Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

F1 2012 (PLAYSTATION 3)

Új év, új F1 szezon, félig új F1 játék. Mert minek is erőltessék meg magukat a Codemasters-nél, amikor az ósdi (na jó, felújított) EGO motor adott, a pályák adottak, az autómodellek adottak, meg amúgy is minden adott? Maximum csak azt az 1-2 módosítást kell adoptálniuk, amit a verseny érdekében hoztak meg a fejesek, és amik egyenértékűek azzal, mintha az atlétikában a futók lábaira ólomcipőket raknának, amiknek a talpa negyed távnál elkopik – csak, hogy érdekesebb legyen a dolog, és legalább szinten legyenek a nézettségfüggő reklámbevételek. Ja, hogy ez már nem verseny? Kit érdekel?Ugyanúgy, ahogy a fejlesztőket sem érdekli, hogy legyen szép grafika, hisz náluk a licenc, így nincs más F1 játék, amit a népek meg tudnánk venni. Még jó, hogy az előző játék bugjait kitakarították, de hát volt idejük rá elég, biztos unatkoztak. Sajnos az unalom nem jó, mert ilyenkor jönnek a jobbnál jobb ötletek, hogy legyen valami „New Features” is a sajtóközleményekben, de szerencsénkre a brainstormingnak most nem voltak rossz hatásai. A szerencsénket véleményem szerint annak köszönhetjük, hogy a team kitalálta az F1 Kartot (nem vicc), ami F1 Race Stars néven kerül majd nemsokára a köztudatba. Kis autók, hullámvasút pályák, power upok, és nagyfejű gnóm licencelt versenyzők. Ez kell a népnek…

