Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

FALLOUT 76 (PLAYSTATION 4)

Szinte teljes mértékben üres, objektív fejjel, azonban a széria előzményei által táplált elvárásokkal álltam neki a [b]Fallout 76[/b] abszolválásnak. Ez azért fontos, mert az idő előrehaladtával vegyes érzelmek kezdtek kavarogni bennem – megmondom őszintén, a megjelenés előtt kiadott [url=http://playstationcommunity.hu/note/20855]béta-változat nyomkodása során[/url] reméltem, vagy legalább is mertem remélni, hogy ez a történet tud még jó irányba húzni. Aki nem olvasta a bétáról írt élménybeszámolónkat, annak dióhéjban csak annyit jegyeznék meg,hogy a technikailag teljesen átlagos, ám izgalmas online lehetőségekkel felvértezett, legfrissebb Fallout-epizód egy se veled, se nélküled kapcsolatra hasonlít, amelynek végkimenetele akkor még a sorsra volt bízva. Mostanra azonban kirajzolódott, hogy mi is az ítélete ennek a játéknak. Általában mindig próbálom a végére hagyni a negatívumok felsorolását, azonban most semmi okom rá, hogy kesztyűs kézzel bánjak az új Fallouttal. Nemes egyszerűséggel ugyanis a Bethesda cserbenhagyta és arcon köpte a rajongókat. Ez talán a második bekezdés elején kicsit túlzónak hat, de tökéletesen tükrözi a játék hangulatát.Rengeteg keményvonalas rajongó van világszerte, akik nem csak a Fallout 3 – New Vegas – Fallout 4 szentháromsággal, de az azokat megelőző, klasszikus Fallout részekkel is képben vannak. Noha lehet bármit mondani az utóbbi két részre, valamilyen szinten mindig tudtak olyan üdítő megoldásokat, történeteket és lehetőségeket tölteni ezekbe a groteszk, de eleven világokba, amelyek érdekessé tették azokat. A szörnyektől kezdve a félelmetes, őrült, tragikus karaktereken át az elgondolkodtató, sokszor hátborzongatóan kies helyszínekig mindig volt valami, ami képes volt úgy beszippantani a játékost, hogy minden körülmény ellenére ne tudja abbahagyni a kalandot. Gyakorlatilag ezen hangulatelemek és a sokrétű, RPG-elemekből merítő, újabban akció köntösbe áthelyezett játékmenet által lopta be magát a Fallout-széria a gamerek szívébe. Véleményem szerint a Bethesda fejlesztői (ki tudja milyen szerek hatására) csak egy kérdést tettek fel maguknak a 76 fejlesztése előtt: hogy tudnánk ezt teljesen elba… ltázni?

[YOUTUBE]4DLuLKbqYy0[/YOUTUBE]
Hiszen ez történt: teljes mértékben, a józan ésszel szembemenve egy olyan összecsapott, kísérleti elemekkel ellátott, fél-késznek ható valamit tettek le a fejlesztők az asztalra, amelyet a legjobb indulattal is vernek bizonyos free to play játékok. Sokak számára talán az adja a választ az előbb feltett kérdésre, hogy a mély, single player kalandozást felcserélték egy online-alapú élményre. Ez viszont nem a teljes igazság, illetve, nem feltétlen ez a probléma gyökere, hiszen rengeteg online játék van, amely tökéletesen megállja a helyét és képes egy épkézláb történetet elmesélni szórakoztató gameplay kíséretében. Tovább megyek, a Falloutot már réges-rég alkalmassá szerették volna tenni a neten keresztüli többjátékos módra, még a klasszikus trilógia idején, azonban erre akkor nem került sor. A koncepció azonban mindenképp rejtegetett potenciált, valószínűleg ezt mérlegelhették a srácok is a Bethesdánál is, hiszen a mai világban minden sz@rt el lehet adni, aminek van valami multiplayer módja. Hát nem, főleg, ha mindent elvesznek belőle, amiért az ember szerette.

[YOUTUBE]XjV8Q_nvUbU[/YOUTUBE]
Ahogyan azt már a bétában átrágtuk, a játékot érdemes többedmagunkkal játszani. Neki lehet ugyan menni egyedül, de itt igen hamar bele fogunk ütközni az egyik legnagyobb hátráltató tényezőbe, ez pedig az ellenfelek szintkülönbsége. Másként nem sikerült beleverni a játékosok fejébe ugyanis, hogy fogjanak össze, sőt, a “magányos farkasok” számára optimalizált rendszernek is búcsút inthetünk.Itt kérem, aki egyedül van, az pontosan olyan darabosan fog haladni, mint amilyenek a 76 animációi (spoiler). És, hogy miért jó nekünk ez a nagy kaland? Nos, mindössze két nagy pozitívumot tudok kiemelni: az egyik Nyugat-Virginia hegyes-dombos lokációja, amely néha elfeledteti, hogy mennyire fapados az a játék, amelybe implementálták. A másik a “történet”, és itt most kicsit ferdítek. A játékban ugyanis nincsenek NPC-k, a hagyományos, megszokott sztori-mesélést elfelejthetjük, ami bántó, hiszen az ismert világ elpusztításához vezető Nagy Háború utáni (kronológiailag) első epizódtól sokat várna az ember. Ezzel szemben fecnikről és holo-szalagokról tudjuk meg, hogy mi történt, mi is a dolgunk, mikor és úgy egyáltalán, miért. A 76 története pedig alapvetően nem is lenne rossz, de a legtöbb játékos nem is jut el a csúcspontig, annyira el tud laposodni addig a játékmenet.Nagyjából fél tucat küldetéstípus ismétli magát újra és újra, a legelcsépeltebb fajtából. Vannak közben kisebb dolgok, amelyekben részt vehetünk, például az egyetlen igazán élvezetes, de mégsem megfelelően kihasznált bázisépítés (amely szintén a multiplayer aspektust próbálja mélyíteni), azonban a főszál mindig ugyanabból fog állni – menj el ide, szerezd meg ezt, számolj le ezzel. Még csak arra sem vették a fáradtságot, hogy ezután rendes jutalmakat kapjunk és azok ne csak úgy az ölünkbe hulljanak.Hogy mi a gond ezzel? Minden egyebet úgy kell összekaparnunk a játék során. Legyen szó élelemről, ivóvízről (hogy szükségleteinket enyhítsük), további ellátmányról, gyógyszerről, fegyverről, páncélról, mindenre ügyelnünk kell, ráadásul egyszerre. A 76-ban nagyon kevés az automatizált folyamat, mindent nekünk kell menedzselni és ettől néha (sokszor) agyvérzést lehet kapni. Ezen az sem segít, ha többen vagyunk: jóllehet bizonyos feladatokon meg tudunk osztozni, sőt a képességeinket és perkjeinket is kamatoztathatjuk csapatban, ám a nyögvenyelős pakolászást és rendezkedést magunknak kell lefolytatnunk. Apropó, képességek: ez talán az egyik előremutató pontja a játéknak, a SPECIAL-rendszer egészen jól lett kialakítva, ezt fejleszthetjük újabb perkekért és stat-pontokért, amelyeket így tovább fűzhetünk. Persze, ez a kártyás rendszer még így is nevetséges, teszem azt, a Fallout 3-ban látottakhoz képest, de legalább próbálkoztak.

