Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

FAR CRY 3 (PLAYSTATION 3)

A [B]Far Cry 3[/B] tesztjét a fentebb olvasható mondatnál elcsépeltebbel igazság szerint nem is kezdhettem volna, de mentségemre szóljon, hogy ennél találóbban egyszerűen nem lehetne összefoglalni a Ubisoft november végén megjelent FPS játékának lényegét. A játékstílus, amit képvisel, nem tartozik az elterjedtebb műfajok közé, szerintem jó esetben is két kezemen meg tudnám számolni azokat a stuffokat, amik ezen az ágon mozognak. Többek közt ezért, illetve az előzetesen bemutatott reklámanyagoknak köszönhetően már nagyon vártam a progi megjelenését, amitől mondanom sem kell, nagyon sokat reméltem. A francia kiadó montreali fejlesztőstúdiójának nyitott világú túlélő anyaga ezúttal egy trópusi szigetcsoportra kalauzolja a játékosát, így a második rész szavannái után ismét zöldellő és búja növényzet közepette, csodás tengerpartokat meglátogatva, korábban érintetlen területeket bejárva fedezhetjük fel a szigetek minden apró szegletét. Mindezek alatt szembeszállunk ellenlábasainkkal, küzdhetünk a természet kiszámíthatatlan erőivel, és persze harcolhatunk vérszomjas ragadozók sokaságával.

