Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Foreclosed (PS5, PS4, PSN)

Álmodnak-e a cyberpunk-fanok jó cyberpunk-videojátékról?

(A teszt a PlayStation 4-es verzió alapján készült.)

A Foreclosed című indie-szösszenet remek koncepcióval rendelkezik. Először is ott van a sokak által imádott cyberpunk műfaj, amely hallatán kevés olyan gamer van, akinek ne dobbanna meg a szíve (még a CD Projekt nemrégiben elkövetett „fiaskója” ellenére is), adott a zsánerre jellemző stílusos, futurisztikus látványvilág (hatalmas, égboltot verdeső toronyházak, gyárkomplexumok, repülő autók, stb.), mindenféle robotikus implantátumokkal feltuningolt emberek, és ha hozzávesszük, hogy a stuff leginkább a XIII című klasszikusra hajazó képregényes grafikával meséli el Evan Kapnos történetét (a szereplők gondolatai szövegbuborékokba helyezve, lövöldözés közben bazinagy betűkkel kiírt BOOM-BOOM feliratok és egyéb nyalánkságok), önkéntelenül is felmerül az emberben a kérdés: mégis mi a franc az, ami elromolhat? A válasz pedig: a látványvilágon kívül nagyjából minden. Főhősünk egy napon arra ébred, hogy munkáltatója csődbe ment, aminek következményeként munkájától kezdve a fegyvertartási engedélyén át az alapvető emberi jogaival bezárólag mindenét elveszítette. Kollégáit meggyilkolták, a bankok pedig licitre akarják bocsátani az identitását és az implantátumait, ezért egy halálosztó csapat kezd el vadászni rá. A feladatunk tehát az lesz, hogy megállítsuk a szinte szünet nélkül az életünkre törő gonosztevőket, miközben azt is ki kell derítenünk, hogy valójában miért akarnak eltörölni minket a föld színéről.

Nos, bár az alapsztori izgalmasnak hangzik, a megvalósítás már jóval felemásabb. Nem kapunk igazi válaszokat, jelentéktelen események/fordulatok követik egymást, mindenki átver mindenkit, kiszámíthatatlan, hogy ki fog minket legközelebb valamilyen ködös, nehezen érthető motivációval hátba szúrni – őrülten nagy katyvasz az egész történet, ráadásul szórakoztató, agykikapcsolós lövöldeként sem tud működni, nemhogy csavaros, futurisztikus akció-krimiként. A játékmenet rémisztően fapados, a hagyományos fedezék mögé bújást nyugodtan felejtsük el, ellenfeleinkbe annyi ólmot kell belepumpálni mire meghalnak, hogy az nevetséges, az irányítás pedig nemkülönben borzalmas. Lövöldözés közben a célkereszt irreálisan ugrál ide-oda, ráadásul pisztolyunk elég hamar felmelegszik, és ezen a lehetséges fejlesztések sem segítenek sokat, sőt csak még jobban ártanak neki. A logikai feladványoknak csak erős túlzással nevezhető feladatok is kimerülnek annyiban, hogy három-négy kapcsolót kell keresgélni az egyébként teljesen elnagyolt, kihalt pályákon, hogy kinyissunk egy továbbjutáshoz elengedhetetlen ajtót, aztán bejutva kezdjük az egész kutatást elölről. A fejleszthető implantátumok sem dobják fel túlságosan a játékmenetet: ezek segítségével törhetünk fel például számítógépeket, lebegtethetünk különböző tárgyakat, vagy felrobbanthatunk valamit bizonyos helyiségekben, valamint csaphatunk le az ellenfelekre a hátuk mögé osonva. Utóbbi mondjuk szintén nincs jól kidolgozva, mert bár lehetőségünk van lopakodni, még ha ügyesek vagyunk, akkor is észrevesznek rövid időn belül (jobban mondva: csak ott osonhatunk és gyilkolhatjuk le az ellenfeleket, ahol azt a játék engedi). Felhozhatnám még többek közt a béna checkpoint-rendszert, ami mintha kifejezetten a player szórakozása ellen dolgozna, de inkább hagyjuk…

A Foreclosed érdekesen indul, impozáns látványvilággal, nagy lehetőségeket rejtő sztorival, de hamar kiderül, hogy előbbi közel sem elég ahhoz, hogy minőséginek nevezzük a stuffot, utóbbi óriási potenciálját pedig nem sikerül kellőképp kiaknázni. Ami enyhén szólva is nagyon-nagyon sajnálatos, mert a téma, ha igazán értő és tehetséges kezek dédelgetik, nagyot szólt volna, még annak ellenére is, hogy egy kis költségvetésű indie-ről beszélünk – sőt, talán úgy igazán.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

INKÁBB NE
Kiadó: Merge Games
Fejlesztő: Antab
Megjelenés: 2021. augusztus 12.
Ár: 7090 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop