Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Elmélkedő – PSC-s fotelharcosok a verekedős játékok sajátos világában

Többször is felmerült már ez a téma, de mindig csak valami másik kapcsán érintőlegesen, legyen az épp egy új fighter játéktesztje, vagy valamelyik elmélkedőbb írás egy-két hozzászólására való reakcióként.Úgy vélem, hogy a 2D ill. 3D-s verekedős játékok egy igen különálló, sajátos műfaja a videojátékoknak. Ideje volt, hogy legalább egy írást dedikáljon valaki ennek a szerintem igen gazdag témának. Indítanám a sort a saját tapasztalataimmal, mert [I]az Úton mindig az első lépést a legnehezebb megtenni[/I]. (Régi Zen mondás, de szerintem ez általános bölcsesség.)A ’90-es években kezdődött számomra a történet, igen szerény módon. Akkoriban még a Nyugati Pályaudvar aluljárójában árultak egy Famiclone-t (Famicon klón ugye), Terminator 2 néven. Tudjátok, ezek ilyen sárgakazettás SNES ill. MEGADRIVE másolatok voltak, gagyibbnál gagyibb játékokkal, olykor játékgyűjteményekkel, förtelmes d-paddel rendelkező kontrollerekkel. A gép inkább öcsém tulajdonát képezte, mert engem annyira nem hozott lázba az olcsó másolat.Bárhogy is legyen, új családtagunk lett, teljesen felforgatva addigi világunkat. Volt rá a sok kamu között egy Mortal Kombat III nevű játék, Van Damme képekkel az Időzsaruból(?). Maga a játék egy Mortal Kombat 1 klón volt, tele olyan sajátosságokkal, amik az eredeti játékra nem voltak jellemzőek. Pl. Goro nagyon pici volt, Scorpion tűzet lőtt, nem csáklyát, és Sub-Zero nem is fagyasztott (még sorolhatnám napestig). Itt egy videó, mint memento, az [url=https://www.youtube.com/watch?v=LkCzb6nm0aw]említett szörnyszülöttről[/url].Bármennyire is gagyi volt, akkoriban számomra szerelem volt első látásra. Tisztában voltam vele, hogy olcsó másolat, így utánajártam, hogy mielőbb valami eredetibbhez is hozzájussak. Végül sikerrel jártam, egy osztálytársamtól pénzért és néhány GI Joe ért tudtam szerezni egy SEGA MEGADRIVE II-t, egyetlen egy játékkal rá, az eredeti Mortal Kombat 2-vel. Jelentéktelen dolog az emberiség szemszögéből, de mily minőségbeli javulás volt ez akkor számomra! Jöttek is a suli utáni délutánok meg hétvégék a haverokkal, mikor csak ezt toltuk kifulladásig. Majd jött az Ultimate Mortal Kombat 3, de nem sikerült letaszítani trónjáról a Mortal 2-t.A PlayStation megjelenésével véget ért egy korszak. 1997-ben büszke tulajdonosa lettem egy gépnek és az addigi bevált irányt követtem: az akkor oly divatos játékmásolóknál szereztem be mindenféle Mortalt. Hamar rájöttem, hogy az új masina olyan címeket is tartalmaz, melyeket addig nem ismertem. Mi több, nem egy köztük már 3D-s volt, vagy legalább is 2.5D-s. Volt ott Tekken 1, majd 2, de akkoriban ezek nem hoztak lázba, mert azt hittem botor módon, hogy az egyetlen “kicsalható” mozgások ott az átdobások voltak. Így más irányba puhatolóztam.Még az Europark Media Marktjában lettem figyelmes egy elég véresnek ható játékra, a Squaresoft és LightWeight Bushido Blade-jére. Újabb szerelem volt első látásra. Mai napig állítom, hogy hozzá fogható játék azóta sem készült. Egy olyan műremek, ahol nincs életerő csík, hanem, ha nem védekezik aktívan (nem folyamatosan, hanem az ellenfél csapásához időzítve a hárítást) az ember, az első tiszta találat megöli. A kevésbé tiszták meg használhatatlanná tették a karját, akkor már csak egy kézzel tudta fogni a fegyvert, amitől gyengült a csapások ereje, vagy a lábát vágták ki és térden harcolt tovább, akkor már dobófegyvereket, vagy épp a földön a koszt az ellenfél felé hajítva.Az én szememben ez a játék a mai napig forradalmi megoldásokat tartalmaz. Sajnos a forgalmazó (Squaresoft) és a készítő (LightWeight) összekaptak, és bár született egy második rész, utána röviddel megszűnt az együttműködés, így ez a kisebb csoda feledés homályába merült. Őrizze hát ez a videó számomra [url=https://www.youtube.com/watch?v=VnfNpUEfuWw]feledésbe nem merülő emlékét[/url]!Ezt követően jött az akkor már platina Soul Blade (ami a mai Soul Caliburnak az őse és az eredeti neve Soul Edge volt), mely szerintem az egész széria egyik legjobb darabja, a dreamcastos Soul Caliburnál is jobb, innovatív jellegét tekintve. Dead or Alive is ekkor került a „kezem ügyébe”, szintén kellemes élményeket hagyva.Az igazi áttörést azonban 1998-ban a Tekken 3 hozta. Az a játék egy isteni csoda volt! Akkor először éreztem azt, hogy ez a műfaj engem még jobban beszippant. A net még akkor gyerekcipőben járt, nem voltak Youtube videók, se How to-k. Volt a játékban a mozgáslista és minden más, amit maga fedezett fel az ember. Találtam szerencsére egy kiváló forrást, a GameFaqs-t, ahol nagyon sok játékleírás szerepelt, többek közt Tekken 3 harcosok mozgásai, kombói.J. Christopher (nyugodjék békében, tragikus módon elhunyt azóta 