Golem Gates (PS4, PSN)

Földet a földnek, port a pornak, hamut a Harbingernek, hogy felhúzza a seregét.

A Laser Guided Games Golem Gates című játékában remekül ötvöződik a valós idejű stratégiai és a kártyajátékok műfaja. A történet szerint mi alakítjuk a Harbingert, azt az entitást, akinek meg kell akadályoznia, hogy az Unbound nevű gonosz rátegye a kezét arra, ami a világból megmaradt. Ehhez úgynevezett Glyphs-ekkel (innentől lapok) kell harci egységeket, építményeket emelnünk a hamvakból. Eddig izgalmasnak tűnhet a dolog, pedig néhol a középszerűség szintjét sem tudta elérni a program az egyes aspektusok terén.

A játékmenet kezelésre, nézetre pont olyan, mint az RTS címek szoktak lenni általában. A terepen egy pontra klikkelve utasíthatjuk egységeinket – kezdetben a Harbringert –, hogy induljanak el az adott irányba. Ellenséges egységgel találkozva harcosaink azonnal megtámadják az agresszorokat. Önmagában a Harbringer ugyan szívós, de az offenzívákban nem igen állja meg a helyét. Támadóereje annyira elég, hogy magára hagyva kitartson az ellenséggel szemben addig, amíg a segítségére sietünk. Amennyiben ez nem jönne össze, akkor game over.

Esélyeink növelésének érdekében a folyamatosan termelődő hamvakból teremthetünk támadóegységeket, húzhatunk fel védelmi építményeket, illetve csapást is indíthatunk. Hogy éppen mit hozhatunk létre, az egyrészt attól függ, hogy a művelethez rendelkezésünkre áll-e a megfelelő mennyiségű matéria, másrészt a választható lapok is korlátozzák a lehetőségeinket. Itt lép képbe a battle-card szisztéma. Van egy úgynevezett paklink, amiben ott lapulnak több tucatjával ezek a glyph-nek nevezett lapok. Kezdés előtt megjelenik véletlenszerűen hat darab lap, amikkel kezdeni fogunk, de lecserélhetjük őket egyszer – akár az összeset – egy másikra, amit szintén random dob be a gép. A terepen ahogy megvan egy adott lap aktiválásához szükséges hamumennyiség, már pakolhatjuk is le az egységeket, vagy védelmi építményeket a látómezőn belülre. Kőkemény a FoW (gyk. fog of war), gyakorlatilag az egységek pár méternél messzebbre nem képesek ellátni, így az ellenség érkezése gyakran a meglepetés erejével bír.

A cél a legtöbb esetben a címszereplő létesítmény, azaz a gólem kapuk elpusztítása, mivel azon keresztül kívánnak az ellenséges erők átjönni megboldogult világunkba. Győzelmünk után jutalom üti a markunk, ami a legtöbb esetben újabb, a kezdő paklinkba pakolható lapokat takar, de néha speciális erőforrásokat is kapunk, amiket összegyűjtve extra képességekre tehetünk szert, mint például nagyobb látótávolság, és egyéb jótékony hatással bíró jártasságok.

A látvány főként a dizájnnal nyerte el a tetszésemet, bár maga a grafika sem csúnya, de ezeket leginkább csak a nyúlfarknyi átvezetőknél lehet értékelni. Összképileg az elmegy kategóriába tartozik. A kezelés sem jár gond nélkül. Az, hogy az egyik analóg-karral a képernyőt, a másikkal pedig a kurzort csúsztathatjuk még rendben van (annak ellenére, hogy egérrel nem szuperál a dolog), de egy árva zoom funkcióért néha ölni tudtam volna. Arról nem is beszélve, hogy kezdetben iszonyú körülményes volt az egyes egységek közti váltás. Kellett pár órányi játék, hogy beleszokjak a kezelésbe. Tartalmilag egy 15 küldetésből álló Campaign-mód, egy 33 szinten át tartó Trial-sorozat, egy online nyomható Survival-mód és egy Versus-mód (amit lehet nyomni off-, illetve online) alkotja a választási lehetőségünket. Az online módok egyébként jól működnek, ha a program talál a világhálón hozzánk hasonló, megmérettetésre áhítozó társat. Zenék/hangok terén sem emelkedik ki a program túlságosan, bár egy-két szinkronhang elég vészjóslóan hideg-rázósra sikeredett. Hangulatilag sem kapott el a harc heve, mi több gyakran idegesített fel a program azzal, hogy a nem kevés idő alatt felhúzott seregemet gyakorlatilag a semmiből érkező csapásokkal szétzilálta. Akkor vagy felhúztam újra mindent türelemmel, vagy rage quit. Ettől függetlenül el kell ismernem, hogy a program teljesen egyedi hangulattal bír, hála a kihalt világnak, a szinkronhangoknak, illetve a zenei aláfestésnek, ami önmagában nem kiemelkedő, de az előzőleg felsorolt tulajdonságok mellett hozzá tud adni az érzésnek.

A Golem Gates egy remek választás azoknak, akik mélységes fanatizmussal viseltetnek az RTS játékok felé, illetve szeretik a különleges, egyedi atmoszférával rendelkező cuccokat. Rajtuk kívül még az ínyencek, akik szeretik a nem mindennapi, különleges aurával beburkolt programokat tehetnek felé egy óvatos lépést. Mindenki másnak kár belevágni.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★
CSAK ÓVATOSAN
Kiadó: Digerati Distribution
Fejlesztő: Laser Guided Games
Méret: 7.74 GB
Megjelenés: 2020. február 25.
Ár: 9190 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

6 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Az egyik kedvenc műfajom az RTS,amiből sajnos egyre kevesebb van,főleg konzolon,a Trailer alapján bejön a hangulata,az egyedi látványvilága,a kártyás része.

  2. Most, hogy jobban belegondolok (és rá is kerestem), nincs valós idejű stratégia játékom Playstationre – se PS3-ra, se 4-re. Pedig a kilencvenes években az egyik abszolút kedvencem a Dune 2000 volt PC-re, aztán meg jött a Starcraft etalonnak. Úgyhogy szívesen megnyerném, gameplay-videók alapján szépnek tűnik, az meg majd kiderül, hogy mennyire kiegyensúlyozott, és, persze, hogy milyen kontrollerrel irányítani egy egér-billentyűzetre tervezett játékot.

  3. Őszintén szólva imádom az RTS műfajt és nagyon tetszik ez a darkos téma is ezek miatt szeretném megnyerni. Emellett maga a trsiler is nagyon megfogott és a kártyajátékokat is szeretem szóval nagyon érdekesnek találom.

  4. Bármi jöhet, így ez is. 🙂 Egyébként meg ki tudja, még lehet rá is kattannék. A trailere meg kifejezetten tetszik. Megnyerném! 🙂

  5. Végre egy új külön álló RTS-nek tűnő játék, nagyon tetszik az előzetese alapján, én végigvinném nagyon jónak találom

  6. Jo kis darkos RTS-nek tunik oszinten szolva most lattam eloszor de elegge bejon szivesen kiprobalnam