Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Electronic Arts – mindent megtesz, hogy FIFA loot boxokat vegyél

Ez persze nem szerencsejáték, és amúgy nem is így van.

Az Electronic Arts egy kiszivárgott dokumentuma szerint a cég minden tőle telhetőt megtesz azért, hogy a FIFA játékosait az “Ultimate Team” módhoz terelje annak érdekében, hogy loot boxokat vásároljanak – ezek azok a valódi pénzért megvehető, ismeretlen tartalmú csomagok, amelyek az elmúlt időben komoly vita tárgyát képezik arra vonatkozóan, hogy szerencsejátéknak tekinthetőek-e. A cég tagadta, hogy ez így lenne.

Az “Ultimate Team” lényege, hogy a felhasználók véletlenszerűen összeállított játékoscsomagokat vehetnek, hogy ezáltal világklasszis csapatot állítsanak össze. Sokak szerint, aki több pénzt áldoz rá, az nagyobb eséllyel nyer, ami több szempontból is etikátlan. A CBC Newsnak kiszivárogtatott dokumentum egy prezentáció a FIFA 21-hez, amelyben a játék “sarokköveként” határozzák meg a “FIFA Ultimate Team” módot (röviden FUT-ot). “Mindent tőlünk telhetőt megteszünk azért, hogy arra tereljük a játékosokat” – olvasható a dokumentumon.

Tavaly az EA 1,5 milliárd dollárt termelt a FIFA, a Madden és az NHL játékok “Ultimate Team” módjaiból, ami nettó bevételének 27 százaléka – ez ráadásul zsinórban a harmadik év, hogy a mód több mint 1 milliárd dollárt termelt. “Minden út a FUT-hoz vezet” – olvasható egy kiemelt pontban, ami kitér arra, hogy a játékban “tartalomízelítők” vannak és “célzott” üzeneteket tartalmaznak annak érdekében, hogy “pörgessék az izgalmat és átirányítsák a FUT-ra az embereket más módokból”.

A CBC névtelen forrása kifejtette, hogy nem érti, miért írná ezt le bárki a cégtől, és hogy most már “egyre nehezebb megvédeni ezt az egyértelműen szabályozatlan szerencsejátékot”. “Évekig a hihető tagadhatóság rétege alatt cselekedhettek, de a belső dokumentumokban azt mondják: ‘Ez a célünk. Szeretnénk, ha az emberek a kártyacsomagos mód felé tendálnának’.” A forrás egy rövidebb EA-dokumentumot is kiszivárogtatott, amelyben “grind fizetőeszközként” határozzák meg a FIFA-játékosok által megszerezhető fizetőeszközöket. A “grind” arra a kifejezésre utal, amikor valamit repetitív módon, többször kell elvégezni azért, hogy szerezzünk valamit a játékokban: például szerepjátékokban, amikor egy-egy szörnyet többször kell leölni a tapasztalatpontokért vagy zsákmányokért – a “grind” az “unalmas önismétlés” szinónímája, amely sajnos tudatos játéktervezési döntés is lehet. A szivárogtató is felhívta a figyelmet arra, hogy “a ‘grinding‘ a videojátékokban szleng arra, ha ugyanazt a monoton tevékenységet végezzük amíg már nem szórakoztató”, és, hogy “úgy tűnik, hogy ezeket tudatosan unalmasra és grindolsóra tervezik, és úgy, hogy a különféle korosztályok pénzt költsenek a kártyacsoamgokra”.

Az EA szóvivője a CBC-nek azt mondta, hogy ezeket a “bizalmas” dokumentumokat “kontextus nélkül” tekintették meg, és félreértelmezték őket. “Minden EA játék játszható anélkül, hogy játékbeli dolgokra költenének, és a legtöbb játékos nem is költ pénzt” – állítják. “Az Ultimate Team és a hasonló módok már több mint egy évtizede a FIFA játékok részei, és a legnépszerűbb élmények közé tartoznak a világon. A ‘grind fizetőeszköz’ kifejezést nem használjuk általában’.