[YOUTUBE]ajNraf_Op2c[/YOUTUBE]No, mint látjátok, nem vártam túl sokat az [B]F1 2012[/B]-től, így örülni tudtam annak, hogy az összhatás és a minőség azért jobb, mint az előző év nem túl fényes produktumáé volt. A patch letöltést és az installt követően megadhatjuk a nevünket, országot, és máris vár minket az aszfalt-kánaán.Elsőként persze a két új játékmódot nézegettem meg: a karrierben az új hús tesztet, és az előre beállított helyzetekre épülő Champions Mode-ot. A kezdő pilóták betanítását megcélzó Young Driver Test hasznosnak bizonyult, mert többek között a KERS és a DRS használatát is bemutatja, így nem nyomkodjuk vaktában a gombokat éles helyzetben. A karrierhez ezen kívül a hagyományos, nulláról és kis csapatokkal indulós módon kívül még egy rövidített szezon tartozik, amiben tíz, öt körös versenyt kell lenyomni előre beállított időjárási körülményekben, a legyőzendő riválisunk kijelölésével. Az említett Champions mód pedig a Proving Grounds nevű „menőző” részhez tartozik (két időfutam módozattal együtt), amiben az elért eredményeinket a netre fellőve összehasonlíthatjuk mások eredményeivel. Ismerhetjük ezt már például a NFS egyes címeiből is, így akinek ez kellett formaegy szinten is, az itt kiélheti magát.A multizást kedvelőknek három lehetőség adott: dodgemezni, online – akár co-op haveri támogatással, lan hálózatban (ezt ki lehetne használni pár rendezvényen) – és offline osztalékos képernyőn. Érdekes, hogy osztottban nincs társas bajnokság, csak egymás elleni meccs, pedig régebbi F1 termékekben már volt efféle. Ennek az okát nem igazán értem, hiszen jól kezeli a gép a dolgokat akkor is, ha kérünk magunk mellé teljes mezőnyt, így ez nem lett volna akadály.[41081]A versenymódok közül a karrier továbbra is a legfontosabb, mert ugye ez adja vissza a legjobban a rendes feelinget, leszámítva a nőket, piát és az afterpartikat, így én is erre voltam a leginkább kíváncsi. Megérkeztem a csapathoz, örült nekem a mérnök, felvettem a sisakomat egy kis BioShock effekt keretein belül, majd beülhettem a frissen laminált versenyautómba, hogy nézzem a továbbra is PS2 szinten megvalósított, vámpírokból álló teamet körülöttem (ugyanis egyiküket sem láttam kihajtáskor a visszapillantó tükrökben). Sajnálatos módon a tükrökben a későbbiekben sem láttam senkit, aki az autóm mögött több, mint öt méterre volt, mert az ellenfelek a semmiből pukkantak oda eme határon belül, így a védekezős taktika a leszorításra korlátozódott, amiért viszont néha büntettek a bírák – akiknek a paneljét verseny közben is tanulmányozhatjuk.Mint ahogy büntettek a kanyar levágásért – akkor is, ha nem én voltam a hibás, továbbá ha nem engedtem vissza a mögöttem lévőt az így szerzett illegális előnyöm miatt, később meg azért, mert feltartottam, miközben lelassítottam, hogy el tudjon menni. De máskor meg nem volt baj, hogy Hamiltont végigtoltam az első két sikánon, esős versenyben, Monzában. A büntik kiosztása mellett a letöltésük is elég kaotikus néha, mert egyszer úgy mentem a boxutcába áthajtani, hogy nem volt első szárny az autón, de a szerelőket ez nem érdekelte és simán visszaengedtek így a pályára, amiért viszont nem kaptam büntetést. Szerencsére többször nem volt ilyen, és lehet, hogy akkor is én nem állítottam be valamit jól, mindenesetre nem árt, ha felkészültök a szabályok egyéni értelmezésére az automata bírák részéről.[41079]A játékmenet ezen kívül nem sokat változott az előző évadhoz képest: néha még mindig kissé játéktermi érzést közvetít az ember felé, konkrétan az automata rajt és a még mindig önműködő kiállások terén – bár a Pit Assist kikapcsolható, de nem nyerünk vele túl sok önállóságot. Mondjuk, így már átmehetünk a boxutca kijárati fehér csíkon a mérnökünk figyelmeztetése ellenére, hogy meg tudjanak emiatt is büntetni, mert amúgy autopilótát kapunk még egy darabon. Emberi oldalról azt emelném ki, hogy egy istállónál második pilótaként valóban csicska elbánásban lesz részünk, így ez a jó oldalt erősíti. Az egyedüli zavaró dolog csupán az lehet, hogy nincs meg az összes szabadedzés, és hogy létező pilótával nem mehetünk teljes szezont (ami a Grand Prix mode volt az előző gaméban).És, hogy milyen a fizika? Pont olvastam valami nagyeszű pécéstől egy F1 fórumon, hogy ez teljesen árkád, hogy kontrollerrel is lehessen tolni, meg miegymás. Nos, nekem meg az a véleményem, hogy Niki Lauda pár évvel ezelőtt nem hülyeségből mondta, hogy ezeket a kocsikat egy majom is el tudná vezetni. Ilyen gumikkal és aerodinamikával még a kormányt is le lehet venni menet közben (mint ahogy Jeroen Slaghekke meg is tette a Renault sorozatban), így nem értem, mit várnak egyesek? Ha a határon visszük a gépet, akkor általában megkapjuk itt is a pörgést, kifarolást, kicsúszást és miegyebet, de 1:1 szimulációt nem lenne értelme csinálni, és megfelelő számú kormánygomb hiányában minek is. Persze belátom, hogy még kikapcsolt segítségekkel sem könnyű instabillá tenni az autót, és fura volt az is, amikor egy próba kedvéért a falnak nyomott orral járattam két percig a motort egyesben padlógázzal és pörgő gumikkal, de csak melegedett minden, nem lett falióra (failure). Verseny közben viszont kaptam defektet ütközéskor, ami rázkódással és jellegzetes kopogással társult. De, hogy full