30-as éveiben) terjedelmes írása volt mindennek az alapja, amit ma a verekedős játékok annotációiról tudok. A számok gomboknak megfeleltetése, a megannyi rövidítés, a frame és just frame jelölések. Egy számomra addig ismertnek vélt világ mutatta meg még újabb arcait. Retrospektív módon beszereztem a Tekken 2-t is. Elkezdtek érdekelni a rajzolt 2D-s verekedősök, mint a Street Fighter és az utánozhatatlan, akkor még alig ismert nevű Guilty Gear az akkor még kicsike Arc System Works-től, mely azóta szépen kinőtte magát. Úgy éreztem sokat kell pótolnom; mindent, amiről tudatlanságomban és ignoranciámban lemaradtam. Innentől nem volt megállás. Lett PS2-m egyből Tekken Tag Tournamenttel. Majd Soul Calibur 2, ami szintén mérföldkő volt és mai napig a legjobb SC. Tényleg sorolhatnám azt a megannyi ismert és kevésbé ismert, vagy jóformán ismeretlen játékot, melyekkel egészen a mostani generációig megismerkedtem, melyekből rengeteget tanultam, mind róluk, mind magamról és korlátaimról. Mert egy dolog játszani ezekkel és más dolog tényleg jónak lenni bennük elfogadható szinten, olyan módon, mikor kiaknázza a játékos azokat a lehetőségeket, melyekkel a készítők a játékot telepakolták, megtapasztalva az adott címnek valódi mélységét. (Vagy épp sekélyes mivoltát… khm, khm… DOA.)Sajnos Magyarországon az Arcade-scene, mint olyan, sose létezett, így az ember max haverokkal tudta összemérni tényleges, practice mode ban a végletekig csiszolt tudását. Volt időszak, mikor nem volt kivel játszani, mert senki nem szeret olyannal küzdeni, aki ellen kb. esélytelen (nem vagyok olyan jó, ez mindig viszonyítás kérdése, csak a környezetemben nem volt jobb). Ennek ellenére én továbbra is lelkesen vásároltam, immáron eredetiben a címeket, melyeknél a Practice meg Challenge módban kimerült a játék számomra onnantól, hogy kipörgettem az Arcade vagy Story módot. Szerencsére ennek már vége.Manapság, az online play világában teljes szabadságot élvezhet ennek a műfajnak minden rajongója, hiszen ténylegesen összemérheti megannyi eltérő tudású emberrel az erejét. Találkozhat olyan játékosokkal, melyek tudása az övéhez képest távoli hegycsúcsnak tűnik, és ennél nagyobb ösztönző nincs is a világon szerintem (számomra legalább is).A verekedős játékok épp ezért fényes jövő előtt állnak. Mert emberek mérkőznek meg egymással, van egy egyre erősebb kompetitív irányvonal, és világversenyek, mint pl. az EVO, stb. Itt nem veszélyezteti a létüket az általam “open world ragálynak” titulált jelenség. Mindig lesz igény arra, hogy két ember összemérje az erejét. Másrészt valamilyen szinten, mint ahogy egy tánc is, ez is az önkifejezés eszköze. Lehetnek bevált praktikák, de végső soron mindenki önmagát viszi bele a játékba, fejezi ki magát azáltal, ahogyan harcol. Semmiben sem jön ki jobban egy ember valódi személyisége, mint egy küzdelem során, akár virtuálisan, akár IRL. Visszakanyarodva a bevezetéshez… Amennyiben vannak még rajtam kívül fotelharcosok (ok, én nem csak az vagyok, mert pont a verekedős játékok imádata miatt, kb. 13 éves korom óta harcművészeteket gyakorlok, küzdősportokban edzek, ez is ugye a fighterek jótékony hatása az életemre) itt a PSC berkein belül: ti hogyan látjátok a témát?Megérintett bennetek annyira a műfaj, mint engem? Vagy másképp? Amennyiben szeretitek, mit szerettek benne? Vagy csak konkrét címeket kedveltek?Volt-e nagy hatással az életetekre verekedős játék, és persze vice versa?Ti is pont olyan fényesnek látjátok a verekedős játékok jövőjét, mint amilyennek én látom? Érdekelne, hogy mit gondoltok, mi a ti történetetek!Meséljetek![url=http://playstationcommunity.hu/note/20652]Miért várjuk annyira a vérvörös megváltást?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/20623]Drogok, drogosok, drogozás[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/20588]Csalók, csalás a videojátékokban[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/20542]Miért pont a PSC-re jársz?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/20509]Beszélgessünk a DLC-kről![/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/20436]Hová utaznál legszívesebben?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/20369]Call of Duty vs. Battlefield[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/20324]Mutass egy durvajó zenét[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/20273]Sportolsz valamit?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/20213]Kutya vagy macska?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/20162]Életed legjobb kajája / kajaélménye[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/20028]Ki a kedvenc (képregényes) szuperhősöd?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/20069]Butít vagy hasznunkra (is) van a videojáték?