Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

GHOST RECON: FUTURE SOLDIER (PS3)

szellem: A közhiedelem szerint a szellemek a halottak manifesztációi.A fizikai világban maradnak, hogy bosszút álljanak, segítsenek, vagy megbüntessék az élőket.[/I][39578][i]Egy apró faluban vagyok, valahol Afrikában. Fogalmam sincs, hogy pontosan melyikben, az utóbbi napokban többet bejártam, no meg amúgy sem turistaként töltöm itt az időt, így kissé elvesztettem a fonalat. Ahogy elnézem, szerintem a Resi 5-öt is itt forgatták. A környék hemzseg a terroristáktól, szinte már több AK47-est vélek felfedezni, mint civilt. Nem lesz egyszerű csöndben megtisztítani a terepet, de megoldjuk, elvégre ezért küldtek minket.[/i]Bármennyire is közel állnak hozzám a modern hadviselést középpontba helyező játékok, és bármennyire is vártam az új Ghost Recon felvonást, a [b]Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier[/b]t, a várakozás mellett némi ellenszenvet is tápláltam a Ubisoft üdvöskéje iránt. Volt egy trailer még pár hónapja, ami lényegében arra volt kihegyezve, hogy milyen unfair módokon tehetjük majd el láb alól a szerencsétlen terroristákat, akiknek a legspécibb felszerelésük kimerül egy szakadt baseball sapkában, meg egy gépfegyverben. Érdekes, mert alapvetően sosem akadnék fenn ilyesmin egy játék kapcsán, de az akkor valamiért nem tetszett túlságosan. A horgászatban is azt szeretem, hogy a halnak is van esélye meglógni.