[YOUTUBE]0ZD0hNRDYQM[/YOUTUBE]
Sajnos ez az érdemi játékmeneten nem sokat segít. A csapatunk szinte csak azért van, hogy haladjunk, a továbbjutáson kívül szinte semmilyen olyan világrengető online komponens nincs, amely nélkül ne tudnánk elképzelni az életünket a továbbiakban ezen a poszt-apokaliptikus pusztán. Minden a sallang sallangjának tűnik és elmélyíti azt a keserű szájízt, amit a program hagy maga után. Bepróbálhatjuk a PvP, azaz játékosok elleni küzdelmeket, de ez is rövid életű móka lesz, főleg, hogy létezik egy beállítás, amelyet, ha aktiválunk, addig nem sérülünk túlzottan, amíg nem válaszolunk az ellenséges játékosok támadásaira. Ez valahol érthető, azonban pont a kiszámíthatatlan világ esztétikájából von le – amelyre nagyon próbáltak építeni a kedves készítők. A 76 többjátékos módja maximum néhány nagyobb csata és a végjáték során mutatja meg valódi szépségét, mindaddig csak egy hajtóeleme annak, hogy haladni tudjunk. Persze, fel tudjuk tápolni magunkat annyira, hogy egyedül is nekifuthassunk ezeknek az akadályoknak, de az rengeteg idő. Higgyétek el, egyedül még keservesebb megtenni ezt a távot.

[YOUTUBE]b3Zih6jNCvU[/YOUTUBE]
A felemás, összetákolt játékmenet és az átgondolatlan körítés mellett azonban van még egy fontos elem, amely a mélybe taszította az idei Falloutot. Ez nem más, mint a motor, amely hajtja. Ez a Creation névre hallgató engine és legfőbb ismertetőjegye, hogy egy 2002 óta tologatott, toldozott-foldozott kód, amelyre folyamatosan építettek, próbálták teletömni mindennel, amely a mai játékok elgurításához kell, ám most látszik csak igazán, ez mennyire banális ötlet volt.A Creation ugyanis elfáradt, végleg. A 76 kegyetlenül bugos: nem tudnám felsorolni hány fajta hibát lehet felfedezni a random eltűnő ellenfelektől, a pályából kizuhanáson át a véletlenszerű beakadásokig, és ez csak a jéghegy csúcsa. Végtelennek tűnő töltési idők és framerate-esések övezik a játékot, sokszor még a 10-15fps-nek is örülhetünk, ami elfogadhatatlan. Tényleg olyan az egész játék, mintha a Bethesda kétségbeesett öngyilkossági akciója lenne, a legszomorúbb pedig, hogy majdnem sikerült is. Lejáratták saját magukat és a Fallout-franchise-t, amiért átgondolatlanul ugrottak bele egy online “majdnem szerepjáték” fejlesztésébe úgy, hogy szinte minimális kapcsolódó rutinnal rendelkeztek csak.A Fallout 76-nak még minimum fél év kell ahhoz, hogy normálisan játszható legyen és érdemi tartalommal rendelkezzen, még annak tudatában is, hogy egymásnak adják a kilincset a javító patch-ek. Ezt pedig nem sokan fogják kivárni, ergo, meghalni küldték piacra a játékot, ami veszett nagy kár. Ezt a koncepciót egy ilyen csapatnak sokkal profibban és megfontoltabban kellett volna megközelítenie, pláne úgy, hogy kisujjból rázzák ki az atmoszféra és háttértörténet/lore megalkotását. Szomorú és dühös vagyok a Fallout 76 miatt, ugyanis ezt tartom az egyik legegyedibb és legötletesebb sorozatnak jó ideje. Kár, hogy ezzel az epizóddal most egy nehezen lekaparható bélyeget sütöttek a névre. Érdemes messze elkerülni, legalább addig, amíg élvezhetőre nem csiszolják a játékmenetet. Kérdés, hogy ez egyáltalán bekövetkezik-e, és hogy vajon akkor majd érdekel-e még valakit ez az egész.[i](A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [url=http://platinumshop.hu/product/9030/PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Jatek/RPG/Fallout-76]Platinum Shop[/url] budapesti boltjában, vagy webshopjából a kék linkre bökve meg is rendelhető.)[/i]

3/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

43 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Attól ,hogy valami rossz kritikát kap valakitől,még lehet jó

  2. Ez nem fallout, ez egy oltári nagy bughalmaz. Csak 1 órát néztem share playbe, de több volt a bug, mint égen a csillag. Ingyen se kell.Bugthesda sok év alatt ennyit tudott összerakni. Jò lesz, ha leteszik a lantot. Fallout 3 is rohadt bugos volt PS3-on. Ott se javitottak semmit. Egy nyamvadt motort használnak, amit a mai napig nem tudtak megtanulni. Eleve elavult… Ott az ingyenes Unreal Engine, simán jó lenne. Ezek olyanok, hogy ők pascalt tanultak, mást nem ismernek azt is még tanulják. Szégyen, ezen csak nevetni tudok.

