Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

For Honor – kipróbáltuk az alfa-verziót

Martinnak hála betekintést nyerhettem a következő év februárjában PlayStation 4-re is megjelenő [b]For Honor[/b] pár napig tartó, zártkörű alfa verziójába. Nem is rabolnám feleslegesen az időt, nézzük, hogy milyennek ígérkezik az Ubisoft új IP-je![b]Kezelés, harc, lehetőségek[/b]A legapróbb részletekig nem fogok lemerülni, hogy pontosan melyik gomb mire szolgál, de megpróbálom átláthatóan felvázolni a párbajok és csaták menetét, valamint a hősökben rejlő lehetőségeket.A kezelhetőségre a [i]„könnyű elsajátítani, de nehéz a mesterévé válni”[/i] mondás illik a legjobban. Önmagában semmi nehézkes nincs benne, de kicsit rá kell koncentrálni és érezni kell a ritmusát, hogy hatékonyan vehessük fel a harcot akár több ellenféllel szemben is. Mindennek az alapja, amit be kell gyakorolni, az a védekezés, amit ötvöztek az ellenlábasunk befogásával. Ebben a védekezési módban emberünk mindig a befogott célpont felé fog nézni és automatikusan hárítja az érkező csapásokat, ha fegyverünket a megfelelő oldalon tartjuk. Pengénket tarthatjuk a bal, vagy a jobb oldalunkon, illetve fent, nagyjából fejmagasságban, beállásunkat a karakteren egy három részre vágott, pajzsszerű ikon ábrázolja.Befogott ellenfeleinken is láthatjuk a beállásának megfelelő pajzscikkelyt. A lényeg, hogy ha megegyezik a két karakter beállásának iránya, akkor a támadás hárítódik, különböző beállás esetén pedig a támadás célt ér. Például, ha célpontunk feltartott fegyverrel áll és támad, mi viszont bal oldalunkon tartjuk kardunkat, akkor életerőnk szenvedi el figyelmetlenségünket. De, ha még az utolsó pillanatban, amikor az ellenfelünkön a pajzscikkely vörösre vált, átváltunk a megfelelő oldalra, akkor kivédhetjük a csapást. Ha ezt megértjük és gyakoroljuk, akkor komoly százalékokkal növeltük a túlélésünk esélyeit a harcmezőn.Támadásunk lehet gyengébb, de gyors, vagy lassabb, de komolyabb sebzést okozó és mindezeket kettes-hármas sorozatokban adagolhatjuk áldozatunknak. Lehetőségünk van még kitérni a támadások elől, megtörhetjük egy gombnyomással ellenfelünk védelmét, miután védtelenségét kihasználva megvagdoshatjuk, vagy a kívánt irányba eltaszíthatjuk. Kicsit visszatérve a védekezéshez, abban az esetben, ha a befogott célponton kívül egy másik ellenséges hős is életünkre törne, akkor háríthatjuk a csapását anélkül, hogy elengednénk ellenfelünk befogását. Csak az emlegetett pajzscikkelyt kell figyelni karakterünkön, hogy melyik irányból érkezik az áldás és ha még időben a jó irányba mozdítjuk az analóg kart, akkor kivédjük a támadást.Ezeken felül még különböző bravúrokat – azaz feateket – hajthatunk végre a d-pad irányaival, mint például a füstbomba dobás, a gyógyítás, vagy a nyílzápor, persze csak azután, hogy feltöltődtek az elért pontok által. Harc közben kihasználhatjuk a terep adta lehetőségeket. Például ellenfelünk védelmét megtörve lehajíthatjuk a mélybe, belelökhetjük egy lángoló szekérbe, vagy felszegezhetjük egy tüskés falra. Természetesen még örvendezhetünk, vagy mérgelődhetünk is egy-egy animációval. A végére hagytam a legjobbat, ha egy nehéz támadással fosztanánk meg az ellenfelet az utolsó életpontjától, akkor a megfelelő gombot megnyomva kivégezhetjük a szerencsétlent.Hősünk feje felett két figyelemreméltó csík lebeg, amiből a felső az életpontot ábrázolja, míg az alsó a kitartást. Az életpontot szerintem nem kell magyarázni, ha elfogy, akkor hősünk örök nyugalomra lel. A kitartás pedig folyamatosan csökken minden támadásunk által, főleg akkor ha levédik. Ha lecsökkenne, akkor a fáradás következtében hősünk kevésbé hatékony a támadást illetően és jóval lassabban mozog. Ilyenkor érdemes elvonulni kicsit pihenni, vagy párbaj esetén húzni az időt, míg felfrissülünk.
[YOUTUBE]vA8COHN2W3U[/YOUTUBE][b]Játékmódok[/b][u]Duel[/u]Más szóval párbaj. Ebben a módban egy hős küzd a másik ellen mindhalálig. Nincs területfoglalás, vagy bármi más, csak ellenfelünk lekaszabolása. Minden egyes menetben a pálya egy másik területén zajlik az összecsapás. A featek itt nem játszanak, csak a képességekre és a környezetre lehet támaszkodni.[u]Brawl[/u]Az előző mód csapatos változata. Minden menet elején az ellenséges csapat egyik tagjával nézünk szembe. Ha legyőztük, akkor indulhatunk társunk segítségére. A feateket itt sem használhatjuk.[u]Dominion[/u]Ebben a módban két sereg küzd egymás ellen, négy-négy hőssel az élen. A cél, hogy összeharácsoljunk ezer pontot, majd az ellenség hőseivel végezve a győzelmi mámorban fürödve diadalmasan elterüljünk a csatamezőn. Pontot az ellenséges hősök és a gép által vezérelt, egy csapást bíró katonák leölésével, valamint a területek elfoglalásával lehet szerezni. Ebben a módban már használhatóak a featek, miután feltöltődtek parancsot adhatunk a katapultoknak a támadásra, lőhetünk íjjal, dobhatunk baltát, vagy indíthatjuk a nyílzáport. Valamint itt már feltámaszthatjuk elesett bajtársainkat, mielőtt azok respawnolni kényszerülnének.Pontszerzés céljából két fajta területet lehet elfoglalni, melyből az egyik a Control Zone (innentől CZ), a másik pedig a Front.Ha egy CZ üres, akkor a területére téve a lábunkat rövid időn belül csapatunkénak tudhatjuk és amíg benne vagyunk gyógyulunk, illetve nagyjából másodpercenként két pontot kapunk. Ha jelenlétünk mellett egy ellenséges hős is tiszteletét