Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Fortnite – PlayStationön kaszál a legtöbbet

A bevétel közel felét.

A mobilos piac előretörésével azt gondolnánk, hogy az ingyenes játékok legnagyobb bevételi forrása az okostelefonok, a Fortnite esetében azonban nem így van. Az Apple és az Epic közötti tárgyalást megelőzően kikerültek dokumentumok, amelyek szemléltetik, hogy melyik platformon hozza a legtöbbet az alkotás.

Maga az Apple-lel való összetűzés abból indult, hogy az Epic próbálta kikerülni az Apple Store százalékos részesedését, így közvetlen lehetőséget biztosított a fogyasztóknak a játékon belüli költésre, mire az Apple leszedette a játékot digitális felületéről. Emiatt érdekes, hogy az iOS a bevételnek csak 7 százalékát jelentette, ezzel az ötödik helyet foglalva el. PlayStation 4-ről származott az összegek 46,8 százaléka 2018 márciusa és 2020 júliusa között, míg az Xbox One volt a második, csupán 27,5 százalékkal. A maradék 18,7 százalék az Android, a Nintendo Switch és a PC-k között oszlik meg. 2020-ban a bevételnek csak 5,8 százaléka volt köszönhető az iOS-nek, szemben az Xbox One 24 százalékával és a PlayStation 4 “majdnem 40 százalékával”. Tim Sweeney, az Epic vezérigazgatója egyébként korábban megerősítette, hogy az átlag napi játékosoknak csak 10 százaléka nyomja Apple-készülékről. A Fortnite 2019-ben 1,8 milliárd dollár bevételt termelhett, így ez a százalékos megoszlás sem jelenti azt, hogy kevés pénzt termelt volna a felületeken.

A tárgyalás egyébként már véget ért, a felek pedig a bíró ítéletére várnak arra vonatkozóan, hogy kinek van igaza. A Fortnite egyébként PlayStation 4-re és PlayStation 5-re is teljesen ingyen tölthető le.

Forrás: The Verge

Hozzászólás