Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

F1 2014 (PLAYSTATION 3)

Új év, új F1 szabályok, új F1 játék, új strigula a Codemasters falán, mivel ugye ez a hatodik ilyen jellegű produktumuk zsinórban. Vagyis, autós jellegűből akadt több is, mint például a legutóbbi GRiD, szóval a fiúk tapasztaltak az efféle kerekes dolgokban. Hogy ez a tapasztalat az [B]F1 2014[/B]-ben párosul-e profizmussal, azt mindenki döntse el maga, de szerintem abban maradhatunk, hogy a felső-közép kategóriában szoktak mozogni, ami több, mint egy Ridge Racer, de kevesebb, mint egy Gran Turismo.A valós, játék alapjául szolgáló versenysorozatról sajnos ugyanez mondható el, hiszen aki figyelemmel kíséri a fejleményeket, az látja, mi folyik ott éppen – konkrétan az egész F1 szétverése Bernie által. Direkt gyorsan használhatatlanra kopó gumik, cseppre kiszámolt üzemagyag, teljesen új motor, ami miatt még egy gokart verseny is hangosabbá vált, és átvariált pontrendszer. E mellé ott a túlfizetett pilóták hisztizése, miközben olyan autókat vezetnek, amik kezelése nem sokban marad el egy játék szimulátorétól, és amit már Niki Lauda is kifogásolt a híres “ezeket egy majom is el tudja vezetni” kijelentésével pár éve. Mindezek ellenére még bizonyára maradt elég rajongó, vagyis remélem a kiadó érdekében is, mert a sportág népszerűségének esésével ugye a köré épülő termékskála vásárlói rétege is egyenes arányban csökken.
[YOUTUBE]WjHuP2kTTR4[/YOUTUBE]Elvi síkon szerencsére az érdektelenséget kompenzálhatják a fentebb leírt újdonságok, hiszen a népek ki szeretnék próbálni az újításokat a virtuális aszfaltokon is, ráadásul az idei versenynaptárba bekerült új pályák is képviseltetve vannak, a régi-új spelbergi Red Bull Ring, és az orosz Sochi Autodrom (jaaaaj, ha az én galambocskám, Galuska Galagonyovics, ezt megélhette volna…), amit szerintem sokan vártak. Újdonságnak számít továbbá az, hogy a karrier módban most már kezdéskor is bekerülhetünk bármelyik top istállóba, nem kell csoffadt és esélytelen autóban kínlódva frusztrálódnunk a fejlődésünk érdekében.Kikerült viszont a tavaly megismert klasszikus autós vezetési lehetőség és a KERS, ami helyett az iparágban is rendszeresített ERS jött be, és teljesen automatikusan aktiválódik és adódik a motorteljesítményhez, nincs rá külön gombunk. Viszont manuálisan nyithatjuk a hátsó szárnyat, továbbra is manipulálhatjuk futam közben az üzemanyag keveréket és a fékerő eloszlást, vagy kérhetünk gumit, de persze a profik az autó mindenféle egyéb beállításait is piszkálhatják a box menüben. Akinek nincs kedve rugókkal meg áttételekkel foglalkozni, azoknak jó hír lehet, hogy én úgy éreztem kissé javult a dualshockos irányíthatóság, ami jelentheti azt is, hogy “nem szimulátorosabb”, feltéve, hogy valakinek a szimulátor egyet jelent a szívással és kínlódással.Ez természetesen egyénfüggő, így a kötelező install alatt azon elmélkedtem, hogy a véresszájú szimulátor fanboyokat mennyiben érintené az, ha a valósághűség érdekében az esélytelen autók valóban esélytelenek lennének, ha külön gomb lenne a panaszkodásra, és a pénzügyi helyzet miatt az idény utolsó három versenyén nem is indulhatnának, mivel az istállójuk csődbe megy. A játék kezdetén maradt a név, nick, valamint audio hívójel választása, ami a hangokkal együtt szerintem teljesen változatlan az előző játékhoz képest (a motorokat leszámítva), majd ha akarjuk, egy próbakör alapján a játék magától belövi nekünk a nehézségi szintet. Ez utóbbi véleményem szerint teljesen haszontalan dolog, mivel mindenkinek vannak kedvenc és kevésbé kedvenc pályái, amiken eléggé változó teljesítményt mutat fel, de sajnos ezt kapjuk a korábbi kezdő pilótás tesztelgetés helyett. A manuálisan választható nehézségi fokozatokból öt van, no meg persze a saját magunknak bekevert koktél, ahol beállíthatjuk külön a segítségeket, kipörgés és blokkolásgátlókat, meg a szokásos miegymást. Ezen kívül a szabad csapatválasztás is a nehézségi szint része lett, mivel az istállókat egy és négy pont közötti szinten osztályozza a játék, ahol természetesen a jó autó a könnyű, míg a csotrogány a nehéz szintet jelenti.Az általunk kiválasztott szenvedési szinttel aztán nyomhatunk 7, 12 vagy 19 futamos idényeket, illetve teljesíthetünk mindenféle kitűzött challenge feladatokat – például tartsuk magunk mögött Alonsót a spanyol díj utolsó két körében, olvashatjuk a mailjeinket, és jobb ajánlat esetén akár idény közben is átugorhatunk egy másik cég kocsijába, ami mondjuk nem túl életszerű, ráadásul ugye eleve ott kezdünk, ahol akarunk. Amit még megemlítenék a futamokkal kapcsolatban, hogy lehetőség van továbbra is bármikor menteni verseny közben, amit visszatöltéskor flashback jellegű indítással kezel a program. Ez jól jön, mint mindig, hiszen senki sem várhatja el a fotel-versenyzőktől, hogy magukat odaszíjazva vezessenek végig másfél órákat. A flashback viszont nagyon jó, mert egyszer beleálltam a falba, amit ilyen visszatekercseléses módon orvosoltam, viszont a restartnál az előttem lévő állt bele a falba, szóval valóban csak az autók pozícióit reseteli a játék, az útvonalukat újraszámolja