Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Eldest Souls (PS5, PS4, PSN)

A Citadella árnyékában.

Lényegében ahhoz, hogy manapság kimaxold a „Soulslike” jelzőt, nem kell sokat tenned. Kell hozzá egy jól ismert játékmenet, amely minden halálnál kicsit tapasztaltabbá, ügyesebbé tesz, egyúttal ösztönöz arra, hogy kiismerd az ellenfeleid (főleg a bossok) mozdulatait és a megfelelő taktikákkal győzedelmeskedj felettük. És kell hozzá egy jófajta, masszív dark-fantasy setting is, lehetőleg letűnt civilizációk romjaival, ősi istenekkel és borzalmas kreatúrákkal, akik évezredes titkok tudói. Az Eldest Souls már nevében is a Dark Souls játékokra hajaz, a története pedig bőven kimeríti az imént felsoroltakat. Miután több évszázadig éltek rabigában, az emberek végül fellázadtak az Ősi Istenek ellen, és egy Citadella nevű, hatalmas építmény falai közé zárták őket. Ezek a falak azonban nem tarthatták vissza a gonoszságot. Mikor az Ősi Istenek kiszabadultak, halált és pusztulást hoztak a világra, rettegéssel és félelemmel megtöltve a nappalokat s éjjeleket.

Szerencsére akadt ismét egy Hős, aki elhatározta, hogy szembeszáll velük – jól sejted, őt fogjuk alakítani a játék során. Nevünk nincs, csupán egy jókora obszidián-kardunk, amivel képesek vagyunk gyengébb és erős csapásokat is suhintani, és lényegében ennyi. Nincs túlgondolva a játékmenet, nem kell észben tartanunk 5-6 gombkombinációt, csak a megfelelő időben kell használnunk a dash-t és jó reflexekkel időzítenünk.

A körülöttünk lévő világot (és önmagában az egész lore-t) NPC-ktől, leírásokból és felszedhető feljegyzésekből, levelekből ismerhetjük meg jobban. Korrekt munkát végzett a Fallen Flag Studio, ugyanis kidolgozott, érdekes háttértörténettel töltötték meg ezt a baljós, leginkább a Bloodborne hangulatára hajazó világot. A pixelgrafikás látványvilág is jópofa, jól prezentálja, hogy nem feltétlenül kell valaminek 3D-ben csillognia-villognia, ha kreativitás és fantázia húzódik mögötte – oké, ezt mondjuk már a Blasphemous vagy a Children of Morta is bizonyította. A hangok és a zenék szintén jól sikerültek, azonban egy valamit meg kell említenem, ami az Eldest Souls talán legnagyobb negatívuma: a játék piszkosul rövid. Kevesebb, mint két óra alatt a végére lehet érni, és ezen a mellékküldetések (gyűjts össze ezt-azt bizonyos NPC-knek) sem húz felfele sokat. A hangsúly viszont a “lehet” szón lesz, mivel a program mocsok módon nehéz. Már a 2-3. főmufti körül kegyetlenül el lehet vérezni, és mivel kizárólag főnök-harcokból áll a stuff, így az idő a türelmünk, reflexeink és kitartásunk ellen dolgozik. Így a nagyképűen írt kettő óra is elmehet akár egy-két ajtónállóval folytatott küzdelemmel.

Bár a nehézség elég magasra lett belőve, hamar rájön az ember, hogy a rendszer a precizitásnak kedvez. Három egység stamina áll rendelkezésre, ami ugyanennyi manőverezési lehetőséget jelent, ha ez rosszkor ürül ki, lehet is keresztet vetni. Ám a csíkok maguktól visszatöltődnek és az előbb említett precizitás is belép a képbe, ugyanis a tökéletesen időzített kitérések visszatöltik az elhasznált energiát. A másik nagyon kellemes megoldás a harc dinamikájában rejlik, a teli charge támadás egy emelkedett állapotba helyezi a karaktert, amitől kezdve az állapot lejártáig minden további csapás és képesség sebessége és ereje megnő, valamint életet tölt vissza. Így, habár bizonyos ellenséges találatok 1-2 hiba után ravataloznak, az türelmes taktikával visszatölthető az elvesztett energia. Ez lényegében helyettesíti is a más játékokban használt élettöltőket, kajákat, itókákat.

A rosszfiúk támadásai telegrafálhatóak, minden megmozdulásokat jól láthatóan előre jelzik, de rendelkeznek akkora repertoárral, hogy a kitérés vagy ellenakció sikeres kivitelezése csak hajszálakon múlik néha. A főellenségek változatosak és élvezetesek, minden dög legyőzése után jár egy skill pont és egy boss “lélek”. A skill pontokat több ágra is lehet pakolni, azonban egyszerre csak egy lehet aktív, van itt speciális támadó kaszt, berserker, valamint counterrel operáló defenzívebb. A lelkeket be lehet pakolni minden alaptulajdonságra (ability, charge attack, dash…), aminél minden lélek egyedileg módosítja karakterünk képességeit/erejét/gyorsaságát. Minden összecsapás után egy picit erősebbek leszünk, a pontokat akárhányszor újraoszthatjuk, így lehet kísérletezgetni.

Aki nem szereti a túl nagy kihívást vagy a rövid játékokat az kerülje, aki ellenben odáig van a feszült koncentrációt és kitartást igénylő cumókért, és nem bánja hogy intenzívebb az vágjon bele.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★★★
REMEK
Kiadó: United Label
Fejlesztő: Fallen Flag Studios
Megjelenés: 2021. július 29.
Ár: 7090 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop