Új részletek láttak napvilágot a [b]Final Fantasy XIII[/b]-mal, pontosabban annak harcrendszerével kapcsolatban.A csaták nem lesznek véletlenszerűek, az ellenfelek láthatók a helyszínek bebarangolása közben, esetenként akár el is kerülhető az ő érintésükre kezdődő harc.A XII. rész előre beállítgatós gambit rendszere kilökődött a játéksorozat szervezetéből, de természetesen nincs visszalépés, a harcok menetében ismét lesz változás.Ez alkalommal a karakterek – csakúgy, mint régen – menüből választják ki a tennivalókat, azonban most nem csak egyet, hanem akár körönként többet, de azt előre.Az egyes cselekvések pontokba kerülnek, a legalapvetőbbek, mint az Attack vagy Fire (támadás és tűzvarázs) egy-egyet vesznek el, a kihasználható – és a játék elején várhatóan – három pontnyi rekeszből / slotból.Tehát, ha Lightning három slottal rendelkezik, akkor megteheti, hogy három támadást végez egymás után, esetleg keveri ezeket egyebekkel: varázslattal, tárgyhasználattal vagy a várhatóan az ellenfél levegőbe emelését intézni hivatott [i]uchiage[/i] (kilövés) nevűvel.Attól függően, hogy például a tűzvarázslat a sor végén vagy közepén kap helyett (pld: két támadás után, előtt vagy között) a cselekvés kivitelezése is módosul.Lightning fegyvere is helyzettől függően lesz szúró-vágó vagy lőfegyver.Helyet kapott továbbá egy kombó- és bonuszrendszer a játékban, ezekről egyelőre nem tudni pontosat. (De a japán oldalak folyamatos információ-csepegtetésre való berendezkedése alapján várható, hogy napokon belül ezekről is lerántják a leplet.)
Final Fantasy XIII – harcrendszer
Nincsenek hozzászólások.
Hozzászólás
Be kell jelentkezz, hogy hozzászólhass.
Motorstorm lover
sajnálom, hogy megy a XII-ben lévő gambit rendszer.Nekem az nagyon tetszett.Mondjuk ettől még jó is lehet.
Generationx
Csak lenne már itt!!!!
picachu
Hiába. változik a világ.
Mastermune
Nekem a Chrono Cross rendszere tetszett igazán.
lolopoko
Én nem játszottam az elődökkel de tuti hogy jó játék
#HIÁNYZIK
Nekem mar mindegy, csak jojjon 🙂
Ar0nka
szerintem is jó volt a 12 harcrendszere,be lehetett állítani frankón.olyan nagyon úgysem tudják eltolni szerintem hogy ne lehessen játszani,egy ff az ff.
Palmer07
“Nekem se volt semmi bajom a XII harcrendszerével. Az a része nem tetszett, hogy átvették a GBA-s FF T totemáit, és lényegében nem volt értelme használni őket. Kíváncsi leszek a XII milyen idéző rendszert használ majd (VIII “”boost”” vagy egy X “”benn marad a harcban és irányítom”” változatoknak például örülnék).”
lopnijottem
ha rendesen tápos karakterek voltak, akkor bármelyikben csak a támadás nyomkodása megy :)nálam úgy nézett ki, hogy vezér manuálon, a két szupporter gambitban. aztán yazmatnál már mindenki gambitban, de ott oda kellett azért figyelni így is :))nem tudom, biztos én vagyok nyomi, hogy élveztem beállítani előre. mondjuk a listán az x-2 harcrendszere is elől van nálam. gihi. (x rendszere szvsz tök unalmas, egyetlen pozitívuma az idézések használhatósága).
