Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Exit the Gungeon (PS4, PSN)

Ki itt kilépsz, hagyj fel minden reménnyel!

Bár az indie-k rajongói már a Hotline Miami óta felfigyelhettek a kiadó nevére, a Devolver Digital talán akkor került sokak köztudatába, amikor a 2017-es Electronic Entertainment Expón (ismertebb nevén E3) ránk szabadították az őrületet az általuk csak „Big Fancy Press Conference”-nek hívott előadásukkal. Ezt azóta minden évben becsületesen meg is rendezik, és amellett, hogy állandóan zseniális poénokkal vannak megtömve, egy kicsit mindig görbe tükröt mutatnak a videojáték-ipar különböző, vitatható aktualitásaira. Azonban az amerikai kiadó nem csak arról ismert, hogy jó humorérzéke van, hanem arról is, hogy különleges független fejlesztők alkotásait juttatja a piacra.

Ilyen az Exit the Gungeon is, a Dodge Rollstúdió legújabb játéka, egyben az Enter the Gungeon folytatása. Utóbbi egy kihívásokkal teli, komikus, felülnézetes dungeon crawler, melynek sztoriját a tesztalanyom ott folytatja, ahol az Enter abbahagyta. A történet boncolgatásába azért nem mennék bele kedves olvasó, mert masszív spoilert jelentene számodra, ha nem játszottál az előzménnyel. Szóval legyen elég annyi, hogy valami balul sült el az előző sztorijában, így, ahogy a program címe is indikálja, a címadó Gungeonből ezúttal menekülni kell.

Az előd kvázi minden eleme visszaköszön. Aki játszott már dungeon crawlert, esetleg nyomta az előzőt, az tudja, hogy különböző, random generált szinteket kell felfedezni, ahol sose tudni, hogy melyik szoba milyen veszélyeket, illetve lootot rejt magában. Ki lehet fogni szerencsésebb opciókat, kevésbé mázlis helyzeteket, de a kihívás mindig adott az egyre komolyabb sima és főellenfeleknek köszönhetően. Aztán vagy sikerül végigvinni az összes pályát, vagy nem, de egyik próbálkozás sem haszontalan, hiszen mindig kapunk új cuccokat, amik segíthetik az ismételt nekifutást.

Az Exit the Gungeonben ez másképp működik, és sajnos a kreatív véna itt ki is fulladt. Az egyetlen változást a felülnézetes perspektíva leváltása jelenti az oldalnézetes, árkád stílusú „bullet hell dungeon climbergameplayre. Ez önmagában feljebb tette a lécet a program nehézségét illetően, lévén sokkal kisebb helyen kell manővereznünk a ránk törő ellenfelek, és szépszámú lövedéksorozataik elől. A probléma viszont az, hogy a kihívást leginkább az jelenti, hogy el tudjuk-e különíteni az ellenfeleket és lövedékeiket a háttértől, melybe beleolvadnak. Míg az első játékban kifejezetten jól megkülönböztethető volt a veszélyforrás a háttértől, addig itt nem az, és ezt semmiképpen sem lehet feature-ként értékelni, sokkal inkább hanyag tervezési hiba.

Haladásunk során lifttel emelkedünk folyamatosan felfele, két liftezés között van egy szusszanásnyi időnk, hogy vásároljunk az ölésekből szerzett pontokból és valutából, esetleg bemenjünk véletlenszerűen kialakított szobákba, remélve, hátha szerzünk valami használható lootot. A koncepció okés, azonban ez technikailag sokkal inkább egy Enter the Gungeon 1.2 verzió, mintsem teljes értékű folytatás.

Hiszen szinte minden maradt a régi. Karaktereink, a Gungeoneerek szám szerint négyen vannak, eltérő kezdő cuccokkal, tehát nem csak a szimpátia dönthet a választásnál. (Később feloldhatóak mások is.) Ellenfeleink továbbra is a Cult of the Gundead tagjai, avagy különböző slime-ok és töltényhüvelyek. A zene, a látványvilág is totál ugyanaz, mint az első játékban, ahogy a program kvintesszenciája is, avagy a fegyverarzenál. Számtalan őrült és elborult gyilkolóeszközt kapunk a kezünkbe. A teljesség igénye nélkül ilyen például a polipcsáp, vagy a „kis r betű” névre keresztelt ökörség, mely sorozatonként 6 betűt lő ki magából, kiadva a „BULLET” szót, amit nem mellesleg vicces hanggal ki is ejt. Új viszont az, hogy minél magasabb kombó-számot érünk el, annál erősebb random fegyvereket kapunk. Sokszor ennek dacára előfordul, hogy olyat dob az RNG, ami úgy ahogy van, haszontalan, ezzel akár bukva az adott szériánkat. Nem valami fair.

Félreértés ne essék, ezek az elemek nagyon is működtek az elődnél, és értékükből a folytatásban sem veszítettek, hiszen az összkép még mindig szórakoztató. Ugyanakkor nagyon kevés energiabefektetésbe telt ezt a játékot összehozni, csak úgy sugárzik az ötlettelenség, és erre az sem mentség, hogy olcsóbban mérik az Enter the Gungeonnél.. Ha egyikkel sem játszottál, inkább ajánlanám az első részt, amennyiben viszont megvolt már, és nagyon nagy rajongó vagy, akkor is csak egy leárazás során javasolnám csak a vételt.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★★
KÖZÉPSZERŰ
Kiadó: Devolver Digital
Fejlesztő: Dodge Roll
Megjelenés: 2020. november 13.
Ár: 3490 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

1 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Az első rész tetszik. De ezt még nem próbáltam.
    Olvasva a tesztet, illetve más véleményeket, azt hiszem maradok az akciós beszerzésnél.