Mostanában több hír főszereplője is volt a a kiadó-óriás Electronic Arts, ezeket gyűjtöttem össze egy csokorba.* Az EA nem kisebb műből, mint Dante Alighieri Isteni Színjátékából készül – egyelőre ismeretnek stílusú – videojátékot hegeszteni több részben, melynek első darabja lesz a Dante’s Inferno. A téma meglehetősen komoly és nehéz, ugyanakor rendkívüli potenciál van benne: ha jól kitalálják, fantasztikus game kerekedhet ki belőle.Nem ismered a sztorit? Íme egy kis segítség a Wikipédiáról (ha a videojátékozás mellett némi kultúrát is magadba akarsz szívni, [A http://mek.oszk.hu/00300/00362/html/]ITT[/A] elolvashatod a csodálatos művet):[I]A mű hőse az emberélet útjának felén, 35 éves korában eltévedt az életben, ebben a sűrű, kusza, vad vadonban, mivel elvesztette, és elhagyta Beatricét, a tökéletességet. Fel szeretne jutni az erény dombjára, de három allegorikus vadállat állja útját: a kéjvágy foltos bőrű párduca, a gőg és az erőszak oroszlánja s a kapzsiság vézna, örökké éhes nőstényfarkasa. A nagy római költő kalauzolja végig a mű főszereplőjét a Poklon át, s ő lesz a Purgatóriumban, a tisztulás hegyének meredélyein. Vergilius azonban csak a földi Paradicsomig kísérheti el, itt már Beatrice veszi át szerepét, s vezeti ezután a mennyei Paradicsomba földi szerelmesét az Isten látásáig.[/I]A súlyos témához eddig egy kiadó mert hozzányúlni, a Denton Designs 1986-ban, egy különleges, kifejezetten kevesek által ismert C64/ZX Spectrum programmal, a megegyező című Dante’s Inferno-val. Érdekesség, hogy az Isteni Színjáték megfilmesítésének jogáért a Paramount, a Universal, az MGM és a New Regency is ringbe szállt.* A cég eddigi töretlenül sikeres üzleti menetelése most megtorpanni látszik, ezért az Electronic Arts megválik 600 dolgozójától. Ez az összes foglalkoztatott munkaerőjük 6%-a. Az elbocsátások már bejelentett új címeket egyelőre nem érintenek, semmi sem került törlésre, késések azonban lesznek emiatt. Új embereket jó ideig nem vesznek most fel, és pár korábban kijelölt, de még be nem töltött pozíciót is átszerveznek.* Az EA meglepően komoly bevételeket inkasszál az online letöltésekből, ezért a jövőben még markánsabban kívánja erősíteni e területet. A Burnout Paradise fizetős csomagjai az új marketingstratégia első szereplői.
Electronic Arts – mi újság a cégnél?
Nincsenek hozzászólások.
Hozzászólás
Be kell jelentkezz, hogy hozzászólhass.
kobe
érdekes, amikor jó játékokon kezdenek el dolgozni, akkor botladoznak?
Sky
Az EA botladozik, már az NFS brandje se menti meg, mert azis botrányosan rossz
Danielo
Remélem azért tudják tovább csinálni a jó game-ket.
Sechu
A Dead Space frenetikus sikere után elég meglepő a leépítés. Talán a jó öreg EA frencsájzok nem termelnek olyan jól?
cobra525
Azt nem hinném… Szerintem leginkább ez a pénzügyi válság van a dologban…
HUN_ter
Azért gáz, hogy már itt is leépítések vannak…
hjetyekus
Ne felejtsük el, a Dead Space-t (és annak magyar részeit) az EA-nak köszönhetjük!!!