Masamune
A gambitnál gyökerebb dolgot még nem láttam. A legnehezebb fájtokat lenyomtam úgy, hogy csak sétálgattam.
barbar
mikor is jon?
theSickness
Kezdem várni a játékot. 🙂 Amennyire taszított a képi világ, most már egyre jobban érdekel.
ceu
fuhh, hát én örülök neki, hogy egyáltalán körökre osztott a cucc, az meg, hogy jó-e, hogy látszanak a szörnyik, vagy rossz, majd elválik.a 12-ben rossz volt, de az nem körökre osztott, szóval nem érvényes /éppen küzdök eggyel vért izzadva, és akkor odasétál még kettő… áhh/.de pl a Garandiában jó volt /nem tudom, miért pont a Grandia ugrott be, biztos azért, mert ott jó volt:)… mondjuk az se éppen körökre osztott. na feladom./legyen csak jó bonyi menürendszer harc közben, sok opcióval, kombinálási lehetőséggel, azt szeretni fogom. eddig tetszik, amit láttam.ha pedig szavazni kell, melyik FF-nek volt a legfainabb harc -és fejlesztési rendszere, akkor egyértelműen a FFX-re voksolok én is.
kobe
jobban örültem volna a random harcoknakugyanis ez olyan, mintha megkérdeznék, akarsz-e harcolni, persze hogy nem, csak muszájbár végülis mindegy…
PlayNorbi
a 12be szerintem jól megoldodták azt,reméljük itt is frankó lesz…
lopnijottem
ha fejlődni akarsz úgyis fogsz harcolni, amúgy a randomharcos részeknél is mindig volt no enc. cucc, úgyhogy ha valaki már unta felrakta és csók.nem tudom miért szidjátok ilyen vehemensen a 12 rendszerét, szerintem nagyon jó volt (leszámítva persze az idézések hasztalanságát).
antaru
nem nagyon merem mondani, de nekem is tetszett a xii harcrendszere…:)
mgsfan
Én nem szidom, csak a körökre osztott jobb volt. Jobban lehett taktikázni, volt időd végiggondolni, kit mikor hozz be, mit tegyél fel stb…. A XII-ben néha az egész átment káoszba.
Kofter
Szerintem sokan nem adtak időt a játéknak, mondjuk erről a játékosok nem tehetnek… Ez valóban hibája a játéknak (XII) hogy kb 40 óra után tudsz vele igazán játszani és ott fog meg, de én nekem abszolút tetszetős lett a végére… Azért örülök, hogy nem lesz gambit a XIII-ba X)
Lynx
Szerintem nem az volt a gond a XII-ben, hogy később tudsz csak igazán játszani vele, hanem az, hogy unalmas volt. Az vesse rám az első követ, aki nem tette be minden karakternek (beleértve az irányítottat/Vaant) az attackot az első helyre és nem azt csinálta, hogy odahúzta az analóg karral a főhőst a szörnyekhez és várta, míg az lepüfföli:)
antaru
en a lopast elorebb tettem.de persze a kulonfele targyhasznalatokat is.az attack sosem volt elol, epp ez volt a lenyeg, vagy rosszul emlekszem.
mgsfan
“Én bőven adtam neki időt és nem volt rossz aXII, de messze nem élveztem annyira, mint az előzőeket. Hiányoztt belőle a “”lélek””.”
PlayNorbi
Én a fighting system-re gondoltam értelem szerűen,nem arra h donald kacsáék lesznek majd benne!:DD
PlayNorbi
a versus az olyan kingdom hearts szerű móka lesz.én ugy tudom
Ponty_88
KH + Dirge of Cerberus + FFX mindezekből minden mi jó. Én így tudom, mérget ne vegyetek rá.
Subz3ro
A gameplay is tök szép! Még egy ff se volt a kezemben lehet ezzel teszek egy próbát.
orsko
Versus is ilyen lesz ugye?
mgsfan
Nem, az egy akció-RPG lesz. Olyasmi harcrendszert kell elképzelni, mint a Crysis Core-nál.
Ponty_88
nem, az tökmásmilyen!
