Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Post Type Selectors
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward
Videó

FREEDOM WARS (PS VITA)

Videojátékosként hozzá vagyunk szokva a negatív utópiákhoz, és hogy a szoftverfejlesztők a létező legsötétebb tónusokkal felvázolt alternatív valóságokba tunkolják bele előszeretettel az arcunkat. Nem lepődünk meg azon, ha jönnek a terroristák, a világégés, visszaélnek a személyes adatainkkal, vagy egyenesen a megmásíthatatlannak hitt emlékeinket manipulálják a felsőbb hatalmak kedvük szerint. Mindez azonban gyönyörű tündérmesének tűnik a sokak által tévesen egy szimpla Monster Hunter klónnak bélyegzett, PlayStation Vita exkluzív [B]Freedom Wars[/B] által felvázolt világkép után.A meg nem határozott távoli jövőben járunk, ahol a Föld erőforrásai kifogyóban vannak, ezért az emberek frakciókba tömörülve küzdenek egymással a túlélésért. Ebben az orwelli felhangokkal erősen átitatott társadalomban az állam a legkisebb kihágásokat sem tolerálja, így az óvatlan lakos hamar egy cellában találhatja magát pár(száz) év börtönbüntetéssel a feje felett. Persze ez az idő nem nyugis rendszám- és kerámiagyártással, illetve az eldobott szappanok drámai következményeinek „kiélvezésével” fog telni, hiszen a bűnösök drasztikusan csökkenthetik büntetésük mértékét küldetésekben történő aktív részvétellel. Természetesen a (minden részletében általad megalkotott) főszereplő egy ilyen bűnös, aki egy keményebb misszió során akkora pofont kap, hogy rögtön ki is repül a fejéből az elmúlt pár év összes emléke. Természetesen az amnézia ebben a világban főbenjáró bűn, hiszen ezzel tulajdonképpen elpazaroltad a kiképzésedbe ölt számtalan órát és erőforrást, ezért egy enyhén idegbeteg rajzfilm-mackó vidáman közli veled, hogy lenullázták az eddigi összes eredményed és teljesen kezdőként startolva egymillió(!!!) év büntetést kellene ledolgoznod az „egyetemes jó” érdekében… meg persze tilosban járva kiszabadítani a legdurvább biztonsági intézkedésekkel védett, titokzatos lányt, akivel kapcsolatban főhősünk az álmain keresztül kap folyamatosan információkat.
[YOUTUBE]TcGDRGZ960s[/YOUTUBE]Mielőtt jobban belemennénk a törlesztés mikéntjeibe, vessünk egy gyors pillantást a Freedom Wars világára, mert ebben rejlik a játék egyik legnagyobb erélye. A sztori által felvázolt totalitárius diktatúra minden elemét felvonultató fura társadalmi képződmény már önmagában megkapó erővel bír, hiszen sosem látott mértékig szabályozza a vélt vagy valós bűnösök életének minden egyes apró mozzanatát. Két méternél jobban megközelítesz egy ellenkező nemű bűnelkövetőt a szabad börtönrészben? Nesze plusz 20 év bünti! Mozdulatlanul állsz egy percnél tovább? Ez bizony 10 extra évet ér. Öt lépésnél többet teszel a celládban vagy a küldetésektől megfáradva ledőlsz a priccsre? Ez bizony 10-10 évvel hosszabbítja meg a letöltendő időmennyiségedet. A bohózatba illően abszurd büntetések ellenére a játék által felvázolt világ meglepően valósnak tűnik, jobban kidolgozott hátteret gurítva az események köré, mint a több száz milkás sci-fi filmek cirka 99%-a.Ez már csak azért is becsülendő, mert hozzászokhattunk már, hogy a Capcom szörnyvadászós világsikerének zsánerébe tartozó játékokban a sztori általában nem létező fogalom és a cselekményt jobb esetben is maximum az akciórészek összefércelésére használják. Nos, a helyzet esetünkben annyira más, hogy a készítők bizony kicsit átestek a ló túloldalára, hiszen a Freedom Wars nem csak végtelenül komolyan veszi a történetmesélést, de több esetben a játékosra is erőlteti azt, ami bizony olykor az akció rovására megy. Az MH-rajongók kezdhetnek tréningezni, mert nem egyszer elő fog fordulni, hogy a harcokat teljességgel mellőzve a központi helyszínen rohangálva kell megoldani 20-30 percen keresztül a szereplők kisebb-nagyobb problémáit és persze közben hallgatni a végtelen dumát, ami az összes karakter szájából