  3. A rossz értékelés ellenére szívesen kipróbálnám.

  4. Ferinek ès Borinak nászajándèkra szánnám!

  5. MEGNYERNÉM

  6. “Értem én, hogy le kell húzni mert szar, biztos szar is, de nem tudok elolvasni egy kritikát objektíven, ami “”átlagos””-t ad a grafikára ennél a játéknál. Nézem a képeket, meg a gameplayeket és nem értem. Azt sem, hogy lehet a hangulat “”gyenge””? Biztos, hogy helyén vannak kezelve ezek a kategóriák?Ez kb. olyan, mint amikor a világ legjobb gyereke suliban hármast kap magaviseletből, mert a szorgalma elégséges (true story).”

    • A képeket és videókat nézve te mit adnál a grafikára? És a hangulatra?

      • “Jogos a kérdés. Először is, nem játszottam a játékkal. Ugyanúgy a Darksiders 3-mal sem. Ott viszont a látvány és a hangulat is “”jó””. Nekem nem tűnik a játék rondábbnak, mint a fallout 4, és ha hozzáveszem azt, hogy ez egy online játék, akkor én az értékelést ahhoz viszonyítanám. A multi mindig csúnyácskább, legalább is az általam ismert játékoknál, mint a single player. Véleményem szerint, nem is lehet máshogy.Szóval, ha egy multi hozza egy ugyanazon a platformra kiadott játék szintjét, vagy közel azt a szintet, az sztem nem “”átlagos””.Máshogy fogalmazva, a mindenkori maximum érték különbözik egy online és egy offline játék esetében. Nem hasonlíthatod össze, mert más rendszerkövetelményei vannak.A másik a hangulat. A tesztkategória értékeléséből, hogy “”gyenge””, arra következtetek, hogy nem hozza a játék a posztapokaliptikus világ hangulatát semennyire. Na, azért ez erős.”

        • “1 – Az FPS Fallout játékok mindig is gecirondák voltak technikailag és némileg művészileg is (gusztustalan, baltával faragott arcokkal, szögletes objektumokkal, durva textúrákkal), és mindig minden esetben birkóztak a konzolok a megjelenítéssel, ami pl. szaggatást + hasonlókat eredményezett. PS3-on pl. rémálom volt mindegyik technikailag.A probléma legfőbb oka, és ebben gyakorlatilag a teljes szakma egyetért, az ősrégi, agyonfoltozott motor. 2018-ban, PS4-en egy ilyen minőségű látványt prezentálni minimum arcpirító.2 – Az, hogy pl. te milyennek látod a grafikát állóképekről és ilyenolyan minőségű YouTube videókról, igazából sokat nem számít, főleg tudván azt, hogy te még a 1080p-s korszakban vagy. Igazából rendes összehasonlítási alapod sincs a te setupoddal, a játékpalettádat értelemszerűen nem ismerem. (Az ingyenes Warfame két open world szegmensének grafikája ehhez képest PS6.)3 – A hangulat kérdésével kapcsolatban komoly félreértésben vagy, ami azért fura, mert a PSC értékelőjének általános leírásában pontosan meg van fogalmazva első naptól fogva, mit értékelünk mi “”hangulat”” alatt.A hangulatot nem az határozza meg egy tesztnél, hogy “”hozza a játék a posztapokaliptikus világ hangulatát””, vagy sem. A hangulatot a többi 4 értékelési szempont teljesítménye is befolyásolja, azaz ha egy game nem jól játszható, ronda, bugos, idegesítő, zavaró, unalmas, szar mechanikák vannak benne, szar a zenéje és irritáló, átbaszva érzed magad játék közben erkölcsileg és anyagilag, ésatöbbi, ésatöbbi, az is kihat a játékélményre, kvázi a hangulatra.Összességében a Fallout 76 értékelője szerintem kifejezetten jól van kitöltve és szinkronban áll a teszt meglátásaival. Nem mindig sikerül ez a matek a kollégáimnak, itt most összejött.”

