Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward
Videó

Ghostrunner – Project_Hel kiegészítő (PS5, PS4)

Vér és acél tánca.

(A teszt a PlayStation 4-es verzió alapján készült.)

A Ghostrunner – teszt ITT – 2021-ben nagyot durrantott, pörgős, egyszerű, látványos, de már nehezebben elsajátítható játékmenetének, vagány zenéjének és izgalmas pályatervezésének köszönhetően. A történet és az egyébként látványos képi világ is a megszokott cyberpunk témákhoz nyúlt, és nem bonyolította túl a dolgokat. Hasonló módon a kiegészítője – amely igyekszik kitölteni a folytatásra való várakozással töltött időt – sem kínál nagy komplexitást narratívája tekintetében. A Project_Hel „főhőse” ezúttal Hel, az alapjáték egyik főellensége, akin keresztül a sztori előzményét tekinthetjük meg: Mara felébreszti ezt a harci günoidot, és a lázadók kiiktatására küldi. Megismerhetjük az események mögötti múltat, és hallgathatunk filozófiát érintő párbeszédeket a rideg gép és mestere között hét pályán keresztül.

A játékmeneten variáltak annyit, hogy érezzük: ez egy új karaktert. Hel sokkal nagyobbat ugrik – de nincs kampója –, és hosszabbat tud már a levegőben szökkenni: sőt, azt is látjuk, hogy pontosan hol landol majd. Ez egyrészt megkönnyíti az élményt, másrészt precízebbé és rugalmasabbá teszi a folyamatot. Maguk a harcok is kezelhetőbbé váltak, bár továbbra is gyakran halálozunk majd el, mivel egy lövés vagy csapás elég ahhoz, hogy megsemmisítsenek. Hel ugyanúgy kardjával képes aprítani az ellenségeket, de egy új „düh” szisztémával nagyobb esélye van a túlélésre. Ha gyors egymásutánban vágjuk le a gonoszokat, akkor nő harcosunk dühszintje, ami amennyire fürgén akkumulálódik, annyira sebesen tud elveszni a tétlenségben. Ha egy adott szint felett van, akkor keletkezik egy pajzs, és Hel egy csapást kibír, illetve képes energianyalábokat kilőni kardjával, hogy a távoli rosszakat is kiiktassa. Ez pörgősebbé, de élhetőbbé teszi a játék menetét, és bár így is rengetegszer kell majd újrakezdeni a szakaszokat, talán ritkábban pusztulunk majd el. Az alapjáték fejlesztési rendszerének egy módosított verziójával itt is ügyeskedhetünk: egy panelbe kell mindenféle alakzatokat elhelyeznünk, amivel extra képességeket és lehetőségeket oldhatunk fel.

A Project_Hel igazából szinte ugyanazt kínálja, amit az alapjáték. Variál a képleten annyit, hogy megkülönböztethető legyen, de gyakorlatilag a formula változatlan: pörgősen és hatékonyan kell ügyességi és harci kihívásokon átverekednünk magunkat. A hét pálya közül kettő időnként elég frusztráló főgonoszokat kínál, a gyűjtenivaló tárgyak és a történet pedig annyira nem stimuláló, de a játékélmény továbbra is pazar. A tartalom mennyisége azonban nem indokolja az árcédulát – még úgy sem, ha újra és újra nekifutunk, hogy lendülettel és tökéletesen abszolváljuk a pályákat. Arra viszont kiváló, hogy a játékosvilág tudatában tartsa a játékot, készülve a közelgő folytatásra.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! A kiegészítő megvásárolható a PlayStation Store-ból, ára 5240 Ft.)

3 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Ez az a játék, amit pár hónapja adtak PS Plusban? Mert az nálam akkorát “durrantott”, hogy a betanító pálya negyedik ugrása után – amit harmincadszorra sem sikerült kivitelezni – zokogva töröltem le. Nagyjából a szarral egyenértékű.