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/19988]Menni vagy maradni?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/19968]Melyik szerinted a legjobb Assassin’s Creed játék?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/19924]Melyik szerinted a legjobb Grand Theft Auto játék?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/19903]Melyik szerinted a legjobb Final Fantasy játék?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/19883]Cenzúra a videojátékokban[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/19847]Mitől lesz igazán jó egy E3?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/19751]Mi a véleményed a magyar videojátékokról?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/19598]Miért szeretjük rajongásig a Soulsborne játékokat?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/19544]A Top 5 legemlékezetesebb pillanat/jelenet számodra…[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/19498]Milyen nagy bejelentéseket vársz az E3 2018-tól?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/19462]Mi a véleményed az Xbox-ról…[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/19435]Elmélkedő – Mi a véleményed a Nintendo-ról…[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/19398]Van kapcsolat politika és videojátékok között?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/19346]Mit szólnál egy olyanhoz, hogy Magyar Videojátékos Párt?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/19319]Hogy viszonyul környezeted ahhoz, hogy videojátékos vagy?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/19252]Mi a véleményed a magyar és külföldi játékosokról?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/edit/19183]Megérte / megéri szerinted PS4 Pro-ra váltani?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/19125]Mennyire fontos neked videojátékban a magyar nyelv?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/19072]Melyik szerinted a legjobb Metal Gear játék?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/19024]Exkluzív PlayStation szériák epizódértékelője – #2 rész[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/18970]Exkluzív PlayStation szériák epizódértékelője – #1 rész[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/18915]Melyik játékból szeretnél PS4-es újrafeldolgozást?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/18863]Szerinted melyik gyártó nyeri végül a konzolháborút?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/18795]Melyik szerinted az eddigi legjobb PS4 játék?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note//18738]Változtatott az életeden a videojátékozás?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/18301]Milyen hosszú számodra az ideális videojáték?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/18643]Mennyire fontosak neked a PlayStation trófeák?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/18591]Buli, buli, buli Szilveszter este?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/18543]Mit jelent neked a Karácsony?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/18491]Hol-merre élsz jelenleg?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/18428]Miért az lett a PSC-s nickneved, ami?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/18350]Mi a véleményed a PlayStation Plus szolgáltatásról?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/18302]Milyen platform(ok)on játszol még PlayStation mellett?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/18262]Te hogyan képzeled el a videojátékozás jövőjét?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/18229]Számít-e az neked valamit, ki/mi egy játék főhőse?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/18128]Hogy fér össze család / kapcsolat / gyerek / munka és videojáték?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/18089]Milyen szintű játékosnak tartod magad?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/17948]Mit gondolsz a videojátékos bloggerekről és YouTube-erekről?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/18006]Te milyen videojátékot készítenél?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/17912]Szerinted luxushobbi a videojátékozás?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/17911]Hogyan és mikor lettél videojátékos?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/17840]Milyen érzés számodra videojátékban gyilkolni?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/17741]Az eddigi legjobb / legrosszabb Online játékélményed[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/17695]Könnyeztél már meg videojátékot?[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/17660]Életed legnagyobb videojátékos csalódása[/url][url=http://playstationcommunity.hu/note/17609]Életed legmeghatározóbb játéktesztje[/url]