[YOUTUBE]i2c1f_RDgGg[/YOUTUBE]A játék eseményei teljesen függetlenek a második rész cselekményétől, ezáltal az új helyszínen felül vadonatúj szerepelőkkel ismerkedhetünk meg. Főhősünk ezúttal egy Jason Brody nevű srác, aki testvéreivel és barátaival együtt egy féktelen nyaralásban vesz részt a trópusi paradicsomban. Az intróból kiderül, hogy az álomutazásnak indult kalandtúra rövid úton rémálommá változik, ugyanis a szigeten uralkodó kalózbanda megtámadja, majd foglyul ejti a fiatal társaságot, köztük hősünket is. Az eszméletlenségből magához térő Jason egyik testvérével együtt egy bambuszketrecben találja magát, majd szembesül a Rook-szigetek kalózainak elmebeteg vezetőjével, Vaas-szal. A foglyul ejtett páros rögtönzött szökési kísérlete kudarcba fullad, Jason testvérének életével fizetnek az engedetlenségért. Fivérünk sokkoló kivégzése után menekülőre fogjuk a dolgot, majd űzött vadként kényszerülünk a haramiák elől elmenekülni. Túlélőnk életét a szigeteken őslakosnak számító Rakyat törzs tagjainak köszönheti csupán, akik nem mellesleg a kalózbanda elnyomása alatt senyvednek már hosszú ideje. Kipihenve a megrázkódtatást, majd átesve a beavatáson, immáron törzsi tetoválásukat viselve, fegyverrel a kezünkben indulunk neki a hatalmas kalandnak, mely eddig soha nem látott megoldásokkal és minimum 20, de optimális esetben leginkább 30-40 óra színtiszta játékidővel várja kalandorát. A sztori során elsődleges célunk barátaink felkutatása és megmentése lesz, de ezen felül gyakorlatilag ránk hárul a szigetcsoport teljes megtisztítása, lakóinak felszabadítása a kalózok elnyomása alól.Az egyszemélyes kampány a szigetcsoport északi illetve déli fekvésű darabján játszódik, teljesen szabadon bejárható, már a kezdetektől fogva elérhető részein. A tájékozódásban elengedhetetlen lesz az eszköztárból előhívható térkép, amely kezdetben ugyan elég keveset mutat kalandozásaink színteréből, ám ahogy haladunk előre a történetben, annál több földrész válik láthatóvá. A feltérképezéshez nélkülözhetetlen lesz a szigetek különböző pontjain felépített rádióantennák felkeresése, majd üzembe helyezése. A rendszer funkcionalitása gyakorlatilag teljesen megegyezik az Assassin’s Creedben meglévő sync-eléssel, vagyis sikeres aktiválás után egy adott körben láthatóvá válik a térképen idáig ismeretlen terület, megjelölve azokat a pontokat rajta, ahol valami tennivalónk akadhat.[42749]Tennivalóból a Rook-szigeteken pedig tonnányi van! Csak a történet felgöngyölítéshez közel 40 missziót kell teljesíteni. A feladatokat többnyire NPC-ktől kapjuk személyes vagy telefonos formában. A küldetések közt szinte mindenféle és -fajta megtalálható lesz. Szárazföldön és a föld alatt, nyílt vízen vagy épp alámerülve, sőt még a levegőben is helyt kell állnunk. Megmentőinknek ígéretet tettünk arra, hogy felszabadítjuk őket az elnyomás alól, így főküldetések mellett az egyik legfontosabb másodlagos feladat a szigetek különböző pontjain lévő ellenséges helyőrségek felszámolása lesz. Ez gyakorlatilag annyit tesz, hogy ellenlábasaink táborába behatolunk, majd elimináljuk az ott lévőket. Ebben nagy segítségünkre lesz az alapfelszerelésünk részét képző fényképezőgép, amivel minden célpontot, embert és állatot egyaránt megjelölhetünk. Ha így teszünk, akkor egyfajta hatodik érzékként akkor is láthatjuk a célpontokat, ha azok takarásba kerülnek.A játékban kardinális szerepet fog betölteni a vadászat, ám ez nem csak az állatok elejtésénél fog realizálódni, hanem már itt is! Ugyanis egy helyőrség – mondhatni – stílusos elfoglalása körültekintést és tervezést igényel. Először szépen körbejárja az ember a területet, célpontokat jelöl, a bozótosban megbújva figyeli az őrök útvonalát, lokalizálja a riasztórendszer helyét, amit ha van rá lehetősége, ki is iktat. Ezt egyébként mindenképpen érdemes megtenni, mert riadóztatás esetén azonnal érkezni fog az erősítés. Lopakodva vagy lerohanva lekéselhetjük a mit sem sejtő kalózokat. Hangtompítós fegyvereinket használva végezhetünk gyors és tiszta munkát. Persze ha lebukunk, jön a szemtől szembeni nyílt tűzharc. Zavarkeltőknek ideális választás lehet, ha a bázisokban fogságba tartott és felbőszült vadállatokat egyszerűen kiszabadítják a rabságból. Érdemes figyelni, hogy micsoda pánikot képes kelteni egy-egy feldühödött medve vagy akár vérszomjas tigris. Nem elhanyagolható tény, hogy a