arcade volna a kezelés, az nem igaz.Természetesen nem azt mondom, hogy ez egy autentikus szimulátor, mert nem az, mint ahogy Stephen Hood kreatív igazgató is kifejtette, de szerintem ezzel minden komolyabb sim rajongó tisztában van. Hogy jó lenne-e egy teljesen élethű részt beletenni? Nekem biztosan nem, mert a Sturmovikban a huszadik dugóhúzó után rájöttem, hogy ha szimulációs beállításokkal az a gondom, hogy egyáltalán a levegőben maradjak, akkor a légiharc az esélytelen szintet fogja jelenteni – és ez leképezhető az autóversenyre is. Az eladások miatt sem érné meg a meló, mert a hardcore simeseknek van egy-két programjuk, ahhoz százezres kütyükkel felépített cockpit, és ők elvannak ezzel, ellenben a játék fejlesztési ideje és költsége minimum a duplája lett volna. Ezzel most nem a Codemasters-t védem, csak ne támasszunk már irreális elvárásokat. (Egy fékhőmérséklet figyelés azért bevallom, jól jött volna…)[41077]Az autókat különben élvezetes vezetni, akár kormánnyal, akár DS3-mal. Külön tetszett, hogy kormánnyal kiválóan érezni azt, ha egy adott ívű kanyart túl nagy sebességgel akarunk bevenni, mert ilyenkor az első kerekek elkezdenek csúszni, ami FFB érzésre olyan, mintha vízre futottunk volna. Persze van ki- / bekapcsolható színes vonal, ami opcionálisan felágaskodó / elfekvő mozgással is jelzi a nagy / megfelelő kanyarsebességet, nem csak színnel, de ha az ember realisztikusan szeretne haladni, akkor ezt úgyis hamar megszünteti. DualShock 3 esetén sajnos nincs meg ez az erővisszahatós érzés értelemszerűen, de mivel az autó főbb paraméterei alkatrészszinten beállíthatóak (szárnyak, fékek, stabilizáló anti-roll rudak, felfüggesztés, váltó, motor (itt látni a nyolc elérhető erőforrás állapotát is), kerekek dőlési szöge és üzemanyag keverék), így mindenki úgy cseszi szét a paramétereket, ahogy akarja. Szerencsére ezzel nem kell törődnünk, ha nem akarunk, mert a low-end kinézetű mérnöktől lehet kérni gyors beállítást, öt fokozatban, a full esőstől a full száraz időjárási körülményekig. Talán ami jó lett volna, az egy állítható nullpont offset (dead zone) kontrollernél is, nem csak kormánynál, mert tapasztalatom szerint a koszos vagy kiöregedett joystickek hajlamosak beragadni kissé az egyik vagy mindkét irányba, ami az egyenesben haladást kissé megnehezíti. Bár nekem eddig csak a DS2-esekkel volt efféle bajom anno, de kit tudja. A kerek beviteli eszközzel kocsit hajtók a deadzone mellett piszkálhatják még a szaturációt és a linearitást (a pedálok esetében is), amit ajánlok azoknak, akik esetleg úgy érzik, hogy alulkormányzott a járművük (nekem tökéletes volt default értékekkel minden).[41078]A grafika sajnos maradt kb. ugyanaz, mint volt. Ez két évvel ezelőtt még „jó” színvonal volt, 2012-ben azonban csak átlagos. Az állóképeken minden szépen nézett ki ugyan, amiket előzetesen megszemléltem, de in-game még mindig kijönnek az EGO motor picit fakó, vízfestékre hasonlító színei, és az elég elmaradottan kezelt fény-árnyék kontrasztok. Az autók csillogására sem mondanám, hogy hű de reális, ám szerencsére a formájukkal és a tükröződésekkel nincs baj. Érdekes, hogy a környezet csapadékos viszonyok között néha élethűbben néz ki, mint a napsütötte táj, és ha erős esőben bemegyünk egy másik autó mögé, akkor tényleg nem látunk semmit a sisakunkat elborító permettől, csak homályos foltokat. Talán eme felcsapódó vízfüggöny lehetne hangsúlyosabb is, úgy értem látvány szempontból.A pályák kinézete véleményem szerint nem változott semmit a F1 2011-hez képest, viszont már megvan a Texas állam béli új verseny helyszíne, amin érdekességképpen mentem is pár kört. A kamerák között szerintem újdonság a TV közvetítéseknél látható, kissé balra elhelyezkedő pozíció, mert mintha ez nem lett volna a 2011-ben, amúgy itt sincs változás, és a belső nézeten még volna némi javítani való, mondjuk a homályos kormánykerék lecserélése. A visszapillantók gagyi mivoltáról már szóltam, bár talán ezek lebutításának köszönhetően a játék sebessége elég folyamatosnak mondható, csak néha éreztem egy leheletnyi erőlködést. Aki nagyon akarja tudni, mi van a háta mögött, az különben használhatja az oldalra tekintések mellett a teljesen hátrafelé nézést, ami a valóságban maximum Omen jellegű démonizált fejtekeredéssel lenne kivitelezhető, de egy játékban hasznos tud lenni. [41080]Összességében azt mondom, hogy ha nem is sokkal, de picivel jobb ez a játék, mint az előző volt. A letölthető demóról nem tudok nyilatkozni és nem is akarok, mert ha valaki akar demo teszteket is a PSC-n, az jelezze Martin felé, és akkor talán lesz az is. Az én F1 igényeimet 80-90%-ban kielégíti az anyag (a grafikát leszámítva), és miután a legelső PS-es Psygnosis-féle cucc óta szerintem mindent kipróbáltam, ami F1, remélhetőleg a véleményem egyezik majd a többségével, akik vélhetően elégedetten mennek majd haza valamelyik támogatott boltunkból a saját példányukkal.A Codemasters ennyit tudott most letenni az asztalra, és a felesleges „mi lett volna, ha…” filozofálgatás helyett inkább tegyük azt, amihez a legjobban értünk: játsszunk!(A játékot támogatónk, a [A http://platinumshop.hu]Platinum Shop[/A] adta kölcsön tesztelésre. Köszönjük! A linkre kattintva boltjaikban a szoftver megvásárolható.)

