F1 2020 (PLAYSTATION 4)

Csonka szezon, teljes játék.

A már lecsengőben(?) lévő vírushelyzet mellett most sem lehet szó nélkül elmenni. Az elmúlt évek Codemasters F1 játékai mindig az aktuális szezon közepén jelentek meg. Az eddig lezajlott futamok tapasztalatai nagyon fontosak voltak a fejlesztők számára, most viszont egy nagyon furcsa helyzet állt elő. Az F1 2020 közvetlenül az osztrák szezonkezdet után jelent meg, legalábbis a Schumacher változatot vásárlók számára, a többiek pedig 3 nap múlva, 10-én csaphattak bele a versengésbe. Tehát, épphogy véget ért az első idei nagydíj, már játszhatunk is a legfrissebb kiadással.

Mielőtt kirészletezném az újdonságokat és a My Team játékmódot, nézzük át, hogy alapjaiban miben változott a legújabb Formula 1 játék. A vezetési élmény és az egész versenyhangulat az idei részre „csak” finomhangolásokat kapott. A beállításokban még mindig el lehet veszni, viszont egy kicsit kötelező is, ha tényleg tökéletes élményre vágyunk. Az összes rásegítést, autótörést, valamint az ellenfél viselkedését is részletesen testre tudjuk szabni. Az idei részben pedig egy casual opciót is választhatunk, ahol már tényleg arcade szintűre egyszerűsödik le az autó viselkedése és a vezetési élmény. A PS4-gyel ismerkedő újoncoknak, konzolt még messziről sem látott barátnőnek, vagy lelkes nagymamának tudom ajánlani elsősorban. Komolyra véve a szót, az autó kezelése még mindig rendkívül élvezetes. Minden rezzenését tökéletesen lehet koordinálni és együtt lehet élni a járművel. A pálya ritmusát maximálisan lehet érezni, egy jó minőségű kormánnyal pedig csak sokszorozódik ez az élmény. Érdekes változtatásként megemlíteném az előzés gomb bevezetését is, amit a valós helyzetben is többször említenek a csapatok, mint létező funkció. Ez a beállítás az összes plusz teljesítményt kisajtolja az erőforrás hibrid részéből, így pedig extra lóerőket kaphatunk néhány kanyarig. A tavalyi rendszerhez képest sokkal egyszerűbb használni, viszont ez előnyünkre is válhat, mivel egy előzés kivitelezése törés-zúzás nélkül így sem egyszerű.

A játék tartalmi részében azért vannak érdekességek, mivel a tavaly bemutatott F2-es széria idén egyelőre nem frissült, így Nicholas Latifi az F1-ben és az F2-ben is választható pilóta. Remélem, erre azért érkezik később valamilyen update, minden esetre a lényeg inkább a királykategóriában van. Az autók festése, a bukósisak dizájn és az apró változások is megfelelnek a 2020-as szezonnak, és természetesen a két új pálya is játszható a 22 futamos karriermódban. A vietnami Hanoi Street Circuit egészen szűk utcai pálya, nagyon észnél kell lenni, úgyhogy izgatottan várom, milyen időket mennek majd a pilóták a való életben. A Circuit Zandvoort Holland versenycsík pedig egy klasszikus, ám mégis nagyon izgalmas vonalvezetést kapott, a narancssárga ruhába öltözött Verstappen szurkolók pedig kötelező elemét képezik a pályának. Ezek a nagydíjak várhatóan már csak jövőre fognak hivatalosan bemutatkozni, viszont eredetileg már idén is versenyeztek volna ezeken a helyszíneken is, így nem lehet kérdés, hogy a játékban szerepelniük kell.

Most, hogy az apróbb változásokat kiveséztük, nézzük meg az egyjátékos mód legkomolyabb részét, a karriert. Itt két lehetőség áll rendelkezésre. Az egyik a már tavalyról ismerős F2-ből való feljutás, majd bajnokká válás története, ahol, ha szeretnénk, akár egyből kezdhetünk a Ferrarinál vagy a Mercedesnél. Ha túl hosszúnak érezzük az évi 22 futamot, ezt csökkenthetjük 16-ra vagy 10-re is, de ennek se látom az igazi létjogosultságát, mert ha nincs rá ideje az embernek, akkor továbbra is elérhető az egyénileg összeállított bajnokság is. Az igazi újítást nem itt fogjuk megtalálni, hanem a My Team szekcióban, ahol a nulláról kell beszállni a híres neves száguldó cirkuszba, mintha egy új csapat lennénk. Itt bizony elég komolyan fel kell kötni a gatyát, mivel egy személyben kell főnököt és versenyzőt alakítani. Mielőtt bármibe is belemélyednénk, előtte össze kell állítani a csapat kocsijának festését, a logót, és a meghatározó színeket is. Ha ez megvan, akkor jöhetnek a fontosabb dolgok, mint például a szponzorok és egy tehetséges pilótatárs szerződtetése. Egy csapat élete nem csupa móka és kacagás, lesznek bizony pénzügyi gondok, félrement fejlesztések, folyamatosan bénázó pilóta – viszont, ha sikerül kordában tartani a dolgokat, akár a nulláról csinálhatunk egy sztárgárdát pár év alatt. Hihetetlen izgalmas lett ez az új, saját csapat kreáló lehetőség, egészen kiváló munkát végeztek a Kódmesterek. A koncepció nagyon jól működik, úgyhogy kérdésem inkább az, hogy ez miért csak most került bele a játékba?