zűrzavaron felül akár emberáldozatokkal is számolhatunk.Okulva a második rész fatális hibájából, ha itt már egyszer átvettük az irányítást, azt már senki nem veszi el tőlünk. Nem volt frusztrálóbb jelenség a második részben annál, mikor a korábban visszaszerezett ellenőrzési pontokat újra és újra be kellet vennie a playernek. A bázisok feletti uralom átvétele több szempontból is fontos. Egyrészről a közelben lévő vadregényes táj biztonságossá válik, másrészről pedig miután miénk a terület, utánpótlást biztosító lőszer és a temérdek tuningolható fegyvert rejtő automata áll a rendelkezésünkre. Sok esetben bolt, továbbá az utazások idejét jelentősen redukáló „fast travel” pontok jelennek meg. Ám a dolog nem merül ki ennyiben, ugyanis a megtisztított helyőrségekből nyílnak meg a melléküldetések és a szórakozási opciók (többféle minijáték kapott helyet a progiban), és itt jelennek meg fejvadász és vadász missziók is. Előbbi pénzt hoz a konyhára, utóbbi pénzzel és ritka állatbőrökkel gazdagítja Jasont.[42747]A Far Cry 3 világában minden cselekedet valamilyen formában a főhős fejlődéséhez vagy gyarapodásához fog hozzájárulni. A játékban egy profi szinten megalkotott, XP alapokon nyugvó fejlődési rendszer került beépítésre. Minden sikeres misszióért, ölésért, szívességtételért, és egyéb cselekedeteinkért tapasztalati ponthoz jutunk, amit három típusban, azokon belül több irányba oszthatunk el. A skillek felsorolásba bele sem kezdek, de annyit elmondok, hogy a három főcsapás változói befolyásolni fogják Jason fegyverhasználati tudását, erőnlétét, fizikai állóképességét, pusztakezes harci tudását, ergo gyakorlatilag mindenre ki fognak terjedni. Miután feloldottunk egy képességet, a srác egy újabb tetoválással fog gazdagodni a karján. A rendszer szorosan összefügg a főhős azon képességeivel, mellyel vadászik, illetve növényeket gyűjt.Előrehaladásunk során szinte minden felszerelésünkért meg kell küzdeni, a szó akár legszorosabb értelmében! Más játékokkal ellentétben itt nincs egy fixen beállított eszköztár limit, vagy egyáltalán állandó eszköztár. Ahhoz, hogy nagyobb tárolókapacitással rendelkező lőszeres táskát, bővebb hátizsákot, nagyobb pénztárcát, több hellyel rendelkező fiolás tasakot birtokoljunk, vadászni kell. Minden nálunk lévő kiegészítőnek több fejlettségi szintje van. Például a lőszeres tasak első állomásához két vaddisznót kell elejteni. Következő szintjén már két bivalyt kell megnyúzni. Harmadik fokozatának eléréshez már két tigris bundája szükségeltetik. A cuccok végső formájához a mellékküldetésekhez tartozó vadász missziókat kell abszolválni, amik ritka állatok elejtését tűzik ki célul.Eszköztárunk bővítése mellett az egészségügyi fiolák és a különböző teljesítménynövelő formulák alapanyagát is magunknak kell begyűjteni. A testünkbe fecskendezhető gyógyszerek négy csoportba sorolhatóak: sérüléseket gyógyító, vadászösztönöket erősítő, harci képességeket növelő, illetve egy a felfedezéshez köthető. Különböző színű és ebből kifolyólag más-más hatást biztosító növényből kell összekutyulni a kívánt löttyöt, ami típustól és fejlődési szintünktől függően 30-60 másodpercig tartó speciális hatást gyakorol ránk. Kivételt képez ez alól a gyógyító formula, aminek hatásfoka szintén a skill-rendszer aktuálisan feloldott pontjaival áll összefüggésben.[42746]A Far Cry 3-ban egyébként minden mindennel összefügg. Átgondolt és szinte tökéletesen működő rendszert hoztak létre a montreali srácok. A fejlődés a fentiektől eltérően hősünk személyiségét is érinti. A Ubisoft kiválóan mutatja be, ahogy Jason lépésről lépésre elveszíti egykori önmagát. Egyre könnyebbé válik a gyilkolás számára, sőt már-már élvezetté válik. Egykori barátai nem értik a srác lelkesedését, nem tudják mire vélni fegyver arzenálját és törzsi tetoválásait.A játék minden pozitívumán túl a legnagyobb erénye azonban az, hogy egyszerűen letehetetlen! Ebben a világban állandóan van mit csinálni. A szigetcsoport gigantikus méretei miatt a felfedezéséhez elengedhetetlenek lesznek a járművek. Három csoportba sorolhatóak a gépek: szárazföldi, vízi, légi. Természetesen a szárazföldi géppark vonultatja fel a legtöbb járműtípust. Dzsipek, quadok, lelakott személyautók, különböző teherautók állnak majd a rendelkezésre. A vízi járművek esetében többfajta motorcsónak és jet-ski kormánya mögé pattanhatunk majd be. A légi közlekedéshez