[YOUTUBE]GB9c9C1dp7Q[/YOUTUBE][i]Miközben azon járt az agyam, hogy a hőség, vagy netán egy golyó fog-e hamarabb végezni velem, hirtelen éles zajra lettem figyelmes. Tűzharc. Ez hihetetlen, Jimmy már megint benézett valamit. Pedig még több milló dolláros felszerelésekkel is elláttak minket, köztük egy láthatatlanná tévő ruhával. Prophet biztosan beájulna tőle. Feldobtam a levegőbe az apró repülő drónt, hogy nézzen körbe – fantasztikus találmány, áldom a feltalálóját, számtalanszor mentette már meg az életemet. A nagy durrogtatásban senki nem foglalkozott velem, kihasználva az alkalmat megközelítettem az egyik rosszfiút, aki nekem háttal állt és épp szórta vadul az ólmot. Szép lassan közeledtem felé, majd amikor kellő távolságba kerültem hozzá, egy gyors mozdulattal semlegesítettem. Szerencsétlen pára már csak történelem, és még feldolgozni sem volt ideje az esetet.[/i]Izgalmas belegondolni, mennyi olyan kütyüt fejleszthetnek a hadseregben, amelyekről még bizonyára hosszú évekig nem lesz tudomásunk, de már léteznek. Elképzelések persze vannak, sőt, bizonyos találmányok már nem is annyira futurisztikusak, mint gondolnánk. A Future Soldier játékmenete pontosan ezeknek a modern – valódi, vagy képzelt – hadi eszközöknek a folyamatos használatára épül, és azt kell mondjam, sokkal szórakoztatóbb formában lett tálalva, mint azt elsőre hittem![39582]Bár a GRFS fő attrakciója leginkább a többjátékos mód szeretne lenni, nem érdemes félvállról venni a kooperatív formában is teljesíthető kampányt sem, ugyanis egészen másfajta élményt nyújt. A multiban nem lehet olyan kifinomult szintre emelni a lopakodást, ellenben a szingli rész egyik valódi zamatát pontosan ez adja. Ha elég ügyes vagy, a missziók teljesíthetőek akár anélkül, hogy te egyetlen alkalommal is meghúznád a ravaszt (már persze azok, amik nem eleve pörgős tűzharcokkal kezdődnek). Ehhez persze ügyesnek kell lenni, a nálad lévő eszközök folyamatos használata elengedhetetlen követelmény, no meg persze a jól használható gépi társak sem éppen elhanyagolható tényezők. Minden akciót gondosan meg lehet tervezni, az eldobható érzékelőkkel, illetve a földön és levegőben egyaránt irányítható drónokkal gyorsan felmérheted, hol tartózkodik az ellenség. Legjobb barátaid azonban mégsem ezek az apró robotok lesznek, hanem a guggolás és kúszás alkalmával automatikusan aktiválódó nanoruha, ami igen magas szintű rejtettséget nyújt. Hozzáteszem, az ellenség alapjáraton is elég vaksi, olykor még egészen közelről sem volt hajlandó észrevenni, ahogy éppen hidegre teszem a kollégáját, hát még amikor átmentem [i]Crysis módba[/i].[39580]Mint az előbb említettem, a társak hatalmas segítséget jelentenek: egyrészt nagyon ritkán bénáztak, amit én kellemes csalódásként könyveltem el (azt hittem, hogy öt percenként fogok lebukni miattuk), másrészt parancsokat lehet nekik adni, amit hatékonyan végre is hajtanak. Kijelölheted nekik, melyik célpontot eliminálják (maximum négyet, hiszen minket is beleértve ennyi a csapat létszáma), és gombnyomásra azonnal meghúzzák a ravaszt. Az összehangolt támadások egyébként is rendkívül fontosak, rengeteg szituáció adódik a játék során, amikor csak ily módon lehet inkognitóban maradni. Ja, hogy rambózni szeretnél? Akkor hajítsd el a hangtompítót! A fegyverválaszték van annyira széles, amennyire azt egy ilyen játéktól elvárnánk, ám a valódi fegyverpornó mégsem a puszta számokban, hanem a részletes testreszabhatóságban teljesedik ki igazán. Minden kis apróság kicserélhető a karabélyokon, ezáltal tudsz variálni például a kezelhetőségen, vagy mondjuk a hatótávon. Szerencsére a kusztomizációt azért nem vették olyan „szimulátorosra” a fejlesztők, akkor is jól lehet boldogulni minden pályán, ha nem cserélgetjük az alkatrészeket. Mindazonáltal, akik szeretnek szöszölni az ilyesmivel, továbbá minden téren a saját igényeikhez kívánják igazítani a fegyvereket, azok a missziók megkezdése előtt biztosan jól fognak szórakozni ezzel.