Four Sided Fantasy (PS4, PSN)

A [b]Four Sided Fantasy[/b] egy sikeres KickStarter kezdeményezésből született, ami a remek PC-s fogadtatása után idén ellátogatott PlayStation 4-re is. Bármiféle felvezetés nélkül kezdődik ez az oldalnézetes logikai platformer, és már a második képernyőn megismerhető a gerincet képező időmegállítós játékmechanika (de ehhez nagyon soványka volt a betanítás).A képet befagyasztva az ősrégi Pac-Man módjára mászkálhatunk ki a keret négy oldalán, majd, ha nem ütközünk falba, megjelenünk az átellenes ponton (így egyfajta dimenzióugrást hajtunk végre).[74636]Ezen kívül semmilyen más képességgel nem rendelkezünk, minden egyéb dolog a környezetünkből adódik. Sikeres váltás után az irányított figuránk ellenkező neműként jelenik meg. Ez a csere számomra megkönnyítette a fejjel lefelé történő feladványok abszolválását, az anomáliára pedig a multiverzum létezése lehet a válasz. Azért feltételezek, mert történetmesélés nem érhető tetten: egyedül az évszakok váltogatják egymást. A zseniális Braidhez szokták hasonlítani a játékot, de ott volt történet, gyűjthető tárgyak, stb. Egy szinten értem, mire gondolhattak ezek az emberek, az viszont biztos, hogy a Four Sided Fantasy egy különleges kaland![74637] A program negatívuma egyben a pozitívuma is, ami maga a játékmechanika. Nem mindenki számára lesz egyértelmű, hogy mikor mit kell csinálni egy adott ponton. Sokszor jómagam is csak bemákoltam az adott feladványt. Megint másoknak rögtön ráállhat az agya és eggyé válik a cuccal (ugye ColdHand?).Ahogy a képekből is láthatjátok, a minimalista grafikai ábrázolás tökéletesen megfelel a célnak — egy mesekönyvet idéz, ahogy futunk az erdő szélén, majd a távolban megjelenik egy piros pajta, hogy a következő kameraváltásnál már közvetlen előle kezdjünk. A gombácskák és házikók összképét barmolja szét az ügyesen elhelyezett térfigyelő kamerák sokasága. Ezekből gyakran látható egy-egy valahol a kép szélén, egyfajta beteges bájt kölcsönözve a játéknak. Kik figyelnek? Vajon az egész egy kísérlet része, mint mondjuk a Kocka filmekben? Gondolkodni nincs időnk, mert amint azt hittük, hogy mesteri szinten megtanultuk a váltogatósdit, rögtön jön egy új elem. Fura kódhalmazokat kell felmarkolnunk, hogy az azokhoz tartozó erőtér megszűnjön (mert bennük állva nem tudunk képet merevíteni), vagy trambulinokkal ügyeskedve juthatunk előrébb, esetleg a feje tetejére áll a kép — vagy ezek mind egyszerre. Lesz olyan eset is, hogy folyamatos váltásokkal fogunk magasságot nyerni, máskor teljesen összezavarnak a koordinált feladványokkal.[YOUTUBE]MprwS6tuJgw[/YOUTUBE]Minden akadály, ami egy kicsit kifog rajtunk és végül teljesítjük, örömmel fog eltölteni. A Four Sided Fantasy egy egzotikus platformer, amire a stílus kedvelői nyugodtan beruházhatnak. Semmivel sem akar több lenni, mint amit sejtetni enged.[B]SERENITY FORGE LLC2016. augusztus 31.1 playerHD Video Output 720p / 1080i / 1080p683MB3090Ft[/B]

5 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Kellemesnek tűnik. Miért nem kapnak az indie játékok pontozást?Olyan sok jelenik meg, hogy szerintem illene.

    • Ez most csak az én véleményem, de például a magazinos cikkeimnél kényszerítve vagyok a pontozásra, és egy marha jó kis indie címnél a végén oda kell szúrni a 7-est… Ami tudjuk, hogy az olvasók szemében (tisztelet a kivételnek) szart jelent.Nagyon örülök neki, hogy nincs pontozás. A cikkekből meg kiderül milyen a cucc, hiszen ha rossz azt is leírjuk.

    • Mert külön pontozási rendszert kéne nekik csinálni. Egyszer már majdnem meglett.

  2. Ez egy rohadt jó játék!

  3. De szeretem ezeket a színeket.