pedig vitorlázó, szárnyas repülőruha, ejtőernyő és a kifeszített kábelek sorolhatóak. Ám utazási időt csökkentő pontok ide, járművek oda, a főküldetésekkel szinte alig lehet haladni.A sok gyűjtögetnivaló, a tikos kincsek felkutatása, a megannyi tennivaló, vagyis en bloc a sziget felfedezése egyszerűen rabul ejti a játékost. Például kiszemelsz a nálad lévő térkép alapján egy relikviát. Ellátogatsz a helyre, majd szembesülsz vele, hogy a törzsi idol a föld mélyén van, amit ráadásul a közeli tóból vagy folyóból nyíló, víz alatti barlangrendszerből érhetsz csak el. Minden túlzás nélkül állíthatom, hogy a kincskeresésnél és a titkos barlangok felkutatásánál számtalan esetben éreztem magam úgy, mintha egy FPS-be bújtatott Uncharteddel vagy Tomb Raiderrel játszanék. A látványos tűzharcokkal remekül megkomponált főküldetések mellett a kaland és a felfedezés nyújtotta öröm és izgalom páratlan egyveleget alkot az anyagban. [42748]A gigantikus méreteket öltő egyszemélyes kampány mellett többféle multiplayer móddal is kecsegtet az stuff. Az elérhető opciók között a klasszikus Team Death Match nem szorul különösebb bemutatásra, mint ahogy a Battlefield 3 Conquest módjára hajazó Domination sem. Van viszont egy újdonságnak ható Firestorm lehetőségünk, illetve egy eddig még szintén nem ismert Transmission módunk. Előbbi opcióban a csapatok feladata védeni saját üzemanyag-készletüket, illetve megsemmisíteni az ellenfél lerakatát. Mindkét csapatnak két-két tartályhalmot kell védeni/támadni, melyek közül, ha az elsőt sikerül megsemmisíteni, akkor időkorláton belül kell a másik raktárral is végezni. Ha ez megvan, jöhet a rádió megszerzése, aminek segítségével légi támogatás kérhető. Repülők által szállított, üzemanyaggal teli égő hordók formájában érkezik az áldás. Vagyis a menetek során nem csak az ellenfelekkel, hanem a pályán gyakorlatilag szinte mindenre átterjedő lángnyelvekkel is szembe kell szállni. A kompetitív módok utoljára említett fajtájában, a Transmission módban a területfoglaláson lesz a hangsúly, mivel a célkitűzés a pályákon véletlenszerűen felbukkanó rádióállomások elfoglalása és egyben megtartása lesz. Az adó-vevők csak bizonyos ideig aktívak, így folyamatosan mozgásban kell lenni, és állomásról állomásra haladni.A multiplayer összes módját érinti a csapattárs felélesztési szisztéma. Ha végzetes találat éri a játékost, gombnyomkodással ragaszkodhat az életéhez, ami nem azonnali halált, hanem késleltetett elvérzést biztosít. Ha időben érkezik csapattársunk, megmenekülünk.A Far Cry 3 játékmódjainak felépítése egyébként kifejezetten csapatmunkára koncentrálódóra sikeredtek. Talán ezért sem maradhatott ki a kompetitív módok mellett a kooperatív játék sem, melyet offline és online egyaránt játszhatunk. Előbbi legfeljebb két főnek biztosít játékteret osztott formában a képernyőn, míg utóbbi maximum 4 játékost enged a hálózati partiba. A koop lehetőség elszeparálva került beépítésre az anyagba, ergo nem a főjátékot tolhatjuk többedmagunkkal, hanem egy teljesen új kampánynak veselkedhetünk neki. Jason Brody-ék sztoriját 6 hónappal előzi meg ez a kaland, melyben egy orosz bérgyilkosé, egy korrupt rendőré, egy volt katonanőé és egy skót keményfiúé lesz a főszerep. Céljuk egy csalárd hajóskapitány levadászása lesz, mivel az csúnyán felültette a bandát. Hat küldetésen keresztül, küldetésenként 40-60 percen át kell eljutni egyik pontból a másikba. Időnként járműveket is használva halomra lőni ellenlábasainkat. Összedolgozva a többiekkel, de ha a játék épp úgy kívánja, kisebb versenyre kelve velük. A kooperatív móka hangulatában érezhetően eltér a Far Cry 3 sztori módjától és leginkább csak a hentelésre helyezi a hangsúlyt. Ezt viszont igen jól csinálja, mert nagyon dinamikusra, kifejezetten élvezetesre sikerültek ezek a missziók is. Ami negatívumok sajnos tapasztalhatóak a többszereplős online játékmódok esetében, szinte mind hálózati hibákra vezethetőek vissza. Csúnya lagolások, nehezen szinkronizáló matchmaking volt jelen folyamatosan, mikor játszottam az anyaggal. A Ubisoft egy közleményben igyekezte is lehűteni a kedélyeket, így közölték, hogy már dolgoznak a foltozáson, ám amíg el nem készül, a playerek inkább merüljenek el Jason Brody kalandjába. Nos, tekintve a főjáték magába szippantó mivoltát, azt gondolom, ez nem nagy kérés. A többjátékos lehetőségek közül mindenképpen érdemes lesz időről időre visszatérni a kompetitív módokra, ugyanis egy igen komplex pályaszerkesztőt tartogat a progi e része, aminek köszönhetően csak a felhasználók kreativitásán és ügyességén múlik, hogy mennyi és milyen minőségű arénákkal járulnak hozzá a közösségi tartalomhoz.