Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

F1 2017 (PLAYSTATION 4)

Sok év után végre minden értelemben kezd önmagára találni a Formula 1! A Ferrari fejlesztései beértek és sikerült nekik utolérni (megelőzni?) a Mercedes csapatát, ezzel együtt ismét izgalmassá, kiszámíthatatlanná tenni a bajnokságot.A Liberty Media Chase Carey vezetésével láthatóan mindent megtesz a szórakoztatás érdekében. A súlyos pénzért váltott belépőkért cserébe végre nem csak annyit kapnak a szurkolók, hogy kiülhetnek a napra aszalódni és néha láthatnak pár versenyautót elszáguldani, hanem igazi autóversenyeknek lehetnek szemtanúi. Aki nyomon követi a közvetítéseket, vagy esetleg ellátogatott néhány futamra, az egyértelműen átélhette és láthatta, a száguldó cirkusz mostanra már igazi élménnyé avanzsálódott. Megjelenés előtt, titkon abban bíztam, hogy ezen felbuzdulva a Codemasters csapata is még komolyabban fogja venni a feladatot, és egy igazi remekművel kedveskedik majd az F1 rajongóknak. Ha az oldalsó értékelő dobozra tekintünk, már látható a végeredmény, viszont idén, a főbb változtatások nem csak a kasznira terjedtek ki, egy szokásos update keretében. Rengeteg újdonságot tartogat az [B]F1 2017[/B], ami tartalmi és élvezeti szempontból, a legjobbak közé emeli a játékot.[YOUTUBE]L_17Rf8oFi4[/YOUTUBE]Az idei hivatalos F1 szoftverben a legnagyobb újítás a karriermódot érintette. Eszméletlen sok mindennel bővítették ki a Kódmesterek a tavalyi rész óta, aminek most alaposan a mélyére nézünk.A kezdet nem sokat változott, adott az alap 10 csapat, amiből szabadon választhatunk a Saubertől a Mercedesig. A nehéz kihívások kedvelőjeként én egy gyengébb teammel kezdtem a versenyzői karrierem, méghozzá a McLaren Honda csapatát választottam, akik évek óta jelentős lemaradásban vannak a többiekhez képest. Valahogy mindig fájó pont számomra, ahogy Alonso, mint kétszeres világbajnok szinte sose ér be pontszerző helyen. Legtöbb esetben már az is csoda, ha a Honda motor kibír egy futamot, így tulajdonképpen felfokozott állapotban vágtam neki az évadnyitó Ausztrál futamnak, és vártam a pillanatot, amikor elfüstöl alattam a szekér.Mielőtt azonban elkezdtem volna az első edzést, meghívást kaptam a csapat paddockjába, ahol tudatták velem a hétvégére vonatkozó célkitűzéseket. A léc nem lett túl magasra állítva, érjek be minimum 15. helyen úgy, hogy a csapattársamat is magam mögé utasítom, jelen esetben Alonsót. Ezt követően a csapat kissé flegma titkárnője kiadott pár utasítást, de agyban én már rég a pályán voltam és vártam a pillanatot, amikor először felbőgethetem az idei Honda motorját.Az első néhány kör a tisztességes feltérképezésről szólt az én esetemben. Egy szigorú minőségellenőr látszatát keltve ellenőriztem a pálya minden elemét, többek között kipróbáltam, hogy a falba csapódás milyen következményekkel jár 2017-ben, majd többször is lemértem, hogy a csapat szerelői milyen gyorsan tudják megjavítani a felismerhetetlenségig roncsolódott járgányt.Viccet félretéve, az irányításról elmondható, hogy ismét egy kicsit jobb lett minden téren. Az autók súlyát, a rázókövek erejét, a gumik kopását mind-mind tökéletesen visszaadja a játék. Azt nem mondom, hogy ízig-vérig szimulátoros irányítással van dolgunk, viszont az árkádtól is bőven messze áll abban az esetben, ha minden plusz segítséget kikapcsolunk. Úgy vélem, a rengeteg beállítási lehetőség közül, mindenki meg fogja találni a képességeihez mérten, optimális szintet, amikor a játék kellően nehézzé válik, viszont odafigyeléssel és gyakorlással a jobb eredmények is hozhatóak.