Az EA a VGC-nek is kiküldött egy közleményt, miszerint a CBC “szenzációhajhász története” ferdíti “a tényeket”, amik az alábbiak:

  • “Mindig olyan lehetőségeket keresünk, amikkel több játékost vonhatunk be a játékaink módjaiba. A FIFA játékosok friss tartalmakat várnak el, amelyektől izgalmas a szolgáltatás, így erre mindig összpontosítunk.”
  • “Nem ‘toljuk’ az embereket a költés felé. Ahol biztosítunk ilyen lehetőséget, nagyon óvatosak vagyunk, hogy ne promotáljuk a játékbeli szerzéssel szemben a költést, és a legtöbb FIFA játékos soha nem is költ pénzt játékbeli dolgokra.”
  • “A nyár nagyon aktív időszak a FUT-közösség számára, és biztosítjuk azt, hogy az új tartalmak és közösségi események a játékban ide csoportosuljanak. Az új tartalom, amelyet az év során bevezetünk, jelentős és fizetés nélküli. A fizetés döntése mindig opcionális.”
  • “A kiszivárgott dokumentumban olvasható tartalmak nem ellentmondásosak ezzel – megmutatják, hogy a részvételt, és nem a költést támogatjuk a játékunkban a nyári periódus során.”
  • “Nagyon komolyan vesszük a felelősségünket abban, hogy a játékosoknak biztonságos és szórakoztató élményt biztosítsunk.”
  • “Nem bíztatjuk a fiatal játékosokat arra, hogy költsenek játékainkban, és nagyon erősen támogatjuk a gyerekzárak használatát az olyan tartalmak kezelésére, mint a gyerekek hozzáférése, a pénzköltés lehetősége a játékokban, és az, hogy mennyi ideig játszhatnak. EA platformunk a PC játékok számára dedikált gyerek és tinédzser fiókokat is tartalmaz, így a játékosaink és szüleik is tájékozott döntéseket hozhatnak arról, hogy miként játsszanak. Az olyan eszközök pedig, mint a FIFA Playtime segítenek a játékosoknak abban, hogy irányítsák azt, hogy miként játszanak, beleértve az időkorlát beállításának lehetőségét a részvétel és költés kezelése tekintetében.”

Az EA, amely az elmúlt időszakban több vita tárgyát is képezte, és kormányzati, valamint jogi nyomást is gyakorolnak rá, a közleményben hozzátette, hogy nem ért egyet azzal, hogy a FIFA vagy bármelyik más játéka szerencsejátékot tartalmazna, és hogy több szabályozó hatóság is több országban nyilvánosan kijelentette, hogy ha nincs pénzreváltási lehetőség, akkor a loot box nem minősül szerencsejátéknak.

A FIFA körül egyébként egy másik botrány is kerekedett, miután kiderült, hogy valaki egy EA-fiókkal manipulálta a fizetős elemeket – erről bővebben ITT olvashatsz.

Forrás: VGC

3 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Mit nekik globális mértékű lootbox botrány, megannyi törvényi korlátozás jó pár országban, évek óta tartó negatív megítélés… Mivel a játékosok kitartóan vásárolják valódi pénzért a FIFA pontokat játékon belül így ők is kitartanak “mellettük”. Teljesen igazuk van! Ha engedik, hogy lehúzzák őket a teljes árú játékukban akkor tegyék is meg.

    1
  2. Amellett, hogy ez a része is elég bicskanyitogató – most, hogy EA Play-ben van, belekezdtem a FUT-ba, szinte lehetetlen normális csapatot már összerakni csak játékkal – számomra az sokkal elkeserítőbb, hogy a játékosok tömege effektíve egy skin pack-ért fizet évente 20+ ezer Forintot. Sem játékmenetben, sem látványban nincs jelentős változás a 20-hoz képest. Nyilván a nextgen változat szebb, de radikális előrelépést az sem produkál…

    2
  3. Ingyenessé kellene tenniük a FUT-ot, ahogy a KONAMI csinálja a PES-sel – MyClub ugyi. Ennyi.

    1