a Niagara vízesés sebességével csobog ki. Mint óriási visual novel rajongót, ez engem mondjuk egyáltalán nem zavart, hiszen a párbeszédek által rengeteg háttérinfóval gazdagodunk a szereplők és a világ tekintetében, de el tudom képzelni, hogy ez a bő lére eresztett stílus egy idő után irritálóvá válhat azok számára, akik a pörgős csaták ígérete miatt neveztek be a játékra. [56262]Maga az akció egyébként kiváló megvalósítást kapott, és bár ezen a téren a hasonló stílusú Soul Sacrifice-szal sem volt baj, a Freedom Wars egyszerűen földbe döngöl minden konkurenciát zseniálisan újszerű harcrendszerével. Persze az még nem igazán mondható meglepőnek, hogy a távol- / közelharci fegyverek mellett különféle támadó vagy gyógyító tárgyakat is vihetsz magaddal küldetésekre, de a játék központi elemeként használt tömény energiából álló tüskés lasszóizé olyan sosem látott, új elem, ami nagyban felpezsdíti a csatákat. Több funkciós eszközként a világító tövisekkel borított kötél segítségével egyrészt Pókemberként megmászható akár a legmagasabb toronyház / akadály is, kiváltva az ugrás használatát, másrészt pedig az ellenfelekre irányítva akár egy lendületes pofont is bevihetünk, sőt segítségével a nagyobb dögök testrészeit is ki lehet rángatni egy QTE során, ezzel ideiglenesen a földre kényszerítve őket. Ez az egyszerű, de nagyszerű újítás alapjaiban változtatja meg a játékmenetet, hiszen stratégia lehetőségek garmadája nyílik meg a támadásra alkalmas felületek talajtól történő elemelésével.Az energialasszónak van még egy harmadik nagyon fontos funkciója is, a nagyobb ellenfelekből ugyanis eme szerkentyű segítségével lehet kimenteni a civileket… igen, jól olvastátok, az arénákat kísértő, toronyházméretű gépezetek egy része valójában egyfajta elfogó robot, amivel a frakciók előszeretettel rabolgatják el ellenfeleik legjobb munkaerőit. Amennyiben sikerül kiszabadítanod egy civilt, rögvest a legközelebbi teleport állomás felé érdemes venni az irányt, ezzel biztonságba helyezve az eltévedt báránykát… miközben persze a pálya összes ellenfele igyekszik meggátolni a mentőakciót. Amennyire utálom más játékokban a „védd meg a magatehetetlen civilt a rá támadó ellenfelektől” missziókat, itt baromi izgalmasnak találtam az óriási robotok lebénítását (az emberek megmentéséhez nem feltétlenül szükséges egyben el is pusztítani az őket elrabló delikvenseket), majd a nyúlcipő minél hatásosabb alkalmazását.Hála a fegyverek széles választékának és az oldaladon küzdő gép által irányított vagy emberi társak eltérő stílusának, a küzdelmek mindig rettentő dinamikusak, legyen szó túsz szabadításról, opponenseid ledarálásáról, vagy a pályán elszórt erőforrások gyűjtögetéséről. Az arénák felépítésüket tekintve elég változatosak és szinte mindegyikhez más játékstílust és taktikát kell alkalmazni attól függően, hogy mennyi tereptárgy / fedezék áll rendelkezésre, csak sajnos nincs belőlük elég ahhoz, hogy a sztori végére ne unj bele az ezerszer látott pályákba.[56260]Csatába menetel előtt persze különös odafigyeléssel kell összeállítani a magaddal cipelt fegyverek / felszerelési tárgyak halmazát, sőt a tövislasszód típusát is megválaszthatod, melyet támadás helyett védekezésre, sőt gyógyításra is lehet használni alkalomadtán. A küldetések teljesítését követően az értékelés után eldöntheted, hogy a megszerezett erőforrásokat / tárgyakat / fegyvereket megtartod, vagy a jó ügy érdekében elcseritized, utóbbival ugyanis újabb éveket faraghatsz le büntetésed mértékéből. Érdemes jól átgondolni, mit ajándékozol el, mert az említett alapanyagok szükségesek az új fegyverek létrehozásához, vagy a már meglévők fejlesztéséhez.Ez azonban még nem minden, hiszen a puskák / kardok mellett lőszert és gyógyító tárgyakat is létrehozhatsz a megfelelő üzemek telepítésével. A csaták után kapott „entitlement” pontok szintén kettős szereppel bírnak, hiszen egyrészt a börtönkomplexum alsó szintjén lévő boltban