Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Genshin Impact 2.0 (PS5, PS4, PSN, F2P)

Vándorok pohárköszöntője.

Egy éve már annak, hogy fejest ugrottunk Teyvat világába, hogy testvérünk után kutatva bejárjuk országait és segítsünk népeinek. A Genshin Impact szeptember 28-án ünnepelte első születésnapját és nemrég jött ki a 2.1-es verziószámú frissítése, sőt, igazából már a 2.2-nél tartunk.

Az elmúlt évben a game hatalmasat bizonyított az iparnak és a játékosoknak. Ingyenes játék létére folyamatos frissítésekkel, tartalommal, javításokkal és ötletes újdonságokkal szórakoztatta a kalandorokat. Semmilyen küldetést, eseményt, minijátékot nem zárt fizetős ablak mögé, skineken és egyes elhanyagolható bútorelemeken kívül minden továbbra is elérhető bárkinek. A fejlesztők folyamatosan (opcionális) kérdőíveket küldtek a playerek számára és ötleteik, kéréseik alapján bővítették a programot. Így mára a naponta játékban eltölthető idő rendesen kitolódott, az opcionális, de szórakoztató dolgok száma pedig nőttön-nőtt – az elégedettségünkkel együtt. Ebben a cikkben összegezni szeretném az elmúlt év változásait és újdonságait, valamint röviden bemutatni az új lehetőségeket, amiket Inazuma, a japán ihletésű ország nyújt számunkra.

A megjelenéskori tartalom körülbelül másfél hónapnyi küldetést kínált, amiben megismerhettük Mondstadtot és Liyuét, és ami megalapozta az alaphangulatot. Vándorunk útnak indult, megismerkedett a zenész istenséggel, aki a szabadságot szerette, valamint végignézte, ahogy a pénz ősi istene „elhalálozik” szemei előtt. A pakk tele volt tartalommal, de érezhető volt, hogy még csak nagyon gyerekcipőben jár, valamint sok dolog volt benne, amire nehezteltek a játékosok. A bugok tömkelege, a co-op mód megkötései, az elkölthető energia túl kevésnek bizonyult a közösség számára, valamint a chat is borzalmasan használhatatlan katyvasz volt. Az első verziófrissítés új karakterek mellett (Tartaglia, Zhongli) rengeteg újdonsággal és javítással jött, mind co-op, mind energiagazdálkodás terén, de a chat továbbra is borzalmas volt. Kaptunk továbbá egy archívumot, ami tartalmaz mindent, amit megszerezhetünk a játékban, valamint könyvtárként is funkcionál a rengeteg könyv számára, amit összeszedhetünk. Ez a verzió hozta el a városi hírnév rendszerét, miszerint minél többet segítettünk az országoknak felfedezés, küldetések, szörnyvadászat szintjén, annál több ajándékot kaptunk, plusz az országok hőseivé válhattunk. Ez a rendszer érvényes maradt az összes jövőben megnyíló ország felé is. A történet aztán lezárta Liyue fő konfliktusát, és mondhatni ezután jöttek az érezhetően időhúzó, de érdekes frissítések.

Télen érkezett a mese a letűnt civilizációról, avagy Mondstadt rettegett sárkánygerinc hegysége megmászhatóvá vállt. A pakk megjelenéséig a háttérben magaslott, de immáron nekiállhattunk a hegy meghódításának, a hideg ellen – mókásan megfőzhető – gulyáslevessel melengetve magunkat. Ez a pakk az alkimista Albedót és a félig csi-lin (mitikus kínai szarvas lény) Ganyut tette elérhetővé. Emellett az egyik legfontosabb frissítést hozta teljesen ingyen játszó playerek számára: a karakterek fejlesztése bizonyos szintek után jutalmat adott, egy-egy kívánságot, amivel húzhattunk a játék gacha felületén (ami opcionálisan ugye fizetős).