[39579]A multiplayer szépségeibe online pass nélkül is belekóstolhatsz, viszont így csak az ötödik szintig tudsz fejlődni kasztonként, onnantól megáll a móka. Ha valamilyen oknál fogva nem rendelkeznél kóddal, hidd el, előbb-utóbb úgyis keríteni fogsz valahonnan, mivel a többjátékos szegmens baromi élvezetesre sikeredett, és úgysem tudod majd abbahagyni. Nem azért, mert valamilyen forradalmi ötlettel dobták fel, vagy olyasmi tulajdonsággal rendelkezne, amit eddig még nem láthattál. Simán csak jó és működik, az egyszerű receptet pedig megtoldották a manapság oly divatos szintlépős-fejlődős-megnyitós szisztémával. Véleményem szerint ennél többet manapság senki nem vár el egy shooter online részétől.Természtesen a kampányból megismert részletes testreszabhatóság itt ugyanúgy jelen van, továbbá variálhatsz a karaktered külsején is. Az új ruhadarabok, fegyverek, kiegészítők a szintlépések során válnak elérhetővé, és nem könnyíti meg a dolgot, hogy külön fejlődik a scout, az engineer, és a rifleman is. Ezért aztán érdemes jobban átgondolni, hogy elsősorban melyikre gyúrsz rá, mivel tulajdonságaikban és felszerelésükben egyaránt különböznek a srácok (nekem egyébként a távolra veszélyes scout vált be leginkább, ez még kezdőknek is nagy hatékonysággal használható kaszt).A négy választható játékmód közül a legtöbben valószínűleg a Conflict-ban fognak nyomulni. Ubiék némileg feldobták az egyszerű öldöklést azzal, hogy véletlenszerűen megadott küldetéseket kell teljesíteni a térkép különböző pontjain, alapvetően ezért kapják a csapatok a győzelemhez szükséges pontokat. Persze ne hagyjuk félrevezetni magunkat, lényegében továbbra is egymás halomra irtásra a cél.A másik játéktípus a Saboteur nevet kapta, ahol a csapatok feladata egy bomba megszerzése lesz, amit az ellenség bázisán kell felrobbantani.A Decoy mód elég szemét tud lenni, mivel ott is különféle feladatokat kell abszolválni, azzal az apró különbséggel, hogy a három megjelölt feladat közül csak egy valódi, a másik kettő úgymond beetetés, így egy izgalmas kis hajsza alakulhat ki a pontszerzésért.A legnagyobb odafigyelést mégis a Siege követeli, ahol a játékosoknak nem adatott meg a respawn luxusa: mindenkinek egyetlen esélye van a meccs során, ami kellő indítékot nyújt az ész nélküli rohangálás felfüggesztéséhez (már akinek persze).Az egész multiplayerrel tulajdonképpen ugyanaz volt a problémám, mint amit a Starhawknak is felróttam nemrég, mégpedig a relatíve kevés játékmód. Szerintem az oldschool gamerek kedvéért nem lett volna olyan megerőltető berakni még egy capture the flaget a repertoárba.[39581]A Future Soldier legnagyobb meglepetése számomra a külcsín volt, csak éppen nem pozitív értelemben. Bár nincsenek egetverő problémák, nincs egetverő minőség sem, és úgy en bloc a részletgazdagság teljes hiánya jellemzi a látványt. Így 2012-ben egyáltalán nem kellemes a szemnek 2D-s fűcsomók között kúszni, amik ráadásul még csak el sem hajlanak, hanem simán áthaladok rajtuk, mintha ott sem lennének. Azért ennyire nem lényegültem át szellemmé. Annak mondjuk kifejezetten örültem, hogy szépen, folyékonyan futott a játék, emlékeim szerint akadással egyszer sem találkoztam. Olvastam néhány csalódott kommentet a program kapcsán, és őszintén szólva nem igazán értem őket. Egyesek talán túl sokat akartak, én meg pont ellenkezőleg, valamivel kevesebbet vártam a Future Soldiertől. Ehhez képest kaptam egy nagyon frankó kampányt, amit sokféle stílusban, sokféle taktikával végig lehet vinni, ezért nem is tudtam ráunni, másrészt ott a remek multiplayer, amihez csak egy Uplay fiókot kell létrehoznunk, és utána hosszú ideig garantáltan le fog kötni minket. Ahogy a narkósok mondanák, „nálam betalált a cucc”, és rövidesen biztosan beszerzem a saját példányomat is.(A játékot partnerünk, a PlayON.hu szellemkatonái szállították tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [A http://www.platinumshop.hu]Platinum Shop[/A] online és offline üzleteiben, a linkre kattintva.)