[42752]A stuff alatt a Ubisoft saját fejlesztésű motorja, a Dunia második generációs változata számol. Az engine a Far Cry-trilógia középső darabjában debütált, majd később az Avatar mozi játékadaptációjában is megjelent. A Dunia 2 ebben a progiban mutatja meg először, mennyivel is képes többet nyújtani, mint elődje. Nos, nem kevéssel! Vizualitás szempontjából egyszerűen páratlan az anyag. Fantasztikus összképének köszönhetően már-már képes elhitetni játékosával, hogy az a helyszínen tartózkodik, nem pedig a televízió képernyője előtt ül. Csodálatosan festő tengerpartok, buja dzsungelek, hatalmas hegyek, sötét és mély barlangok, civilizációtól rejtett tavak garmadát járhatjuk be változó napszak és időjárás mellett. Hatalmas méretei ellenére magas felbontású textúrák jelentős számával szembesülhetünk. Teljesen mindegy, hogy éppen a naplementében úszó homokos tengerpartot járjuk be, avagy vízben haladunk. Netán vadászunk a dzsungelben vagy kincsek után kutatunk magas sziklákon. Esetleg az őslakosok által kiépített és belülről díszített barlangokban vizsgálódunk, vagy kisebb falvak viskói közt mászkálunk, a látvány folyamatosan képes lesz letaglózni az embert.Ehhez hozzájárul az élővilág jelenléte, a különböző állatok valósághű ábrázolása és viselkedése. Röviden összefoglalva: a rendszer által szimulált ökoszisztéma megléte. Becslésem szerint legalább 50-féle állattal találkozhatunk a játék során, ám mivel még magam sem jutottam a kaland végére és közel sem fedeztem fel minden szegletét a szigeteknek, talán még több is lehet. A képfrissítés ugyan nem képes konstans 25 képkocka/másodperces értéket produkálni, sőt a v-sync alkalmasint elhagyása is némiképp ronthat a látvány megítélésén, de még így is azt mondom, hogy összhatásilag világbajnok a progi vizuális oldala.Sajnos a technikai rész elemzésénél említést kell tennem néhány olyan furcsa anomáliáról, ami igazság szerint nem is sorolható a látvány vagy a hangzás kérdésköréhez. Az általam tapasztalt hibák leginkább a játszhatóságot érintették, méghozzá oly módon, mintha a program egyszerűen nem tudta volna mindig lereagálni időben és helyesen a cselekedeteimet. Mintha a változókat gyakorlatilag nem lett volna képes mindig figyelembe venni, majd a további eseményeket megfelelően koordinálni. De, hogy értsd, miről is beszélek, néhány példával szemléltetem. Nem egy küldetés alatt történt meg az, hogy egy táborban adott dolgot végre kellett volna hajtanom, de én azt nem tettem meg, így elbuktam a küldetést, amit ki is írt a játék. Ellenőrzési pontból folytatva a rendszer bedobott a tábor és egyúttal a harc közepébe, ráadásul egy olyan státuszba, mintha már elvégeztem volna azt a részfeladatot, amit korábban elhibáztam. Ezzel ellentétben viszont olyan is többször megesett velem, hogy az elhibázott küldetésénél nem a függőben lévő misszió közelébe, hanem gyakorlatilag kilométerekkel odébb rakott vissza a rendszer. Hangsúlyozom, a küldetések számához viszonyítva nagyon kevésszer történt ez meg velem (és mint később kiderült számomra, Martinnal is), de azért mégis zavaró lehet a jelenség. Egyébként a checkpoint-rendszer kifejezetten felhasználóbarátra sikerült. Ha jól működik, jelentősen képes megkönnyíteni a játékos életét.[42751]A Far Cry 3 nem csak az év egyik legjobban sikerült alkotása, hanem a stílus egyik legkiemelkedőbb műve is egyben. A fejlesztést végző Ubisoft Montreal a második rész hibáiból és hiányosságaiból okulva szinte tökélyre fejlesztette a koncepciót. Mondom ezt még annak tudatában is, hogy az anyag sajnos korántsem hibamentes. Ám minden malőrje és ballépése mellett irtózatosan élvezetes és lehengerlő, magát játszató, szinte letehetetlen játék lett. Remek történetvezetése, páratlan fejlődés-rendszere, szemkápráztató vizualitása és földbe döngölő monumentalitása minden rajongónak garantáltan elnyeri majd a tetszését!(A játékot partnerünk, a PlayON.hu biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [A http://consolecorner.hu]Console Corner[/A] budapesti boltjában és webshopjában, akár gyűjtőknek szánt változatban is!)