8/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

67 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Nekem eddig is tetszett , de így az 1. szezon végére …………. , még jobban bejön . :]

  2. A 2010 megvan. Valamennyit játszottam is vele, de sajnos kipróbáltam a GT5 F1 részét és azóta nem akarok a 2010-el játszani. Ami csábító benne a DRS meg a KERS. Még gondolkozom.

  3. “Majd elkezdenek szállingózni az élménybeszámolók . Nekem “”flashes”” a game ! :]”

  4. Nem tudom, demo-val elvoltam, tetszett. A 2011 nem próbáltam, a 2010-et rongyosra játszottam. Ez beszerzős.

  5. Túl vagyok az első karrieres futamon melbourn-ben a williamsel pole-ból indultam,úgy hogy az AI proffesional szinten van belőve,Button több mint tíz körön át ott lihegett a nyakamon kb. 2 másodpercre,nem tudtam tőle meglépni, szinte vért izzadtam de nyertem.Pole közeli időben vagyok sepangban is,jó ez a williams,igaz ki kell nyomni belőle a szart is ha a top 3-ba akarok lenni vele,de meg lehet csinálni,a Maldonado is bizonyította már 🙂

  6. Tuti kimarad 😀

  7. Na, nem csak én szívok akkor a kormánnyal, és amiket Ax írt, háááát, nem győzött meg a dolog.. 🙁

  8. nem értem:marussiahoz leszerződtettem szereztem 2-2pontot két kaotikus futamon és utána megint extra kívánsági voltak a csapatnak : időmérőn 16-17hely futamon 14-16hely marussiaval!! és ha nem sikerül ,mondjuk csak a 15hely (az is véletlenül) akkor 1 szomorú videó lejátszás következik ami bosszantó mert 1 maruval 15 hely olyan mint az első plusz nem kapok karrier pontot.–> ez után leszerződtem év közbe a torohoz (a magyar nagydíj) és hál isten vissza estek az elvárások 18-20hely. Okkövetkezik SPA : időmérőn 10hely!! Mi a pics..?(azt mondták ilyen nem lesz)

    • de a legnagyobb baj !! —-!!Hogy a TORO ROSSOval alig tudok jobb időt menni mint a Maruval. És Ricciardo(teammate) 1.5-2.5mp ver rám…Itt valami nem stimmel !! Kipróbáltam time trialba a torot és meglepődve tapasztaltam, hogy megy, mint a golyó és kb 1:50:xxx megyek vele simán… carrierbe 1.52.xxx menetm..(vagy 1.53.xxx)Tudom nincs felfejlesztve a verda meg másodpilóta vagyok, de ez nagyon nagy különbség!(és miért10.hely)Ja és direkt megvártam riccit időmérőn ! Azt vettem észre hogy az egyenesekbe húz el … Csal a gép? Vagy mi?

  9. Semmi gond.Gumi ügyben linkeltem fejlesztői naplót, ott leírják, miért maradt ki.

    • olvastam már: azt hiszem arra hivatkoztak ,hogy minden autó máshogyan fogyasztja a gumit. De ezt a problémát még a 2.os unokaöcsém is megoldaná…!Vagy más a baj?

      • Nem tudom miért hagyták ki igazán, de az életben elég sok minden befolyásolja a gumik kopását, talán csak túl bonyolult lett volna nekik jól megoldani (bár a buglistába belefért volna egy kevésbé korrekt scaling, de akkor meg az miatt szidnák őket).

