Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

GOD EATER 3 (PLAYSTATION 4)

Mit tegyél, ha hirtelen egy ismeretlen erő jelenik meg a Földön, ami villámgyorsan szétterjed, majd megpróbálja egyenlővé tenni a civilizációnkat a semmivel? Japánban egyre jönnek ki az apokalipszis, vagy posztapokalipszis témájú játékok. Mondhatnánk, már a kezdetek óta jelen vannak, hiszen a többség célja a világmegmentés volt, de mi történik, ha nem sikerül időben a katasztrófát megállítani? Túlélés zombik és démonok között, atomháború utáni világ – ebből számtalant láttunk eddig, de a népszerűségük mégis egyre nő.A [i]God Eater[/i] 2010-ben is ezzel a koncepcióval érkezett PSP-re, és a nem túl távoli jövő hányattatásait kívánta bemutatni. 2050 körül egy ismeretlen, Oracle Cell nevű organizmus jelent meg világunkban, szörnyek (Aragami) és egy láthatatlan szmogszerűség formájában támadva, majd gyorsan terjedve pusztította el nagyvárosainkat világszerte. Ezt csak a God Eater nevű, az Oracle Cellt magukba építő harcosok tudták megakadályozni, akiket kiképeztek, hogy God Arc nevű fegyvereikkel bekebelezhessék a szörnyek magját, ezáltal elpusztítva őket. Harcosok generációi vonultak fel a korábbi részek során, viszont a [b]God Eater 3[/b]-ra eléggé megfogyatkozott a számuk. Új fenyegetés lépett azonban fel Ash, azaz Hamu néven, ami szmogszerűen foglal el mindent, ahová vonul, megfojtva a jelenlévőket. Hogy ezt kontrázzák, új harcosokat kellett létrehozni, akiket A.G.E megnevezéssel illettek, és képesek voltak tűrni az Ash jelenlétét egy bizonyos szintig. Ahogy fogytak az emberek, az elesett városok árváit sorozták be és kényszerítették harcba, de az oracle sejtbeültetés a legtöbb gyermeket megölte. Te, avagy a főszereplő, viszont kiváló értékeket mutattál a teszten és elkerülted az instant halált, gratulálunk! Mostantól mindenki szörnyként fog kezelni, jutalmad pedig egy kötelező bilincs. Kérjük foglalj helyet a pár négyzetméteres zárkádban, amit másokkal fogsz megosztani. A napot csak akkor láthatod, ha kiküldünk harcolni, de jegyezd meg: minden egyes sérülés és esetleges haláleset a saját felelősséged!Ha az utolsó pár mondat ismerősen hatott, valószínűleg neked is szerencséd volt anno a PS Vitára készült [i]Freedom Wars[/i]hoz, ami kimaxolta a limitált lehetőségekkel bíró rabszolgamunka fogalmát. A hasonlóságok a két program között itt nem érnek véget, hisz mindkettő kiváló karaktergenerációs lehetőségekkel bírt (ebben az FW túltett viszont a mai alanyunkon), zárt, limitált helységből kellett küldetést választani egy nagyobb, de szintén zárt terepre, gyűjthettél cuccokat, amikből új fegyvereket lehetett készíteni, és a harcrendszer is rendkívül hasonló volt. Viszont amíg a börtönös kaland limitált helyszíni lehetőségei és küldetései működtek a körítés segítségével (és a felfedezhető terület száma is megnőtt idővel), addig az isteneket ételként használó játékban minden unalmasnak és kötelességnek érződik. A zárkánkból ugyan a tutorialok után hamar kikerülünk, viszont az új helyszín, bár felfedezhető, de nincs semmi benne a szereplőkön és egy terminálon kívül, amivel interakcióba léphetnénk. Karakterünk, ha nem kényszerítjük futásra, csigalassúsággal vonszolja magát, és a klausztrofób érzést csak a következő küldetésre ugrás enyhíti.
[YOUTUBE]0w1TaUsXZjM[/YOUTUBE]
Apropó tutorial: gyorsan elsajátítható, viszont fel nem tudom fogni, miért kell mozgás közben a képernyő közepére kirakni egy el nem nyomható, majdnem mindent kitakaró üzenettel, mit is kell csinálni, majd otthagyni 1-2 percig, hogy aztán zavarja a játékost. Remélem, ezt hamarosan javítják, mert bár csak az első pár menetben fordul elő, mégis zavaró.A harc viszont könnyen kezelhető, újdonság a dual-wielding, ami gyors csapásokat takar, illetve megidézhetjük a fegyvereinkben lévő szörnyet, hogy „kiharapja” az ellenben lévő hasznos tárgyakat és boostot. Van puska is limitált, de ízlésünk szerint cserélhető töltényekkel, meg csapatos boostok.