43 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Én nem vagyok nagy verekedős játékos. Még Mega Drive-ra volt meg a Mortal Kombat. Azt hittük nagy királyok vagyunk mert egymás ellen nagy bunyók voltak. Aztán feledésbe merült számomra ez a műfaj. És akkor jött a Ps4-re az új MK. Nézem a trailert és nagyon bejön, újra nyomni akarom. Gyűjtői megvesz. Scorpio ott figyel a polcomon a játék mellett. Nyomtam online és 5-6 meccs után rájöttem, hogy kicsit sem vagyok ebbe király. Még a gép ellen is meggyűlt a bajom. Nekem ennyi volt a vs játékokból.

  2. “Igazabol fogalmam sincs, hogy honnan alakult ki ez a “”be kell tanulni 50 kombot, memoriajatek stb”” dolog, de tetszik, hogy elsosorban azok a boven 30+ felettiek mondjak, akik mk2vel es t3al jatszottak utoljara jo 20 evvel ezelott. Vegulis en is rendkivul okosnak es hitelesnek hangzanek, ha elkezdenek a reneszansz festeszetrol beszelni, mert rohadtul vagom am a temat.”

    • Mondjuk ki, legutoljára a MK2 és T3 idejében volt élvezetes a vs játék, ma arról szól az összes nyomorult game, hogy aki először betalál, és végigviszi a kombót, megnyeri a kört. Játszottam mai online vs játékokkal, esélyem nem volt. Nem akarok x órát gyakorolni, hogy ki tudjak állni bárki ellen, egy játék legyen élvezetes, ne szenvedés.