További apróság, hogy tovább bővült a retro formaautók palettája is. A plusz Schumacher DLC-vel pedig még kettő kocsit hozzá adhatunk a listához. Még mindig remek élményt nyújtanak ezek a régi autók, hiszen Lauda, Senna és Alonso világbajnok autójába is bele tudunk huppanni pár körre. Itt vissza is csatolnék egy kicsit a hangzásra, mivel ezeknek a régi V8-V10 motoroknak elképesztően jó hangjuk volt a mostani, hibrid V6 erőforrásokhoz képest, és ez a játékon keresztül is maximálisan átjön. Komolyan, már csak egy Palik László kellene és teljes lenne a múltidéző hangulat. A hanghatások egyébként úgy általánosságban nagyon rendben vannak, hiszen az autók jelenlegi hangjáról nem a játék tehet. Ahol kell, ott bizonyít, a monacói alagútban, vagy a palánkok mellett felerősödik és elmélyülnek a hanghatások, a sötétből kihajtva pedig pár másodpercre megcsap a farkasvakság. A showroom és a visszajátszás során látni, hogy a grafikusok és a modellezők idén is remek munkát végeztek, hiszen minden kis alkatrész remekül fest a kocsin. A hiányosságokat és a gyenge minőséget inkább a pálya melletti tereptárgyakon lehet észrevenni, de vezetés közben ez egyáltalán nem fog feltűnni. Ami inkább zavaró, azok a pódiumos ünneplések és annak a műanyag kinézete: minden díjátadó ugyanúgy zajlik, ezért őszintén szólva eléggé mesterkélt hatást kelt. Talán az új generációra majd ezt a részt is felfrissítik, hogy jobb hangulatot teremtsen a futamok után.

A pandémiás helyzetnek köszönhetően a 2019-es F1 játék multiplayer részlege pont a 2020-as év elején ment hatalmasat. Nagyon meglepett, hogy még az M4 is közvetített néhány e-sport futamot, így hát a Codemasters is megpróbált kalapálni rajta egy kicsit, így az alap lan-parti és osztott képernyős lehetőségek mellett részt tudunk venni speciális eseményeken, valamint a rangsorolt versenyeket is újradolgozták. A matchmaking kifejezetten gyorsan működik, még a hivatalos megjelenés előtt is találtam játékosokat pár percen belül.  A gyűjthető pontok és az egész körítés egyébként arra enged következtetni, hogy itt valami még készülőben, van, úgyhogy érdemes résen lenni a frissítéseknél. Nem tartom kizártnak, hogy új bukósisakokat, autófestéseket, és egyéb érdekességeket tudunk majd vásárolni/megszerezni.

Összességében minden F1 rajongónak tudom javasolni a program megvásárlását, már csak a My Team és az új pályák miatt is. Vannak nagyobb és kisebb újítások is, ez pedig egy évenként megjelenő játéknál bőven elég a boldogságokhoz, mivel a fejlesztési irány kiváló, az előrelépés pedig évről-évre egyre nagyobb. Túlzottan agresszív ellenfelek (Hamilton te vagy az?) és bugok még mindig elő-elő fordulnak, de már jóval kevesebb van belőlük, mint pár évvel ezelőtt, ezért pedig jár az elismerés. Ha viszont semmit nem mond neked a MGU-H vagy a DRS zóna, akkor nyugodtan várj vele még egy nagyobb akcióig – addig a többiekkel felgumizzuk a pályát!

(A játékot a Magnew Magyarország biztosította tesztelésre.  Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy a linkre kattintva meg is rendelhető.)

Pozitívum(ok)

  • Ötletes My Team csapat menedzsment mód
  • Teljes szezon az új pályákkal
  • Kibővített többjátékos szekció
  • Még több régi F1 autó

Negatívum(ok)

  • Pályán kívüli textúrák nem a legszebbek
  • A Formula 2 frissítés várat magára
9/10
Látványosság:
Játszhatóság: Kiemelkedő
Szavatosság: Kiemelkedő
Zene/Hang: Kiemelkedő
Hangulat: Kiemelkedő

martin beleszól:

7 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Köszönöm a dícsérő szavakat. Örülök, hogy némelyikőtökhöz a videó is eljutott. 😁🏎 Az igazi érdem viszont játéké, nagyon élvezes volt megírni a tesztet, hiszen a kódmester fejlesztő srácok megint odatették magukat. Sokan fikázzák az évente megjelenő játékokat, de láss csodát van rá példa, hogy miként kell ezt az ipart jól csinálni.

  2. Egész megjött a kedvem a játékhoz, nem is tudom mikor vettem utoljára F1 játékot. Köszi a tesztet! A video is csillagos ötös lett. 😀 Így volt ez jó, a négybetűs szavakkal! 😉

  3. Szép darab,és be is fogom zsákolni mint minden évben,de most a Tsushima elsőbbséget élvez!

  4. Nem, nem az az agresszív pilóta az Verstappen… 😀
    Már most hányingerem van a Zandvoort narancssárgától, pedig nem is volt ott futam. Na de majd jövõre. 🙂
    A vírus tett róla, hogy ne érezze a játékos soknak a 22 futamot, valóságban is jó ha 10 meg lesz tartva. Ezt hozta az élet.
    Futamgyõztes, szakértõ teszt lett. Szép munka Renátó. 🙂

  5. PS5-re mindképp veszek majd egy F1-es gamét. 🙂