Flinthook (PS4, PSN)

A [b]Flinthook[/b] két témája külön-külön is hálás fajta, de a sci-fi és a kalózok egybegyúrva adnak ki egy igazán ütős kombinációt. Az indie játékok tovább virágzanak a PlayStation negyedik számozott masináján, rendkívüli gonddal és odaadással elkészítve – jelen produktum pedig ékes példája ennek.A Flinthook roguelike rendszerű cucc, ami tömören random generált pályákon történő dungeoncrawl-RPG-t takar. Ezekben a játékokban meghatározott számú pályát kell letudni elhalálozás nélkül, amikben a karakterfejlesztések megmaradnak, de az adott futamon összeszedett pénz elvész. Frenetikus melódiákkal bombázza a fülkagylókat ez a 2D-s pixel csoda, ráadásul változatosan és megunhatatlanul. A főcímdal epikus és roppant fülbemászó, a rögtön elsőként következő egyik pályakiosztásnál pedig felfedezhető némi áthajlás a Karib-tenger kalózai klasszikus zenéjére. (Ami szerintem nem lehet véletlen.) A többi hangeffekt is kellemesre lett belőve, jellegzetes 8-bites prüttyögések. Látványvilágra a kevesebb néha több elvet követték, amire az első boss-pályánál található rejtett fejlesztői szoba egyik festményén megszólaló munkatárs is utal, nagyjából így: “Szorítsuk még lejjebb a pixelek számát”.Magával ragadó a dizájn és a kialakítás, egyediek és stílusosak az ellenfelek valamint a pályák és a főszereplő.[YOUTUBE]bZRdkasl67Y[/YOUTUBE]A sztori kibontakozása kicsit a Souls-játékokat idézi: az opening után csak főellenség harcok utáni falatnyi átvezetők jönnek, minden másra ott a Lore szekció. Röviden összefoglalva, van egy misztikus világítótorony a galaxisban, ami az utazókat hivatott segíteni. Azonban valaki elbugázza az ősi szirének után maradt kis segítőket, akik a létesítményt üzemeltetik, ráadásul kissé helybenhagyják az intézményt is. Főhősünk kiléte rejtély, az egyetlen túlélő egyesül vele társai felkutatásának és kiszabadításának érdekében. Maga az elkövető személye sem tisztázott, így vak keres világtalant, rejtélyt kapunk rejtély hátára.Az alapkoncepció szerint bizonyos számú hajó betámadása után kis kövecskéket ad a rendszer, ezeket értelemszerűen(khm) az iránytűnkbe megbúvó állatka elfogyasztja, majd kitol egy polaroid fényképet a területen garázdálkodó főkalózról. A cél az adott pálya legyűrése és az anyahajón található gazfickó kifingatása, valamint a tulajdonában lévő kis segítő kiszabadítása. Mindezt halál nélkül.A játék első pályái és a hozzátartozó boss igazán baráti, mondhatni tutorial nehézségű. Ami viszont utánuk következik, mérföldekkel benehezedik.A lebirkózni kívánt hajómennyiség minden egyes űrregatta előtt enged választani 3 közül. Ennek az a jelentősége, hogy minden hajó más és más nehézséggel, mérettel és random tényezővel párosul, amit alul jeleznek. Ez lehet alacsonyabb gravitáció, több ellenfél, sokkal több ellenfél, tüskék mindenütt, kísértet-személyzet, több bolt, relic bolt, könyvtár, és még sorolhatnám. A későbbi pályákon ezekből egyre több lesz, a választás pedig nem a pozitív ikonokra fog már irányulni, hanem inkább a lehető legkevésbé veszedelmes és ártalmas kiválasztására.[YOUTUBE]gUll13C9NQI[/YOUTUBE]A feketepiacon hozzá lehet jutni mindenféle végleges jósághoz, ami megnöveli az életet, több XP-hez juttat, további képességekhez segít, vagy megnöveli a betehető perkek számát. A játék itt kezd érdekessé válni, ugyanis szintlépések után booster pakkokat lehet nyitogatni (hasonló csomagok, mint anno a kosaras és pokémonos kártyák voltak), amikben perk-kártyák találhatóak. Ezek a lapok hasznosságuktól függően foglalnak adott helyet a perk-csíkon, ami eleinte igencsak rövidke még.Alapfelszereléseink közül a legfontosabb a mordály, utána pedig a kampó. Ennek a két eszköznek a segítségével kell átverekedni az ellenségek hordáin, ami felvehető mellékfegyverekkel egészíthető ki. (Bomba, sérthetetlenség, stb.) A harmadik kiegészítő egy időmanipuláló-öv, amivel belassíthatunk mindent a képernyőn adott időre, ennek használata elengedhetetlen lesz a húzósabb helyzetekben és a csak lassítással áthatolható falak esetében. Az összeharácsolt aranyat az útba eső boltokban lehet elverni ideiglenes fejlesztésekre vagy kajára, esetleg a nem kevés gyűjthető tárgy és könyvlap egyikére. A kampót eleinte a helyiségek közti váltáson kívül kevés alkalommal igénylik használni, de a haladással együtt megkövetelik majd az akrobatikus mutatványokat, még később pedig még büntetnek is a talaj érintéséért.Számos ellenféltípussal lehet találkozni, amiket aljas módon tudnak összepárosítani a maximális nehézség elérése érdekében.Ami nekem személy szerint nagyon bejött, az a napi és heti kihívás megléte, a gyűjthető tárgyak és trófeák mennyisége, a fejlesztési rendszer, az egyre intenzívebbé váló kihívás, a zenék, valamint a megnyitható végtelenített raidelés. Ezek együttesen gondoskodnak a kiemelkedő szavatosságról és a felhőtlen szórakozásról. Negatívumnak egyedül a nehézséget emelném ki, emiatt nem mindenkinek ajánlom a játékot beszerzése, de ettől eltekintve kimagaslóan színvonalas indie-alkotás. [i]

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)[/i][b]

Kiadó: Tribute Games
Fejlesztő: Tribute Games
Megjelenés: 2017.04.18.
Ár: [a https://store.playstation.com/#!/en-hu/games/flinthook/cid=EP2114-CUSA07566_00-FLINTHOOKPS4SONY]4190 Ft[/a]
Játékosok száma: 1Demó: nincs
Méret: 394MB
Web: http://flinthook.com/
PSN feltöltőkártya: [a http://platinumshop.hu/product/4929/PlayStation-3-PS3-PlayStation-Vita-PSVita-PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Tartozek/Feltoltokartya/PlayStation-Network-Card-6000-Ft]Platinum Shop[/a] [/b]

1 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Nehéz az indiánok élete.A mercenary kings jó volt, majd dobják plusba ezt is.