(Kissé szégyenkezve kitérnék a kormánnyal való irányításra is. Sajnos, a számomra megfelelő minőségű és árkategóriájú kormányszerkezet még beszerzés alatt áll, így nem tudok véleményt mondani, de külső információk szerint ezen a téren sem kell aggódni, mert minden a helyén van. A támogatott vezérlési eszközök hivatalos listáját [a http://blog.codemasters.com/f1/08/f1-2017-supported-wheels-and-controllers/]ITT[/a] tudjátok elérni.)Azonban, ha ti is egy alap DS4-gyel csapnátok bele a lecsóba, akkor sem kell félnetek, mert a kontrolleres irányítás is rendkívül élvezetesre sikeredett. Pöcögtetés helyett apró finom húzásokkal kifejezetten élvezetes terelgetni a több száz lóerős versenygépeket. A gázadás és fékezés is jól kontrollálható, így egy kis gyakorlás után már nekem is sikerült értelmes köridőket autóznom, ahol nem csak az volt a cél, hogy teljesítsek egy kört, totálkár nélkül. Egy kis állítgatás itt, egy kis fékerő növelés ott, és már a kvalifikációs célkitűzés nem is jelentett problémát.[YOUTUBE]pvQAYiGSa0M[/YOUTUBE]A jól bevált recepthez nem nyúltak hozzá a fejlesztők, ami igazából nem is baj, mert így inkább azokra az elemekre koncentráltak, ami nem volt annyira kiforrva. Ilyen volt példának okáért a fejlesztési rendszer.A karriermód ezen része teljesen megújult formában tért vissza idén. Rengeteg mindent tudunk fejleszteni, az ERS-t (Energia Visszanyerő Rendszer), a MGU-H rendszerhez tartozókompresszort, de még a szerelő srácokat is feltudjuk turbózni, aminek köszönhetően gyorsabbak lesznek a kerékcserék. A fejlesztések alkalmazásához a már tavalyról megszokott rendszert viszi tovább a Codemasters, tehát a Resource pontokat kell gyűjtögetnünk ahhoz, hogy egyre jobb alkatrészeket építhessünk az autóba. A pontok megszerzéséhez inkább kitartás kell, mint ügyesség, mert jóformán a szimpla körözgetésért is kapunk párat. Azonban, ha minél többet szeretnénk bezsákolni, akkor érdemes figyelni az edzéseken kitűzött feladatokra.A tavalyi lehetőségeket két új opcióval bővítették, így most már összesen öt edzésprogramot vihetünk végig, amelyeket tényleg javasolt szorgosan csinálni, mert sokat lehet tanulni belőlük.Első ilyen érdekesebb esemény a benzinspórolás, amelyeknél a féktávok elnyújtása és az indokolatlan gázadás-satufék mellőzése lesz a célravezető taktika. A másik új opció a versenyszimuláció, ahol nem meglepő módon meg kell tenni néhány kört, ami alapján levonható, hogy a vezetési stílusunk hosszabb távon mennyire passzol egy több körös versenyhez, és mire kell majd figyelni. Az előző részből megismert gumispórolós, pályaív feltérképező, és időmérő gyakorló edzésprogramok maradtak változatlanok. Összességében így már az edzések alatt se fogunk unatkozni, amiért le a kalappal a fejlesztők előtt, mert hosszú idő után sikerült egy F1 játéknak elérnie azt, hogy ne nyomjak a Skip Practice gombra, rögtön az edzés elején.Azok, akik követik a száguldó cirkusz eseményeit, pontosan tudják, hogy több csapat nem egyszer belefutott már súlyos büntetésekbe a parcfermé szabályok megszegése miatt. A mérnököm már az időmérő előtt figyelmeztetett, hogy a váltóval gondok vannak és cserélni kellene. Túlzott optimizmusomnak betudhatóan nem foglalkoztam vele. Úgy gondoltam: „Oké ez csak egy Honda, de azért, ezt az egy futamot, remélhetőleg kibírja műszaki probléma nélkül.”. Sajnos nem így lett, az időmérő még rendben ment, sikerült is elérnem egy tisztes 14. helyezést. Még a futam első körében se volt semmi gond, rafináltan körbeautóztam néhány forgalomba keveredett pilótát, de ami ezután történt, attól nem voltam elragadtatva. Idétlen hangok a motortér felől, majd fokozatosan visszalassultam, és végül beragadtam a 3. sebességbe. Gondoltam, biztos valami féleszű belém csapódott, és nem vettem észre. Gyorsan rátenyereltem a visszajátszásra, amit egyébként végtelen számban tudunk használni, viszont, ha mellőzzük, akkor plusz karrierpontokat zsebelhetünk be, ezért mindenki döntse el maga, használja-e ezt a lehetőséget. Tehát, elkeseredetten visszapörgettem az eseményeket, újra szélvész gyorsan száguldottam, és megint ugyanaz a váltó probléma. Ezt bizony nagyon összerakták a kódmesterek, az autók és a mechanika valóban