó írás és gyönyörű képek!

  15. Köszi!!!

  16. Höh….ha minden kivánságom ilyen gyorsan teljesülne….Köszi Agent ezt a jó kis tanulmányt!

  17. ennyire brutál a grafika ?????durva

  18. Hihetetlen! Erre mást nem lehet mondani! 🙂

  19. Nagyon DURVA !!!!!!!!!!!!

  20. Cool!!!

  21. Azon gondolkodom, hogy minek van a kocsik belseje ennyire durván kidolgozva…Verseny közben nem látszik szinte semmi, nem is nagyon figyelem, csak ha ráérek, pl. egy hosszú egyenesben. Fotó módban is csak csellel lehet lekapni. Ha már ennyi energiát beleöltek, kellett volna egy szabad kamerás betekintős funkció, ahol kinyithatnánk az ajtókat és kedvünkre barangolhatnánk belül is.

  22. “ilyenkor eltűnődöm, hogy ez “”CSAK”” egy JÁTÉK….gyönyörű”

  23. Jó kis leírás, de azt azért megjegyezném, hogy a mélységélességet a rekesz és a zársebesség együttese adja meg. Minél nagyobb a rekesz értéke, annál tovább van nyitva a zár, hogy a megfelelő mennyiségű fényt megkapja a film (érzékelő), és minél tovább van nyitva a zár, annál nagyobb a mélységélesség.

    • Átírom szívesen, csak össze kéne fogalmazni, én meg beillesztem. 🙂

      • Ok. Viszont közben kipróbáltam a fotómódot – mert amit írtam azt fotós tudásból írtam -, és itt nem így működik. Itt a zársebességnek semmi köze a mélységélességhez, pedig attól is kéne függnie. Szóval köszi a lehetőséget, de a leírtak a játéknak teljesen megfelelnek.

        • Nem ártana felfrissítened a fotós tudásodat.A mélységélesség függ a rekesztől, a gyújtótávolságtól, a tárgytávolságtól, de pl. a fényképezőgépben lévő érzékelő méretétől is, ám legkevésbé sem függ a zársebességtől.

          • Azért össze ne vesszetek, fotóművészek.

          • Én is neked adok igazat, egyértelműen köze nincs a zársebességhez. Csak akkor befolyásolhatja közvetetten a zársebesség a mélységélességet, ha zársebesség előválasztás-módban a gép maga állítja hozzá a rekeszt a megfelelő expozíció kedvéért.

  24. Nekem a belső műszerfalas képet tetszenek a legjobban, nagyon szépek!Ezeket a képeket nézegetve nem értem hogy ki adhatott rá 7-8 pontot!:SÉn is próbálkozok a fényképezéssel, ha lesz néhány tűrhető darab akkor feltöltöm a játék topicjába.

  25. DE KOMOLYAK A SAJÁT KÉPEK