9/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

68 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Végig vittem. Zseniális.

  2. Jó játék.megéri az árát.

  3. engem elvarázsolt a játék, mintha az Assassin~s Creed-et egy FPS-be gyúrták volna kis túlzásokkal, idén még semmi se kötött le ennyire nem tud unalomba fulladni.:)

  4. a multit valaki próbálta?

  5. Jó kis game,előzőleg Írtam,hogy a warfighterrel kitelelek de ezt nem lehetett kihagyni.

  6. Nálam idáig az év játéka…Nem játszottam az elődökkel így nem voltak elvárásaim…Jött,látott,győzött!

  7. Az normális dolog, hogy online co-opban az égből hull az ellenfél? Rossz a host?

  8. A Far Cry 2 nekem túl repetitív volt, meg kicsit idegesítő volt, hogy újrateremtek az egyes helyekről likvidált katonák ha legközelebb arra jártam átutazóban. Nem is tudtam végigvinni. Mindenesetre a 3. rész is megkapja majd tőlem az esélyt, de csak jövőre. 🙂

  9. Hát, igen szar volt a vége, meg úgy tulképp’ az egész sztori.

  10. Egy biztos, nagyon jól indul a game, de aztán valahogy nagyon monotonná válik a végefelé. Ebben nagy része van, az unalmas mellékküldetéseknek(Csináld meg harmincszor ezt, csináld meg harmincszor azt). Kevés fajta és számszerileg is kevés emberi ellenfél.És, hogy ugyanaz a környezet fogad egész végig.Én azt mondom, hogy a déli szigetrésszel nyúltak igazán mellé, mivelhogy szinte ugynaz mint az északi. Ide mindenféleképpen, kellet volna egy kicsit másmilyen környezet( mittudomén egy működő vulkános, lávás rész mondjuk), másmilyen ellenfelek, küdetések stb.Tehát kicsit csalódás, de egyébként jó a játék. A hangulat, grafika és a harc pl. egyértelműen pazar.