      • Kifelejtetted azt, hogy ha van 15 választható szereplő, akkor egynek biztosan van egy olyan non-stop spammelhető mozgása, ami, ha történetesen nem vagy egy Dragonken, 10-ből 9-szer betalál.

  3. Én annyira sosem mélyedtem el a verekedős játékokban, kizárólag ezekkel a címekkel játszottam huzamosabb ideig:Játékterem:- Mortal Kombat- Street Fighter 2- Art of Fighting- Fatal Fury- Fatal Fury 2- King of Fighters- World Heroes 2- Mortal Kombat 2- Killer Instinct- KIller Instinct 2- Primal Rage- Mortal Kombat 3- Mortal Kombat 4- Dead or Alive- Virtua fighter 2- Virtua fighter 3- FIghting Vipers- Samurai Shodown- Samurai Shodown 2- Fighting Layers- Tekken 2- Tekken 3- Soul Edge- Ehrgeiz- X-Men Children of the Atom- X-Men vs Street Fighter- Wargods- Star Gladiators- Rival SchoolsSNES- Mortal kombat 2- Mortal kombat 3PSX- Tekken 2- Tekken 3- Soul Blade- Star Gladiators- Masters of Teras Kasi- Bushido Blade- Wu Tang Clan- Star Gladiators- Dynasty Warriors- ShaolinDreamcast- Soul Calibur- Marvel vs Capcom 2PS2- Tekken 5Ps3- Tekken 5BR- Tekken 6- TTT2- Soul Calibur 4- Soul Calibur 5- VIrtua Fighter 5- Marvel vs Capcom 2- Mortal Kombat 2- Street Fighter 4- Injustice- Mortal Kombat- Street Fighter vs TekkenPS4- Tekken 7- Soul Calibur 6- Street FIghter 4- Injustice 2:)

  4. Street Fighter II The Word WarriorStreet Fighter II: Champion EditionFatal Fury IIArt Of FightingWord Heroes I-IIFighter HistoryMortal kombatEzek a játékok a 2D-s arcade árából valók. A 3D-s verekedős játékok engem annyira már nem mozgattak meg.Főleg a combo-k miatt. Nem szeretem azokat a játékokat, ahol 12 gombból álló kombót kell megtanulni, hogy egyáltalán labdába rúgjon az ember. A játékokat amiket felsoroltam, mind lassúak, az ütéseket, és rúgásokat kellett jól időzíteni a győzelemhez.

  5. Egyik volt munkahelyemen(egy színházban) az egyik kolléga behozta a ps2-t. GT-nyomták,azt nem szerettem. Iratott tekkent meg fifát. Olyan üvöltözések voltak,hogy a recepcióról feljöttek szólni a második emeltre,hogy kicsit vegyünk vissza mert zavarjuk a próbát,lehallatszik a színpadra is.