Az 1.3 és 1.4 már csak az ünnepekre fókuszált, mindkét elérhető ország megkapta a maga ünnepét a két verzióban. Kaptunk Xiaót, aki egy humanoid mítikus lény volt borzalmas múlttal, ami szó szerint máig kísérti, valamint Hu Taót, aki fiatal kora ellenére egy temetkezési vállalkozás boldog fejese, és Rosariát, akit senki nem hívhat tipikus apácának. Rengeteg üdítő változtatást kaptunk, ami végre majdnem tökéletesítette a napi farmolást és co-opot, valamint, ha nem csal az emlékezetem, a chat funkciót és sikerült nagyjából rendbe rakniuk (a cenzúra sajnos maradt). Az 1.4 patch hozott egy hangout opciót, amit legegyszerűbben egy romantika nélküli randiszimulátorként írnék le. Olyan karakterekkel tölthettünk el időt, akikre a fő történet eddig nem fókuszált, valamint nem rendelkeztek saját főküldetéssel. Ezek a küldik több történetelágazással rendelkeznek, bármikor elérhetőek a küldetések képernyőjéről, és több végük van. A rendszer jól megjutalmaz minket, ha mindegyik opciót kijátsszuk, valamint jobban megismerhetjük a 4*-os karaktereinket. Ez a formula jól bevált, később több ilyen küldetés fog jönni. Az 1.5-ös verzió lezárta Liyue és Zhongli történetét, bemutatta nekünk Eulát, aki Mondstadt legutáltabb nemesi családjából származik, de szeretne megszabadulni az előítéletektől, valamint Yanfeit, Liyue szintén mitikus felmenőkkel rendelkező jogi tanácsadóját. A frissítés fénypontja a Serenitea Pot, ami fantasztikus szóvicce mellett (eddig) három teljes, berendezhető szigetecskét rejt magában, amit kedvünkre alakíthatunk kívülről-belülről. Összegyűjthető tervrajzok alapján mi készítjük el tárgyainkat, egészen elképesztő alkotásokat lehet létrehozni a saját békeszigetünkön. Az 1.6-os pakk még ezt is megtoldotta azzal, hogy immáron meghívhatjuk megszerzett karaktereinket eme teáskannába, és beszélgethetünk velük, valamint teljesíthetjük kívánságaikat. Az új karakter Kaedehara Kazuha volt, a vándor rónin, aki otthonából, Inazumából kényszerült menekülésre. Egyedi eseménynek kaptunk egy komplett szigetvilágot a kicsi Klee számára, amin rengeteg felfedeznivaló volt a rengeteg fejtörő mellett, de ez a helyszín csak időszakosan volt elérhető, a jövőben majd valószínűleg visszatérhet. Ezzel elérkeztünk az utolsó két nagy frissítéshez, amik már a 2.0 és 2.1 voltak.

Az új ország, Inazuma végre elérhető, története erősen merített a japán izolációs kor történelméből. Az ország vezető istensége úgy döntött, hogy elkobozza az emberek képességet adó Visionöket, így megcsonkítva vagy depresszióba taszítva őket, hogy a saját, mások által ismeretlen tervét megvalósítsa. A történet erősen sötétebb tónusba lendült át. Az ország megosztva, háborúban, egyes helyeken kóbor szellemek által terrorizálva. Bármerre megyünk, rengeteg a pusztítás körülöttünk. Az időjárás is az emberek ellen fordult, egyes helyeket lakhatatlanná téve, máshol egy szellem kergeti őrületbe az ottmaradottakat. Ezzel együtt érezhetően sokkal kellemetlenebb lett a környezetünk a többi országhoz képest, bármikor kóbor szamurájokba futhatunk, akik szívesen kivégzik a felkészületleneket. A sötét sztorit ellensúlyozva rengeteg rejtett titok és új gyűjtenivaló van, valamint pazar bejárható környezet. A zeneszerző most is jeleskedett, rengeteg felcsendülő muzsikában hallhatunk tipikusan japán hangszereket, valamint érezhető a ghiblis hatás is. A pusztítás ellenére találhatunk gyönyörű templomokat, tori-kapukat, rókákat, tanukikat és virágzó cseresznyefát mindenfelé. Emellett kaptunk 6 új karaktert: Kamisato Ayakát, az egyik nemes család lánytagját, Yoimiyát, akinek a családja már több emberöltő óta a tűzijátékokért felel, Sayut, a pöttöm nindzsát, Raiden Shogunt, az istennőt, aki az öröklétet kergeti, Kujou Sarát, Raiden generálisát, valamint az ő ellenfelét, a sellőszerű papnőt, Sangonomiya Kokomit. Emellett, bónusz gyanánt a PlayStation tulajok megkapták korábban a Horizon Zero Dawn főhősnőjét, Aloyt. Inazuma térképe kiteljesedett, szeptember 1-től kezdve pedig nekivághattunk az új kalandnak. Emellett kaptunk opciót a horgászásra (ami egyre nagyobb trend mostanában a játékok terén): a halak kifogása új fegyverekkel, valamint magukkal a halakkal is jutalmaz, amiket kiállíthatunk a tea/házunkban.