          • Nem vitatkozom, hanem leírtam, hogy ez az én véleményem, és külön kiemeltem, hogy nem játszottam a játékkal. Úgyhogy, fölöslegesnek tartom, hogy ezt még külön ki is emeled, és azt hozod fel érvnek.A 3. ponttal az a bajom, amit a kettővel ezelőtti kommentemnél leírtam. És ezt nemhogy nem cáfoltad meg, hanem meg is erősítetted.A Shadow of the Colossus játék PS3ra egy tré játszhatósággal párosította a rondaságát, egy üres világban. A hangulata csillagos ötös volt.A Battlefront 2, többszáz hibája ellenére, hangulat szuper. Semmi köze a többihez, szerintem.SZERINTEM <--------------Egy teszt nem objektív, ha nem kezeli külön ezeket a dolgokat.

          • Ja, ha szerinted a Shadow of the Colossus-nak tré a játszhatósága és ronda, akkor nekünk tényleg nincs miről beszélnünk tovább. Mostantól akkor ehhez tartom magam, és egyben elismerem, hogy egy kibaszott faszság volt részemről veled a múltkoriak után egyáltalán szóba állni.

          • Csak azokkal állj szóba, akik egyetértenek veled és egyezik a véleményetek. Ez a legjobb út egy egészséges pszichéhez.Ne fogadd el senki véleményét. Az elmult egy tucat vitánkban soha egyetlen egyszer sem volt igazam semmiben. Ez többet mondd bármilyen szónál. Kár, hogy nem játszottad végig az RDR2-t, mert szerepelsz benne. Kicsit láthatnád magad, ahogyan mások látnak.

          • Melyik szereplőre illik rá martin? Kíváncsivá tettél. 🙂

        • Multi csúnyább? Nem feltétlen igaz. SW:BF2, RDR2Falloutnak egy Server Close segítene.

    • “Így a képek alapján semmi gond nincs az “”átlagosnak”” ítélt grafikával.”

  7. Én már a fallout 3. részét sem tudtam megemészteni, nevezetesen, hogy nem izometrikus.

  8. “””Amikor nekiláttam a Fallout 76-nak, szinte teljes mértékben üres, objektív fejjel, azonban a széria előzményei által valamennyire táplált elvárásokkal álltam neki a játék abszolválásnak”” Nem bírtam továbbolvasni”

  9. Tudom, hogy vannak játékfejlesztők, akik ugyan azzal a motorral dolgoznak de náluk ez működik. A Bethesdanál meg nem ezek szerint.Remélem ettől az atomcsapás méretű pofontól összeszedik magukat és vissza térnek a helyes útra, mert én imádtam a játékjaikat. 🙁

  10. Fallout 76-ot vásárolnék 1500Ft/db.

  11. Lemondtam a ps plust es barmelyik oszi jatek helyett vettem hasznaltan egy decathlonos gorgot meg elofizettem trainerroadra, igy tudok edzeni a pinceben. Kurvajo! Hiaba irok barmit is, hogy miert nem jok a jatekok valoszinuleg oregszem… meg erre ravettem volna magam, de igy. Megigerem elalvas elott tisztesseggel vegigolvasom, ha mar tobbet aldoztal a tesztbe mint nehany fejleszto a jatekba, aztan atvaltozom casual gamerre es nyomom a candy crusht XD

  12. Mondjuk látványra nekem tetszik. Annak ellenére is hogy kissé fakó…

  13. 15. kép XD XD

  14. Egyébként a jövőben érkező új Elder Scrolls miatt örülök, hogy olyan lett a Fallout 76 amilyen.

  15. Klassz.

  16. Aucs!