  10. már csatlakoztatva van

  11. nem rosz teszt, engem az erdek hogy mivel jobb mind a 2010 (2011 a fanboy-oknal alapbol thumbs down volt-amivel egyetertek). Demo-t toltam, grafban nem nagyon kulombozo mind a 10-es, a cockpit-picit felltunningolva de jatekkozben nem azt nezi senki. Nekem ugy tunt (demo-alapjan) hogy a frame-rate nem volt anyira jo mind a 2010-s…tudna ezt valaki megerositeni a retail is ilyen-e?? elore is thx

    • Nekem is az a véleményem, h a 2010 frame rate ben teljesen elfogadható. (az is codemasters)ezért álltam értetlenül h miért nem tudták megcsinálni u.a. a 2011ben, ami ténleg gyalázat volt. 2012 jobb de még mindig a 2010 alatt van.gondolom más csapat kódolta, franc tudja.komolyan mondom ha lenne olyan opció h minden tereptárgy lekapcs + tükör ki (mondjuk amúgy is vicc kategória), tőlem akár az az autók is lehetnének szarabbak) csak a SIMÁN futna, azonnal megvenném.engem nem érdekelne a sim sem, annyira szeretnék F1ezni.de nem..azt tanácsolnám nekik, h soha de soha többet ne adjanak ki PS-re semmit. legalább is így ne.box-ra PC re meg tudtuk oldani, PS-re nem. bocs. nem értünk hozzá.ennyi.(oké nyilván így is megveszik páran mert nincs más)

      • Mi? A 2010-nek jobb a framerate-je?Nekem megvan de ilyen szar darabos és szaggatós játékot még soha nem játszottam,alig van benne sebességérzet.A 2012 frame-je szerintem magasabb,nem az a hűdejó szint,de sokkal jobb mint a 2 évvel ezelőtti állapot.

  12. Nekem megvan a 10, újítások miatt nem veszek még egy részt.

  13. Bocsi hogy ide is beírom de várható hogy EU PSN-re felkerül a a game? Vagy inkább menjek el megvenni. A demo-t próbáltam, nekem bejött és lassan időleges lenne lecserélnem az F1 2006-ot:DD

    • Mostanában nem hiszem,hogy fenn lesz a teljes. Előrendelésbe ott van borderlands2,resi6,meg asszem az assassin creed3 is. Ha ez edig nem volt akkor most nem fog fenn lenni. Esetleg pár hónap múlva.Az a gond,hogy nem minden játékot raknak fel.

  14. Lehet olyat csinálni benne hogy saját autómat matricázom fel?

  15. Szerintem nem olyan rossz ez,mint ahogy sokan leírják. (És ez a véleményem a WRC. szériáról is.)Azt viszont kétlem,hogy egyhamar sokkal jobban kidolgozott példányt dobnának piacra. Majd a köv. generáción. Addig be kell érni ezzel. Hajrá! 🙂

  16. “Ennyire tömör és velős “”Martin beleszól”” beleszólást még nem olvastam, lényegre törő, ez tetszik!”

  17. Ebben a játékban az a jó, hogy kormánnyal nem lehet játszani.Gratulálok a készítőknek.Pontosítok: támogatja a kormányt, de játszhatatlan.

    • Mert?

    • Kormánnyal? A demót analóggal játszottam és a monzai célegyenesben nem tudtam tartani a gépet. Annyira érzékeny az irányítás, hogy röhejes! Ha a teljesben is ilyen, akkor a játszhatóságra én elégségest adnék. A codienak nem megy ez a programozósdi. A Bizarre Creationsnek adnám a jogokat.

      • “A demo alapján ebbe a játékba egy “”steering sensitivity”” és egy “”dead zone”” beállítási lehetőség hiányzik. Az ős régi (de zseniális) PS2-es Nascar – Dirt To Daytonát tolom most és abban van. Minden normálisabb szimben van ilyen opció. Ha már alapból fos az irányítás, akkor ez alap kellene legyen.”