Személyes véleményem – és a statisztikák – szerint az elmúlt évben a Genshin Impact egy igazi globális jelenséggé nőtte ki magát. Minden videojátékos közönségtalálkozón özönlenek a genshines cosplayerek, étteremláncok promotálják a játékot, még a videojátékosoknak szánt chat applikáció, a Discord is bedőlt a Genshin Impact népszerűsége alatt, olyannyira, hogy a 800 ezres limitű szerver hónapok óta betelt, újat kellett nyitni, hogy a játékosok beférhessenek. Minden új pakk bejelentését több százezren nézik élőben, és ahogyan mondani szokás, a csapból is Genshin folyik. A siker titka a hatásos világépítés mellett az, hogy a fejlesztők tényleg hallgatnak a játékosok visszajelzéseire, így igazán hasznos frissítéseket kapunk, szerencsére nem kemény fizetés mögé zárva. Szerintem a siker másik oka ugyanaz, mint az Animal Crossing New Horizons-é: a game jókor volt jó helyen. A vírus okozta bezártságból fantasztikus érzés volt legalább online kimozdulni és felfedezni idegen tájakat. Főleg úgy, hogy a frissítések folyamatosan, elfogadható időközönként jöttek, és mindig volt mit csinálni. Az erdei állatos láz csillapodni látszik frissítések híján, a Genshin viszont továbbra is száguld rekordbevételekkel, mivel nem kényszeríti az embereket a tárcanyitogatásra. Utolsó aspektus, ami szerintem elengedhetetlen lenne más játékokból is, a béta tesztek jelenléte. Amikor új verziót kapunk, közel egy időben indul a következő verzió béta tesztelése. Ez sajnos rengeteg szivárgáshoz vezet, viszont a fejlesztők előre fel tudják mérni a szerencsés tesztelők visszajelzései alapján, hogy mire érdemes még fókuszálniuk a következő hat hét alatt, az új verzió megjelenéséig. Ez nagyban lecsökkentette a programbeli hibák számát és sokkal jobbá tette az élményt. A játékosokat a tesztért nem fizetik, de mindenki szívesen vállalkozik rá, csupán szeretetből vagy kíváncsiságból.

Minden új frissítés megjelenését hatalmas várakozás övezi, megjelenésükkor pedig nincsen szerver lag, a hatalmas játékosbázis ellenére sem. Így kell online játékot csinálni, kérem szépen! Igazán öröm nézni, hogy az igényesebb játékok, mint a Final Fantasy XIV, vagy a Genshin előtérbe kerültek idén, és a népszerűségük folyamatosan nő. Kétkedtem, de továbbra is kitartok amellett, hogy a programot csak ajánlani tudom mindenkinek, akit csak egy kicsit is érdekel Teyvat világa. Utunk egyszer majd keresztezi egymást!

(A Genshin Impact teljesen ingyen tölthető le PlayStation 5-re és PlayStation 4-re.)

4 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Három év múlva tervezem a játékhoz való visszatérésemet. Szeretném majd látni a történet végét.

  2. Kedves ajánló.
    Azért hozátenném, egy bizonyos szint és karaktermenyiség utánn igencsak melósá válik fejlesztés.
    Per-pillanat nem tudom eldönteni hogy szerencsés vagyok é vagy pont ellenkezőleg. A llegutobbi húzások utánn a zsákbamacska kidobta az (jelen pillanatban) eddig hiányzó 4 csillagos emberkéket.
    Csí-Csínek még örülnék, de ugyebár ez nem kívánságműsor.

    • Én is nagyon melósnak érzem, 1,5 hónap után sokaltam be ezzel.
      Amúgy nagyon jó játék, csak néha 2. munkahely érzésem lett tőle.

      • Minden komoly F2P játék ilyen: ha combos akarsz lenni, vagy sok pénzt kell beletenni, vagy sok időt. Nincs középút, vagyis van, de az a casual.