úgy viselkedik, ahogy az elvárható. A Honda folyton elromlik, miközben a Mercedes motoros autók az egyenesekben jóformán verhetetlenek, viszont a taktikusabb lassú pályákon sokszor a Ferrari diadalmaskodott. Az F1 2017 karriert érintő újításai mellett azonban még egy új játékmód is rendelkezésünkre áll, ami nem más, mint a Klasszikus autókkal való versenyzés. Elmondhatatlan élményt nyújt, amikor először beülünk olyan legendás autókba, mint a 2007-es Ferrari, amivel a Finn Jégember megszerezte első és ezidáig egyetlen VB címét. Majd utána átülünk a méltán legendás 1988-as McLaren gépcsodába, és ennek tetejébe még a karrierünk során is teljesíthetünk kihívásokat a régi idők járgányaival.Ezekkel az autókkal teljesen új élmény végigmenni az ismert pályákon: aki régóta követi a Formula 1-et, annak tökéletes nosztalgiázást nyújthat, akár órákon keresztül, viszont az újaknak is kiváló történelemóra lehet.[YOUTUBE]syCyjkSaxzk[/YOUTUBE]Hangzás terén ugyanilyen magas minőséget produkál a játék, szinte nincs két ugyanolyan motorhang, és ez érthető a classic és a modern gépekre is.A programot már megszokott módon, idén is az újgenerációs EGO Engine hajtja, azonban túl sok változást nem eszközöltek a fejlesztők ezen a téren. Egy az egyben ugyanúgy néz ki minden, mint tavaly, ami talán kissé elkeserítő, de ennek ellenére sem nevezhető elavultnak a grafika. Bőven megállja a helyét, csak a sok újítás mellett számítottam egy apró ráncfelvarrásra is, ami legfőképpen az esti pályákra fért volna rá. Többször is olyan érzésem volt, mintha valami gyér közvilágítás lenne csak, az elméletileg brutális fényerővel rendelkező reflektorok helyett.Közvetlen ide tudnám becsatlakoztatni az egyik olyan újítást, amit értelmetlennek találtam, méghozzá a monacói nagydíj éjszakai változatát. Ha most újították volna meg az éjszakai pályáknak fényeffektjeit, akkor azt mondom, promóciós céllal egész ötletes, viszont semmi ilyesmi nem történt, ezért ha lehet, akkor én inkább egy napsütötte Monaco-t kérnék jég nélkül. Akármennyire is emelünk a nehézségi szinten, vagy vagyunk kitartóak, egy idő után, kissé egyhangúvá tud válni a mesterséges intelligencia elleni versenyzés, ilyenkor érdemes átnézni a többjátékos részlegbe, ahol olykor nagy roncsderbizések szoktak előfordulni, de amikor a sok törmelék között tökéletes reakcióidővel tudunk elnavigálni, és kontrollálva a futamot végül behúzunk egy első helyet, az eszeveszett jó érzés! Ha szimpla online futamok helyett a klasszikusokat vinnénk ki az aszfaltra, azt is megtehetjük, sőt még bajnokságokban is indulhatunk. Ha pedig már tényleg úgy érezzük, hogy mi vagyunk a legnagyobb császárok, akkor e-sport bajnokságokon is tudunk indulni. Hibák persze itt is előfordulnak, nem egyszer volt olyan, amikor egy rajtkockába több autót is berakott a gép, vagy netán az első kanyar után fél tucat versenyzőt kizárt azzal az indokkal, hogy szabályellenesen és veszélyesen versenyzett. Ezek a hibák szerencsére nem túl gyakoriak, tíz futamból egyszer, ha előfordulnak, viszont olykor elég frusztráló tud lenni.Végezetül bátran kijelentem, hogy a Codemasters csapatának idén sikerült túlszárnyalnia a tavalyi részt, ráadásul nem is kicsit. Ha másért nem, már csak a nosztalgikus autók miatt is érdemes beruházni az idei epizódra. Szóval, aki csak kikapcsolódás szinten szeretne néhány futamot lenyomni,annak ugyan olyan jó választás lehet az F1 2017, mint aki vérprofi szinten tudja terelgetni a legrangosabb formaautós sorozat gépcsodáit![i](A játékot a Magyarországon forgalmazó Magnew biztosította tesztelésre. Köszönjük! Szeretnél te is versenyezni a profikkal? A F1 2017 megvásárolható támogatónk, a [a http://platinumshop.hu/product/7815/PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Jatek/Autoverseny/F1-2017-Special-Edition]Platinum Shop[/a] budapesti üzleteiben, vagy a linkre kattintva meg is rendelhető.)[/i]

