Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

FIA: A maximalizált költségvetés határa 40 millió font

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nyilvánosságra hozta, a napokkal ezelőtti, párizsi ülésén hozott döntéseit. Nézzük, hogyan fog kinézni a Formula-1 2010-ben:A jövőre is indulni szándékozó csapatoknak 2009. május 22. és május 29. között kell leadniuk a nevezést a 2010-es bajnokságra. A csapatoknak jelezniük kell, a nevezéssel egyidőben, hogy a maximalizált költségvetés mellett szeretnének-e a következő évi megmérettetéseken szerepelni, vagy maradnak a jelenlegi szabad büdzsé mellett. Igen, itt a csavar, tudniilik ez nem kötelező, egyelőre csak opcionális, ugyanis az FIA 1 évre meghagyja a választás jogát a csapatoknak, 2011-től viszont mindenkire kötelező érvényű lesz a költségvetési sapka. Aki ellenben már a jövő évben a maximalizált 40 millió fontból szeretne gazdálkodni, annak a következő kivételes helyzetben lehet része kárpótlásul (természetesen „csak” technikai szabadságról van szó):- állítható első és hátsó légterelő- a motor fordulatszám korlátozásának (18.000 ford./perc) eltörlése- erősebb KERS- korlátozás nélküli tesztlehetőség egész évben- 1:1 méretarányú modellek használatának lehetősége a szélcsatornában, sebesség korlátozás nélkülA fenti technikai kiváltságokon kívül, a 40 millió fontban nincs benne a versenyzők fizetése, marketing és vendéglátás, a 2010-es motorfejlesztés költsége, FIA pénzbüntetések kifizetése, egyszóval az a 40 millió sem teljesen annyi, de egy alternativa a csapatoknak, és egy remek lehetőség lehet arra, hogy új istállók is csatlakozzanak a száguldó cirkuszhoz, akiket eddig visszatartottak a horribilis költségek a sorozattól. Természetesen a jelenlegi csapatvezetők már aggodalmukat fejezték ki a döntéssel kapcsolatban, bár abban mindenki egyetért, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben szükség van egy költségcsökkentési reformra a Formula-1-en belül is, ha nem akarnak a Honda után további (főként gyári) csapatok is kivonulni a gyorsasági autósport elit kategóriájából.A tanács döntéseinek értelmében még három nagyon fontos változás elé néz a mezőny a következő évtől, egyrészt eltörölték a futam alatti tankolásokat (szintén a költségek faragása cimszóval), másrészt a versenyek előtt eddig használt gumimelegitő paplanokat is betiltották, plussz megemelték az autók minimum súlyát 605 kg-ról 620-ra, tehát érdekes első köröket fogunk látni futamról futamra, mivel nem elég hogy a gumik az eddigieknél is hidegebbek lesznek, de ráadásul az autók tömege is jócskán nőni fog (még számolgatják hogy pontosan mennyivel, de kb. 140-150 kg-al biztosan) a megváltozott benzinmennyiségeknek köszönhetően. Úgy tűnik minden évre garantált az izgalom, és ez jövőre sem lesz másképp.

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. a költségeket csökkenteni kell csak nem ilyen hírtelen

  2. Tuti én gondolom rosszul, de szerintem az FIA fejeseit ki kellene onnan rúgni Eclestonnal együtt.Nem kellene ez a sok szabály módosítás.40 millió font az nem sok semmi a mostani 200-380 millió dollárhoz képest.Nem csodálkoznék, ha egy új széria az elkövetkezendő pár évben az F1 felé emelkedne

  3. “A Ferrari után a BMW is fontolgatja, hogy kiszáll, ha “”csak”” választható a maximalizált költségvetés. Vagy mindenki, vagy ő megy.”

  4. Örömmel látom, hogy újraindult a topik! :)Amúgy nagy hülyeségnek tartom, hogy kölcségcsökkentés címén lehet ismét újratervezni az autókat, hogy az 5 millió Wattal kivilágított pályáról ne is beszéljünk… Ráadásul lesz mindjárt kétféle, kétféle KERS-el. Ki tudja majd követni? Gumimelegítő nélkül + 140-150 kilóval? Csak a poén kedvéért odaraknám melléjük a GP2-es, vagy az A1-es autókat. A Formula autózás csúcsát mára-holnapra sikerül teljesen lejáratni.Köszi Max, Börni.

  5. Köcsög szabály,nekem nem tettszikX(

    • Figyelj, meg akar jol is elsulhet. Viszont uj tank, auto atepitese, uzemanyagtakarekosabb motorok fejlesztese, nem nagyon lesz itt koltsegcsokkentes…

  6. Ezt a futam alatt nem lehet tankolni dolgot még ők sem gondolhatják komolyan 😀 egyre viccesebb a forma 1

    • Volt már ilyen. Persze ez megint nagy átalakításokat jelent.Egyébként drágák a speciális tankoló berendezések és mindjárt kettő kell csapatonként. Ez az oka az egésznek.

  7. Kemény szabályok újfent. költség csökkentést díjazom, de azt nem, hogy választhatnak a csapatok, hogy igen vagy nem.A tankolás eltörlésével megint úja kell tervezni az autót. Nagyobb tank…