Yoshinori Kitase, a [B]Final Fantasy XIII[/B] producere szokatlan – elkeseredett? őszinte? – kijelentést tett a minap: szerinte az FFXIII-nak nagyjából “tízszer akkora” sikert kell(ene) aratnia a piacon, mint egy átlag videojátéknak.[I]- Annyira nagy a nyomás a csapaton, és olyan nagyok az elvárások, hogy szerintem ennek a játéknak nagyjából tízszer akkorát kell szólnia, mint egy kisebb címnek.[/I]Hogy Kitase olvasatában mit és mennyit jelent az “átlagos siker”, azt sajnos nem tudhattuk meg – érdekes lett volna konkrétumokat is hallani, milyen eladásokat vár (titkon) a Square Enix a Final XIII-tól. Az úr szerint – nyomás ide vagy oda – az 5 éves fejlesztésbe fektett energia így sem, úgy sem térül majd meg.[I]- Annyi kreatív energiát öltünk bele ebbe a játékba, ami sosem jön majd vissza. A fejlesztés a tradicionális módon folyt, mint eddig minden nagy FF címnél, a teljes csapat minden ötletét felhasználva. [/I](Kalkuláljunk: ha [U]világviszonylatban[/U] mondjuk 400 ezret számolunk “átlagos sikernek”, akkor az FFXIII-nak 4 milliót kéne hoznia. Tartható. Tartható?)