Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Eletronic Arts – visszatér az egyetemi amerikai foci

A legnagyobb szövetség licencei nélkül.

Az Electronic Arts 2013 óta először lép vissza az egyetemi amerikai foci világába, a fejlesztés korai stádiumában álló projekt pedig EA Sports College Football címmel jelenik meg. A játék azonban nem rendelkezik az egyetemi sportolókat szabályozó NCAA licenceivel, és nem használhatja a jelenlegi egyetemi játékosok neveit vagy kinézetét sem. Az EA szerint ehelyett “több mint 100 intézmény jogaival rendelkezik, beleértve logókat, stadionokat, egyenruhákat, játéknapi tradíciókat és egyebeket”.

Az NCAA és több nagyobb egyetemi foci koncerencia úgy döntött 2013 júliusában, hogy nem újítja meg exkluzív szerződését az EA-vel, miközben jogi viták zajlottak arról, hogy maguk a sportolók osztozhatnak-e azokból a profitokból, amelyek a különböző NCAA védjegyek használatából származnak. Az EA akkoriban bíróságra járt amiatt, mert engedély nélkül használt játékos neveket és külsőket, idővel pedig ezt egy többmillió dolláros kifizetéssel oldották meg. Ezen jogi problémák összessége vezetett ahhoz, hogy a sikeres NCAA College Football franchise 2013-ban véget ért.

Az NCAA egyébként jelenleg sem engedi a játékosai számára azt, hogy diákatlétákként profitáljanak szerepükből, bár jelenleg felmerült ezen szabály módosítása, mivel bizonyos államok, mint például Kalifornia, törvényhozói nyomást gyakorolnak a szervezetre. Az EA “közelről figyeli a történéseket”.

Az, hogy az EA elkerüli az NCAA-t és a játékosok licenceit, már most negatív visszhangot váltott ki a politikai szférából. Chris Murphy szenátor felhívta a figyelmet arra, hogy komoly igazságtalanságnak tartja a vállalat részéről, hogy elkerüli a rebootnál a sportolókat, hogy emiatt ne kelljen fizetni nekik a külsejükért. A szenátor hamarosan szeretne olyan törvényjavaslatot előterjeszteni, amely segíthet a játékosoknak abban, hogy végre profitáljanak teljesítményükből. Bár az NCAA és játékosai közvetlenül nem lesznek benne a videojátékban, az EA az egyetemi licencelésért felelős CLC-vel működik együtt annak érdekében, hogy képeket és védjegyeket használhasson a résztvevő iskoláknál. Az EA arra is kitért, hogy a CLC-vel kötött megállapodás szerint “exkluzív fejlesztője lehet a szimulációs egyetemi amerikai focis videojáték élményeknek”, ahol kulcsfontosságú szó a “szimulációs” kifejezés, ugyanis az NFL-lel kötött hasonló megfogalmazás tette lehetővé azt, hogy a Take-Two leányvállalata, a 2K “nem szimulációs” címeként térhessen vissza az NFL2K.

Az EA egyébként 1993-tól két Bill Walsh College Football, két College Football USA, majd 17 NCAA Football alkotást dobott piacra 2013-ig.

Az EA Sports College Football feltehetőleg PlayStation 5-re is megjelenik, de az biztos, hogy nem idén. Az EA legfrissebb pénzügyi jelentéséről, amelyben erről a projektről és a sportjátékok jövőjéről is említést tettek, ITT olvashatsz bővebben.

Hozzászólás