Én hiányoltam a gyors mozgás lehetőségét: tudunk ugyan gyorsan futni, de gyakran fog előfordulni, hogy az ellen a harc közben megunja a püfölést és futásnak ered a leggyorsabb gyógyító forrásig. Ilyenkor utasítva vagyunk az üldözésére, de a távolságot nem tudjuk gyorsan csökkenteni, mint más game-ekben, ahol 2 gomb lenyomásával rátapadhatunk az ellenre.A harcok is híján vannak a változatosságnak: valami megjelenik, kezd verni, ahogy tudod, 1-5 percen belül sikerül legyőzni. Majdnem minden küldetésre 40+ perc van, de az első pár órában max. 5 percet fog igénybe venni mindegyik. A pályák is eleinte teljesen ugyanazok, hiába mutat a térkép más helyszínt, de később szerencsére majd új, látványosabbak is megnyílnak.Mindenesetre a küldetések eléggé repetitívek, szóval ajánlott rövid menetekben nyomni a kalandot.
[YOUTUBE]uXjC3CPFE6I[/YOUTUBE]
Ezek ellenére szerencsére számtalan fegyverkészítési és fejlesztési lehetőségünk van, plusz mindegyikhez egyedi szintén erősíthető támadások, és bár a mellékszereplő társaink eléggé hasonlóan támadnak, őket is egyedivé tehetjük a különböző választható support-képességekkel.A küldetések mellett lehetőségünk van multiplayerre is, ami csak akkor indítható, ha 4 játékos csatlakozik egy szobában, tehát sajnos ezt megjelenés előtt nem tudtam kipróbálni. A grafika és karakterdizájn jól néz ki. Kicsit ugyan furcsa a ragasztószalag extrém ruházati használata, és a jeleneteknél gyakran nagyon fura arcot vágnak a szereplők, emellett a mozgásuk is enyhén túlerőltetett, animéssé válik.A helyszínek, bár eleinte nem túl változatosak, de idővel bővülnek, és vannak egyedi, érdekes ötletek, például csata a meleg vizű forrásoknál.Az angol szinkronnál vettem észre, hogy a szavak végét gyakran levágják párbeszéd közben, és érdekes módon nekem az intro anime is nagyon akadozott, hiába használok Prót.Szerencsére zenei téren fantasztikus a hangzás, a nagykórusi betétek állandóak, kellően grandiózus, a hangok és a szinkronok (angol, japán) is helyükön vannak, a vágási problémák ellenére. Ugyanakkor gyakran előfordul, hogy két szereplő egymással beszélget és epikus zene megy a háttérben, de halkítva, viszont ez furcsává teszi a jelenetet. A hangulatot tehát kellően megteremti a zene, de a történet kissé így is sablonos. Kivitelezése viszont érdekes: ahogy haladunk előre, egyre jobban próbál majd berántani – de csak, ha az ismétlődő küldetések nem rettentenek el. A tartalom téren talán majd a multiplayer segít, viszont ezt előre nehéz megjósolni.Enyhén olyan érzésem van, hogy a God Eater 3 megjelenése siettetve lett. Sok dolgot kéne még javítani, hogy tényleg működőképes és ajánlható legyen a progi. Ha az előző részeket bírtad, akkor is mindenképpen várj pár hónapot, a hírek szerint több javítás is fog még érkezni. Ha a pörgősebb csatákat szereted nagy szörnyek ellen, inkább maradj egyelőre a [i]Freedom Wars[/i]nál, vagy a [i]Monster Hunternél[/i].[i]

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [url=http://platinumshop.hu/product/9869/PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Jatek/Akcio/God-Eater-3]Platinum Shop[/url] budapesti üzleteiben, vagy a linkre kattintva meg is rendelhető.)[/i]

6/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

12 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Elso chapter utan otthagytam. Uncsi.

  2. Az nem fordul meg a kiadók fejében, hogy a kiadott félkész, vagy be nem fejezett változatról írnak a tesztelők, és lehúzzák. A patchelt változatot már nem követik le, így ki sem derül, hogy amúgy a játék egész jó lett végül.

  3. Bandai átment keleti EA-ba. Ami megjelenik, az vagy félkész és később frissítik, vagy teljes árú játék, amihez legalább 50 dlc jön. Szomorú.

  4. Esküszöm azt hittem, hogy ez valami jó móka lesz…

  5. Sajnálom, pedig az első 2 részt szerettem anno, de ezt most kihagyom, kár érte…

  6. Szerintem ez egy az egyben PS Vita minőség, nem pedig PS4.