  6. Pár sztori a multi és a single verekedős múltból:Tekken 3 és Tekken Tag: ez mindenkinek bejött, és hatalmas bajnokságokat játszottunk a családban. 8 fős team battle, random karakterekkel, persze ha valakinek bejött Eddy vagy Hwarang, akkor ment az anyázás. Bár szingliben sokat gyakoroltam (pár kedvenc karakternek megtanultam az összes mozgását, bár a hosszú kombók nem nagyon mentek, de akkor még szerencsére nem volt létfontosságú), tesóm valahogy mindig megnyerte a bajnokságot a kör gomb használatával.A többi verekedős játék nem tetszett annyira a többieknek, így ott szingliben nyomtam.Vissza a tekkenhez, volt pár kedvenc karakterem, mint Heihachi és Nina. Előbbihez láttam egy jó kis videót a psm2 magazin dvd-jén (pre-internet, nincs youtube, a játékosok vhs-en küldték be videóikat a magazinnak), az alapján tökéletesítettem a tudásomat és 100+ győzelmet értem el Survival módban a tekken tag-ban. Szerintem kb egy évig majdhogynem csak azzal játszottam.A Street Fighter Apha 3 nagy kedvenc volt még. Volt benne egy nagyon tartalmas sztori mód, már nem emlékszem pontosan, de mindenféle küldetések és challange-ek voltak benne, és variálni kellett a bekapcsolható különleges képességeket (“-ism”). Nagyon sokáig elvoltam azzal is.A Wu-Tang egy jópofa 3D-s cucc volt playstation-re, ebben volt egy “36 chambers” mód, ahol különböző feladatokat kellett teljesíteni (x kombó, nyírj ki x ellenfelet stb), akkor még béna voltam és bármiféle leírás nélkül sajnos elakadtam egy boss-nál vagy egy feladatnál, sajnos sosem vittem végig a játékot, pedig sztorija is volt, és tök jó CGI jelenetek voltak a fejezetek közben…A Soulcalibur 2 küldetéses módja szintén bejött, szeretem, amikor megpakolják mindenféle tartalommal a single részt is.Tekkenből utoljára a 4 tetszett (bár már az is visszalépés volt), az 5-től felfele már nagyon idegen nekem.2D-s cuccokra visszatérve, két kedvencem volt még, a Fatal Fury 3 (még pc-re!! volt meg) és a Capcom vs SNK 2 (ps2), ezek csak sima arcade módok, de nagyon látványosak és változatos mind a karakter-felhozal, mind a hátterek. Még csak egy gyors kört nyomni is kiválóak.

    • Igen az SFA3 a valaha készült egyik legjobb 2D s cucc. Én irónikus módon kawaks emulátoron ismertem meg és játszottam számítógépen ronggyá, mai napig egyik etalon 2D ben, GG szinte van nálam, ami nagy szó.Jó öreg Wu Tang, ami ugye egy Thrill Kill volt, csak pepítában:D Nagyon jó paritjáték volt, nagyon szerettem.:)A tekken pont az 5 től élte reneszánszát, a 6 egy kicsit kakibb lett, de most a 7, az megint visszahozta, amit az 5 anno elkezdett. A TTT2 is nagyon jó lett.:)SNK játékok kötezelőek sztem egy 2D rajongónak. Akár a King of Fighters sorozat, akár Fatal Fury, ott vannak a dobogón. Az én két személyes kedvencem a Samurai Shodown és a Last Blade 2. Kawakson eléggé kipörgettem őket anno:)

  7. Szakközépbe a termünkben volt tv ezért bevittem a Mega Drive 2-met Mortal 3-mal és azt nyomtuk szünetben. Komplet bajnokság volt érmével karton papírból ahova a bajnokok nevét ráírtuk. Rendes szabályok voltak. A bajnokot csak már nem emlékszem, de sok győzelem után lehetett kihívni. Aztán a Doa3-mal elkezdődött az új kedvesem – tekkent sosem szerettem. Le sem tudtam tenni. Tesómékkal a tag módot nyüstöltük napokat. Doa3 mellé aztán jött a Soul Calibur 2 ami szintén nem került ki hónapokra a gépből.Még is a legszebb emlékek a Mortal 2-3-hoz köthetők. Azokat kuzinokkal haverokkal játszottuk. Nagy sértődések és menőzések mentek. Mindenkinek volt saját karaktere akivel csak ő lehetett – ezt ilyen kimondatlan szabály volt. Ja és persze vita volt ki melyik joyyal legyen mert ugye csak 2 volt, de valamelyikel valamiért könyebb volt nyerni XD mekkora király volt

  8. Mindig a 2D-s verekedős játékokat favorizáltam. Commodore 64-en International Karate és Yie Ar Kung-Fu, aztán Amigán SF2 és Mortal Kombat. Utána PS1-en a Tekken 3 valóban egy új élmény volt, de a PS2-es Guilty Gear X-szel visszatértem a két dimenzióhoz, és ez azóta is így maradt.