    • Kis kötekedés, írtad hogy unalmas, akkor miért írod hogy a hangulat pazar. Másik pedig mi van ha az északi szigetrésszel nyúltak mellé mivel pont olyan mint a déli?Am én sokáig terveztem, hogy beszerzem, de annyi negatív visszajelzést kaptam a játékkal kapcsolatban 🙁 így már elgondolkodtató a számomra.

      • A két dolog nem zárja ki egymást. Rengeteg példát lehetne írni ezzel kapcsolatban.A másikhoz meg… A későbbi dolgot szoktuk a korábbihoz hasonlítani, nem fordítva.A déli szigetrészre csak a játék második részében kerülünk.

    • Ezt mondjuk cáfolnám, mert délen más a növényzet és a domborzat is, valamint sokkal több a járőr és hamarabb jön az erősítés, nagyobb számban.

    • Teljesen más a déli sziget sztem, északihoz képest más a hangulata meg olyan mint a mező xDNálam jelenleg minden kiváló, nálam a zenék nagyon rendben vannak! :)Nálam év játéka minden szempontból, engem megvettek! :)http://www.youtube.com/watch?v=PR_u9rvFKzE

  11. fáki fáki, száki száki 😀

  12. Amúgy kíváncsi lettem volna, hogy eszg_ milyen cikket írt volna a játékról. Tuti 1-2-szer visítottam volna a röhögéstől.

  13. Sok olyan játék van amiben a fejlesztők azt akarják, hogy ne tudj egy követ átugrani. Az a lényeg, hogy tátva marad a szád játék közben vagy nem!! 😀

  14. A tesztelőtől, vagy bárkitől, aki játsza:érdekes lehet második végigjátszásra is? Mert a teszt alapján szuper, de egyszeri kalandnak látszik.

  15. Most, hogy átjutottam a második szigetre (az elsőn mindent megcsináltam) egyre kevésbé tetszik a játék. Kifejezetten idegesít. Kibaszott primitív dolog ez, hogy csinálnak belőled egy Rambót, az egyszemélyes hadsereget, a szuperment ötven képességgel, de baszdmeg természetesen küldetés közben nem csinálhatsz semmit, nem ölhetsz, nem léphetsz le az útról, csak a vonalon mehetsz, amit a gyökér fejlesztő kitalált. Fúj de rühellem ezt a primitívséget.

    • Olyan misszió már az első szigeten is volt, ami bekorlátozta a játékteret. Nekem mondjuk továbbra is marhára tetszik a cucc.

  16. a teszt szokás szerint 5*, a játékot még meglátom kategória:)

  17. Beteg 1 game az biztos….

  18. Mondjuk a buziskodás meg a nekrofilia nem tudom, mennyire kellett bele.

  19. Màr vagy 15 óràm van benne, ès a tèrkép mèretèből itèlve a jàtèknak a 3/4 rèszénél jàrok.Pompàs darab, az èv legjobbja szerintem.

  20. Jó teszt!!! A játék pedig fantasztikus! 🙂

  21. Ezt PC-n vagy semmin!

  22. Kiváló játék a Far Cry 3, én sem értem, hogy nem került be a VGA-ra. Vaas az egyik legjobban megalkotott főgonosz , akit videójátékban láthattunk, a mimikája, a viselkedése mind mind hátborzongató s egyben zseniálisan előadott. A game minden karaktere egyedi hangulatot és történetet kap, s kb számomra eddig minden hős és antihős ha lehet így fogalmazni, jó és gonosz, számomra mind emlékezetes szereplővé vált. (Vagy 1-1 beszólás miatt, vagy 1-1 tett miatt.)Remélem a jövőben lesznek még ilyen jellegű open world fps-ek, amiben mind a történet, s minden egyes helyszín s karakter, küldetés és zene, fegyverek és lehetőségek mind mind nagy figyelmet és odaadást kapnak a fejlesztők részéről.

