Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Faraday Protocol (PS4, PSN)

Az elveszett zikkuratok fosztogatója.

A jó logikai játékok lényege egy egyszerű, könnyen megérthető, viszont sok formában továbbfejleszthető alapötlet. A központi játékmechanikai elképzelést igyekeznek a fejlesztők építeni, alakítgatni és árnyalni az élmény során, hogy fokozatosan fejlődve kísérhesse végig a játékos virtuális kalandját. A kulcs, hogy minden újítás visszacsatoljon az eredeti koncepcióhoz: ez lehetővé teszi azt is, hogy a résztvevő játszva, konkrét utasítások nélkül, az egyszerűbbről a komplexebb kihívás felé haladva tanulhasson. A Faraday Protocol túl rövid ahhoz, hogy kibontakozhasson, de a képletet eltalálta.

A történet főhőse egy számunkra idegen civilizáció régésze, aki egy masszív zikkuratokat tartalmazó, elhagyatott űrállomáson találja magát. A belülről az art deco és az ókori egyiptomi stílusokat idéző építményekbe betévedve feladatok sokaságát kell teljesítenie ahhoz, hogy megtudja, mi célt szolgálnak: ehhez legfontosabb eszköze az úgynevezett „Bia-Tool” lesz, egy olyan pisztoly, ami képes energiát kinyerni bizonyos tárgyakból, valamint elhelyezni másokba.

A feladványok alapját kétféle energia képezi: a piros színű egyfajta forrásként szolgál, amit konkrétan a tárolására kijelölt, azonos színű totemekbe lehet belelőni, ezzel indítva be lifteket vagy nyitva ki ajtókat. A kék energia már a vezetékek szerepét tölti be, és azon kívül, hogy a szintén kék totemekbe lehet berakni, bizonyos csatlakozási pontokat is össze lehet vele kötni: például ha nincs kontakt az ajtó és a forrástotem között, akkor az erre kijelölt pontokat össze lehet kapcsolni a kék energiával. A kaland során a cél rájönni, hogy mi mit üzemel, és hogy miként lehet továbbjutni úgy, hogy egyszerre csak egy töltet lehet a pisztolyunkban. A piros energiákat ki lehet lőni csak a falba is, a kékeket viszont csak rendesen felhasználva tudjuk eltávolítani eszközünkből, így ez a fajta „helymenedzsment” is a kihívás részét képezi. Később már átalakítók is lesznek, illetve olyan hidak is, amiken csak egy adott szín birtokában kelhetünk át. Az energiák mellett pedig idővel megjelennek bizonyos szimbólumok is, a cél pedig objektumok forgatásával vagy gombok nyomkodásával a megfelelő ábrák megjelenítése – ez a feladattípus pedig tovább kombinálódik az energiákkal.

A játék a műfaji sajátosságoktól nemigen tér el: szobáról szobára, kihívásról kihívásra járunk, miközben egy-egy elhangzó mondat, valamint a létesítményt vezérlő drónnal való interakció bontja ki a teljesen átlagos cselekményt. A feladatok kifejezetten ötletesek, és bár kihívást jelentenek időnként, és igénylik a gondolkodást, sosem válnak frusztrálóvá, miközben folyamatosan változik valami kis apróság a képleten – bár a rövid játékidő miatt nem tud igazán kibontakozni sem a cselekmény, sem a játékmenet. A zikkuratok belseje a masszív, obszidián-fekete és arany színű, letisztult stílusával impozáns, viszont lehetőséget biztosít arra, hogy az esztétika ne terelje el a figyelmünket a feladatoktól, és ez igaz a később megjelenő, inkább futurisztikus, sci-fi tematikájú helyszínekre is. A falakon és a padlókon végighaladó, egyenes vezetékek remekül vezetnek rá minket arra, hogy mi mivel van összekapcsolva, és hasonló módon lehet fellelni a pályákon elrejtett, gyűjthető tárgyakat is. Kifejezetten előnyös, hogy a program mellőzi a zsúfolt kezelőfelületet és képernyőt, és helyette a játékvilágon és az élményen keresztül közvetíti az információkat.

A Faraday Protocol remekül testesíti meg a „játszva tanulás” mantráját, ahol a feladatokon keresztül magyarázza el játékmenetét, és fokozatosan vezeti át a játékost az egyre összetettebb kihívásokra. Átlagos története és rövid játékideje miatt azonban nem tud igazán kibontakozni, emiatt pedig nem tud igazán különleges lenni. Mindent egybevetve azonban egy érdekes, stimuláló és szórakoztató alkotás, ami a műfaj szerelmeseinek nem okoz majd csalódást – de meglepetést sem, főleg ennyi pénzért.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★★
KÖZÉPSZERŰ
Kiadó: Deck13
Fejlesztő: Red Koi Box
Megjelenés: 2021. augusztus 12.
Ár: 8740 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

Hozzászólás