    • Jók is azok…Ajánlom a GG xrd rev 2-t:) (ha van ps4 ed)Ha nincs , akkor a Melty Blood sorozat illetve Under Night in Birthezek pc re is kijöttek.:)

  9. Pont ma játszottam a Virtua Fighter 2-t PS3-on. Tök látványos játék, de baromi nehéz. Mindenestre jót szórakoztam vele.Az ilyen régi cuccok jobban bejönnek, mint a mai verekedősök.

  10. “Először némi önzőzés. 🙂 A SF2 volt az első komolyabb SNES-en, hamar követte a Mortal. Aztán pár év múlva egy Tobibox nevű helyre beültünk, és épp a Tekken volt a menő, gyakorlatilag akkor ért véget a Nintendo-s pályafutásom, kellett egy PS. Különben a “”játékteremnek”” tényleg volt egy motiváló hatása, sokat lehetett tanulni. Aztán haveri körben tettük egyre magasabbra a lécet. Voltak akik majdnem IRL is verekedtek néha… 🙂 A T3 volt a csúcs. (“”Ezer éve”” olyasmit is próbáltam, hogy Toshinden, ami tetszett is az a Tobal volt. Persze a Soul Calibur-t is szerettük, meg a bunyós Dinastyval is elvoltunk. Most bőven elég a T7, néha előveszem.)Rájöttem, hogy pl. a Street Fighter manapság már nem… ugyanaz, vagy a játék lett nehezebb, vagy én lassabb. :)Viszont amikor a Tekken 7 megjelent, egy ideig voltak magyar party-k PS-en, és volt egy feelingje az egésznek, jó kis pár hét volt. Sajnos haverokkal már nem járunk össze olyan sűrűn, a szimpla online pedig nekem nem ugyanaz, és nem is megy jól, szóval keveset tolom. Jó lenne, ha lenne valami nyüzsgés, lenne egy aktív magyar online csoport, vagy valami. Szoktak lenni offline rendezvények, itt is, FB-n is olvastam róluk… Csak nem vagyok az az arc, aki könnyen haverkodik, egyedül nem mennék el egy ilyen eventre, szóval passz.”

  11. Jó volt olvasni! Hasonlóan érzek a VS. játékok iránt. Apropó! az SCVI bitang jó lett, nagyszerű a harc benne.

  12. Csak a Mortal Kombat 1-2 és 3 miatt jöttünk össze a haverokkal hetente többször is még tizenéves korú voltam. 486-os PC-n, Snes-en, Megadrive-on.A másik nagyágyú a Killer Instinct volt. Snes -en de főleg az Arcade KI amit a kocsmába hoztak, de volt még Ultimate MK3 is.Mindegyik akkoriban istencsászár verekedős játék volt, amikor szakközepes voltam akkor betértem néha a játékterembe is Street Fighter II-vel játszani.Azok voltak a szép idők, mást sem csináltunk csak játszottunk vagy horgásztunk. 🙂 Néhány generációval később rozsdásan ismét elővettem a MKII Arcade-ot, hogy belevessem magam az online-ba de zsinórban többször úgy kikaptam Flawless Victory-ra, hogy csak pislogtam pedig baráti körben igazi pro-nak számítottam mert nem volt ritka a 25-35-ös winstreak akkoriban.A modernebb, karakterenként 50-100 kombót és speciális mozgást igénylő verekedős játékok világába már nem vetettem bele magam, nekem akkoriban elég volt megjegyeznek a Brutality-t, az Animality-ket és mindenkinek a kombóját. 🙂

  13. “11-13 év között SNES-en az akkori kölyökhaverokkal sokat Mortal 1-2-tünk, meg SSFII Turbo, Killer Instinct is ment olyan “”nagyágyúkkal””, mint pl. Rise Of Robots is!:D De azóta 1-2 kipróbálástól eltekintve nem nagyon vonz már ez a műfaj. ..:(“

  14. Én személy szerint sosem rajongtam a verekedős játékokért! Egyetlen egyre emlékszem imádtam amit sokat toltunk a tesómmal az az N64-es Mace the dark age volt. Sztem sokkal jobb mint a tekken vagy épp a mortal!!!