    • valószínűleg azért nem került be mert 2 hét alatt nem tudják a megfelelő anyagot elkészíteni rólamajd a jövő évin biztos ő lesz az egyik jelölt

  23. A topikban már leírtam, de álljon itt is:Aki nem veszi meg, az buzi. 😀

  24. A VGA-n még jelölve sem volt, röhej ! Azt pedig senki ne mondja, hogy csak azért mert decemberre csúszott a megjelenés, mikor november közepén megkaphatta a teszt verziót a sajtó. :S

  25. Nálam év játéka, és a valaha volt lejobb FPS 😀 kegyetlenül hangulatos! A Crysis 3-nak nagyot kell domborítania ahhoz, hogy ezt meg tudja ütni!:D Az a Vaas az annyira kemény, ahogy beszél, meg ahogy néz ááá kegyetlen főgonosz. http://www.youtube.com/watch?v=rKMMCPeiQoc kedvenc részem még mindig 😀

  26. Nagyon állat 🙂

  27. Azért én még várok vele ,a 2. részt egyszerűen nem bírtam végigszenvedni , annyira unalmas volt . Ez tuti jobb -tesztből gondolom, hogy az-, de vmiért mégsem izgat . Viszont vmikor egyszer vagy beszerzem , vagy kölcsönkérem majd vkitől .

  28. Dunia engine? Nem cry engine 3-as játék ez is?

  29. A teszt még jobban meghozta a kedvem hozzá, végre holnap meg is tudom venni:)

  30. Szuper, részletes teszt az év (és a műfaj) egyik legnagyszerűbb játékához. Élveztem minden percét, szokásomtól eltérően örömmel gyűjtögettem benne, plusz bár nem vagyok nagy acsivadász, valami hajtott az 1000G összeszedésére, ami még a hét elején meg is lett. A második rész után nagyon szkeptikus voltam a csalogató trailerek ellenére is, ám szerencsére csalódásom végül pozitív volt – a fejlesztők ezúttal mindenben jobbat és többet hoztak, már-már a maximumot.

  31. Crysis 1 feeling! Végre!!!!! :)Bele fogok nézni mindenképpen, remélhetőleg minél hamarabb.

  32. Számomra valamiért nagyon hajaz a Dead Island -ra. :S

  33. Én előrendeltem (PS3) majd aznap mikor átvettem meg is hirdettem és el is adtam másnap. Majd később megvettem PC-re. Egyszerűen nem tudtam megemészteni a folyamatos screen tearing-et meg az átlag 25 fps-t. Da amúgy nagyon jó játék és jó teszt. 🙂

    • Jahj, azért annyira nem vészes a helyzet.. Nem kell túlzásba esni. Semmi probléma nincs vele.Az első 10 perc után, pedig csak jobb és jobb lesz.

  34. Az első 10 perc nagyon keményen indít. Csak kerestem az államat a földön,.De sajnos utána számomra annyira ellaposodott, hogy azóta elő sem vettem:(

  35. Ma fejeztem be a játékot, nem is emlékszem mikor öltem bele utoljára ennyi órát egy játékba. a végső pillanatig lekötött a játékmenetével és környezetével, sok-sok újdonság, a stílusában páratlan, minden elismerésem a ubi soft-é. egy dolog ami nekem is bántotta a szemem azok a grafikai bugok és az állandó képfrissítés gondok – de ez sem vett el az élményből. most éreztem először azt hogy már kéne az új hardware..

  36. Tolom amióta megjelent, ezt nem lehet gyorsan végignyomni! Élvezni kell minden pillanatát! NAGYON NAGY!!!

  37. Jóféle!

  38. Tetszetős…amint lehet én is beszerzem majd…:)

  39. Hát egy ujab játék amire nincs keret.XD De ami késik nem mulik.Jó teszt volt