ezzel vásárolhatsz különféle extra cuccokat, a fő funkciójuk azonban a normális emberi létezést korlátozó abszurd törvények alóli mentesítés lesz. A megfelelő menüben szép sorban ki lehet váltani azokat az alapvető jogokat, amit pár sorral feljebb említettem, de a fekvő testhelyzet mellett olyan valódi előnyöket is aktiválni lehet, mint a fő helyszínen belül történő teleportálás lehetősége. A multiplayer okosan bele van integrálva a fő játékba, ami azt jelenti, hogy a single player küldetések teljesítéséhez is hívhatsz emberi szereplőket, de ha a kooperáció nem a te asztalod, akár más játékosokat is darabokra csépelhetsz egy csapat alapú PVP játékmódban. A meccsek keresése sajnos néha kicsit darabos, de a tényleges online játék netkódja megfelelően stabil élményt nyújt.
[YOUTUBE]MeHYPTMnveI[/YOUTUBE]Amint a képeken is láthatjátok, grafikailag a Freedom Wars remekül teljesít, a Jet Set Radio világának valósághű stílusban megfestett variánsának élénk színei szinte életre kelnek a Vita képernyőjén, az ötletesen amorf szörnydizájn pedig csak rátesz egy lapáttal az amúgy is vonzó látványra. Zeneileg hozza a korrekten semmilyen szintet a cucc, a szinkronnál viszont rögtön be is hozza az előző kis lemaradást, a feliratozott japán hangsáv ugyanis vérprofi, ami nagy mértékben segíti a játékba történő beleélést.És akkor a negatívumok… Többször említették a Freedom Wars-szal kapcsolatban, még a japán premier kapcsán, az eltúlzott nehézséget, mely nagy részét a nyugati premierre szerencsére kikalapálták Ennek ellenére azért marad pár olyan eset, hogy túlságosan meredeken ível felfelé a nehézségi ráta, így a 15 perces szórakozásra vágyók helyett inkább azoknak ajánlanám a játékot, akiknek van elég ideje / türelme, hogy belemerüljenek ebbe különös világba. Ez hatványozottan igaz az első pár órára, mert a rendszeres tutorial üzenetek ellenére könnyű elveszni a rengeteg lehetőség között. Negatív oldalon sajnos ki kell még emelni a helyenként saját magába gabalyodó irányítást, a kevés helyszínt és a monotonná váló missziókat, de az elképesztő hangulat miatt az apró hiányosságok még megbocsáthatóak. [56261]A Freedom Wars nem a Vita megmentője, ami miatt rögtön elmegy majd plusz 1-2 millió gép. Nem, ez a játék „csak” a legeredetibb dolog, ami a Gravity Rush óta a Sony hordozható platformjára megjelent, egy neonszínű napernyővel díszített egzotikus koktél, tele formabontó ötletekkel és olyan természetesen laza stílussal, ami még a keleti okosságok között is ritkaságszámba megy. Elképedés, irritáció, elégedettség, bosszankodás… a Freedom Wars végigkerget az emberi érzelmek egész sorozatán és akárcsak Kat fent említett kalandja, minden bizonnyal keményen meg fogja osztani az embereket, mert a siker és vele együtt a FW összes szépsége itt bizony csak azokra fog rámosolyogni, akik hajlandóak tenni is érte. Elég kitartónak érzed magad? Akkor harcra fel, már csak 999.999 évet kell ledolgoznod…(Ezt a kiváló játékot partnerünk, a PlayStation biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [A http://www.konzolokszervize.hu/productlist.php?platform=&name=freedom+wars&searchtype=4]Konzolok Szervize[/A] budapesti boltjaiban, vagy webshopjából egyszerűen megrendelhető.)

8/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

7 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Vegyetek fel egy kis multihoz.

  2. Alapmű lesz ez nagyon hamar. Tényleg rabnak fogod magad érezni… majd jön a nagy fordulat 😀

  3. Kifejezetten jo jatek, bar a nehezsege sokszor megszopat… (vagy inkabb az, hogy nem tudok eleg eros fegyvert csinalni :D)

  4. Ez a játék nálam az év legkellemesebb meglepetése, szóval vegyétek-vigyétek, hátha csinálnak hozzá folytatást. 😀

  5. Köszi a tesztet, beszerzésre vár.

  6. köszi a tesztet, veszem is majd! 😀

  7. Eszméletlenül jó stílusa van ennek a játéknak. Ha valaha lesz Vita-m, tuti beszerzem, annak ellenére, hogy a játékstílus nem a zsánerem.