Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Glittering Sword (PS4, PSN)

Pixel is a lie.

Élénk színvilágú, hangulatában kellemesnek ígérkező retro kalandot hirdetnek a Glittering Sword képei, sőt mi több, több nagynevű klasszikust felidézve csábítanak játékra. Pixelart grafika és akció-RPG felütés, szinte minden klappol egy remek kikapcsolódáshoz. De a jó öreg torta óta tudjuk, hogy a nagy ígéretek olykor beváltatlanok maradhatnak – és sajnos ezúttal is így jártunk.

Kezdjük a jóval, ami előre sejthető módon a külalak lesz, hiszen valóban mesés a játék vizuális oldala. Virító színekkel, jópofa karakterekkel operál a progi és az első pár pálya alatt valóban egy vidám, mesés kis árkád mókában van részünk. Ehhez még a nevetséges halálsikoly is betársul, amit főhősünk hallat egy-egy sikertelen próbálkozás után. Az első negyven-ötven alkalommal még mi is mosolygunk rajta, aztán miközben haladunk előre és kezd körvonalazódni a játékmenet, a technikai hiányosságok okán egyre többször halljuk majd a nekifutásunk kudarcát jelentő kiáltást, úgy lesz egyre inkább tele a t*künk az egésszel.

Minden egyes képernyő egy egész pályát jelent, feladatunk pedig átjutni rajta, amit különböző kapcsolók aktiválásával, más esetben gyémántok tarisznyánkba történő gyömöszölésével érhetünk el. Természetesen ezt próbálja majd megakadályozni a számtalan rusnyaság, valamint tüskét és nyilat belénk eresztő csapda is. Ahogy belefutunk a pofonokba és csekély életünk elpárolog, úgy kezdjük elölről az adott szakaszt, így sokat nem veszítünk, talán csak a türelmünk és kitartásunk láthatja kárát sorozatos bukásunknak. Ugyanis a játék erősen épít a ”trial and error” profilra, tehát addig próbálkozunk, amíg meg nem tanuljuk az aktuális szintet, a bokorban lapuló szörnyek helyét, na meg a helyes irányt. Ezzel nem is lenne gond, ha az irányítás legalább olyan precíz és kiszámítható lenne, mint a vasárnap délutáni Bud Spencer ismétlés a kereskedelmi TV csatornákon.

Kétféle opciónk van a küzdelemre, kardunk suhintása közelharc gyanánt és egy fénylő varázsgömb eleresztése a távolabbi célpontok irányába. Mivel a mágiánk hamar elfogyhat és csak potival tölthető újra, így az esetek többségében vívótechnikánk lesz majd a középpontban. Mivel ennek alkalmazása pusztán a négy alapirányba működik és mivel ellenlábasaink meglehetősen izgágák, így gyakran nyírjuk majd pallosunkkal a zöldellő pázsitot az ocsmány pókrém lábai helyett. Hiába szeretnénk gyorsan irányt változtatni, mivel őrültként kalapáljuk a dedikált gombot mert épp szimpatikusak lettünk két pók, egy méhecske és három denevér számára, viszont egyszerre csak egy interakció lehetséges: Irányba állni vagy ütni. Nem tűnik nagy baklövésnek és idővel hozzá lehet szokni, de ez akkor is a cím nagy gyengesége és rendkívüli mértékben befolyásolja szórakozásunkat.

Mozgásunk pontossága szintén hagy kívánni valót maga után, sokszor egy pixelen múlik, hogy valami eltalál minket, vagy sikerül-e –természetesen akaratunk ellenére- működésbe hoznunk egy platformot, aminek köszönhetően instant restart a jutalom. Öt szekcióra van bontva a nem létező történet, melyek alatt a pályák egyre nehezednek, végül pedig egy Boss vár mindnek a végén. Ezek önmagukban nem túl nehezek, talán a 3. fejezet végén integető dupla boss volt az, amelyiknek többször neki kellett veselkednem, bár több gyógyító itallal valószínűleg egypróbás kihívás lett volna a duó. Egészségi állapotunkat és varázserőnket jótékonyan érinti a két elixír, melyeket a szinte összes szinten fellelhető boltostól szerezhetünk be, a folyamatosan gyűjtögethető aranytallérok fejében. Érdemes takarékoskodni a likőrökkel és inkább bevállalni egy újrakezdést, mint hogy kimerülő életcsíkunkon múljon a főellenségnek kijáró utolsó lángos.

Említettem már a szintlépéses fejlődés lehetőségét, mikor az RPG szót használtam, sajnos azonban ez is a lehető legminimálisabban van jelen, ennél lejjebb már csak az van, ami nincs. Néhány pálya opcionálisan felszedhető kincsesládával kecsegtet, melynek zárját lerúgva erősebb páncélzatot aggathatunk magunkra és ez az új karaktermodellen túl a bekapott sebzéseink elviselésére is pozitív hatással van. Itt viszont meg is állnak lehetőségeink, az utolsó pályán is ugyanabból a repertoárból fogunk dolgozni, mint az elsőn. Csak közben egyre több káros tényező, például megjelennek a földből előtörő csápok, amik pont azt akadályozzák, hogy nyugodtan átgondolhassuk a következő lépésünket. Nem ritkán vagy fél tucat, életünkre törő akadály között kell ellavíroznunk hős lovagunkat és nem kell sok hozzá, hogy ismét a kiinduló ponton találjuk magunkat. Nem mondanám ténylegesen nehéznek a cuccot és 2-3 óra alatt el is érünk a kiszabadítandó kedvesünkhöz, mégis, az említett okokból történő számtalan restart után a vége felé már csak dacból igyekeztem előre, igen hamar elillant az első percekben még oly erősen jelenlévő hangulat. Ezen sajnos az sem segít, hogy a grafikus készlet igen szűkös eszköztárból dolgozik, illetve a kettő darab aláfestő muzsika (sima pálya és főgenya) sem, amik véget nem érő loop-ban teszi próbára hallóidegeinket.

Így tehát félve tudnám bárkinek is ajánlani ezt a pixelkalandot. Akinek szimpatikus a csapdakerülgetés oldschool köntösben, ráadásul igen baráti áron, az rákattinthat. Viszont bármennyire is hívogató a képek alapján, mindent elmond a tény, hogy a kontrollert szorongatva folyamatosan azon tűnődtem, hogy ha ez nem teszt lenne, akkor mégis minek játszanék GS-sel? Ez pedig szerintem mindent elmond.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★
CSAK ÓVATOSAN
Kiadó: ChiliDog Interactive
Fejlesztő: HugePixel
Megjelenés: 2021. február 5.
Ár: 1739 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

Hozzászólás