tenné a zónában, akkor a korábban említett gyógyulás és pontszerzés leáll, amíg ki nem takarítjuk a mocskot. Ha üresen hagyjuk a területet, akkor az ellenfelek simán elfoglalhatják, ami pontlevonással jár.A Front már egy egészen más tészta. Egyrészt ott küzdenek a már említett gép irányította katonák, akik folyamatosan özönlenek be az övezetbe, hogy pótolják elesett bajtársukat. Másrészt puszta jelenlétünkkel nem tudjuk elfoglalni a területet, ahhoz vissza kell szorítani az ellenséget a frontvonal mögé. A katonák nem különösebben fognak gondot okozni, egyiket a másik után a halálba küldhetjük, néha meglepően látványos mozgáskultúrával. Ha mi uraljuk a területet, akkor automatikusan hozzáadódik egy pont másodpercenként seregünk pontszámához.Amennyiben a mi seregünk áll vesztésre és az ellenség zsebelte be az ezer pontot, akkor még nincs minden veszve. Ha már csak a holttestünk szükségeltetik az ellenséges csapatok győzelméhez, akkor gyorsan el kell foglalni egy CZ-t. Siker esetén elhullott bajtársaink újra feléledhetnek a kezdőhelyen. Innentől, ha egységként dolgozik a csapat és siet, akkor meg lehet fordítani az állást, de abban az esetben, ha csapatunk mind a négy hőse elesik, akkor a csata elveszett.Győzelem esetén teljesítményünktől függően tapasztalatpontok, arany és némi loot ütheti markunkat, amiket hőseink testre szabásánál hasznosíthatunk. Extra aranyat és tapasztalatpontot szerezhetünk különféle feladatok teljesítéséért, mint például nyerj meg egy dominion meccset, végezz 300 katonával, vagy nyerj 10 párbajt egy másik játékos ellen és hasonlókkal.
[YOUTUBE]slTkmFtefHo[/YOUTUBE][b]Testre szabás és fejlesztés[/b]Ebben az alfa verzióban a három frakció (lovagok, vikingek, szamurájok) két-két kasztja képviseltette magát és mind a hat megjelenését, felszerelését, és képességét be lehetett állítani a saját ízlésünk szerint.Megjelenésben megválaszthatjuk harcosunk nemét, a ruházatát uraló három szín szettjét, a páncélzat anyagát és festését. Különböző minták, dombornyomások és szimbólumok között válogathatunk és habár nem dúskálhatunk a kínálatban a variációk száma igen magas. Felszerelésünket, azaz sisakunkat, mellvértünket, karvédőinket és fegyverünket is lecserélhetjük a harcokban zsákmányolt tárgyakkal. Ráadásul fegyverünk három részből épül fel, mint például a markolat, a kézvédő, valamint a penge. Páncélzatunk és fegyverünk egységei rendelkeznek egy fejlettségi szinttel, valamint három tulajdonsággal, amiknek a fejlesztésével nagyobb eséllyel vehetjük fel a harcot. Ha például az alap sisakunkon kívül találunk még kettőt, amik jobb tulajdonságokkal rendelkeznek, akkor az egyik szétszerelésével fejleszthetjük a másikat, ami ha szintet lép, akkor fejlődnek a tulajdonságai. De egy fölösleges páncél, vagy fegyverdarabot beáldozva tapasztalatpontokra is szert tehetünk, hogy fejlesszük karakterünket.Képességek terén pedig a négy alap featek helyére megnyithatunk újakat, vásárolhatunk új kivégzéseket, valamint szert tehetünk újabb emote-okra.
[YOUTUBE]Zu5lqeqUg_o[/YOUTUBE][b]Javításra szoruló dolgok[/b]Szerencsére komoly, a játékmenetet súlyosan érintő hibáról nem tudok nyilatkozni, mindössze pár apróság akad. Például néha kicsit zavaró tud lenni a kamera, amikor úgymond behatol a tereptárgyakba, mert akkor azokat egy furcsa szemcsés effekttel tünteti el. Vagy ott vannak a kivégzések, amiket a kamera mindenféleképpen lekövet az előre megírtak szerint és ha fal, vagy bármi más lenne az útban, akkor azt az operatőrt nem érdekli, hiába nem látni rendesen a mészárlást. Az animációkban is vannak apró pontatlanságok, például hogy karakterünk keze nem érinti a markolatot, vagy hogy a penge átmegy a saját testén. A harc hevében ezek fel se fognak tűnni, én is csak akkor láttam meg, amikor álldogáltam, vagy a rögzített képeket néztem. Végül szintén a szőrszálhasogatás kategóriájába esik, hogy a lovagok és a vikingek várát szamurájok védik dominion módban. Feltételezhetően ezeket ki fogják javítani a megjelenésig.
[YOUTUBE]os_E_pIscHk[/YOUTUBE][b]Összegezve[/b]Ha a tartalmi résztől eltekintünk, már most kiadható lenne a játék. Sok szoftver premierkor nincs ilyen jó formában, pedig ez még csak az alfa verzió, a megjelenés meg még alig öt hónap. Vélhetően megjelenéskor valamivel több kasztot, pályát és játékmódot fog tartalmazni. Mind megjelenésben, mind hangzásban remek a program, a kezelhetőség némi tanulást igényel, de elsajátítható és a hangulat is el tudja kapni az embert rendesen. Arról nem is beszélve, hogy mire kedvenc hősünket a plafonig fejlesztjük, addig jó pár csatát meg fogunk járni.Megmondom őszintén, eddig az alfa tesztig nem igazán érdekelt a program, a szokásos [i]majd egyszer[/i] kategóriába soroltam. Na nem azért, mert rossznak találtam a videók alapján, egyszerűen csak nem vagyok az a nagy multi-harcos típus. Viszont a próba alatt megvett kilóra és szinte mindennél jobban várom február 14-ét! Már azzal ütött nálam, hogy a program egy látványos CG videóval indul, ami bemutatja, hogy a három frakció miért is akasztott tengelyt.Ha valaha álmodoztál egy olyan játékról, ahol teljes vértezetben egy szál karddal berontasz a tömegbe, véres rendet vágsz a fronton és hozzád hasonlóan képzett harcosok ellen vívsz párbajt a csatamező közepén, akkor a For Honor a te játékod!(Az alfa-kódot a forgalmazó biztosította. Köszönjük! Megjelenés: 2017. február 14.)