az adott ponttól. Bár valószínűleg ez eddig is így volt, de még nem figyeltem meg ilyen szinten a Codemasters játékokban – igaz, mivel óvatosan vezetek, igen ritkán volt csak szükség rá.Az irányításról már írtam, hogy némileg megváltozott, főleg, ha DS-sel tologatja az ember, Viszont sajnos már nincs meg az előző, 2013-as F1, így nem tudtam direkt összehasonlításokat végezni, de az biztos, hogy most nagyon bénának kell lenni ahhoz, hogy fél óra alatt ne szokjuk meg a kocsit és ne érjünk el közepes fokozaton jó eredményeket, ami miatt kezdő [I]formaegy[/I] pilótáknak is ajánlott a kipróbálás. Persze azért nem lett csattogós szárnyú falepke szimulátor, érezhető eltérés tapasztalható az egyes autók között, amit a beállításokkal még tovább lehet kavarni, így az irányításra vonatkozó kijelentést vonatkoztassátok a default, alap helyzetre. Kormánnyal is jó a helyzet, bár még nem vezettem verseny körülmények között (sem) ilyen autókat, de szerintem nagyon sok player igen, sőt, mindenféle luxus sportautót is vezetett sok kommentelő, mert nagyon sokszor olvasom különféle fórumokon, hogy ennek vagy annak az ótós’ játéknak milyen “unrealisztikus” az irányítása, nincs benne fizika, meg sebességérzet sem. Apropó sebességérzet: a DRS működése jól érezhető, valóban begyorsul az autó és máshol kell sebességet váltani az egyenesben így, mint lecsukott szárnyas esetben.A játékmenet többi eleméből maradt minden a régi, így felesleges leírnom róluk bármit. Sajnos nem kapunk továbbra sem két szabadedzést, hanem csak egy hatvan perces felkészülést. Multi ügyben is a szokásos lehetőségek adódnak, online háromféle versenymódban játszhatunk lökdösődés szimulátort, akár 16 ember és 8 AI felállásban, van kooperációs Grand Prix és osztott képernyős osztott képernyő szimulátor a baráti összejövetelekhez, no meg persze a LAN hálózati játékot szimuláló szimulátor. A grafikát láthatjátok a képeken, ami az autókat leszámítva nagyrészt ugyanolyan, mint eddig volt, lévén még mindig az EGO engine rajzolgatja ki a tavalyihoz képest nagyrészt változatlan textúrákat és objecteket. Pár finomítást azért eszközöltek, észrevételeim szerint már sokkal kevesebb esetben rángat be a játék egyes helyeken, például a monacói gyors kanyarokban. Esőben is mentem jó pár kört, ami szerintem jobban nézett ki, mint a száraz viszonyok, ahol még mindig a sima, paca jellegű vízfesték színek dominálnak, ellentétben a vizes aszfalt tükröződős csillogásával. Nem baj, így is örüljünk, hogy kiadták az előző generációs konzolra a játékot, mert nextgen verzió nincs belőle, azt folyamatosan fejlesztették ezzel párhuzamosan, és csinálják jelenleg is, persze 2015-ös célkitűzéssel. Hogy abból mikor lesz kész szoftver, nem tudni pontosan, a Codemasters Birmingham eddig a jövő év nyarát jelölte meg.Mivel ezzel együtt már vagy hetedik éve lesz náluk a kiadási jog (2009-2015), úgy látszik, hogy a licenc nem igazán érdekel másokat, és mivel eléggé rétegsportról van szó, valószínűleg a fejlesztők is csak annyi energiát öltek bele, amennyi elég ahhoz, hogy a fejesek rábólintsanak. Ellentétben mondjuk egy sokkal populárisabb GRiD-del, amit nem lehet azzal eladni, hogy “nesztek, van benne sok szép hivatalos autó meg pálya”. Sőt, a hivatalosság miatt nem is nagyon lehet eltérni bizonyos dolgoktól, így én azt sem érzem érvnek egy esetleges lepontozáshoz, hogy “mert ez ugyanaz már vagy négy éve”. Ja, mint ahogy a Forma 1 is nagyjából ugyanaz, kivéve a szándékosan gyorsan kopó gumikat és a többi ostoba szabályváltozást. Játszatok hát nyugodtan ezzel a 2014-es F1-gyel, mert jó játék, végre kiforrta magát így hat év alatt, szóval megéri a pénzét, pláne úgy, hogy aki formaegyezni akar, annak egyszerűen nincs más választási lehetősége. Lehetne persze még jobb az AI, meg aprólékosabb a törésmodell (hogy kikapcsoljuk igen hamar, mivel a részletes törés miatt mehetnénk a depóba két körönként új első szárnyért, vagy törött felfüggesztéssel nyomnánk hatodszor is a Restart Seasonre), és végre mozoghatnának a klónozott bábu kinézetű emberek szemei is, mert így néha zombi-szimulátornak éreztem miattuk a játékot, főleg a közeli arcokat mutató képeknél. De az egész végső soron nem róluk szól, hanem az precízen lemodellezett autókról, a finomhangolt irányítás miatt is élvezetes versenyzésről, és a “benne vagyok a játékban” hangulatról.Nekem ezért nyolc (pont) a 2014-es F1, mondhatnám, mivel mint említettem, nem tartom jónak az eget verő újdonságok követelését egy fix versenysorozatot lemásoló alkotásban. Jó, lehetett volna némi extra, mint a tavalyi oldtimer rész, de ha ehelyett valóban a következő évi nextgen F1-be ölték az energiájukat, akkor meg lesz bocsájtva. Persze ezt a játékot nem fogom utólag le- vagy felpontozni miatta, mert ezzel az idióta hozzáállással félévente újra lehetne pontozni az összes gamét, ami megjelent a világon… (A játékot partnerünk, a Codemasters biztosította tesztelésre. Köszönjük. Megvásárolható támogatónk, a [A http://www.konzolokszervize.hu/productlist.php?platform=&name=f1+2014]Konzolok Szervize[/A] budapesti boltjaiban, vagy webshopjából meg is rendelhető.)