      • akkor baratom a hiba benned van, szerintem meg pofon egyszeru iranyitani, mar-mar arcade ez, pedig a 2006 ota nem toltam f1 jatekot >)

      • Kormánnyal egyenesen nem tudtam menni.Próbáltam állítani amivel javult a dolog, úgy már nem reagált olyan durván a mozdulatra.Viszont ott meg a 180 fokos fordulattal volt baja.Jobbra/balra olyan 75fokig fordítható simán majd az utolsó 15 fokot olyan durva beugrással teljesíti, hogy majd kiszakítja az ember kezét. A monzai sikánoknál egyszerűen olyanokat rántott, hogy uhhh.(UI: megtanulhatnák már a 900fokor kormány programozást. Szerintem már 2012ben elvárhatná az ember. Ugyanez vonatkozik a WRC-re is.)Analóggal ment az irányítás, de ott meg kers, meg szárnyat bekapcsolni nekem sok volt egyszerre.

        • “Én is kínlodtam egy kicsit a beállításokkal (DFPro), de végül sikerült beállítani a tetszésemnek. Inkább ugy fogalmaznék, hogy elfogadható. Gran turismo szintü visszajelzésnek nyomát se látni, de jol el lehet vele játszogatni, nem kell küzdeni a gépekkel. Annyi bajom van vele, hogy nem lövi be egyenesen a kormányomat, mindig egy kicsit balra húz, és a deadlock se segít rajta, de meglehet szokni. Lehet h a régebbi kormány miatt van. (ja azt hozzá teszem h Demo alapján irom ezeket, a teljes verziot most tervezem.)Kicsit bánom, hogy nem lehet benne az igazi pilótákkal évadot nyomni, pedig ezzel a móddal akartam kezdeni. Nem értem miért vették ki. Még egy kérdés a végére. A gumikopásos “”baki”” mit jelent pontosabban? Nem jelzi ki a gumik állapotát?”

      • Nekem pont jó az érzékenysége , főleg , hogy egyre jobban veretem neki . :]

  18. Köszi a tesztet , és én azt teszem : tolom neki mint Button ! :] A game jó , simán 8 pont . Ha jön vmi érdemleges patch , akkor még 9 is lehetne .

    • Teszem hozzá ( miután elovastam a hsz.-eket :] ) , hogy ahhoz képest 8 pont , ami van PS3-ra F1 témában . :[ Egy F1 CE 2012-nek 1000x jobban örültem volna -én is .

  19. Csak a demot próbáltam (nem akartam úgy járni mint a nagy csalódás 2011el, úgyhogy nem rendeltem elő), nagyon akartam szeretni, de ténleg, viszont ez a szint, amit láttam….háát.a tavalyi után a minősíthetetlen szarról, a kicsit szarra változott.Tehát fejlődés az van, bár bőven maradt még a frame dropból, + a gagyi antialiasingból idénre is, de játszhatóbb mint a 2011. 4-5 órát setupolgattam a G25 re, úgyhogy ennyit raktam bele. (ez is érthetetlen, h alapból miért használhatatlan)…Mondjuk egy GT5 mellett óriási a kontraszt, kár érte, mert nagyon kéne egy normális F1 ps3ra is.(boxon egyszer kipróbáltam, ezerszer jobb volt a 2011, nyilván PC-box párosra lett optimalizálva ez is)valaki írna egy pár szót, h a végleges és a demo között van e valami szignifikáns változás?

  20. Nagyon régen volt olyan F1, ami nekem tetszett, sajnos ez sem jött be.Viszont a teszt legalább a szokásos Dzson-stílusban tetszett…

  21. “””Pozitívum: Jó a verseny-feeling, kevés bug tapasztalható””sajnos még sok bug van benne :(“”Negatívum: A kinézetre ráférne már egy kis tuning…””A grafika nagyon szép lett még ps3on is de az Xboxon sokkal szebb! (ez tudjuk be a ps3nak)Csak bele olvasgattam a cikkbe, de mintha aki írta volna az nem is játszott volna vele ,csak össze ollózta a külföldi első reviewkat.Nem láttam a cikkbe az a játék 1 nagy bakiját hogy a gumi kopás nincs felskálázva.. (ezt remélem megoldják) kinek tetszik kinek nem, de az életben is steering lock van : http://www.youtube.com/watch?v=eBxVzU0znXU

    • Soha nem én írom a cikkeket, hanem 2 liter kannás borért egy hajléktalanra bízom. Egyéb?