8/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

36 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Hali!Jól összenyomkodtam mindent a gépen, mert duplázok. :DMegvan egy ideje a játék, s nagyon bejövős.Szívesen játszanék magyarokkal, illetve olyanokkal akik szeretnek csapatban játszani, mert néha vannak olyanok, akiket nem is érdekelnek az objektek.Üdv:saltr

  2. Nagyon jó kis teszt. Egyetértek vele annak ellenére, hogy nekem még nincs meg a játék a napokban szerzem be. De havernál már véresre játszottam magam online. Ahol tényleg fun a Decoy mód..

  3. béta alatt hullámzott a játék: hol tetszett, hol meg nemAnnak ellenére,hogy TPS-t imádom itt nagyon nehezen ment az irányítás, ha meg le is rohant vki akkor emg simán össze-vissza lőttem.Most,hogy a maxpayne3ba bele lendültem azt könnyebbnek tartom (irányításról írok csak). De még a space marine is sokkal kezelhetőbb. Így egyenlőre lemondok róla. Viszonyításképp mindenképp mögéjük kerül, de csak mert nem tudtam megszokni az irányítást/célzást.

  4. Nekem is nagyon bejött a cucc. Teljesen kielégítette az igényeimet,annyit nyújt ,amennyit kb. elvártam. A grafika sem rossz szerintem,persze,ha valaki akar szőrözhet rajta,de tök felesleges. Az élményt nyújtja rendesen,ez a lényeg.

  5. Valaki tudja hogy lehet tüzes lőszert szerezni az ARC-hez mert nem is olyan rég lelőttek ARC-vel de tüzes lőszerrel és az nap egy sniper is tüzes MP7-el .. ez valami extra ? vagy valahogy meg lehet nyitni ? valaki már találkozott hasonlóval ? Amúgy jó a játék ..

  6. Végre egy játék, ahol lehet használni a géppuskák és mesterpuskák csöve alatti támasztékokat, eddig ezmindenhol csak dísz volt.

  7. Én imádom . Nagyon jo

  8. Ütős ez a játék, tetszik!

  9. Örülök, hogy ezt a future dolgot nem erőltették túlságosan beszerzős játék,már a bétában is tetszett

  10. Hát igen képeken sokkal szebb a játék de tetszik jó össze rakták.

  11. Kiválló teszt! Pontosan azt írja le, ami az igazság, és a pontozás is korrekt!Részemröl elsö napos vétel volt a játék, és nem bántam meg! Érzem, hogy lesz még benne jó pár órám 🙂

  12. A pálya tervezés nagyon ott van a szeren és a változatosság is,sajna a graf tényleg nem nagy szám,de yó kis gém lett…8pont korrekt rá!

  13. Menjen le az ára és meglesz 🙂

  14. Nekem a campaign nagyon bejött de a multija valami szánalmasan rossz értelmetlen játékmódok a grafika mintha a ps2-be csöppentem volna vissza semmi hangulata, izgalma nincsen a játéknak egy szóval nyers az egész de inkább szar:D

  15. Azt vártam hogy olyan lesz a multi mint a GRAW 2-ben mert nekem az nagyon bejött, pl hogy a robbanó dolgokat ki lehetett szedni a multiból. Solo pl. már jobban tetszik mint a GRAW-é. Érzem ezzel nem leszek német bajnok.

  16. Nem értem miért lett ilyen hullámzó a grafika. Ennyit bírnak a mai vasak? Vagy feláldozták más oltárán?

  17. Köszi a tesztet, ezt akartam olvasni 🙂 Meglesz..

  18. Köszi a tesztet ! Beszerzős a játék 🙂

  19. jó teszt lett.a látvány tényleg felemás.az átvezetők nem valami szépek,főleg a karakterek arcai,de játékmenet viszont nagyon szép szerintem.jók a mozgások is és az effektek.szerencsére játék közben nem észrevehetőek a látványban a hiányosságok mivel nem látni a karakterek arcát.

  20. A multi majdnem Socom:confrontation élményt adna,ha a játékosok nem lennének olyanak amilyenek.Sajnos itt a sikerélmény garantált-ha valaki mellé odaállsz akkor is kapsz XP-ezért sok noob is nyomja,de szerencsére ők hamar leperegnek(remélem)és igazán jó,izgalmas meccsek születnek majd a jövőben.A lag néha orbitális méreteket ölt,de ezt megszokhattuk…Mindenestre már annak is örülök,hogy egyáltalán van egy ilyen játék, amiben legalább a lehetőség adott a kicsit gondolkodósabb,valóban taktikus multis játékmenetre.

  21. 4 multi játékmód van.

  22. Igazán szépen sikerült írás örömvolt olvasni még így a játék kiakasztása utánn is!

  23. Online aktív a játék vagy nehezen lehet találni szobát?Király a teszt,elgondolkodtam a beszerzésén.