9/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

38 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Én még 2015- ös F1-el jàtszottam és nem is volt rossz game!Az ideire szerintem nem fogok beruhàzni,nagyon sok jàték megjelenés van amikre beruhàzok megjelenés utàn.

  2. Megvoltak az első köreim a játékkal. Háááát… a 2012-höz képest…JOBB!!! Sokkal!Alapból kivettem az összes hülyeséget, csak a joystick miatt maradt közepesen a kipörgésgátló, többit offoltam. Egyedül a 8 sebességes váltó szokatlan, ugye eddig csak 7 volt. De holnap alávetem magam az igazi tesztelésnek.(Binder meg a 16-al gyakorol… láttam 🙂 Hátha megjön a kedve az F1-hez is)

    • “Ajánlom figyelmedbe az 1-es hsz-t:””Aszem ez lesz az első F1 játékom.””A 2016-ot a letöltési listámban találtam, nem tom hogy került oda, mer én tuti nem vettem meg. Renato aszonta PS+ ba sosem volt. Lehet valami trial féle, de tegnap órákig toltam, és nem dobott ki. Az ilyesmi álltalában 1 órás szokott lenni.Meg fura hogy semmi sem elérhető, nincs se online, se gyakorló mód, ahol akármelyik pályán akármelyik autóval tolhatnám…csak a sima és a Hard Carreer. Gombkiosztást és segitségeket állithatom, de azt hogy az ellenfelek milyen nehézségűek legyenek, vagy legyen e idővisszatekerés, azt már nem.Szóval fogalmam sincs miez amit leszedtem, mer tuti nem a fullos játék. Pedig a letöltésnél FullGame-et írt.Az F1 amugy hidegen hagy, de vezetni szeretek, bármit.Mivel itt felmerült, a 2017-ből meg nincs demo, így gondoltam kipróbálom a 2016-ot ha már ott virit a letöltési listámban (most cseréltem vinyót, uh pakolásztam fel a játékokat, akkor leltem rá).Meglepően jó kontival is, de érezni hogy kéne ehhez is az a kormány…:D”