  15. Mortal 9 adta. Meg a régi Tekken. Amúgy nem az én műfajom.

  16. Sárga kazis Mortal Fighter Sub zero mythologiWar GodsMortal Kombat VStar Wars Ep. III arena modMortal Kombat lXThe King of Fighters XIIIInjustice 2Akkor és ott ezekkel a játékokkal nagyonjól elszórakoztam(ok).

  17. Anno a Soul Calibur-t és TTT-t orrvérzésig toltuk imádtam mind a kettőt. Aztóta a csapat szétszéledt és ennyi. A honvédségben kaptam rá a bunyós játékokra volt egy a címére már nem emlékszem de mindig egy kis zöld összekuporodott gnómmal voltam akinek olyan pengék voltak az egyik kezén mint a Freddy Krugernek.

  18. Meg PS2 idejeben volt egy jo tarsasagunk Tekkenre. Ahogy a csapat szetszeledt a PS3 megjelenese utan, ugy mult el az erdeklodes is a stilus irant.

    • “Földön soha nem ütöttétek egymást, és amikor “”véletlen”” elment egy rúgás a fetrengő embernek, jött a duma, hogy “”mi van köcsög, felállni sem engedsz””. :D”

      • Igen 😀 Meg igazabol utottuk neha egymast is, hatha ront akkor a masik 😀

        • “Klasszik’. Meg volt az a pont is, amikor valaki idegbeteg módon üvöltött 3 vereség után, hogy “”jó, akkor most behozom XY-t””, az ultimate karaktert. :D”

      • “Valahol, ha pl. Tekken 2-t nézzük, a földönrúgdosás “”tilalma”” érthető. Anno ledöbbentem, miután egy Tekken 3 után megvettem a T2 t, hogy milyen rohadt nehéz és lassú ott a felállás. T3-tól már elég ügyes kellett valaki legyen, hogy ne guruljanak el a levegőből ráugró rúgása vagy ütése elől. Ma max az okizeme az ami érdemi “”földharc”” és persze sokoldalúbb is, mint anno. Ha profi meccset néz az ember, kb így néz ki: előre hátra mozognak nagyon gyorsan rövideket, az egyik valahogy bevisz egy mozgást ami a másikat a levegőbe küldi, lenyom egy “”zsonglőrködést””, majd még földön felállós mini “”zsonglőrködést””(okizeme) és puff, már falnál is vannak, ha szerencsésen mérte fel a távolságot, akkor wallsplat, amiből az addigra igen lecsapolt életenergia utolsó részét is leszedi egy wall commboval és nyert, úgy, hogy a másik fél egyedül a felállós-találgatós résznél szólhat bele érdemben. Olykor amatőrebb játékosok meccsei szórakoztatóbbak:)”

        • Pont ezt említettem én is nem egyszer hogy olyan szinten gyors már a Tekken hogy a mérkőzések szinte élvezhetetlenek. Felkerülsz a levegőbe és szinte véged is.

          • Azért ahhoz nem kis tudás kell, hogy kezdőponttól falig leszedd a másik életcsíkját. Ergó annyira azért nem drámai a helyzet. Egy átlagos játékos egy levegő-combóval max a hp d felét szedi le és akkor már igen ügyes. SC ilyen szempontból talán élvezetesebb, ott max a RO az ami hamar véget vet egy meccsnek 🙂 De az ellen legalább lehet tenni:)