27 hozzászólás

Hozzászólás

  1. addig tetszett amíg nem jatszottam az alfaval, köszönöm alfa teszt, hogy nem baszok ki erre pénzt megjelenéskor és költhetem a pénzt viragra, csokira és egyéb faszságra valentin napon. 😀

  2. Szívesen kipróbáltam volna . Remélem lesz még egy beta , vagy esetleg demo belőle .

  3. Még mindig nem értem ezt a guard breakelést nálad. Pontosan ugyanolyan nehéz kivédeni, mint előhozni 🙂 no meg ugyanolyan nehéz megvágni valakit, mint behozni vagy kivédeni a guard breaket ja és még el is ugorhatsz mellőle 🙂

  4. Érdekes egy játék lesz ez annyi szent.Nagyon sokat kell tolni vele, és nagyon nagyban épít a guard breakre.Nekem tetszett, egy jó story móddal igazán király hack and slash játék lesz belőle igazán jó tömeg jelenetekkel.A multis rész nem volt rossz…. viszont ez a harcrendszer nagyon nagyon sok odafigyelést igényel ami egyes játékosoknak tuti nem fog bejönni. bonyolult és komplex.

  5. A betanító rész végéig élveztem.

  6. Egy musou-mód érdekes lett volna.

  7. Februárig még gondolkodom rajta, hogy meg e vegyem.

  8. Alig erdekelt eddig, de az alfa utan ez premier vetel lett nalam. Total meggyozott.A duel viszont nalunk nem jott be. Az erdekelt volna a legjobban

  9. kurva gyorsan kukáztam.

  10. Jöhetne hamarabb is:D

  11. Engem is kilóra megvett a cuc! Köszi UbiSoft! 🙂