      • Azt tudom elképzelni, hogy volt demoja, de már nincs, csak nekem ugye ottvan még a letöltési listámban…mint a Driveclub ingyenes verziója, ami már nem létezik, már nem elérhető a store-on…de aki anno rendelkezettt vele, az leszedheti a letöltési listájából…

      • Bőven megér egy misét a játék. Végre érzem a talpam alatt a pályát, pedig kontival nyomom még. Meglepően sokat fejlődött a játék az elmúlt 6-7 évhez képest, volt, hogy elég keményeket drifteltem, de sikerült megfognom a verdát. :)Nem tudom milyen verziód van, de ezt be kell szerezned. 😀

        • Befogom…de ráér…az biztos hogy ebben nem fogok kontival bohockodni. Uh majd kormány után.De most az idei menetrend anyagilag:1. Kormány2. GTS gyüjtői3. Uncharted kiegF1 2017 majd valamikor ezek után…:)

  3. Nem olvastam a cikket… Karrier módban van lehetőség autó matricázásra, illetve ezzel együtt csapatot építeni?

    • Ha egy olyan megoldásra gondolsz, mint a DiRT 4 esetében a csapat menedzser részleg , az most az F1 2017 esetében nem működik. Csak az hivatalos csapatokhoz tudsz csatlakozni.

  4. A Codemasters most már azt a minőséget teszi le az F1-es játékánál is, amit a Colin/Dirt szériánál. És ez jó.

  5. Utoljára a 2012 volt meg, de most érzem a késztetést és a következő busszal indulok is a játékért 😀

  6. Sokat javult a 2016 hoz képest.Pedig az is nagyon jó volt.Sosem gondoltam hogy valaha lesz még premier vételem.Lett.És nagyon nem bántam meg.Aki szereti az F1 et annak kötelező.

  7. Ez tényleg ilyen jó lett? Akkor sajnos ezt is be kell majd szereznem!

    • Nehéz abbahagyni ha szereted az F1-et és ha van hozzá ülés+kormány+pedál szetted. (De ehhez már érdemes beszerezni egy F1-kormányt! Ell kell felejtetni a sima kör kormányt!)Nagyon élvezem hogy elromlanak a motorban az alkatrészek és taktikázni kell, hogy szabadedzésre a használtat rakom vissza, időméőre, versenyre pedig a kevésbé használtat.. Legutóbbi futamon kihagyott egy fokozat a váltóban valamint nem tudtam állítani a benzin sűrűséget a motor hibája miatt. 😀

  8. nocsak, 9 pont?még a végén a Forma 1 2000 óta veszek egyet xDDD

    • Nyugodtan tegyél vele egy próbát ha belefér a keretedbe, mert csomó plusz tartalom van idén, amivel a profik mellett az átlag játékosoknak is megéri leülni néhány futamra. Hajrá! 🙂

  9. “””A grafika szinte semmit nem változott”” Pont ez ami a legtöbbet változott az a 2016-hoz képest. 4K + HDR + 60FPS, a textúrák gyönyörűek, részletesebbek lettek! (Bár felső kategórás TV kell hozzá, hogy mindez látható legyen)”

    • Szerintem az mindenki számára egyértelmű, hogy Pro-val és egy prémium tévével kiváló a kép.