Ponty_88
tudom, hogy telhetetlen dög vagyok, a Versus-al kapcsolatban ha lesz bármi ilyesmi kérlek azt is írd meg Antaru 🙂
wallace
Marha jol hangzik.
adrian
jöhet 😀
Painmare
Nekem a X harcrendszere jött be a legjobban. Előny volt, hogy volt időm végiggondolni mit akarok csinálni és közben nem támadtak. Igaz így a VII után egyszerűbb is volt!Ez eddig jónak tűnik várom már nagyon!
mgsfan
“Szerintem is a körökre osztott rendszer votl a legjobb, de sajna az már nem fog visszatérni, mert nem elég “”trendi”” és itt nem feltétlen a Squaret kell hibáztatni, ugyanis a nyugati sajtó már emiatt vonna le pontokat, mint a Lost Odysseynél is tette. “”Mi az, hogy Sakaguchi mert egy vérbeli, tradicionális JRPG-t készíteni? A rohadék…..”””
Lezlie81
Valóban azért vontak le pontokat a nyugati csökevények?Ha igen akkor sajnálom őket őszintén…
mgsfan
Igen, voltka ilyen lapok/oldalak.
rolmanus
Harcrendszer – pipaGrafika – pipaIdőtartam – hát ha ennyi időn át fejlesztik, akkor tuti több mint száz óra, szóval pipa :DHa jó a sztori is, akkor esélyes a PS3-as kedvencek dobogójára való felkerülésre… 😀
Nova
Már csak egy Collectors/Limited edition kell és boldog leszek. 😀
Lezlie81
Bakker ez volt az első gondolatom mikor a hírt olvastam mármint ez a pipás dolog… :DA sztori lesz ami eladja számomra no és a karakterek!
PlayNorbi
ÁMEN!:D
Jinchuu
A 12 nekem nem tetszett egyáltalán, ez a leírás alapján nem tűnik rossznak, kiváncsian várom. 🙂
quaid77
Örvendek, hogy semmi köze nem lesz a XII harcrendszeréhez. Na most a XIII-nek körökre osztott küzdelem lesz, vagy valami aktív-hibrid okosság?
quaid77
SZERK – XIII-ban körökre osztott küzdelem lesz, vagy valami…
soliduss
Hűha nagyon jó lesz 🙂 Már dörzsölöm a markom.
hursi
A 7-8-9 harcrendszere volt a legjobb,azt kéne visszahozni és kész!!
Dzson
A random csaták kiszedésének igen örülök, a JRPG-ket ezek miatt voltam képtelen játszani, mikor a 30+ csapatomat megakasztotta félpercenként valami himihumi monster, ami sem xp sem loot ügyben nem ért semmit amúgy.
HUNFRE
A ff 12 harcrendszere nagyon rossz volt nekem. Olyannyira idegesített, hogy hagytam is a játékot a fenébe.(mondjuk nem is volt olyan nagy szám az egész) A 13 harcrendszere elég jónak tűnik így első olvasásra! Majd kiderül 2020-ban.
Lezlie81
Egy véleményen vagyunk!A p*csába a gambit-al!!! 🙂
Szuchi
Uhh de komoly, eddig nem nagyon voltam FFis de ezt lehet beszerzem
mgsfan
Ez eddig nagyon jól hangzik. Én pl. nem szerttem a gambit rendszert használni, mert egy hosszabb csatánál olyan érzésem volt, hogy nem is én játszok. (csak a legalapvetőbb dolgokat állítottam be előre, mint a gyógyítás, méregtelenítés stb….)
baliizu
Érdekesen hangzik. Még nem játszottam RPG-vel, de majd hozzászokom ehhez. Jó lesz!
HUN_Chris0129
Nekem eddig az FFVII harcrendszere jött be a legjobban, mondjuk az FFVIII-ét is bírtam, az FFX-et is meg lehetett szokni, az FFXII-ben nagyon megváltozott minden, de ezt kiváncsian várom…