Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Post Type Selectors
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward
Videó

God of War Ragnarök – Ezért érdemes PS5-ön belevágni!

A kisegítő lehetőségeknek köszönhetően tényleg bárki játszhat az eposszal.

Kratos és Atreusz epikus fináléja a lehető legtöbb emberhez juthat el így, hogy PlayStation 4-re és PlayStation 5-re is megjelent kalandjuk, azonban kétségtelen, hogy az új konzol hozza ki a maximumot ebből az eposzból.

Zsigeri élmény a tenyeredben

A DualSense haptikus visszajelzésének köszönhetően a “teljes élmény” fogalma új dimenziót kap a tenyerünkben. Akár jelenetekről, akár a játékmenetről van szó, sokkal közelebb kerülhetünk az alkotáshoz. Kratos fegyvereinek csapása, az ellenségektől beérkező ütések, vagy csak egy szimpla ajtónyitás mind-mind sokkal plasztikusabb és zsigeribb. Bámulatos részlet például, hogy csónakázás közben az evezés oldalával megegyező kontrollerrész intenzívebben vibrál. Kalandozás közben ehhez hasonló, hol apróbb, hol markánsabb, de konstans megvalósítások teszik még élvezetesebbé az egész játékot.

Isteni hangok

A 3D-s hangtechnológia által egy egyszerűbb füles is elég ahhoz, hogy térben tapasztaljuk meg a történéseket. Ez amellett, hogy magával ragadóbbá teszi az összekötő jeleneteket, a játékmenetben is előnyét élvezhetjük. Az ellenségek elvégre nem csak szemből támadnak, a minőségi audiovilágnak köszönhetően pedig a betájolásukhoz, támadásaik kikerüléséhez, és így a túléléshez is nagyobb esélyünk van. Máskor pedig egy-egy jelenet lesz igazán emlékezetes, figyelemfelkeltő, meghökkentő vagy rémisztő a pazar hangmunka által.

Szépség és gyorsaság

A PlayStation 5 a maximumot hozza ki ebből az alkotásból (bár PS4-en is szuperül fest), a megfelelő beállításokkal pedig igazán gyönyörű látványban lehet részünk. A 4K-s felbontás és a HDR vibráló színekbe öltözteti a világokat, akár a hó kékes fehérsége, akár az erdők káprázatos élővilágának árnyalatai, akár a láva izzó vörössége elevenedik meg előttünk. A karaktermodellek is kidolgozottabbak, ami fokozottan igaz Kratosra: az alabástrom titán rémisztően valódinak hat. Ha pedig a minőség helyett a teljesítményt preferáljuk, bármikor módot válthatunk, hogy egy kis szépségért cserébe magasabb képfrissítést, és így gördülékenyebb élményt kapjunk.

Eposz bárkinek, bármikor

A videojáték-ipar ma már a legnépszerűbb szórakoztatóipari forma, előretörése pedig megállíthatatlan. Az alkotások sokszínűsége egyre több embert vonz ehhez a kiváló művészeti ághoz, ami a kreativitás és a technológia egymásba fonódásából született és születik. Ahogy egyre többen játszanak, egyre fontosabbak a különböző beállítások, amik lehetővé teszik mindenkinek azt, hogy megtapasztalják ezeket a remekműveket. A Sony Interactive Entertainment saját produkciói komplex kisegítő lehetőségekkel vannak felszerelve: így a Santa Monica God of War Ragnarökje is.

A kaland során bármikor elmerülhetünk a robusztus felhozatalban, ami a felhasználók igényeit és élethelyzeteit figyelembe véve kínál opciókat. A sima beállítások között olyan funkciókat találunk, mint a célzássegítés, a felszedhető dolgok automatikus begyűjtése, az interaktív jelenetek egyszerűsítése – vagy például az, hogy a gombok többszöri lenyomását egyszeri lenyomva tartásra cserélhetjük. A harcokat is személyre szabhatjuk, válogatva a könnyítések között, amik közül kiemelten hasznos még a rögzített kamera, a segítség a hárításhoz, valamint az, hogy több ellenőrzőpontot kaphatunk a kis főgonoszoknál – így nem kell újra kezdenünk a csatát. Természetesen nem kis dolog, hogy a game több nyelven – köztük magyarul – is kapott feliratot, ami egy történetközpontú játéknál kiemelten fontos.

A kamerarázkódást és az elmosódást is szabályozhatjuk, plusz több méretben és színben helyezhetünk el egy pontot a képernyő közepére a tájoláshoz. Ezek a vizuális segítségek a látási problémákkal küszködők számára teszik elérhetőbbé a játékot, ahogy a színszűrők, az állítható szöveg- és ikonméretek, a magas kontrasztú kezelőfelület és a képernyő-felolvasó is. A halláskárosultak képaláírásokkal, állítható méretű, stílusú és hátterű feliratokkal, a beszélők neveinek feltüntetésével és színkódolásával élvezhetik ki a lehető legjobban a kalandot.

Feliratopciók

Színes feliratok

Nagyméretű feliratok

A God of War Ragnarök méltó folytatás a háború istenének visszatéréséhez, és ugyan PlayStation 5-ön van az igazi otthona, a számos beállítás és kisegítő lehetőség garantálja, hogy bárki és bárhol játszik vele, élvezhető élményt kapjon. A várva-várt kaland már megjelent – írott és videós tesztünket az alkotásról ITT találjátok! Egyéb érdekes cikkeket az alkotásról ITT találtok.

1 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Király cumó, odatették nagyon. Sajnos még nincs meg. ( a telefonon 2 percre van beállítva a képernyővédő, addig nem töltötte be az oldalt, ráfrissítettem, majd bő egy perc múlva már tudtam olvasni… remélem megoldódik a probléma, mert így ez perpill használhatatlan. 🙁 )