      • Ezért max tablettást bort adj xD!! Én csak a véleményemet mondtam el! Az hogy, így rám támadsz az engem igazol… 🙁

        • Ja, hogy nem szabad visszarúgni, mert az már támadás? 🙂

        • Semmi nem igazol téged. Te vádaskodsz, ő meg megvédi magát. Ismerem Martint, ha valaki nem tesztelne csak össze ollózna, az repülne a csapatból. Lehet más véleményem attól még nem becsmérlem más munkályát. Csütörtök óta elérhető a program ( én is akkor hoztam el) azóta le lehetett tesztelni, főleg ha valaki már játszott az első két résszel ( esetleg a Sony F1 Ce-vel) akkor az újdonságokat meg tudja nézni.

          • Semmiképpen sem bántásnak szántam : leírtam a véleményemet ,hogy nem mindenben értek egyet vele . Nem becsméreltem, hanem arra utaltam hogy felületesen értékelt ki a játék fontos részeit. ( a mintha szerintem nem becsmérelő !De mint írtam csak bele olvasgattam)(mondjuk aki cikkeket ír nem kéne ugrania erre . Vagy ha nem bírja az enyhe kritikát akó ….)

          • Ez nem keresztény fórum, hogy ha megdobnak kővel, vagy fordítsd oda a másik orcádat is. 🙂 És nem hiszem, hogy bunkón reagáltam. A gumikopásnál nekem nagyobb baj volt a fékek statikus működése, amit írtam is – ráadásul a tyre wear scale nem baki, hanem kihagyták a fejlsztésből.

          • pedig néha úgy viselkedtek mint az istenek :DDnem mondtam hogy bunkón reagáltál csak azt hogy rám támadtál… de hagyjuk…Gumi Baki : azért fogalmaztam így mert ,ezt nem hiszem hogy átgondolták rendesen. Ahhoz ,hogy kipróbáljam a gumit 100%os futamot kellene tolni … (a multiba is így van?) . Tehát a 25%oson és az 50%os futamon is úgy fogy a gumi mintha 100%ost tolnál… Hát mi ez a hülyeség..??Fék : szerintem élethűbb a 2011nél és a fék eloszlás nagyon sokat segít…

          • Az érvek a plafonig csapnak. Tehát már egy ilyen beszólás is a saját igazának a védése? Egy szerkesztő inkább ne szóljon semmit, minthogy valami alpári marhaságot böfögjön be. Mert ez a másikat igazolja.

          • Jól van, a játék legyen a téma, ha valakinek személyes gondja van a profilomba jöhet sírni.

        • Azért szebben is mondhattad volna, képzeld magad a helyébe ha te írtad volna és a te tesztedre ezt a választ kapod, nekem is rosszul esne. Amúgy meg az én véleményem szerint igazad van, eléggé felületes, hiányos a teszt de ez annak is köszönhető, hogy dzson nem játszott sokat vele kevés a tapasztalata na meg ő is inkább a szubjektív véleményét írja, az meg mindenkinek más. Nálam nem előrelépés a játék hanem visszalépés az én ízlésemnek a fizika nem felel meg.

          • Köszi.Nyilván millió dolgot fel lehetne sorolni benne, ami nem felel meg a valóságnak. Ez nem béta teszt, amiben 4 oldalas lista van a javítandó dolgokról, a grafikát meg Martinnal közös döntéssel vettük le Jó-ról Közepesre. Csak informatíve, nem magyarázkodni akarok.

          • ha te is azt mondod hogy paraszt voltam … akkor elnézést… Nem úgy értettem…

  22. Ugy emlékszem mintha valahol olvastam volna hogy ebben már van SC is mikor baleset történik a futamon?Szóval tényleg lett benne vagy sem?Még nem volt lehetöségem kiprobálni valaki tud erröl vmit?

  23. Sok mindenben nem tudok egyet érteni a cikk íróval. Vannak olyan hibák amiket simán lehetett volna javítani, csak egy kis odafigyelés kellet volna. Első Arcade- Vs Szim. Soha nem lesz igazság. Nekem a mostani irányítás nagyon nem tetszik. Beleraktak valami sebesség érzékelés szerinti kitérést. Monzában a célegyenesben egy kis mozdulatra is lerepülsz az útról, de az első kanyarban kopra tekerve sem kanyarodik az autó pedig még előbb is fékeztem. Az, hogy nem lett szebb a program nem csak a programozók hibája, 2005-2006 vasra írnak programokat, csodák nincsenek. A PS3 már nem tud többet, nézd meg Pc dx11ben Már a 2011 is körökkel volt szebb a konzolos verziónál. Mese nincs kell a kövi generáció, hogy tényleges előrelépés legyen. Apró figyelmetlenség, és könnyen elkerülhető lett volna a fiatal pilóták tesztje kiírják, hogy 2011. Aztán egy kacsacsőrű kocsival kell körözni ( a 2011-es modellek is megvannak nekik az előző évről ) amik akkor még nem léteztek. Nekem eddig csalódás a program, mert sok tekintetben visszalépés. Az irányítás zavar a legjobban a többi meg tudnám szokni.