    • Tartom a kijelentésem, mivel ha megállsz oldalt és megnézed a pályán elhelyezett tárgyakat, kiegészítőek azok ritka rondák, van néhány elem ami jól néz ki, de az már tavaly is szép volt. A szerelők arcai továbbra is egy olcsó életlen vésővel lettek megformálva. Szóval érdemi előrelépés nem történt ami igazából nem akkor gond mert továbbra sem arról van szó, hogy ronda lenne a játék.A High-End tv + PS4 PRO, ahogy Martin is mondta, tavaly is sokat dobott az egészen.

      • Értelek, de ki áll meg egy F1-es játékban nézelődni? 😀 Persze a karaktereken lehetne javítani (majd talán jövőre), de ebben a játékban nem az a lényeg hanem a versenyzés. Az összkép gyönyörű és sokat javult a 2016-hoz képest, amire szintén nem lehetett panasz! (Szerintem szembetűnő hogy a Codemasters leszerződtetett néhány Driveclub-os feljesztőt :D)

  10. Bejönne , de GTS lesz előbb. 🙂

  11. Ha már ótós játék, akkor majd a Grand Turistát veszem inkább.

  12. “Renato:A Cikk közepén, a “”visszajátszás””-t említve, az “”idővisszatekerésre”” gondoltál…gondolom…xDA kormánytámogatási listába meg belenéztem…jót nevettem…kajak beirták PS4-hez a T100-ast, ami nem is megy PS4-el…értenek hozzá…xDAhogy seggrázó mechanikát sem tudom hogyan mókolják rá PS4-re. :)Amúgy gratula…szépen fejlődsz. :)”

    • Mondhatjuk így is igen, de lényegében a kettő ugyan az mert ha éppen csak egy izgalmasan sikerül rajtot néznél vissza más szemszögből akkor is a touchpadot kell megnyomnod, viszont ha belerongyoltál az előtted haladóba mert éppen a tájat bámultad, akkor ugyan úgy a touchpad lesz a barátod. 😀 Tehát effektív a 2 in 1 megoldás van. Ami amúgy sajnálatos mert egy konkrét photo mód simán elfért volna, de valamit kell hagyni jövőre is.A kormány lista ezek szerint nem teljes, remélem a későbbiekben lesz valami update ezen téren.Köszönöm a biztatást, igyekszem. 🙂

      • “Hát azér nem ugyanaz a kettő. A visszajátszás azaz a Replay az nálam a futam után visszanézhető “”video””! Amiről te beszélsz az az idővisszatekerés, amit nem szeretek…gagyi árkád marhaság. De ez most mellékes. :)A kormánylista meg nem nem teljes, hanem hibás, mert egy olyan kormányt írtak oda a PS4 hez, ami nem is kompatibilis PS4-el!!!Ahogy tudtommal a seggrázó szett sem.”

        • Ja igen a futam végi replay-re gondoltál. Értem, most már. :)Binder te mint kormány szaki, mit mondasz az F1 stílusú kormányokra? Valóban annyival különbözik, hogy a hagyományos kör alakú szerkezettel már veszít az élvezhetőségéből a játék?

          • Engem az F1 hidegen hagy, de alapvetően az F1-es játékokhoz dukál az a perec, főleg ha valaki kizárólag azzal játszik. Bár sok választásod nincs ha ilyet akarsz, mindössze két gyártótól kapsz ilyet. Az Thrust-é 160€, a Fana meg 300€. (a Venom-ot hagyjuk)Könnyebb, jó esetben kisebb is. Mondjuk a Thrustmaster-nél pont nem. Ott a perec pont akkora mint a többi (28cm). Így sok jelentősége nincs.Max annyi, hogy kicsit könnyebb, vagy ha egy F1-es cockpitben ülsz, amiben ugye valójában fekszel, a kormánykerék teteje nem takarja ki a képernyő azon részét amit nézned kell. :)A Fanatec F1 perece már reálisabb e téren (is). Az 26 cm.Ott a karikák átlag 30-32cm-esek.Amúgy sok GT3-as vasban is már ilyen nyesett perec van.

  13. Aszem ez lesz az első F1 játékom. 🙂