8/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

10 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Egy nagy hibája van az F-1es gémeknek, nem olyan a belsőnézet mint a valódi látvány. Pl itt egy videó, amin normális belsőnézet van.http://www.youtube.com/watch?v=oWVogW9cnDcJó, tudom, ez egy belsős fejlesztés, de akkor is 😛

  2. Ha van kedvetek együtt multizni akkor vegyetek fe. Psn ID: Morp5heus

  3. Egy kis Önkritikát tanulhatnál. Ez a hozzászólásod a sajátodra is igaz…

  4. Azt elfelejtettem leírni gyengébbek kedvéért hogy természetesen ALL ASSIST OFF nálam mindig mindenben!!

  5. Megvan az összes, ezt is meg fogom venni. Nem várok semmi újat tőle, talán jobb az irányítás, de ez a szétbutítás nem tetszik.Sajnos már a futamokat én sem nézem, mert nevetségesen rossz, de ez még mindig le tud kötni heti pár órára. Remélem a jó Börnit meg kifújja a szél a stadionokból, mert igen távol van az f1 ahhoz képest, ami miatt megszerettem 25 éve.

    • Nekem is meg van mind kivéve 12-t ami 0-ft alatti értéket sem bírt képviselni most nem részletezem! 2014 Olyan szinten eldobhatatlan stabil az auto annyira könnyű írányítani hogy szétverném a fejlesztő fején a gamet… -Egy helyben lehetetlen megforgatni a kocsit!-Lehetetlen kipördülni-Túl későn kell fékezni és semmi blokkolás nincs egyszerüen csak fékezel ahogy jól esik és kész.-Tükrök 13-hoz képest visszafejlődött csúnya levették a Felbontását is használhatatlan!-Túl Túl stabil az auto hátulja.. -Kanyarokban túlságosan tapad..(hol van a kisebb leszorító erő és nagyobb nyomaték meg a keményebb gumik akkor???) :S Ezt leszámítva élvezhető valamiért, ami viszont nagyon tetszik benne:- Esőben minden szép az esőfüggyöny látványa gyönyörű.-Hangok is jók tetszenek.-autok szebbek.