    • Egy kis post effect azért elfért volna a Cell pár magján, de hát az Ego úgy látszik nem támogat effélét, mint cross platform rendszer.

    • Azért más játékokban még simán tudnak sokkal szebb grafikát, nem a gép korlátai itt a gondok sztem. Nézz meg egy Last of Us videót ha még nem láttál volna. Jó tudom az nem autós játék, de a grafika részletességére jó példa, hogy van még mit kipréselni ebből a generációból.

      • Te tényleg egy Last of Us hasonlítasz egy multi platform autóversenyhez? Az egyiket a gép készítője készíti minden támogatással és erőforrással, a másikat meg egy független stúdió egyik csapata ( nem a Ps3 volt a cél platform). Nézd meg PC-n az F1 2011-et DX 11ben. Rájössz, hogy a gép a korlát. A srácok csináltak szebbet, de ha gép ennyit bír akkor ez van. De ez minden generációban így volt. A Pc fejlődésével 3-4 év alatt ledolgozza a konzolokhoz képest a hátrányát , utána a PC lesz a szebb-jobb részletgazdagabb. A kövi konzol generációban vissza veszi a konzol 2-3 évre az előnyt, és ez így megy már három generáció óta. Ha figyeled több nagy kiadó is sürgeti a kövi generációt, mert látják ennyi van a gépekben. Extra nagy ugrás max platform exkluzív fejlesztéseknél lehet.

        • “Te pont magadnak mondasz ellent ebben a hozzászólásban!””Az egyiket a gép készítője készíti minden támogatással és erőforrással, a másikat meg egy független stúdió egyik csapata ( nem a Ps3 volt a cél platform). Nézd meg PC-n az F1 2011-et DX 11ben. Rájössz, hogy a gép a korlát. A srácok csináltak szebbet, de ha gép ennyit bír akkor ez van.””Pont ez a lényeg: PS3-ra lehet sokkal szebb gémeket csinálni! Az nem a gép korlátait mutatja, hogy ez az F1-es játék így néz ki…”

          • Egyik oldalról van egy EGO motor és egy PS3-om. Ennyit tudnak. Nem lehet többet kihozni belőle. Lehet a Ps3-om tud többet, de a Codmaster soha nem fogja jobban kihasználni. A készítők tudnak jobbat nézd meg az xbox-verziót vagy a DX 11-es verziót. Még mindig nem egyszerű programozni a ps3-mat. Ezért írtam felesleges volt nagy grafikai fejlesztést várni. Mert ebben a generációban ezzel a motorral ez a max amit ki lehet csikarni a

  24. “””A büntik kiosztása mellett a letöltésük is elég kaotikus néha, mert egyszer úgy mentem a boxutcába áthajtani, hogy nem volt első szárny az autón, de a szerelőket ez nem érdekelte és simán visszaengedtek így a pályára, amiért viszont nem kaptam büntetést.””A szerelőket lehet, hogy érdekelte volna, viszont áthajtásos büntetés (illetve stop&go) esetén nem lehet a kocsihoz nyúlni, mivel ha lehetne, akkor az nem büntetés lenne, hanem egy sima kiállás lenne. Tehát ez szerintem nem hiba. Az már más kérdés, hogy a valóságban először egy szárnycserére kellene kiállni, majd miután a versenybíróság meghozta a döntést a büntetésről (nyilván nem az eset után két másodperccel, ahogyan a játékban), utána kell három körön belül letölteni a büntetést. Olyan értelemben viszont valóban nem reális a program, hogy huzamosabb ideig tolerálja az első szárny nélküli pályán körözgetést.Maga a játék (annak is a PC-s verziója) egyébként nekem tetszik, egyértelműen előrelépés a tavalyi részhez képest, még akkor is, ha több régi hülyeség benne maradt, illetve tettek bele néhány újtat is (pl. első két szabadedzés hiánya, a pályáról lesodródva automatikusan lelassuló autó).”